Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia A7 1,8TSI


Recommended Posts

Здравейте,

Ще започна малко от далеч, защото реших да отворя тема за автомобила с който се сдобих. Старата ми Октавия така и не и направих тема (не че и сега не мога), но сега се реших да отворя такава в самото начало.

Обикновено тук май е редно да се започне с име, но още не е кръстена, затова прескачаме този момент.
Представям ви новата ни семейна придобивка. Шкода Октавия 3-та генерация, родена през Юни 2015г.

OctaviaA71.thumb.jpg.401275cfca2aac1761af9042f8f57bed.jpg

Запознанството ни беше онлайн (както е модерно в деншно време, а и заради езиковата бариера, комуникацията ни беше виртуална). Харесахме се от пръв поглед и бързо се взехме. Историята започна в последните дни на Август, а на 2-ри Септември колата получи номера и се придвижи с помощта на приятел до неговия град в Германия. Там прекара близо 2 месеца, след което на 26-ти Октомври към 21:00 пристигна при нас, благодарение на брат ми.
20241026_212210.thumb.jpg.f870ebf5f3d759d8d350ea36c1a69aa6.jpg
Тук е момента да вметна, че жена ми не знаеше нищо, та когато брат ми звънна да го посрещнем имаше емоции. Трудно ми беше да опазя в тайна цялата работа, защото ден през ден ми говореше, че иска по-нова кола и тем подобни, но успях да се сдържа.

 

Модификацията е 1,8TSI, предно предаване, ръчни скорости. Пробега при покупката беше 114900км, а в момента в с точно 5000 отгоре. Склонен съм да вярвам, защото още след първоначалния оглед от моя приятел, който съдейства за покупката, получих VIN, с който веднага отскочих до ЕТ и ми извадиха справка, която отговаря и на папката с фактури за обслужванията, която получих с колата. Изминавала е средно по ~12к км на година, което напълно отговаря на пробега по километраж, а и на състоянието и според мен. Като екстри, не е супер богата, но и не е никак постна, все пак Германка. Може би ще ми е по-лесно да изброя какво няма. Няма панорама. Бях гледал преди това един екземпляр с панорама и изглеждаше много готино, а и съм се возил в коли с панорама, но за мен колкото е приятно толкова е и проблемно, особено на кола втора ръка, та бих казал, че не ми липсва. Няма още автоматично прибиране на огледалата. Няма дистроник и самопаркиране, но тези екстри май са свързани с автоматиците. Салона е полукожа, може би не бих отказал и кожа с алкантара, но изцяло кожен, не е мой тип, така че и това е добре за мен.

2 дни нямах време да и обърна внимание, след което получи дългоочакваното почистване, прахосмукачка и миене, та и видях истинския цвят и излязохме на пробно шофиране цялото семейство.
20241029_163141.thumb.jpg.7cf9c00e47442b1425d3a543c0654675.jpg

 

20241029_163154.thumb.jpg.c2d2719b31ee3de9ffb6ad03885be6e8.jpg

 

20241029_163201.thumb.jpg.55b8ae9138ba430c439f9ec6a7458cd5.jpg

 

20241029_163411.thumb.jpg.600a36e5ca0d91e88a7a1ffd64d74d1c.jpg

Разбира се по пътя "огладняхме" и след няколко километра спряхме да "похапнем".
20241029_182049.thumb.jpg.08836061bb2837043d7279370377a28a.jpg

На следващата сутрин точно в 7:00 се наредихме на опашката пред КАТ.
20241030_070056.thumb.jpg.4b15adf174751c6020373f53fa276805.jpg

20241030_070140.thumb.jpg.88b4f3bf690b875863fb8fa19ec6a18b.jpg

И ме нападнаха лешоядите, да предлагат да си платя "еко" таксата, комплекти с оборудване, ГО, Каско и т.н. Останаха доста разочаровани, че съм напълно подготвен с всичко и нямаше с какво да ми "помогнат".

Половин час по-късно, вече се наредихме пред каналите.

20241030_081259.thumb.jpg.08e2a4c0d94968dbfa3a61ed399783e3.jpg

Разбира се, не мина съвсем безпроблемно, но пак беше дреболия.
Важно! Тъй като платих през банкирането си продуктовата такса (както повече хора я знаят "еко" такса), разпечатах си платежното и отидох с него да подавам документите. Наложи се да ходя до банката за подпис и печат, за да удостоверят, че плащането е направено, въпреки, че умишлено го направих в Понеделник и реших да направя регистрацията в Сряда, за да съм сигурен, че парите са пристигнали. Това ми струваше около 35 мин забавяне (15 мин ходене в посока до най-близкия банков клон и обратно и не повече от 5 мин в банката). Поне не ме върнаха да започвам всичко отначало и да си изгубя реда, че щях да откача.
Следва раздялата с Немските номера
20241030_083839.thumb.jpg.addc831879f8e198f907a0f15f291aa3.jpg

и вече с новите табели, готови за път

20241030_100520.thumb.jpg.e6c8d2c6e2893e26d1ea6e295ed5a5be.jpg

 

20241030_100557.thumb.jpg.289ade053173ef7e99f072f06c022040.jpg


 

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се кара вече дизел.:) Честито, Асене! Добър избор! Чудесно изглежда колата. Хубав цвят и личи, че е запазена.

Със здраве, безаварийно и само приятни емоции с нея! 👍

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следващия ден се представихме на колегите във фирмата
20241031_123331.thumb.jpg.d1ce91071b5b59486064fef9caa99d97.jpg
...и се подсладихме
IMG-fa42fb33628ba5f192ecf0357e044064-V.thumb.jpg.e186785aa5d6fae7942e60e794283577.jpg

а след срещата в Неделя дойде време за грозните джанти и то защото ми пречат в гаража, и не ми се хамалува да ги прибирам и да ги вадя след 1-2 седмици
20241103_190459.thumb.jpg.64de4c120f4ff61b7e2e2ad9c6ae01e9.jpg

20241103_201740.thumb.jpg.abc52cb4fa3dd2c78e1b3efc964e147a.jpg
Заедно с тях, монтирах и предните калобрани, които бях купил предварително. Задните още не съм ги купил, но и на тях ще им дойде реда.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калобранчета? Подкрепям! :)

Имаше ли боклуци в подкалника? Провери ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Калобранчета? Подкрепям! :)

Имаше ли боклуци в подкалника? Провери ли.

Аз също ги харесвам, за мен има по-завършен вид. А и ако може малко да пази от замърсяване, пак е предимство.

В някоя тема бях писал преди време, че много ми харесва, как е направен прага на О3, сравнен с О1. Тук има отвор зад подкалника, който не позволява да се здържат боклуци и всичко си изтича на пътя. Та да, проверих, а и бях измил с по-силна струя при първото миене.

Относно калобраните, се получи един майтап. Тъй като доста екземпляри имат монтирани задни, реших да проверя по моргите. Е майтапа беше когато един търговец ми обяви цена от 80 лева, при положение, че нови в ЕТ са под 49 лева двата, а в магазина на Симеоновско шосе са 39 лева. Изсмях се мощно и просто му казах, да си оправи цените. Беше ми ясно, че няма смисъл да се пазаря с него и вероятно отново ще си взема нови, защото някои хора прекаляват с надценяването.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка. Не съжалявай за липсващите системи. Дистроникът работи доста неадекватно както и асистена за лентите. Аз винаги ги изключвам. Панорамният таван и прибиращите огледала прискърцват и искат редовни грижи. За мен най-големият плюс е автоматичното отваряне на багажника и обезшумяването сравнено  с предходните генерации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Не ти се кара вече дизел.:) Честито, Асене! Добър избор! Чудесно изглежда колата. Хубав цвят и личи, че е запазена.

Със здраве, безаварийно и само приятни емоции с нея! 👍

Честно казано, след единичката, не си харесвам никакъв дизелов двигател, заради еко системите, DPF, Ad-Blue и т.н, които създават проблеми особено при повечко градско шофиране. Знам, че все пак е през 1 поколение и е подобрена шумоизолацията, но въпреки това, бензиновия двигател е доста по безшумен, а аз вече търся и комфорт.
Обмислях дали да не взема 1,4 140 или 150 коня, но това щеше да е голям компромис, защото много исках независимото окачване отзад, което при по-малките двигатели липсва, та това беше основен определеящ фактор за избора на този двигател.

 

преди 33 минути, Penata написа:

Честита придобивка. Не съжалявай за липсващите системи. Дистроникът работи доста неадекватно както и асистена за лентите. Аз винаги ги изключвам. Панорамният таван и прибиращите огледала прискърцват и искат редовни грижи. За мен най-големият плюс е автоматичното отваряне на багажника и обезшумяването сравнено  с предходните генерации.

Благодаря! Не съжалявам. От изброените, бих казал, че огледалата само ми липсват. Някак си ми се искаше следващата ми кола да има тази екстра, за да не я обикалям да ги прибирам като спирам на някое тясно място, но ще го преживея.
Сега като написа се сещам, че нямам също ел. багажник и ел. седалки. За седалките щеше да е готино, тъй като шофираме и двамата с жена ми и често се мести шофьорската, но за багажника не ми липсва, особено като се сетя, че амортисьорите се прецакват и каква е цената на новите.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, ghost_rider написа:

Обмислях дали да не взема 1,4 140 или 150 коня, но това щеше да е голям компромис, защото много исках независимото окачване отзад, което при по-малките двигатели липсва, та това беше основен определеящ фактор за избора на този двигател.

Не казвам, че 1.4 е лош и не върши работа, но друго си е по-мощният двигател. Добре си направил с 1.8. Имаш и двигател и окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен и много безаварийни километри!

Разликата между 1.4 и 1.8 е в разхода .. и двата мотора си вървят добре , само 1.4 е по-икономичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.