Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем Йети


d1971

Recommended Posts

Здравейте.Колеги,моля за мнение.Някой има ли представа,защо при гасене на двигателя,мотора притриса.Автомобила е Йети 2.0 тди.Благодаря предварително.

Редактирано от d1971
Правопис
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,моля за мнение.Йети дизел.Парното отопление работи, наполовина, при положение, че клапите работят.Лявата половина топли, дясната обдухва студено.Какъв може да е проблема?Сменен е антифриз на охл система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора на парното мисля е проблема при тези симптоми. Но някой по-запознат да каже ако може. Също така може да потърсиш с търсачката из форума - мисля, че имаше подобни теми по проблема. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, zloQQ написа:

Радиатора на парното мисля е проблема при тези симптоми.

На една Октавия 3 точно в радиатора на парното беше

проблема - беше запушен от топчета силика.

Не знам Йети има ли, но можеш да провериш в разширителния съд дали има торбичка и дали на него пише "mit silica" или нещо подобно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Оказа се, че проблема е в радиатора на парното.Промивка в сервиз и проблема се реши.Благодаря за ценните съвети.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, отново моля за съдействие.Шкода Йети 2010г. 2.0тди.При диагностика след обслужване ми отчита грешка 00448.Изтрих я,но пак се появи впоследствие.Какво означава? Къде и какъв е проблема?Как се отстранява?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От информация, която откривам в интернет отива към проблем с халдекса и по скоро помпата му. Халдекса знаете ли дали е обслужван? 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано не знам как е обслужен.В ремонтната карта пише закупен филтър халдекс и извършени операции :смяна масло преден диференциал, смяна масло заден диференциал.

Преди 1 час, d1971 написа:

Възможно ли е да има проблем в системата 4×4?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на маслото  и филтъра на халдекса е добре да се свали и помпата и да се почисти цедката, която е отпред. Чел съм че тази стъпка често се пропуска и води до проблем(а и в нета виждам че запушване на тази цетка често дава прешка p00448). Дано не ви подведа. Маслото се сменя на 30000км., а филтъра на 60000км.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че си от Русе, колега. Ето ти координати на сервиз, където ще ти обърнат необходимото време и внимание! И ще изчистя цедката!

Успех!

И да споделите после инфо. Благодаря!

 

Актуални координати на сервиза:


https://maps.app.goo.gl/vHGaLRRxGWbmZP2t5

 

Телефон за връзка с Краси: 0899 51 67 91

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йетито от 2010 е с халдекс 4-та генерация и е с филтър. Йети 2-ра генерация след 2013г е с цедка без филтър и Халдекс 5. Платката често се скапва може би там е разковничето в сервиза като я отворят ще се види.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 11.11.2024 г. at 21:55, Penata написа:

Йетито от 2010 е с халдекс 4-та генерация и е с филтър. Йети 2-ра генерация след 2013г е с цедка без филтър и Халдекс 5. Платката често се скапва може би там е разковничето в сервиза като я отворят ще се види.

Да колега,нещата вървят най вероятно към платката.Днес бях в сервиз, почистиха ми помпата.Не била много замърсена.Грешка 00448 пак се появи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.11.2024 г. at 19:58, zloQQ написа:

Гледам, че си от Русе, колега. Ето ти координати на сервиз, където ще ти обърнат необходимото време и внимание! И ще изчистя цедката!

Успех!

И да споделите после инфо. Благодаря!

 

Актуални координати на сервиза:


https://maps.app.goo.gl/vHGaLRRxGWbmZP2t5

 

Телефон за връзка с Краси: 0899 51 67 91

Днес бях при Краси.Много коректно обслужване.Почистиха цедката,но пак се появи грешка 00448.Най вероятно платката може да е проблема.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема най-вероятно е в електромотора на помпата  https://www.drive2.ru/l/508427646774804891/

не зная дали в България ги ремонтират или направо се сменя с нова 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, skodafen написа:

Проблема най-вероятно е в електромотора на помпата  https://www.drive2.ru/l/508427646774804891/

не зная дали в България ги ремонтират или направо се сменя с нова 

Да може и там да е проблема от прочетеното,за което благодаря.На 6.01.2025 пак съм в бокса.Обещаха ,че ще го отстранят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.10.2024 г. at 22:21, zloQQ написа:

Клапата за меко гасене (забравих как точно се казва), вероятно е проблема.

Да днес смениха клапата за меко гасене.Тя беше причината.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселовата клпана обикновено насъбира сажди от EGR-а. Като се съберат доволно сажди, колата обикновено започва да записва грешка P0121 и светва чек-а. Първите симптоми, още преди да ви е светнала лампата са твърдо гасене на мотора.

Обикновено проблемът се оправя с почистване на клапата, което ще опиша по-долу:

 

Трябват ви:
1. Малка гедорийка с преход от 1/4" към битове за винтоверт/отвертка. Хубаво е да имате удължители, като късият удължител е задължителен.
2. Комплект битове. Трябва ви основно T30. Вземете си резервни, ако го загубите. Аз единия го изтървах някъде и така и не го намерих.
3. Комплект шестограми.
4. Комплект гаечни ключове.
4. Спрей за почистване на спирачки/контактен спрей/спрей за чистене на карбуратори/корселин или друг обезмасляващ спрей/разтворител.
5. Ръкавици
6. Комплект малки четки за чистене
7. Много парцали.
8. Още парцали.
9. Търпение и желание.

Какво се прави, за да се свали клапата.
1. Сваляте буксата на клапата. Натиска се цялата букса навътре, натиска се бутончето и се издърпва навън.
2. Сваля се гумения сегмент от въздуховода, който влиза в клапата. Имате две стандартни скоби. При Йети е малко забито отпред и трудно се манипулира с отвертка. Най-лесно става с тресчотката и торкс 7. Отпускате хубаво скобите. Вадите маркуча от страната на клапата и го изнасяте настрани. С въртеливо движение вадите маркуча от пластмасовата тръба, идваща от кулера (долу).
3. Задължително закривате/затапвате въздуховода, идващ от кулера с парцал.
4. Откачате щеката за маслото от тялото на клапата с ключ/торкс 10-ка.
5. Три дълги болта на T30 държат клапата за колектора. Двата са лесно достъпни и се виждат, третия е откъм мотора и се цели на сляпо.
6. Клапата излиза.

1. Слагате едни ръкавици, че мазалото е жестоко.
2. Изстъргва се внимателно насъбрания кокс с отвертка или ножче. Отнемате кокса докато стигнете до желязо и основната част от нагара изпадне.
3. Миете обилно със спрей. Пригответе си легенче или отрязана туба от вода, за да подложите отдолу. Твърда четка за зъби или друга по-твърда четчица за чистене върши работа за фино почистване. Не препоръчвам използването на телена четка, за да не надерете алуминия, но с нея най-бързо би станало.
4. Чистене с парцали докато изпадне цялата гняс и клапата не залъщи. Раздивжвате на ръка и миете със спрея докато не започне да се движи хубаво и плавно.

Второ нещо, което може да направите:
1. Сваляте мущука на EGR-a. За целта се сваля тръбата, идваща от блока. Там са два T30, но са на леко гадно място и ще ви трябва удължение за тресчотката. Внимавате много при свалянето на болтовете, за да не ги изтървете. Има ламаринена гарнитура между тръбата и блока. Хваната е с уши за фланеца на тръбата, но няма гаранция, че няма да изпадне. Внимавате и за нея.
2. Сваля се скобата откъм мущука в колектора с шестограм. Вади се тръбата.
3. Два Т30 болта държат мущука към колектора. Има гумена гарнитурка, която има водачи, но все пак внимавате да не изпадне.
4. Наслаждавате се на гняста. Миете и мущука по същата процедура.

Трето нещо, което може да направите:
Надникнах в колектора и видях каквото очаквах да видя. Сажди омешани с масло, г*вна, ужас. Предвид пробега на колата нямаше много масло, което е добре.
Реших да изчистя колектора доколкото мога. Парцали, напоени с бензин или корселин биха ви свършили работа. Парцалът го намотавате около един дълъг гаечен ключ и чистите колкото можете. С едно огледало гледах какво се случва вътре и така изчистих всичко до разклоненията към цилиндрите. За да се изчисти хубаво колектора и портовете към цилиндрите, трябва да се свали. Свалянето му е свързано с доста разглобяване и нямам време и условия да го правя пред блока. CFHC няма вихрови клапи, което е добре в случая - една беля по-малко.

Четвърто нещо, което може да направите:
Преди да монтирате клапата към колектора, може да пуснете Output Test чрез VCDS, за да видите как се движи.

Събиране:
Събирането се прави по обратен ред. Мущукът на EGR-a може да обърнете към мотора, вие си решавате. Много внимавате при навиването на болтовете. С тия вложки, запресовани в пластмаса, съм брал големи дертове, особено ако пластмасата е опечена. Превъртат вътре и ходи се оправяй. Болтовете да се завиват на ръка до края и да се стегнат с тресчотката без джилатски напъни. Внимавате и с болтовете на тръбата на EGR-a, тъй като са на леко криво място - да не тръгнат на една страна. Преди да монтирам резбите на всички болтове пръскам с WD-40, за да вървят леко.

Като всичко е сглобено:
1. Закачате колата на диагностиката и чистите грешките.
2. Пускате адаптация на клапата. Engine->Basic settings->Throttle body test.
3. Чакате, за да видите, че адаптацията ще премине успешно. Проверявате за записани грешки след адаптацията.
4. Карате и се надявате на най-доброто.

 

Разбира се, възможно е задвижването на клапата механично да е дефектирало, защото саждите възпрепетстват нормалния и ход. Тогава решението е смяна.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно халдекса - проблемите с него идват от ненавременно обслужване. На системата трябва да се сменя маслото на макс. 40,000км. и да се чисти цедката на смукателя на ходравличнаа помпа (Haldex 5) или да се смени филтъра (Haldex 4). Това често се пренебрегва от оторизираните сервизи по време на гаранционното обслужване на автомобилите. Обяснението в ЕТ беше "Нямаме го в предписанията и процедурите за обслужване и го правим само по изискване на клиента". А от къде да знае клиента ако не чете форуми? 

 

При задръстен филтър помпата започва да се товари, гълта прекомерно голям ток и започва да грее жестоко. От там първо се изпича изолацията и ширмовката на нейния захранващ кабел, след него се изпича и заминава управляващият модул. Моят Халдекс хванах на 75,000км. - никога не беше обслужван с доволно задръстена цедка и почти разпаднала се ширмовка на кабела. За щастие всичко все още работеше.

 

За това - обслужвайте системата, за да си спестите пари и главоболия. Не е трудоемко, има много нагледно обяснени клипове в YouTube. Ако нещо не ви е ясно - питайте, с удоволствие ще обясня.

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.