Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моето мнение за Diesel Double Filtered на ЕКО


nakabass

Recommended Posts

преди 27 минути, b3lq7a написа:

Пс, о3 има ли бутон за обезвъздушаване

Като отвориш капачката на резервоара, ако имаш пъпка която стърчи в гърловината- значи имаш 🙂

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, vladkant написа:

Като отвориш капачката на резервоара, ако имаш пъпка която стърчи в гърловината- значи имаш 🙂

 

Знам я тая пъпка, ама тая няма :(((! Освен, че няма обезвъздушаване, не е икономична и е с малък резервоар! Страшен майтап 😂! Не че 5-7л ще оправят положението ама ще има едни 30мин повече пробег. Сега съм на режим - 3-4ч карам и спирам за зареждане, супер досадно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, vladkant написа:

Шел, как позна 🤔😂

Винаги ми предлагат от скъпото, даже някой път прекляват. На други станции няма таков нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, b3lq7a написа:

Пс, о3 има ли бутон за обезвъздушаване - да сипеш няколко литъра повече гориво? Тая ми е първата кола, която или няма или не знам къде е? 

Доколкото знам всички нови нямат, точно за да не се "допълва".

Що се отнася до ОКТАНИТЕ - все тая дали е 100 или 95, ако колата е предвидена да работи с 95. Евентуално, ако колата е предвидена да работи с 95, а самото гориво е 93 може ECU-то да измести ъгъла на запалване и от там да има някаква разлика в мощността, но ... съм много скептичен.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, cuca7 написа:

Винаги ми предлагат от скъпото, даже някой път прекляват. На други станции няма таков нещо.

Никога не съм предлагал, ако клиента сам пожелае- сипвам от скъпото. Шефката яко ми се нервеше 🤣 

Докато й казах че разчитам на бакшиша отколкото на заплатата, и се разделихме 🙂

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 31.10.2024 г. at 13:21, PRR написа:

Доколкото знам всички нови нямат, точно за да не се "допълва".

Що се отнася до ОКТАНИТЕ - все тая дали е 100 или 95, ако колата е предвидена да работи с 95. Евентуално, ако колата е предвидена да работи с 95, а самото гориво е 93 може ECU-то да измести ъгъла на запалване и от там да има някаква разлика в мощността, но ... съм много скептичен.

Не е така, фабия 3 бензин 2018-20 има и то е в гърловината, под ринга на капачката. Натиска се с пистолета. 
относно октаните… с 95 в БГ ми е трагедия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, b3lq7a написа:

Не е така, фабия 3 бензин 2018-20 има и то е в гърловината, под ринга на капачката. Натиска се с пистолета. 
относно октаните… с 95 в БГ ми е трагедия. 

Еее, най-накрая някой да се съгласи с мен, че има разлика между 95 и 98/99/100. Ивчо, в продължение на вчерашния ни разговор, довечера уискито е от мен :P

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Mishelle написа:

Еее, най-накрая някой да се съгласи с мен, че има разлика между 95 и 98/99/100. Ивчо, в продължение на вчерашния ни разговор, довечера уискито е от мен :P

Юли, твоята кола е правена да върви най-малко с 95, но се препоръчва 98. Т.е. тя може да работи с 95, но ще се държи по-добре с 98. Но при препоръка 95 да слагаш 98 е безмислено. Естествено, ако не е тунингована, когато отново отиваме в друга категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, PRR написа:

Юли, твоята кола е правена да върви най-малко с 95, но се препоръчва 98. Т.е. тя може да работи с 95, но ще се държи по-добре с 98. Но при препоръка 95 да слагаш 98 е безмислено. Естествено, ако не е тунингована, когато отново отиваме в друга категория.

Старата ми Фабия 1,2 бензин с изстискани от него 64 магарета със сигурност не беше правена да се кара с повече от 95. Но с високооктановия бензин на ЕКО вървеше повече и харчеше достатъчно по-малко, че на онези (преди 15 години) разлики в цената между обикновен и супер бензин да дава еднакъв разход в лв/км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как я намирате таз разлика между горивата .. аз до сега от нашите бензиностанции намирам само разлика в "статистическата грешка"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

Старата ми Фабия 1,2 бензин с изстискани от него 64 магарета със сигурност не беше правена да се кара с повече от 95. Но с високооктановия бензин на ЕКО вървеше повече и харчеше достатъчно по-малко, че на онези (преди 15 години) разлики в цената между обикновен и супер бензин да дава еднакъв разход в лв/км.

Въпроса е, че този "високооктанов" бенДзин по онова време сигурно просто е бил 95, а 95 реално е бил 92 ;) 

Иначе още на Vectra-та (1.8 mono, 90 bhp) си имах "врътка" с която да сменям горивото - дали да е 92 или 95 :D В по-новите модели сложиха "слушалка" и ECU-то само "познаваше", когато бенДзина е неподходящ, т.е. с по-ниско октаново число, и се "адаптираше". А сега всички каручки са с такива датчици и по книжките си пишат какво и как. Ето от книжката на Мицьо:
 

Цитат

The vehicle can only be operated with unleaded petrol in compliance with the
EN 2281) standard.
All petrol engines can be operated using petrol that contains at most 10% bio-
ethanol (E10).
Unleaded petrol 95 / min. 92 and 93 RON / ROZ
We recommend using unleaded fuel with an octane rating of 95 RON. Unlea-
ded petrol with the octane ratings 92 or 93 RON can also be used, but may re-
sult in a slight loss in performance and slightly increased fuel consumption.
Unleaded petrol min. 95 RON / ROZ
Use unleaded fuel with the octane rating 95 RON or higher.
In an emergency petrol with the octane ratings 91, 92 and/or 93 RON can also
be used, but may result in a slight loss in performance and slightly increased
fuel consumption. Continue driving at medium engine speeds and minimum
engine load » .
Refuel using petrol of the prescribed octane number as soon as possible.
Unleaded petrol 98/(95) RON / ROZ
We recommend using unleaded fuel with an octane rating of 98 RON or higher.
Unleaded petrol 95 RON can also be used but this results in a slight loss in per-
formance and slightly increased fuel consumption.
Note

■ Unleaded petrol that has a higher octane number than that required by the
engine can be used without limitations.
■ The use of petrol with an octane rating higher than 95 RON in does not re-
sult in either a noticeable increase in power nor lower fuel consumption in ve-
hicles for which unleaded petrol 95/min 92 or 93 RON is specified.
■ On vehicles using prescribed unleaded petrol of min. 95 RON, the use of pet-
rol with a higher octane number than 95 RON can increase the power and re-
duce fuel consumption

Та, тези предвидени за високооктанов бенДзин може и да усетят разликата (т.е. трябва да я усетят), но тия дето са предвидени за 95 няма логика да я усетят ... освен, ако по-високооктановото гориво няма и други добавки, повишаващи калоричността му (примерно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Mishelle написа:

Еее, най-накрая някой да се съгласи с мен, че има разлика между 95 и 98/99/100. Ивчо, в продължение на вчерашния ни разговор, довечера уискито е от мен :P

Просто в БГ обикновения 95 е 92-93 октана. Няма как да не се осети разлика от която и да е било съвременна кола! Дори на Гената фабията е направена за поне 95 остана или всяко друго бензинче, което си избере, но чистия 95. Ще се редуваме с уискито, Юли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, b3lq7a написа:

Просто в БГ обикновения 95 е 92-93 октана. Няма как да не се осети разлика от която и да е било съвременна кола! Дори на Гената фабията е направена за поне 95 остана или всяко друго бензинче, което си избере, но чистия 95. Ще се редуваме с уискито, Юли :)

Не усеща нищо .. е първите две години карах с добавка на Бардал , после минах на друга ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато на автомобил, предназначен за 95 октана сложите 98-100, ще върви повече и ще гори по-малко.

Когато е с 91-93 ще вдигне разхода и ще върви по-малко.

 

Преди 3 часа, PRR написа:

 В по-новите модели сложиха "слушалка" и ECU-то само "познаваше", когато бенДзина е неподходящ, т.е. с по-ниско октаново число, и се "адаптираше".

ЕКУ-то познава бензина, защото според октана трябва да се променя центровката на запалването. А то става автоматично, предполагам, при съвременните автомобили. При по-висок октан - аванс, при по-нисък - закъснение.

 

Завода определя октановото число на бензина според степента на сгъстяване на двигателя.

Зависимостта е, по-"сгъстен" двг. по-висок октан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

...

ЕКУ-то познава бензина, защото според октана трябва да се променя центровката на запалването. А то става автоматично, предполагам, при съвременните автомобили. При по-висок октан - аванс, при по-нисък - закъснение.

...

Жоре, става със "слушалката" за която писах. Реално датчика е малко по специфичен микрофон, който слуша за детонации. И, ако отчете такива, променя ъгъла на запалване. Това е "магията". Естествено, с промяната на ъгъла на запалване се променя както мощността, така и КПД-то на двигателя. Затова има изисквания за минимално октаново число. Просто ECU-то не може да компенсира по-ниско от него.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, PRR написа:

Жоре, става със "слушалката" за която писах. Реално датчика е малко по специфичен микрофон, който слуша за детонации.

Принципът е интересен. Мерси.👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, PRR написа:

Въпроса е, че този "високооктанов" бенДзин по онова време сигурно просто е бил 95, а 95 реално е бил 92 ;) 

Вероятно е точно така, защото в книжката на Фабия имаше дадени разход с бензин 92 и разход с бензин 95.

И с 95 ми даваше приблизително разхода посочен за 92, а с 99 или 100, не помня какъв го водеха тогава, ми даваше разхода по книжка за 95.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Жоре, става със "слушалката" за която писах. Реално датчика е малко по специфичен микрофон, който слуша за детонации. И, ако отчете такива, променя ъгъла на запалване. Това е "магията". Естествено, с промяната на ъгъла на запалване се променя както мощността, така и КПД-то на двигателя. Затова има изисквания за минимално октаново число. Просто ECU-то не може да компенсира по-ниско от него.

 

2001 купихме едно служебно Режо 607 бенДзин. Пишеше, че се кара с обикновен. Обаче... При зареждане на 95 започваше да квичи, че горивото е некачествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, baijoro написа:

Темата е за мнения за конкретен вид дизелово гориво. Стига с тез бензини.

Като гледам колко мнения има за конкретния дизел на ЕКО, посочен в първия пост, явно почти никой не кара с него. Но пък споделянето на лично инфо за различни горива, било те дизел или бензин, както и добавянето на предпочитания за вериги бензиностанции, си е полезно или най-малкото любопитно за мнозина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.