Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моето мнение за Diesel Double Filtered на ЕКО


nakabass

Recommended Posts

От 2 месеца минах на дизел, моята е FABIA 3 / 1.4 TDI / 105hp и понеже до сега винаги съм карал на бензин (никога на газ предната ми беше Octavia 1.6),  реших да пробвам по-скъпите дизели на различните вериги. Понеже е сравнително новичка, на 60 000км е все още,  реших да сипвам само скъп дизел, с идеята че отстъпките като си направиш карта и по-малкия разход (особено спрямо бензина) ще компенсират малко по-високата цена на литър. След проба на 4 различни бензиностанции от големите вериги просто останах очарован от Diesel Double Filtered на ЕКО. Разликата с останалите е огромна. Двигателят работи по-тихо, не тресе, дори когато е студен, не се чуват никакви излишни шумове, има по-голяма мощност дори при ниски обороти, както и по-добра динамика и ускорение. Разхода спрямо останалите също е по-нисък. Но все пак понеже дизела е нещо ново за мен интересни са ми и други мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    9

  • The Best Forman

    8

  • vladkant

    6

  • Mishelle

    5

Преди 2 часа, nakabass написа:

От 2 месеца минах на дизел, моята е FABIA 3 / 1.4 TDI / 105hp и понеже до сега винаги съм карал на бензин (никога на газ предната ми беше Octavia 1.6),  реших да пробвам по-скъпите дизели на различните вериги. Понеже е сравнително новичка, на 60 000км е все още,  реших да сипвам само скъп дизел, с идеята че отстъпките като си направиш карта и по-малкия разход (особено спрямо бензина) ще компенсират малко по-високата цена на литър. След проба на 4 различни бензиностанции от големите вериги просто останах очарован от Diesel Double Filtered на ЕКО. Разликата с останалите е огромна. Двигателят работи по-тихо, не тресе, дори когато е студен, не се чуват никакви излишни шумове, има по-голяма мощност дори при ниски обороти, както и по-добра динамика и ускорение. Разхода спрямо останалите също е по-нисък. Но все пак понеже дизела е нещо ново за мен интересни са ми и други мнения :)

Изчакай до зимата (ако има такава) и виж на -20 ако запали и работи като на +30 , тогаз я определяй като добра нафта .. инак самата верига е сред тези с най-неточни колонки (ако ти сипят 50 л. в резервоар 45 л. не се учудвай) .. не знам на какви цени зареждаш , но ми е направило впечатление , че цената на ЕКО винаги е най-висока от трите бензиностанции покрай , които минавам всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, The Best Forman написа:

Изчакай до зимата (ако има такава) и виж на -20 ако запали и работи като на +30 , тогаз я определяй като добра нафта .. инак самата верига е сред тези с най-неточни колонки (ако ти сипят 50 л. в резервоар 45 л. не се учудвай) .. не знам на какви цени зареждаш , но ми е направило впечатление , че цената на ЕКО винаги е най-висока от трите бензиностанции покрай , които минавам всеки ден.

Цената не ми е определящ фактор, търся качество, но наистина за зимата ще видим, не знам какво да очаквам тогава. Тази сутрин в Пловдив беше +2 градуса, запали от раз. За сега толкова ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Служебна голф 5-ца зареждъл съм дизел от знайни и незнайни бензиностанции. С един резорвоар си минава около 1200 км. Колкото пъти съм зареждал от Еко повече от 950 не съм успявал. Подкрепям мнението за лъжещите колонки от тази верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Penata написа:

Служебна голф 5-ца зареждъл съм дизел от знайни и незнайни бензиностанции. С един резорвоар си минава около 1200 км. Колкото пъти съм зареждал от Еко повече от 950 не съм успявал. Подкрепям мнението за лъжещите колонки от тази верига.

Те не лъжат .. според БДС разлика от 10% е статистическа грешка и за това всяка верига се възползва с некой и друг процент над съответното количество при калибриране и като приспаднеш този процент , се получава разликата в пробега .. същото си мислех преди , докато карах на газ , но като се замислих , че едни сипват по 28 , а други по 32 (в 35 литрова бутилка с поплавък)  и пробега е почти еднакъв.

Според мен колегата повдигна темата , за да отчете качеството на двойно прецедното гориво , а разликата идва (според мен) от специфичните добавки , които ползва , инак горивото идва все от Бургас.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за гореспоменатата верига бензиностанции - при заредено еднакво количество гориво, спрямо друга, конкурентна верига, пробегът е по-малък. Или, иначе казано, зареждам дадено количество на бензиностанция от него верига и минавам 220км., а при същото количество сипано на обект на  конкурентна верига (по-скоро конкурентни вериги) - 260. Т.е. или има измама с количеството, или с качеството. В моят случай става дума за газ, не за дизел.  Лично аз "уволних"  споменатата верига точно по тази причина. Иначе разлика в поведението на автомобила не забелязвам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички бензиностанции лъжат 🙂 кой с повече кой с по малко- зависи колко са нагли. Бях започнал работа на една чисто нова (като местоположение, иначе стара верига) бензиностанция и по стечение на обстоятелставата присъствах на това калибрирането на колонките. Бензиностанцията отвори врати на минус 300 мл на литър, след около 3 месеца го смъкнаха на 150 мл на литър.

В друга голяма верига съм зареждал резервоар от 75 литра с 83 литра гориво, в трета верига същият резервоар със скромните 78 литра по колонка 🙂

А относно работа на двигател и разход, всеки си намира вид гориво което кефи относно разход и работа 🙂

И аз в момента съм си намерил подходящият дизел, а и не лъжат с много. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Всички бензиностанции лъжат 🙂 кой с повече кой с по малко- зависи колко са нагли. Бях започнал работа на една чисто нова (като местоположение, иначе стара верига) бензиностанция и по стечение на обстоятелставата присъствах на това калибрирането на колонките. Бензиностанцията отвори врати на минус 300 мл на литър, след около 3 месеца го смъкнаха на 150 мл на литър.

В друга голяма верига съм зареждал резервоар от 75 литра с 83 литра гориво, в трета верига същият резервоар със скромните 78 литра по колонка 🙂

А относно работа на двигател и разход, всеки си намира вид гориво което кефи относно разход и работа 🙂

И аз в момента съм си намерил подходящият дизел, а и не лъжат с много. 

Като си работил на бензиностанция , правило ли ти е впечатление на какъв период се зареждат масовите и на какъв премиум горивата , защото според една теория премиум горивата залежават по цистерните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman  на двете големи вериги в които съм работил, предимно се продаваше обикновенно гориво. От скъпото- рядко, може би в месеца 200 литра.

В едната верига ми зависеше заплатата от горивата с добавки, и ни караха да ги предлагаме. Даже на уше ни казаха че може и да объркаме горивото- вмести евтино, да налееме скъпо, независимо че е за 5 или 10 лева.....което е адски тъпо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм един резервоар от двойнофилтрирания дизел още като се казваше авиодизел и не мога да кажа, че е нещо от което колата е литнала. Просто добра нафта.

Не мога се се оплача и от обикновената им. С нея колата ми върви също добре.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава ми към 1/4 резервоар точно от тази нафта. Или аз съм някакъв безчувствен или колата ми е такава, но не забелязвам някаква разлика за сега. Вярно и че и не съм състезател за да усетя чак толкова разликата, но може би си трябват и повече километри за да се усети.

За несъответствия в количеството не мога да говоря, защото обикновено отивам на резерва и пълня до капачката. Към 50-52 литра изключва пистолета, бутам обезвъздушителя и пълня още между 8 и 12 литра. По книга резервоарът ми, мисля че е 55 литра, а и все пак на резерва би трябвало да има поне 3-5 литра в него, така че стават към 70 литра общо с гърловината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Остава ми към 1/4 резервоар точно от тази нафта. Или аз съм някакъв безчувствен или колата ми е такава, но не забелязвам някаква разлика за сега. Вярно и че и не съм състезател за да усетя чак толкова разликата, но може би си трябват и повече километри за да се усети.

За несъответствия в количеството не мога да говоря, защото обикновено отивам на резерва и пълня до капачката. Към 50-52 литра изключва пистолета, бутам обезвъздушителя и пълня още между 8 и 12 литра. По книга резервоарът ми, мисля че е 55 литра, а и все пак на резерва би трябвало да има поне 3-5 литра в него, така че стават към 70 литра общо с гърловината.

Така си мислех и аз - по нашите бензиностанции зареждам 45-48 л. от светеща лампа и поне 50 км. оставащи в града. Веднъж ми се случи в чужбинна (Унгария) да остана на магистралата с 30 км. извънградско , намерих исканата  безиностанция и заредих с обезвъздушаване 43 л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най голяма разлика съм усещал когато съм зареждал шкодето в чужбина. Разлика в разхода малко на долу, двигателя работи по меко. 

Иначе пълен резервоар от лампа за резерва до капачката, плюс обезвъздушител- 75 литра, измерени с туби.

Онзи ден си играх с vagcom, и там можеше да се променя на колко литра да светне лампата за резерва, само че нищо не разбрах....нещо от сорта е от това което каза ghost rider

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Така си мислех и аз - по нашите бензиностанции зареждам 45-48 л. от светеща лампа и поне 50 км. оставащи в града. Веднъж ми се случи в чужбинна (Унгария) да остана на магистралата с 30 км. извънградско , намерих исканата  безиностанция и заредих с обезвъздушаване 43 л.

Ако искам да ги проверя, освен като нафукам резервоара до горе, трябяа да взема да го източа веднага, ама до капка, за да видя кой и с колко лъже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, vladkant написа:

 

В едната верига ми зависеше заплатата от горивата с добавки, и ни караха да ги предлагаме. Даже на уше ни казаха че може и да объркаме горивото- вмести евтино, да налееме скъпо, независимо че е за 5 или 10 лева.....което е адски тъпо....

Шел, а?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, ghost_rider написа:

Ако искам да ги проверя, освен като нафукам резервоара до горе, трябяа да взема да го източа веднага, ама до капка, за да видя кой и с колко лъже.

Или да си налееш в туба - забавно е когато 20л. туба поеме 22-23л. гориво 😁

 

По нашите бензинджийници не хващам разлика в горивата - колите ми все по един начин си вървят. Даже с разните "супер" бензини не усещам нещо различно.

Същото и за газта - все тая е къде наливам. 

За дизела не мога да преценя, защото единствената нафтова печка у нас е толкова проста че и стърготини да й сложа в резервоара пак ще върви.

Различните вериги дават някаква разлика в пробега, но най-нисък винаги е бил с горивата от Еко. Говоря за големите вериги - на Марешки, Кристал и други подобни избягвам да зареждам.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години зареждах на ЕКО. Тогава горивата им бяха ОК. След което, според моята си преценка, качеството падна. Не е нужно да съм рацер (а и не съм), както писа някой по-горе. Дори и при плавно ускорение или поддържане, примерно, на 90км/ч. по шосе, си усещам колата колко трябва да настъпя десния педал, съответно какво съм сипал. Истината е, че няма разлика от земята до небето, не е огромна, но все пак за мен лично съществува. На Ромпетрол преди години също им беше добро горивото, добро беше и скъпото гориво на OMW. Но и трите вергиги ги загърбих отдавна по гореописаната причина. Дълго време сипвах и на Круиз, нямах оплаквания от тях докато по необходимост не сипах скъпо гориво на Лукойл - така разбрах, отново за себе си, че скъпото от Лукойл е по-добро, съответно загърбих и Круиз. Последните 3 години сипвах само на Инса, отново скъпото им гориво. Нямах оплаквания докато отново не ми се наложи да сипя на Лукойл. Разликата беше малка, в полза на Лукойл. Дали е субективно или не, няма значение. И като направя равносметка излиза, че от скъпите горива на Лукойл никога не съм имал оплаквания. Никога не съм имал оплаквания и от vPower на Shell, но там цената е леко нагоре. Затова от около година си сипвам основно от Лукойл, а от време на време - vPower на Shell. Може би vPower е една идея по-добро гориво, съпоставено със скъпото на Лукойл, но дори за себе си не съм напълно сигурен все още.

 

Може горивата в бензиностанциите, за които писах, че съм загърбил, към днешна дата да са ОК. Но на този етап не виждам логична причина да се впусна в тестове.

 

Между другото, познавам хора от една фирма, които на служебните коли сипват обикновен дизел от OMW - имат служебни карти за това гориво. Но когато ползват колите за лични нужди и си плащат сами горивото за това, никога не зареждат на OMW. Причината явно е ясна и със сигурност не е в цената.

 

На 29.10.2024 г. at 7:31, The Best Forman написа:

Като си работил на бензиностанция , правило ли ти е впечатление на какъв период се зареждат масовите и на какъв премиум горивата , защото според една теория премиум горивата залежават по цистерните?

Нормално е премум горивата да се харчат по-малко. На повечето хора им е достатъчно в резервоара да се плацика течност, а на други - цената им е твърде висока. От човек, който се занимава с горива знам, че не е добре да се сипва застояло гориво. Та затова си подбирам по-оборотни бензиностанции.

 

Между другото, сами ли си сипвате горивото (изключвам газта)? Аз обичам и не давам на бензинаджията да хваща пистолета. Може би заради това нямам очукано около гърловината и оригиналната стъргалка за лед си седи все още във вратичката на резервоара.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не давам на бензинджийте да ми сипват гориво. Винаги си го сипвам сам. Дори на нивата се опитвах да си сипвам сам газта, ама там се караха :D 

 

За качеството на горивата в България не мога да споделя, защото сипвам само на една верига. И смея да твърдя, че с горивото (дизела, за да съм точен) им (нормалното, не скъпото) по нищо не отстъпва на "западните".

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

не давам на бензинаджията да хваща пистолета

И аз от време-навреме ако трябва да го чакам да дойде сам си зареждах, но веднъж пистолетът така ме оля с нафта, че вече избягвам. Не знам бензинджията как не го дразни този пропускащ пистолет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, ghost_rider написа:

.. така че стават към 70 литра общо с гърловината.

На О1 е към толкова - 67-68. Но не е самата гърловина, а един въздушен "джоб", който е с цел да се поеме топлинното разширение. Освен това, според разни форуми, които четях по времето, когато карах Мица, това не е най-полезното действие за горивометъра, защото реално почва да плува при препълването, което води(ло) до повреди. Аз ползвах тази "екстра" само преди дълъг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Mishelle написа:

Между другото, познавам хора от една фирма, които на служебните коли сипват обикновен дизел от OMW - имат служебни карти за това гориво. Но когато ползват колите за лични нужди и си плащат сами горивото за това, никога не зареждат на OMW. Причината явно е ясна и със сигурност не е в цената.

Преди много години карах служебен автомобил - имахме договор с Шел, аз си зареждам колкото искам, накрая на месеца фирмата плаща, и си го спазвах, докато не налях нафта на ОМВ (че изпуснах Шел-а) - ами...колата спря да пуши, не усетих разлика във вървежа, но ми даде около половин литър разлика на 100км. извънградско. Но това преди 20+години - тогава дизелът на ОМВ беше по-добър от Шелският.
Със сегашните ми коли зареждам отново само на Шел - имам някаква вътрешна заблуда, че като е по-така фирма и горивата им са по-малко скапани, но дали е така....кой ще ми каже 🙂
И не хващам разлика м/у 95 и V-power racing във вървежа, само в портфейла.

Преди 1 час, PRR написа:

На О1 е към толкова - 67-68. Но не е самата гърловина, а един въздушен "джоб", който е с цел да се поеме топлинното разширение. Освен това, според разни форуми, които четях по времето, когато карах Мица, това не е най-полезното действие за горивометъра, защото реално почва да плува при препълването, което води(ло) до повреди. Аз ползвах тази "екстра" само преди дълъг път.

Този номер го правехме едно време на бусовете - пълниш докато не прищрака пистолета и почва едно клатене, едно люшкане 😁 15-20 литра поемаше отгоре Спринтера и 10-12 един Ваген ЛТ, това с най-големите резервоари, които се предлагаха тогава фабрично. За коли дето бръмчаха по чужбинско това си беше сериозна финансова икономия като се вземат предвид цените на дизела в Швейцария (и по пътя до там и назад) по него време. Същият номер съм го пробвал от чисто любопитство на бензинова кола - при 55 литра резервоар, зареден до изключване на пистолета, пое 4 литра с клатушкане и до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина не се пени като нафтата, освен това вероятно има разлика и в самите рвзервоари.

Чавдаре, направо да си взема една канта, да видим тогава какво ще ми заредят.

Понеже съм се занимавал и със измерване и какибриране на броячи, държа да подчертая, че за реално зареденото количество има значение и това дали пълненето става с докрай натиснат спусък на пистолета или пък е леко натиснат и помпата само се тормози, а струята е слаба. При тези два сценария има сериозна разлика. По принцип накрая при допълване, особено на нафтата стикаш леко пистолета, да не се пени много горивото, но правилния метод за по-коректко отчитане на зареденото количество е на пълен дебит на пистолета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време сипвам в Гърция и то на Етека бензиностанции… познат е собственик на такава и сме си говорили за бензин 95 (друго няма при него). Идва с октаново число 97-98… преди 10+г гледах на Шел в БГ 95 беше 93-94 октана по спомен, 95 в Пауър е 95 с добавка, 100 уж внос от Германия и беше друг цвят, изпаряваше се веднага, ако капнеш на пода… от години като капне докато сипвам си седи в течно състояние, не е светло жълт и не се говори, че е немско гориво! В България сипвам 100 на Шел и не намирам разлика, може би е време да сменя бензиностанцията, ако някой има мнение и опит с читаво високооктаново гориво нека сподели… Случвало ми се е да зареждам 95 (по 10-20л и на Шел и на други бензиностанции, поради липса на друго в БГ) и на сегашната ми кола веднага се усеща. 2 пъти преди година слагах скъпия на Лукойл, 1 път на ОМВ и според мен Шел 100 е по-добър и пак, 95 в Гърция е като 100 на Шел в БГ. Слагал съм и 99/100 (водят го 99+, предния е 98 и преди него 95) на Шел в Гр и определено се усеща огромна разлика, нищо общо със 100 в БГ. Ако не е е толкова голяма разликата в цената бих го ползвал само него. 95 е около 1,80 евро, другия е 2,30+ евро за литър в момента. Отзад на место като работи колата със 99 мирише другояче и силно, вървежа е по-добър, мотора работи по-добре, а за разхода не знам, вероятно ще е надолу. Но с 95 от Гр харчи по-малко от със 100 на Шел в Бг (карам 50 на 50 с едното и другото над 50к км). Тука съм виждал по борд разход под 7 на резервоар, с 100-130кмч на автопилот, но по пробег най-добре го усещам, едни 100км ги имам отгоре поне! 
Пс, о3 има ли бутон за обезвъздушаване - да сипеш няколко литъра повече гориво? Тая ми е първата кола, която или няма или не знам къде е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.