Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трафик и организация на движението


Recommended Posts

Преди 1 час, Izolini написа:

Велко, за веселопеди не е ли малко забранено на тротоара?....

Не е отменено и докато не те хванат и дърпат ушите си е еазрешено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъ...примерно по "Витошка" си има знак, че е забранено за велосипеди. На друго място не съм виждал. Честно - нямам идея за такава забрана по тротоарите за велосипеди. Логично е да я има, предвид това, че е място за пешеходци. Пък и по спомен в ЗДвП пише, че трябва да се движи възможно най-дясната част на платното за движение (или нещо такова). Но аз не карам като изоглавен по тротоарите де. Дори напротив - карам много внимателно и бавно, защото докато въртя педалите, колелото е безшумно и хората си шават, както им е кеф.

Аз покарах в събота и София си беше доволно пълна. В неделя, заради маратона кръстосвахме с дребното близките паркове.

Географски наистина не сме идеални за ползване на велосипеди целогодишно, но това е въпрос на желание, предоставяне на условия за това, а вероятно и традиция и възпитание...и кой знае още какво. Във Финландия например карат целогодишно. Даже скоро гледах някакво предаване за там и това с колелата беше част от филма.

Screenshot_20241014-223331.thumb.png.1de1f38ec384898e497185d216f9d2dd.png

Ясно е, че сме далеч от тези неща, но все от някъде е добре да се почне, за да може някой ден да има резултат, макар и не такъв, какъвто виждаме на други места. Но все пак да пробваме да вървим с посока на положителни резултати. Аз например бих ходил с дребното до детската с колело. Но! Нито има удобна алея, нито има къде да оставя нейното колело да седи докато я взема следобед. На работа си ходя с колелото чат-пат. Но до магазини/кино например - не. Няма гаранция, че като го оставя някъде ще го намеря. Дори с "Франкенщай-а" не смея да ходя, а съм го взел точно, за да не го мисля...

Както и да е де. Просто споделям, че лично аз съм ОК с това, което лека полека се прави в посока увеличаване на велоалеите в София. Със сигурност може да се направи по-добре, няма спор. Но...всяко нещо струва друго нещо. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, zloQQ написа:

...

Както и да е де. Просто споделям, че лично аз съм ОК с това, което лека полека се прави в посока увеличаване на велоалеите в София. Със сигурност може да се направи по-добре, няма спор. Но...всяко нещо струва друго нещо. 

Напълно те подкрепям Велко, особено в последното изречение.

Като малък почти не излизах от вкъщи без колелото. Магазина ни беше на 200 метра, но дори зимата ходех с колелото, освен ако не е навалял половин метър сняг в който затъвах. Имам приятел, запален колоездач, който преди около година взе книжка и то заради жена си (която има и книжка и кола) и детето, за да пътуват, но колата се ползва Съботно-Неделно за извънградски пътувания. Почти всеки ден ходи с колело на работа. Аз също бих, но колкото и да съм уверен, участъка от околовръстното до Божурище е прекалено опасен и не мога да се престраша да го пътувам с колелото. Не говоря само, че няма велоалея, но и тротоар няма. То път няма като хората, а зоната продължава да расте стремоглаво. Сега с орязването на влаковете, заради ремонта на Централна гара уж не висим много на прелеза, но пак започнаха да се образуват опашки. А като приключи ремонта и възстановят влаковете, не ми се мисли, защото път няма да се построи до тогава. Единственото положително, което очаквам е, завършването на участъка от магистрала Европа, което ще изнесе транзитния трафик, особено гастарбайтерите от Юни до Август, че лятото брадясвам на прибиране.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пореден път се опитвам да си обясна, защо Българина се опитва да открие топлата вода. Ако щипнеме от Англия и Франция редукцията на скоростта, ако щипнеме от еди си коя държава с развити вело...алеи, щип от тук, щип от там и всичко ще се нареди. Но както е известно на всички (нищо че се правиме на ощипани), всичко е да се усвоят едни пари....пък там да има нещо надраскано на асвалта.....то, дали е полезно, дали ще го ползва някой- майната му...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

всичко е да се усвоят едни пари....пък там да има нещо надраскано на асвалта.....то, дали е полезно, дали ще го ползва някой- майната му...

Идеален пример е велоалеята на Раковски - тролеите едва минават, на завоите са премазали ограничителните, върху нея паркират... Ама я пльоснха там за да е пред сградата на ЕС когато беше председателството на България - да се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че за да има велоалеи в центъра, без да се налага всичко да се срине и гради наново, трябва да се позиционират върху съществуващата инфраструктура. Съгласен съм, че много неща се правят абсолютно безхаберно, но пък понякога е и просто въпрос на компромис. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефинирайте центъра, защото ми се струва, че почти навсякъде може да има вело алеи без много "копане". Тук-таме е малко по-сложно, но да отнемаш пътни платна е прекалено. Ще пуснеш коУеУетата по съседната улица, примерно. Не е толкова страшно. Но, както обикновено, не е да се свърши работа, а да се отчете дейност. Затова сме на това дередже.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова сте се хванали за тези велоалеи. Повече от видно (не просто ясно, а направо видно) е, че в София улиците и булевардите не са проектирани да поемат велоалеи. И преди да скочи някой фен на велосипедите, ще го изпреваря с факта, че аз също карам велосипед. Всъщност израстнал съм с колело - всяка свободна минута, пролет, лято и есен бях на колело като дете. И както тогава, така и сега просто карам в дясно. Лесно е. И явно съм оцелял без велоалея. Не че съм против велоалеите. Напротив, наличието им прави карането на колело в града по безопасно. Особенно ако си с дете. Но не съм съгласен София да е пренаселена, да идват да живеят в града още и още хора, които в крайна сметка трябва и да се придвижват и на фона на това да се стесняват улиците заради велоалеи. Че то по тази логика давайте да правим алея за мотористите, за да минават по-бързо и безопасно, вместо да им се налага да се движат с тежкия трафик и да стават сакатлъци. Да пуснем и по една алея за модерните в последно време тротинетки, че и те да не страдат от трафика. Велоалеята е разкошно нещо, но само при условие, че наистина може да бъде заделена част от пътното платно за нея.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо вело алеите да са по улиците? Като дете редовно ходих до зоопарка, като основно пътя ми беше през парка, тогава "Парк на свободата" и част през "Ловния парк". И до сега този маршрут е възможен, без да се отнемат платна. И, както вече писах, почти във всички посоки може да се осигурят алеи за велосипедисти, без да се отнемат пътни платна. Може, но няма желание. Точно като с милицията и трафика. И, като стана дума за трафик, пак да "поФаля" безумиците случващи се в района на мол Парадайз. Ляв завой за Стрелбище/Манастирски ливади идвайки от Околовръстния път НЯМА! Забравете. Но пък тапа има. Чак ПО Околовръстния път. Ама то работили да отворят булеварда. Ама първо да бяха отворили бул. България. О, да, забравих, двете са с различни изпълнители, а на чиновниците в Столична Община им е през ... четирибуквието дали ще направят тапа или не. Те си имат стандартен отговор - ползвайте ГТ ... който е в същите тия задръствания. Т.е., предвид липсата на сиво вещество в сегашния кмет и общински съвет, следващото ще бъде бус лента по Черни Връх. И, защо пък не, и една велоалея - да има. Е, с тоя наклон само с мотор ще е ползваема, ама пък ще я има :D

 

Сега малко по-сериозно, че в горното малко се разгорещих. Новия булевард със сигурност ще даде някаква алтернатива и съм склонен да търпя някакви неудобства, но случващото се в момента е нетърпимо. Тотална липса на координация и мисъл. И, за пипер, бездействие (визирам бул. България). Това е жалката реалност. А ние се занимаваме с вело алеи. Проблема е далеч по-голям. Само да спомена, че днес минах по бул. Черни Връх в 10:30 и с мотора ми отне близо 15мин да слезна от Околовръстен Път до Парадайз! Не ставаше нито за колело, нито за мотор, нито за кола, нито за ГТ. За нищо не ставаше. В 10:30! Представете си в 8:30 какво е.

 

Айде лека вечер от мен 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, PRR написа:

 

 

....днес минах по бул. Черни Връх в 10:30 и с мотора ми отне близо 15мин да слезна от Околовръстен Път до Парадайз! Не ставаше нито за колело, нито за мотор, нито за кола, нито за ГТ. За нищо не ставаше. В 10:30! Представете си в 8:30 какво е....

Точно час по-рано щерка ми е, ще ми се да кажа пътувала, ама се е влачила с автобуса към училище - досега ми мрънка. Задръстването е започвало над кръговото на Околомръсното, самото кръгово (естествено) е било тапа, и от Фантастико Драгалевци до Парадайс детето се е возило 1 час...
Вчера по Околомръсното от Симеоновско до Нестле (Люлин) - час и четиридесет и седем минути с колата. И това след 8 сутринта.

Иначе велоалеи, ремонти, платени паркоместа и каквото още се сетите свързано с трафика в София е под всякаква критика в момента. Симулира се активност, бият се разни хора в гърдите, обясняват колко много и как хубаво е свършено и какъв рай ще настане из София, а реално нещата стават все по-зле. Пълна липса на координация, абсолютен отказ от мислене - всичко е "абе да се вижда че нещо се прави". 
Ако наистина искаха да направят хубаво щяха вече да са разширили Околомръсното от Бояна до Люлин, щяха да са оправили моста на България и камара други, наистина необходими ремонти щяха да са направени, ама така е по-така - после ще има "Ето к'ва тапа беше, ма ние пУснахме нов булевард и нещата се оправиха....к'ви сме готини, а?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Logrus написа:

.... И това след 8 сутринта. ...

Всъщност точно заради това. Огромна част от трафика в София е заради училищата. Всичките почват между 8:15 и 8:30. Съответно всички се целят да стигнат по това време в училищата, т.е. излизат от къщите си към 7:45-7:50. Вече втора седмица следя трафика и установявам, че ако тръгнем 5мин по-рано пристигаме 10, дори 15 по-рано. Но 5мин закъснение ми гарантира 20мин по-дълъг път на отиване и още 10 отгоре на връщане. Т.е. сумарно 30мин! 

Та, понеже каза за ГТ и висенето по Черни Връх - въпрос на време, и то малко, е да направят бус лента. Няма да реши проблема с трафика (то и сега има паркирани коли след Парадайса, посока НДК), но ще симулира дейност. Т.е. да се направи поредната симулация, която ще докара трафика, пардон, тапата до Симеоновско Шосе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Всичките почват между 8:15 и 8:30.

Между 7:30 и 8:00 започват училищата, тези дето пътуват след 8 са разкарали децата и отиват на работа. 
Бус лента по Черни връх ще е върхът на идиотизма. Сега е двулентов до Парадайс, еднолентов до Кръста (в който участък има и трамвайни релси) и пак двулентов почти до Хемус. Направят ли бус лента направо ще го затворят - по закон нямаме право да караме в него лента, нито по релсите на трамвая, т.е. участъка от Парадайс до Кръста си остава само за ГТ. Ама това няма да стане - там пък има зелена зона - да не са луди да изпуснат толкова места от хранилката на "Паркинги и гаражи". Щото това че ще оставят няколко квартала без достъп "умните" глави не ги притеснява, ама да им намалее манджата....малееее страшно ще стане.
Честно казано мразя да нарушавам и да карам по релсите, но по Черни връх съм принуден и честно казано се радвам че още не им е хрумнало да наслагат онея "цици" и да качат рейсовете на релсите като по Константин Величков  - това би означавало тапата да е 24/7. Достатъчно е на кръстовището с Вапцаров да останеш да чакаш тези за десен завой, които пък чакат пешеходците пресичащи Вапцаров, за да се отвисиш поне 4-5 светофара (в най-добрият случай). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

Та, понеже каза за ГТ и висенето по Черни Връх - въпрос на време, и то малко, е да направят бус лента. Няма да реши проблема с трафика (то и сега има паркирани коли след Парадайса, посока НДК), но ще симулира дейност. Т.е. да се направи поредната симулация, която ще докара трафика, пардон, тапата до Симеоновско Шосе.

С това измислено Х9, което пуснаха, точно прескочиха с една кола на час изискването на наредбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигнахме ги хАмериканците! 12 лентово задръстване в България!!!

20241016_082052.thumb.jpg.ca955a64966b5272f3d1c5fc8cba5991.jpg

Но, да не си помислите, че това е единствения "кеф"! Ооо, далеч сте от истината. "Кефа" продължава и по бул. България посока Бояна:

20241016_082551.thumb.jpg.29c51037ef4905168970f517daaeea72.jpg

Тук си е направо излагация - 4+1 нагоре и само 1 надолу!

 

Тоя кмет, заедно с целия общински съвет, са такива некадърни бездарници, че с бездействията си (детелината на бул. България) и некадърността си (мол Парадайс и случващото се в Драгалевци и между Симеоново и Драгалевци), че когато и да ги разжалват все ще е късно! И тия некадърници имат наглостта да споменават думата "екология", при това без да се изчервят! Тотална щета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Е , има и нещо екологично (долу в дясно на последната снимка) :)

То това е най екологичното създание на света 🤣 

Относно точно тази екология да питам нещо не ми се връзват нещата....

По рекламите ни набиват в главите да се пере и мие (съдомиялните) със студена вода, в деня на земята да гасиме лампите за час, да се пести електроенепгия...а в същото време по улиците се разхождат тез "екологични" боклyци.....

Що?

Относно задръстванията- що светофарите не работят на "умен режим", нали уж цяла София е с такива?

Къде са господа регулировчиците?

И най екото за мен- да караш колело в задръстването на велоалея.....безумно екологично решение.....дишай дълбоко докато въртиш педалите 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, vladkant написа:

Относно задръстванията- що светофарите не работят на "умен режим", нали уж цяла София е с такива?

Щото още по времето на Моля Другарката Фънди спряха да плащат по договора за умните и те станаха тъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки един проблем си има основна причина, която го поражда. Конкретно за непоносимия вече трафик в София това е най-общо казано икономиката на национално ниво. Или по друг начин написано - липса на достатъчно и адекватно заплатени работни места в голяма част от по-малките населени места в страната. Нещо, за което никой и никъде не споменава по медии, новини и т.н. За мен това е глобален и национален проблем, на който хич не му се обръща внимание. Едва ли масово хората ще се юрнат да напускат родните си места, ако там могат да намерят достатъчно добра работа. Разбира се, изключвам всички онези, които си мислят, че ако в малкото населено място изкарват, примерно 1800-2000лв., а в София им се предлага работа за 3000лв., че ще са по-добре в големия град. Защото мнозина от тях не си правят сметка за разходите, който много бързо ще им стопят уж по-високата заплата.

 

До тук с основния, според мен, проблем. Следва и косвени такива:

- презастрояването със жилищни сгради. Строители и инвеститори успешно се възползват от прииждащата вълна към големия град, съответно главоломно се раздават разрешителни за строеж. Хората купуват или наемат жилище, след което кацат в трафика на града.

- управата на града, бъдейки наясно с тези разрешителни за строеж, следва да предприеме мерки, свързани с инфраструктората. Но по този въпрос не се прави почти нищо или каквото и да се прави, то е крайно недостатъчно и не отговаря на темповете на разстежа на града.

 

Нови паркове, градинки и детски площадки - това е тема табу за града. Защото не могат да се вземат пари на квадратен метър от тях. А деца се раждат, растат и трябва да има къде да си играят. В това отношение харесвам панелките, конкретно в Младост, за други нямам преки наблюдения. Между тях няма място за строеж, но пък има зелени площи, има, макар и занемарени детски площадки, пейки и т.н. Новото строителство не залага на такива "глезотии", които не могат да се продадат. С изключение може би на жилищните сгради на Артекс, но това е друга тема.

 

Въпроса за яслите, детските градини и училищата изобщо пък няма смисъл да го повдигам. Който има деца, много добре знае какво бих написал...

 

И един интересен "парадокс", който наблюдавам от няколко години - софиянци искат да избягат от София. Да се махнат от града. И мнозина го направиха. Ако обиколите софийска област в радиус, да речем, 60-70км, ще видите много нови къщи или къщи с нови стопани. Много хора работят извън центъра на София и за тях няма времево значение дали ще пътуват 1 час в трафика или ще минат за същото време 60км. Но спокойствието, което си осигуряват, е незаменимо. А пък тези, които работата им позволява да я вършат от вкъщи - те май отдавна се махнаха от града...

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, съгласен съм с голяма част от написаното, но, за съжаление, не с всичко.

"Махането от София" е невъзможно, ако детето ти ходи на училище и/или детска градина. По същата причина и не малко от не искащите да живеят в големите градове (не е само София) са принудени да го направят. И, дори да могат да намерят работа в малките населени места, до качествено образование за децата си не могат да намерят.

За управата на града съм съгласен. За мен задръстванията в момента са на 95% в резултат на техните бездействия или неадекватни действия. 

Съгласен съм и за липсата на цялостна визия за развитието на столицата, както в областта на застрояването, така и в области, като инфраструктура, образование, паркове, алтернативен транспорт (включително велоалеи), градски транспорт и т.н. и т.н. 

За липсата на адекватно заплащане в не малка част от страната съм съгласен, но това го коментирам в другата тема. Тук мога да споделя, че пак е фактор, но не е основен. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Щото още по времето на Моля Другарката Фънди спряха да плащат по договора за умните и те станаха тъпи.

Умните светофари ги управляват и сега от общината. Имат си център с камерки и бутончета за ръчен режим. И, всеки път, когато се възползват от тия бутончета, веднага се усеща ... по увеличеното задръстване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

Юли, съгласен съм с голяма част от написаното, но, за съжаление, не с всичко.

"Махането от София" е невъзможно, ако детето ти ходи на училище и/или детска градина. По същата причина и не малко от не искащите да живеят в големите градове (не е само София) са принудени да го направят. И, дори да могат да намерят работа в малките населени места, до качествено образование за децата си не могат да намерят.

Така е, Пепи. Съгласен съм, че заради децата хората, имащи възможност да напуснат голямото населено място, не го правят. Аз съм точно в тази ситуация. И не бързам да излизам от нея не заради друго, а защото това би означавало да натрупам още годинки на гърбината си, т.е. да одъртея. Но станат ли самостоятелни децата, за София ще слушам и гледам само по новините. По ЕвропаТа много хора само работят в големите градове, а живеят около тях.

 

Между другото, като стана въпрос за децата. Да возиш до градина/училище е по-малкия прблем. Можеш да возиш и от село, ако добре си планирал нещата (направил съм го). По-големия проблем е когато детето порасне достатъчно, че да излиза само, но все още няма книжка за кола - това е по-голямото "препятствие".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, PRR написа:

Умните светофари ги управляват и сега от общината. Имат си център с камерки и бутончета за ръчен режим. И, всеки път, когато се възползват от тия бутончета, веднага се усеща ... по увеличеното задръстване. 

Преди изкуствен интелект следеше камерите и датчиците и на база данните от тях променяше режимите. Сега естествената тъпота натиска копчетата - кво видял, кво не, кой върнал после на стандарт, кой не. На Парадайз не е виновно само стеснението, през ден светофарите на Филип Кутев и Сребърна са "разминати" и са на червена вълна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, да, но, както самия ти написа - това е временно и никой не си е задал въпроса "А какво ще стане, когато променя този, но не и онзи?". Точно както не са си задали други подобни въпроси. Просто мисленето не е силата на отговарящите за трафика в София. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Между другото, като стана въпрос за децата. Да возиш до градина/училище е по-малкия прблем. Можеш да возиш и от село, ако добре си планирал нещата (направил съм го). По-големия проблем е когато детето порасне достатъчно, че да излиза само, но все още няма книжка за кола - това е по-голямото "препятствие".

Напълно съгласен съм. 

Това упражнение го правя от години - не е проблем наистина. Обикновено минавам преди трафика и попадам в тапите отиващи на работа. Добро планиране и тръгване в подходящ час гарантират спокойно каране, без излишни нерви и без задръствания. Както Пепи каза - 5 минути разлика във времето за тръгване могат да те вкарат в тапата.

А имам вече и поотрасналите деца - малко ми е нервно да оставям щерка ми да се прибира сама с рейса след 22:00. Не че ще ми е по-спокойно като изкара книжка де - тогава освен нея ще мисля и всички останали по улиците 😂

И за образованието съм съгласен - ей го де е нашето селско школо, на 5 минути от нас, на няма 20км от центъра на София, ама качеството на обучението е под всяка критика и не бих го причинил на децата си. Колкото и да е скапано в държавен мащаб образованието все пак гледаме да дадем най-доброто възможно на малките и това наистина ни връзва към големите градове. 

 

Между другото голяма част от тапите на входовете на града ги предизвиква и войната, която обявиха на Юбер шофьорите - така вместо една кола да влезне и излезне с четирима души, се налага да са четири коли с по един човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.