Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трафик и организация на движението


Recommended Posts

Преди 1 час, Izolini написа:

Велко, за веселопеди не е ли малко забранено на тротоара?....

Не е отменено и докато не те хванат и дърпат ушите си е еазрешено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъ...примерно по "Витошка" си има знак, че е забранено за велосипеди. На друго място не съм виждал. Честно - нямам идея за такава забрана по тротоарите за велосипеди. Логично е да я има, предвид това, че е място за пешеходци. Пък и по спомен в ЗДвП пише, че трябва да се движи възможно най-дясната част на платното за движение (или нещо такова). Но аз не карам като изоглавен по тротоарите де. Дори напротив - карам много внимателно и бавно, защото докато въртя педалите, колелото е безшумно и хората си шават, както им е кеф.

Аз покарах в събота и София си беше доволно пълна. В неделя, заради маратона кръстосвахме с дребното близките паркове.

Географски наистина не сме идеални за ползване на велосипеди целогодишно, но това е въпрос на желание, предоставяне на условия за това, а вероятно и традиция и възпитание...и кой знае още какво. Във Финландия например карат целогодишно. Даже скоро гледах някакво предаване за там и това с колелата беше част от филма.

Screenshot_20241014-223331.thumb.png.1de1f38ec384898e497185d216f9d2dd.png

Ясно е, че сме далеч от тези неща, но все от някъде е добре да се почне, за да може някой ден да има резултат, макар и не такъв, какъвто виждаме на други места. Но все пак да пробваме да вървим с посока на положителни резултати. Аз например бих ходил с дребното до детската с колело. Но! Нито има удобна алея, нито има къде да оставя нейното колело да седи докато я взема следобед. На работа си ходя с колелото чат-пат. Но до магазини/кино например - не. Няма гаранция, че като го оставя някъде ще го намеря. Дори с "Франкенщай-а" не смея да ходя, а съм го взел точно, за да не го мисля...

Както и да е де. Просто споделям, че лично аз съм ОК с това, което лека полека се прави в посока увеличаване на велоалеите в София. Със сигурност може да се направи по-добре, няма спор. Но...всяко нещо струва друго нещо. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, zloQQ написа:

...

Както и да е де. Просто споделям, че лично аз съм ОК с това, което лека полека се прави в посока увеличаване на велоалеите в София. Със сигурност може да се направи по-добре, няма спор. Но...всяко нещо струва друго нещо. 

Напълно те подкрепям Велко, особено в последното изречение.

Като малък почти не излизах от вкъщи без колелото. Магазина ни беше на 200 метра, но дори зимата ходех с колелото, освен ако не е навалял половин метър сняг в който затъвах. Имам приятел, запален колоездач, който преди около година взе книжка и то заради жена си (която има и книжка и кола) и детето, за да пътуват, но колата се ползва Съботно-Неделно за извънградски пътувания. Почти всеки ден ходи с колело на работа. Аз също бих, но колкото и да съм уверен, участъка от околовръстното до Божурище е прекалено опасен и не мога да се престраша да го пътувам с колелото. Не говоря само, че няма велоалея, но и тротоар няма. То път няма като хората, а зоната продължава да расте стремоглаво. Сега с орязването на влаковете, заради ремонта на Централна гара уж не висим много на прелеза, но пак започнаха да се образуват опашки. А като приключи ремонта и възстановят влаковете, не ми се мисли, защото път няма да се построи до тогава. Единственото положително, което очаквам е, завършването на участъка от магистрала Европа, което ще изнесе транзитния трафик, особено гастарбайтерите от Юни до Август, че лятото брадясвам на прибиране.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пореден път се опитвам да си обясна, защо Българина се опитва да открие топлата вода. Ако щипнеме от Англия и Франция редукцията на скоростта, ако щипнеме от еди си коя държава с развити вело...алеи, щип от тук, щип от там и всичко ще се нареди. Но както е известно на всички (нищо че се правиме на ощипани), всичко е да се усвоят едни пари....пък там да има нещо надраскано на асвалта.....то, дали е полезно, дали ще го ползва някой- майната му...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

всичко е да се усвоят едни пари....пък там да има нещо надраскано на асвалта.....то, дали е полезно, дали ще го ползва някой- майната му...

Идеален пример е велоалеята на Раковски - тролеите едва минават, на завоите са премазали ограничителните, върху нея паркират... Ама я пльоснха там за да е пред сградата на ЕС когато беше председателството на България - да се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че за да има велоалеи в центъра, без да се налага всичко да се срине и гради наново, трябва да се позиционират върху съществуващата инфраструктура. Съгласен съм, че много неща се правят абсолютно безхаберно, но пък понякога е и просто въпрос на компромис. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефинирайте центъра, защото ми се струва, че почти навсякъде може да има вело алеи без много "копане". Тук-таме е малко по-сложно, но да отнемаш пътни платна е прекалено. Ще пуснеш коУеУетата по съседната улица, примерно. Не е толкова страшно. Но, както обикновено, не е да се свърши работа, а да се отчете дейност. Затова сме на това дередже.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова сте се хванали за тези велоалеи. Повече от видно (не просто ясно, а направо видно) е, че в София улиците и булевардите не са проектирани да поемат велоалеи. И преди да скочи някой фен на велосипедите, ще го изпреваря с факта, че аз също карам велосипед. Всъщност израстнал съм с колело - всяка свободна минута, пролет, лято и есен бях на колело като дете. И както тогава, така и сега просто карам в дясно. Лесно е. И явно съм оцелял без велоалея. Не че съм против велоалеите. Напротив, наличието им прави карането на колело в града по безопасно. Особенно ако си с дете. Но не съм съгласен София да е пренаселена, да идват да живеят в града още и още хора, които в крайна сметка трябва и да се придвижват и на фона на това да се стесняват улиците заради велоалеи. Че то по тази логика давайте да правим алея за мотористите, за да минават по-бързо и безопасно, вместо да им се налага да се движат с тежкия трафик и да стават сакатлъци. Да пуснем и по една алея за модерните в последно време тротинетки, че и те да не страдат от трафика. Велоалеята е разкошно нещо, но само при условие, че наистина може да бъде заделена част от пътното платно за нея.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо вело алеите да са по улиците? Като дете редовно ходих до зоопарка, като основно пътя ми беше през парка, тогава "Парк на свободата" и част през "Ловния парк". И до сега този маршрут е възможен, без да се отнемат платна. И, както вече писах, почти във всички посоки може да се осигурят алеи за велосипедисти, без да се отнемат пътни платна. Може, но няма желание. Точно като с милицията и трафика. И, като стана дума за трафик, пак да "поФаля" безумиците случващи се в района на мол Парадайз. Ляв завой за Стрелбище/Манастирски ливади идвайки от Околовръстния път НЯМА! Забравете. Но пък тапа има. Чак ПО Околовръстния път. Ама то работили да отворят булеварда. Ама първо да бяха отворили бул. България. О, да, забравих, двете са с различни изпълнители, а на чиновниците в Столична Община им е през ... четирибуквието дали ще направят тапа или не. Те си имат стандартен отговор - ползвайте ГТ ... който е в същите тия задръствания. Т.е., предвид липсата на сиво вещество в сегашния кмет и общински съвет, следващото ще бъде бус лента по Черни Връх. И, защо пък не, и една велоалея - да има. Е, с тоя наклон само с мотор ще е ползваема, ама пък ще я има :D

 

Сега малко по-сериозно, че в горното малко се разгорещих. Новия булевард със сигурност ще даде някаква алтернатива и съм склонен да търпя някакви неудобства, но случващото се в момента е нетърпимо. Тотална липса на координация и мисъл. И, за пипер, бездействие (визирам бул. България). Това е жалката реалност. А ние се занимаваме с вело алеи. Проблема е далеч по-голям. Само да спомена, че днес минах по бул. Черни Връх в 10:30 и с мотора ми отне близо 15мин да слезна от Околовръстен Път до Парадайз! Не ставаше нито за колело, нито за мотор, нито за кола, нито за ГТ. За нищо не ставаше. В 10:30! Представете си в 8:30 какво е.

 

Айде лека вечер от мен 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, PRR написа:

 

 

....днес минах по бул. Черни Връх в 10:30 и с мотора ми отне близо 15мин да слезна от Околовръстен Път до Парадайз! Не ставаше нито за колело, нито за мотор, нито за кола, нито за ГТ. За нищо не ставаше. В 10:30! Представете си в 8:30 какво е....

Точно час по-рано щерка ми е, ще ми се да кажа пътувала, ама се е влачила с автобуса към училище - досега ми мрънка. Задръстването е започвало над кръговото на Околомръсното, самото кръгово (естествено) е било тапа, и от Фантастико Драгалевци до Парадайс детето се е возило 1 час...
Вчера по Околомръсното от Симеоновско до Нестле (Люлин) - час и четиридесет и седем минути с колата. И това след 8 сутринта.

Иначе велоалеи, ремонти, платени паркоместа и каквото още се сетите свързано с трафика в София е под всякаква критика в момента. Симулира се активност, бият се разни хора в гърдите, обясняват колко много и как хубаво е свършено и какъв рай ще настане из София, а реално нещата стават все по-зле. Пълна липса на координация, абсолютен отказ от мислене - всичко е "абе да се вижда че нещо се прави". 
Ако наистина искаха да направят хубаво щяха вече да са разширили Околомръсното от Бояна до Люлин, щяха да са оправили моста на България и камара други, наистина необходими ремонти щяха да са направени, ама така е по-така - после ще има "Ето к'ва тапа беше, ма ние пУснахме нов булевард и нещата се оправиха....к'ви сме готини, а?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Logrus написа:

.... И това след 8 сутринта. ...

Всъщност точно заради това. Огромна част от трафика в София е заради училищата. Всичките почват между 8:15 и 8:30. Съответно всички се целят да стигнат по това време в училищата, т.е. излизат от къщите си към 7:45-7:50. Вече втора седмица следя трафика и установявам, че ако тръгнем 5мин по-рано пристигаме 10, дори 15 по-рано. Но 5мин закъснение ми гарантира 20мин по-дълъг път на отиване и още 10 отгоре на връщане. Т.е. сумарно 30мин! 

Та, понеже каза за ГТ и висенето по Черни Връх - въпрос на време, и то малко, е да направят бус лента. Няма да реши проблема с трафика (то и сега има паркирани коли след Парадайса, посока НДК), но ще симулира дейност. Т.е. да се направи поредната симулация, която ще докара трафика, пардон, тапата до Симеоновско Шосе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Всичките почват между 8:15 и 8:30.

Между 7:30 и 8:00 започват училищата, тези дето пътуват след 8 са разкарали децата и отиват на работа. 
Бус лента по Черни връх ще е върхът на идиотизма. Сега е двулентов до Парадайс, еднолентов до Кръста (в който участък има и трамвайни релси) и пак двулентов почти до Хемус. Направят ли бус лента направо ще го затворят - по закон нямаме право да караме в него лента, нито по релсите на трамвая, т.е. участъка от Парадайс до Кръста си остава само за ГТ. Ама това няма да стане - там пък има зелена зона - да не са луди да изпуснат толкова места от хранилката на "Паркинги и гаражи". Щото това че ще оставят няколко квартала без достъп "умните" глави не ги притеснява, ама да им намалее манджата....малееее страшно ще стане.
Честно казано мразя да нарушавам и да карам по релсите, но по Черни връх съм принуден и честно казано се радвам че още не им е хрумнало да наслагат онея "цици" и да качат рейсовете на релсите като по Константин Величков  - това би означавало тапата да е 24/7. Достатъчно е на кръстовището с Вапцаров да останеш да чакаш тези за десен завой, които пък чакат пешеходците пресичащи Вапцаров, за да се отвисиш поне 4-5 светофара (в най-добрият случай). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

Та, понеже каза за ГТ и висенето по Черни Връх - въпрос на време, и то малко, е да направят бус лента. Няма да реши проблема с трафика (то и сега има паркирани коли след Парадайса, посока НДК), но ще симулира дейност. Т.е. да се направи поредната симулация, която ще докара трафика, пардон, тапата до Симеоновско Шосе.

С това измислено Х9, което пуснаха, точно прескочиха с една кола на час изискването на наредбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигнахме ги хАмериканците! 12 лентово задръстване в България!!!

20241016_082052.thumb.jpg.ca955a64966b5272f3d1c5fc8cba5991.jpg

Но, да не си помислите, че това е единствения "кеф"! Ооо, далеч сте от истината. "Кефа" продължава и по бул. България посока Бояна:

20241016_082551.thumb.jpg.29c51037ef4905168970f517daaeea72.jpg

Тук си е направо излагация - 4+1 нагоре и само 1 надолу!

 

Тоя кмет, заедно с целия общински съвет, са такива некадърни бездарници, че с бездействията си (детелината на бул. България) и некадърността си (мол Парадайс и случващото се в Драгалевци и между Симеоново и Драгалевци), че когато и да ги разжалват все ще е късно! И тия некадърници имат наглостта да споменават думата "екология", при това без да се изчервят! Тотална щета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.