Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
Just now, joro-120L написа:

Супърб 2 си е заводски оборудван с такава мрежичка. Мислех, че е нещо обикновено и останах леко изненадан, че при Октавия няма.

 

2012_skoda_superb_laurin_klement_7_1280x960.thumb.jpg.594bb5f2653f0303043cdff650e28426.jpg

 

 

При Супърб Шкода са били още по симпли клевър 

  • Одобрявам 1
  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ghost_rider

    33

  • joro-120L

    14

  • b3lq7a

    6

  • The Best Forman

    5

Публикувано

Както прецените, все пак. Да ви помоля, не слагайте тежки неща в нея, напр. бутилка. Разтегля се мрежата, провисва и стои грозно.

Публикувано
преди 28 минути, joro-120L написа:

Както прецените, все пак. Да ви помоля, не слагайте тежки неща в нея, напр. бутилка. Разтегля се мрежата, провисва и стои грозно.

При тези специално няма как да стане да сложиш нещо голямо и тежко. Те са с размер на телефон, и то не особено голям. Освен това се поставят с двойно лепяща лента и ако напъваш с нещо голямо и тежко ще се отлепят. От страната на шофьора пък дори и да можеш е намислимо да сложиш нещо дебело. Просто там е десния крак и убива. Може би могат да се монтират (залепят), по-надолу, но трябва да се изместят с една стъпка, защото ако се загледате, това са отделни кори и няма как да съпва на двете едновременно, защото няма да залепне и ще падне. Може да се модифицира малко с по няколко видийки, но не ми се дупчат корите.

И за провисването си прав. На шурея на Мерцедеса е по-голяма, фабрично поставена, той си слага в нея бутилка от 1,5л. вода и е провиснала.

 

Имам една голяма, но за нея друг път ще пиша ако измисля къде да я поставя, че тя си е с видийки задължително.

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

При тези специално няма как да стане да сложиш нещо голямо и тежко. Те са с размер на телефон, и то не особено голям.

Имах предвид бутилка от 0.5л. Дори и празна да е. Въпросът е да не се разпъва излишно мрежата. Както си я ползваш за телефона е перфектно. Тесен и лек предмет.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Може да се модифицира малко с по няколко видийки, но не ми се дупчат корите.

Не! В никакъв случай! :) То е достатъчно неестетично само главите на винтовете да се виждат.

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

И за провисването си прав. На шурея на Мерцедеса е по-голяма, фабрично поставена, той си слага в нея бутилка от 1,5л. вода и е провиснала.

Като гледах преди време обявите за Супърб, доста разтеглени видях. От тогава си имам едно на ум.

Късмет е, че моята е като нова. Предишният собственик я е използвал грамотно. Ако изобщо е ползвал.

п.п. на С2 е 25/10 см. Сега ходих да я меря.

Публикувано

Аз имах такава мрежичка на Октавия 2 фабрично, но нямаше чекмедже под седалката на пътника. Сега на Супърба 3 няма.

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 4 часа, joro-120L написа:

Като гледах преди време обявите за Супърб, доста разтеглени видях. От тогава си имам едно на ум.

Късмет е, че моята е като нова. Предишният собственик я е използвал грамотно. Ако изобщо е ползвал.

п.п. на С2 е 25/10 см. Сега ходих да я меря.

Тези се водят "големия" размер 20х8 см. Имаше и 15х8, ама то в тях съвсем нищо не може да се сложи.

 

Гледах чекмеджета за под двете седалки се предлагат, но не мисля че имам нужда от такива. Донякъде ми ограничават пространството и няма да мога да сложа по-голям предмет. Например понякога вземам голяма бутика вода 1,5л и ако е с чекмедже няма да има къде да го пъхна, а мразя да ми се търкаля из краката (естествено не в краката на шофьора). При мен има само джобчета за жилетки и съм заредил и 2-те. Дано не се налага да ги използвам! На тъста служебната FL има чекмедже под пасажерската и оригинален чадър в него.

  • Благодаря 1
Публикувано

Ако се прочете моето мнение, цитирано от Асен, извън контекста, става много интересно. Да не кажа - смешно.:)

Все едно обяснявам за колата Супърб.

Публикувано

Лошото но китайските мрежички е, че двойнолепещата лента е слаба и от горещината се отлепва след време. На О3 точно там има лека дъга на пластмасата над тунела и не прилепва плътно. Моята лепих допълнително с момент фикс, по спомен. Държа си там телефона.

Публикувано
Преди 3 часа, joro_kem написа:

Лошото но китайските мрежички е, че двойнолепещата лента е слаба и от горещината се отлепва след време. На О3 точно там има лека дъга на пластмасата над тунела и не прилепва плътно. Моята лепих допълнително с момент фикс, по спомен. Държа си там телефона.

Точно така е. На дясната добавих двойнолепяща лента на 3М, за да обере тази извивка и да хване по-здраво. Ще видим колко ще издържат. Реално мога да им сложа видийки които да са под външната рамка и няма да се виждат, единствено би имало проблем ако се махнат в някакъв момент и останат дупчици на корите, но аз не мисля да ги махам.

  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Познавам колата , но описанието в първия пост , много ми хареса! :) Не съжаляваи за нещата които няма по колата , те са само неща който се трошат . Искам да видя прибиращи се огледала зимата на -8 и панорама при преобръщане или пък как ти пече слънце на тиквата... Колата си е много готина. ;)

Публикувано

Огледалата си имат опция, разбирай отметка през мултимедията, бързо да деактивираш прибирането за зимния период ако те притеснява да не се счупят. Панорамата пък си има щора и хич не ти пече на тиквата, освен това предполагам гредите са подсилени когато имаш панорама, но за мен няма значение това. Аз си харесвам колата.

Публикувано

Може и от врътката за огледалата, която е на шофьорската врата, да се деактивира прибирането им, при мен поне е така.

Публикувано
На 26.06.2025 г. at 18:12, ghost_rider написа:

Огледалата си имат опция, разбирай отметка през мултимедията, бързо да деактивираш прибирането за зимния период ако те притеснява да не се счупят. Панорамата пък си има щора и хич не ти пече на тиквата, освен това предполагам гредите са подсилени когато имаш панорама, но за мен няма значение това. Аз си харесвам колата.

Пипни щората след някои час на слънце и ще разбереш. Тествах с друга шкода без панорама и при равни условия тавана си й беше хладен, нищо общо! На моята си грее направо! Обмислям керамично фолио... 

Публикувано
Преди 5 часа, b3lq7a написа:

Пипни щората след някои час на слънце и ще разбереш. Тествах с друга шкода без панорама и при равни условия тавана си й беше хладен, нищо общо! На моята си грее направо! Обмислям керамично фолио... 

За това не споря. Просто няма директно слънцегреене. Аз нямам, но съм се возил в коли с панорама. Е не мога да направя директно сравнение, но със сигурност ще има разлика. Не го знам какво е това керамично фолио, но не пречи да опиташ, вероятно ще има положителен ефект.

Публикувано
Преди 8 часа, ghost_rider написа:

За това не споря. Просто няма директно слънцегреене. Аз нямам, но съм се возил в коли с панорама. Е не мога да направя директно сравнение, но със сигурност ще има разлика. Не го знам какво е това керамично фолио, но не пречи да опиташ, вероятно ще има положителен ефект.

И аз не знаех, но в един от сервизите имаха инфрачервена лампа и колело с няколко вида фолиа. Слагаш ръката и въртят да усетиш разликата директно и с различни фолиа. Определено това с керамично покритие е печелившо! 
Много пече на щората, карам 90/100 в Гърция и не ми е ОК. Иначе и като пари тия фолиа са станали доста скъпи, за всички прозорци и панорамата, с лайсните на прозорците и фаровете искат около 2к лв и 2 дена за работа. Чудя се струва ли си, все пак колата ми е на 10г и пече 2-3м в годината и надали ще я карам повече от година-две още? 

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 13 часа, b3lq7a написа:

И аз не знаех, но в един от сервизите имаха инфрачервена лампа и колело с няколко вида фолиа. Слагаш ръката и въртят да усетиш разликата директно и с различни фолиа. Определено това с керамично покритие е печелившо! 
Много пече на щората, карам 90/100 в Гърция и не ми е ОК. Иначе и като пари тия фолиа са станали доста скъпи, за всички прозорци и панорамата, с лайсните на прозорците и фаровете искат около 2к лв и 2 дена за работа. Чудя се струва ли си, все пак колата ми е на 10г и пече 2-3м в годината и надали ще я карам повече от година-две още? 

Трудно би било да ти дам правилен съвет. Аз по принцип си поддържам колата до последно, не правя сметка, че ще я продавам и да спра да давам пари по нея. 

От друга страна това са си много пари, мисля че има начин да редуцираш сумата. 

Както писах по горе, въпреки тонираните задни стъкла, на децата доста им печеше отзад, но не исках да слагам фолио и щорите ме удовлетворяват напълно. За панорамата фолиото е спасението. Фаровете аз мисля също да ги фолирам, преди да е станало прекалено късно, та тях не бих ги спестил, а лайсните за мен са излишен разход.

  • Благодаря 1
Публикувано
На 5.07.2025 г. at 16:32, ghost_rider написа:

Трудно би било да ти дам правилен съвет. Аз по принцип си поддържам колата до последно, не правя сметка, че ще я продавам и да спра да давам пари по нея. 

От друга страна това са си много пари, мисля че има начин да редуцираш сумата. 

Както писах по горе, въпреки тонираните задни стъкла, на децата доста им печеше отзад, но не исках да слагам фолио и щорите ме удовлетворяват напълно. За панорамата фолиото е спасението. Фаровете аз мисля също да ги фолирам, преди да е станало прекалено късно, та тях не бих ги спестил, а лайсните за мен са излишен разход.

Грижа си се за колата винаги, разсъждавам само относно високата цена за фолио. Преди няколко седмици не спестих от нови оригинални амортисьори за багажника... моите са моторизирани и вече ги ремонтирах преди година. Пак се развалиха и ми излезе в ЕТ над 1,5к лв с отстъпка. Взех и поредни джанти с гуми преди 3-4м, там почти двойно на амортисьорите :ДДД, ама мерак. Не правя сметка за икономия, а дали не е излишно това фолио. Иначе в София имам покрит паркинг, за в Гърция ще направя също навес в двора. Реално проблем е след като е седяла на пек повече време, ако е на сянка няма драма после. И точно лайсните са ми филм, задните станаха чисто бели, но обмислям нови оригинални и нови оригинални стъкла за фаровете. Тия лайсни са изкарали 10г, а са почнали да сдават цвят след 5та примерно, фаровете също, не вярвам фолио да изкара повече... Може би ще взема пълен комплект щори (сега имам само на задните врати) и евентуално керамично фолио на панорамата, като е напекло си излъчва силна топлина, а като я прибера пък пече от слънцето. Фабрично е само затъмняване в цвят на стъклата, няма допълнителна защита както с фолио. 

Най не ми харесва как изпъкват реотаните на задния прозорец след монтаж на фолио... Доста ми е грозно! А моята има и на челното реотани и не знам там как би се получило!

Ти имаш ли щора на задното стъкло? Вижда ли се добре през нея? Затъмняващото огледало дали работи нормално?

Публикувано
Преди 5 часа, b3lq7a написа:

Грижа си се за колата винаги, разсъждавам само относно високата цена за фолио. Преди няколко седмици не спестих от нови оригинални амортисьори за багажника... моите са моторизирани и вече ги ремонтирах преди година. Пак се развалиха и ми излезе в ЕТ над 1,5к лв с отстъпка. Взех и поредни джанти с гуми преди 3-4м, там почти двойно на амортисьорите :ДДД, ама мерак. Не правя сметка за икономия, а дали не е излишно това фолио. Иначе в София имам покрит паркинг, за в Гърция ще направя също навес в двора. Реално проблем е след като е седяла на пек повече време, ако е на сянка няма драма после. И точно лайсните са ми филм, задните станаха чисто бели, но обмислям нови оригинални и нови оригинални стъкла за фаровете. Тия лайсни са изкарали 10г, а са почнали да сдават цвят след 5та примерно, фаровете също, не вярвам фолио да изкара повече... Може би ще взема пълен комплект щори (сега имам само на задните врати) и евентуално керамично фолио на панорамата, като е напекло си излъчва силна топлина, а като я прибера пък пече от слънцето. Фабрично е само затъмняване в цвят на стъклата, няма допълнителна защита както с фолио. 

Най не ми харесва как изпъкват реотаните на задния прозорец след монтаж на фолио... Доста ми е грозно! А моята има и на челното реотани и не знам там как би се получило!

Ти имаш ли щора на задното стъкло? Вижда ли се добре през нея? Затъмняващото огледало дали работи нормално?

Аз съм с щора на задното стъкло и се вижда доста добре :) затъмняването отзад заради бебето :)

PS: малко е мръсна май ,някой да знае добра мивка в Варна за мързеливци демек да не я мия аз

IMG_20250710_073749.jpg

IMG_20250710_073726.jpg

IMG_20250710_073717.jpg

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 7 часа, b3lq7a написа:

Грижа си се за колата винаги, разсъждавам само относно високата цена за фолио. Преди няколко седмици не спестих от нови оригинални амортисьори за багажника... моите са моторизирани и вече ги ремонтирах преди година. Пак се развалиха и ми излезе в ЕТ над 1,5к лв с отстъпка. Взех и поредни джанти с гуми преди 3-4м, там почти двойно на амортисьорите :ДДД, ама мерак. Не правя сметка за икономия, а дали не е излишно това фолио. Иначе в София имам покрит паркинг, за в Гърция ще направя също навес в двора. Реално проблем е след като е седяла на пек повече време, ако е на сянка няма драма после. И точно лайсните са ми филм, задните станаха чисто бели, но обмислям нови оригинални и нови оригинални стъкла за фаровете. Тия лайсни са изкарали 10г, а са почнали да сдават цвят след 5та примерно, фаровете също, не вярвам фолио да изкара повече... Може би ще взема пълен комплект щори (сега имам само на задните врати) и евентуално керамично фолио на панорамата, като е напекло си излъчва силна топлина, а като я прибера пък пече от слънцето. Фабрично е само затъмняване в цвят на стъклата, няма допълнителна защита както с фолио. 

Най не ми харесва как изпъкват реотаните на задния прозорец след монтаж на фолио... Доста ми е грозно! А моята има и на челното реотани и не знам там как би се получило!

Ти имаш ли щора на задното стъкло? Вижда ли се добре през нея? Затъмняващото огледало дали работи нормално?

Относно лайсните може да ги полираш да се освежат, поне аз бих опитал. А за фаровете със сигурност бих предпочел фолио. Дават ги със 5-7 години гаранция. Естествено първо стъклата се шлайфат и полират, защото са начукани от камъчета. В последствие дори и да решиш след 2,3 или 5 години да го смениш(което едва ли ще ти се наложи, защото наистина издържа много), само се сваля старото и се лепи новото.

При инцидента в края на миналата година старата ми кола беше с фолио на фаровете и ако не бяха счупени ушите, щях да мина само с фоли, защото беше надрано. На новите фарове веднага им лепнах, за да ги запазя. Та аз съм напълно за прозрачно фолио на фаровете, най-вече на нови коли или поне нови фарове. Та дори да решиш да сложиш нови стъкла, фолиото за мен е задължително.

 

Не взех щора за задния панорамен прозорец. Прецених, че ще ми е излишно и не сбърках. Имам оригинална мрежа за багаж, която бях вдигнал веднъж да видя как работи и на жената не и хареса, не виждала добре през нея и то беше скоро в светлата част на деня, та я свалих бързо. Предатавям си ако бях сложил щора отзад как най-вероятно и на мен щеше да ми пречи и щях да се изям от яд, че съм купил нещо, което не ми е нужно и да се чудя къде да я завра да събира прах. С такава щора вероятно няма да работи затъмняването на огледалото. От друга страна като имаш щора, вероятно няма и да има нужда да се затъмнява, защото няма да те облещват. С фолио със сигурност не работи. А ако имаш и на страничните огледала, ей тогава вече е проблем, защото сензора е в централното огледало.

  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 31 минути, ghost_rider написа:

Относно лайсните може да ги полираш да се освежат, поне аз бих опитал. А за фаровете със сигурност бих предпочел фолио. Дават ги със 5-7 години гаранция. Естествено първо стъклата се шлайфат и полират, защото са начукани от камъчета. В последствие дори и да решиш след 2,3 или 5 години да го смениш(което едва ли ще ти се наложи, защото наистина издържа много), само се сваля старото и се лепи новото.

При инцидента в края на миналата година старата ми кола беше с фолио на фаровете и ако не бяха счупени ушите, щях да мина само с фоли, защото беше надрано. На новите фарове веднага им лепнах, за да ги запазя. Та аз съм напълно за прозрачно фолио на фаровете, най-вече на нови коли или поне нови фарове. Та дори да решиш да сложиш нови стъкла, фолиото за мен е задължително.

 

Не взех щора за задния панорамен прозорец. Прецених, че ще ми е излишно и не сбърках. Имам оригинална мрежа за багаж, която бях вдигнал веднъж да видя как работи и на жената не и хареса, не виждала добре през нея и то беше скоро в светлата част на деня, та я свалих бързо. Предатавям си ако бях сложил щора отзад как най-вероятно и на мен щеше да ми пречи и щях да се изям от яд, че съм купил нещо, което не ми е нужно и да се чудя къде да я завра да събира прах. С такава щора вероятно няма да работи затъмняването на огледалото. От друга страна като имаш щора, вероятно няма и да има нужда да се затъмнява, защото няма да те облещват. С фолио със сигурност не работи. А ако имаш и на страничните огледала, ей тогава вече е проблем, защото сензора е в централното огледало.

Ми вижда се 

17521322360826067377106360045559.jpg

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 3 часа, Mirrko написа:

PS: малко е мръсна май ,някой да знае добра мивка в Варна за мързеливци демек да не я мия аз

Колега @Mirrko, попитах и ми препоръчаха тази:

 

https://maps.app.goo.gl/yFnyLKx8vixg8pgs8

  • Благодаря 1
Публикувано
На 10.07.2025 г. at 9:52, ghost_rider написа:

Относно лайсните може да ги полираш да се освежат, поне аз бих опитал. А за фаровете със сигурност бих предпочел фолио. Дават ги със 5-7 години гаранция. Естествено първо стъклата се шлайфат и полират, защото са начукани от камъчета. В последствие дори и да решиш след 2,3 или 5 години да го смениш(което едва ли ще ти се наложи, защото наистина издържа много), само се сваля старото и се лепи новото.

При инцидента в края на миналата година старата ми кола беше с фолио на фаровете и ако не бяха счупени ушите, щях да мина само с фоли, защото беше надрано. На новите фарове веднага им лепнах, за да ги запазя. Та аз съм напълно за прозрачно фолио на фаровете, най-вече на нови коли или поне нови фарове. Та дори да решиш да сложиш нови стъкла, фолиото за мен е задължително.

 

Не взех щора за задния панорамен прозорец. Прецених, че ще ми е излишно и не сбърках. Имам оригинална мрежа за багаж, която бях вдигнал веднъж да видя как работи и на жената не и хареса, не виждала добре през нея и то беше скоро в светлата част на деня, та я свалих бързо. Предатавям си ако бях сложил щора отзад как най-вероятно и на мен щеше да ми пречи и щях да се изям от яд, че съм купил нещо, което не ми е нужно и да се чудя къде да я завра да събира прах. С такава щора вероятно няма да работи затъмняването на огледалото. От друга страна като имаш щора, вероятно няма и да има нужда да се затъмнява, защото няма да те облещват. С фолио със сигурност не работи. А ако имаш и на страничните огледала, ей тогава вече е проблем, защото сензора е в централното огледало.

Благодаря за мнението и препоръките! Ще го мисля със стъклата на фаровете как да го направя. За лайсните - паднало им е хромираното покритие и са чисто бели… дефект е на доста шкоди и все на тези на багажника. Може би най-бързия и лесен за мен вариант е да ги сменя с оригинални. За щората на задното панорамно стъкло и аз си мисля, че ще е проблем със затъмняването на огледалата (моята има и на страничните, и да датчикът е един). Остава на опцията само на панорамата да сложа фолио с керамика (тия дни стигнах до извода, че най-вероятно от там идва големия ми дискомфорт с градусите, щората доста се нагрява и после ми грее на главата, а ако е прибрана вътре цялата кола е напечена) и евентуално да фолирам фаровете едновременно. 

  • Одобрявам 1
  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Така, скоро не съм обновявал съществено темата, та да напиша няколко реда.
Нещо, което виждам, че не съм споменал в началото е наличието на теч на масло от мотора, за който знаех още при покупката.
viber_image_2024-08-31_00-25-06-243.thumb.jpg.70da021c014e0ca46c32531a05fbee4d.jpg

 

viber_image_2024-08-31_00-25-06-162.thumb.jpg.65f0a498c9bc05c9763e9317d38af4ff.jpg
След дълго отлагане поради една или друга причина, стигнах и до момента да го отстраня. Мислих дълго и реших да се доверя на Пепино за тази работа, като го съчетая със смяна на маслото, като му дойде времето през Април. И така смяната на маслото беше съпроводена със сваляне, почистване и лепене на долния страничен (метален) капак на мотора и семеринга на демпферната шайба. Пепино каза, че може би е имало някакви жалки опити за спиране на теча с допълнително мазане със силикони, но аз не бях пипал нищо. Тъй като свинщината беше голяма и не беше сигурно откъде точно тече и дали е само от едно място, свали и изчисти картера и ми смени уплътнението.
viber_image_2025-04-15_16-33-35-340.thumb.jpg.569647a143ace2f17d8b01c030e9d1de.jpg

 

viber_image_2025-04-15_16-33-35-367.thumb.jpg.bdcc349e3d1bf5f6357eb5198c1fe444.jpg

 

viber_image_2025-04-15_16-33-35-390.thumb.jpg.e1170ce346d77e24d74935e1b8a5a2b9.jpg
Надявах се, че това е решило проблема, но като видях отново капка масло в гаража на втория ден, бях меко казано разочарован, но не от това, че Пепино не си е свършил работата, а че вероятно има и друго място с теч, което не сме хванали. Закарах му я отново и той успя да проследи че теча идва някъде отпред, стича се като вадичка докато мотора работи, после всичко се растила по блока, картера и е страшна мизерия. Стигнахме до заключението, че проблема е в уплътнението между тялото на масления филтър и блока - често срещан проблем при 1,8 и 2,0 TSI gen2 и gen3. За добро или лошо, Пепино ми отказа да го прави, че доста трябва се разглобява, а и допълнително съм усложнил работата с газовите компоненти (изпарител и филтър). Според него, а и според сервизното ръководство, което гледах трябва да се сваля всмукателния колектор, който е отпред, а при мен и рейката с газовите дюзи.
viber_image_2025-07-29_11-54-58-933.thumb.jpg.8914c81a20fd3f227f456cc46db66007.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-54-58-960.thumb.jpg.e2f7f377f2605e03272ad4f7d982198a.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-54-59-031.thumb.jpg.f90e418605af655854e42f97a0497fa7.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-54-59-550.thumb.jpg.132884e682513271671663e0f8c07e43.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-54-59-585.thumb.jpg.1c671de270a5f4913e02d505a67aa7f8.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-54-59-636.thumb.jpg.c7f0c5bf8273334ff21a7123387ca99c.jpg


Закупих си уплътнението от тялото към блока за крупната сума от 4,26 лева без ДДС (5,11 лева с ДДС) и си го возих дълго в багажника, до тази Неделя. През самото тяло циркулира антифриз за охлаждане на маслото. Миналата седмица реших, да не правя половинчати работи и поръчах и другото уплътнение от тялото към охладителя, което буквално ми го подариха, покрай покупката на консумативи за друга кола.
В неделя "запретнах ръкави" или по-точно полегнах под колата и с помощта на брат ми за някоко часа разглобихме и сменихме уплътненията. Щеше да стане и по-бързо, но утрепах един час да търся къде съм заврял уплътнението, и вече бях се изнервил и отчаял, че няма да мога да я събера и го намерих под ръкавиците, които само разнасям  уж с идеята да ги ползвам, но аз рядко работя с ръкавици.
В общи линии разкачих филтъра и изпарителя за газта, но рейката и колектора не съм ги пипал. Отдолу се свалят кората, и единия дебел маркуч към кулера (десния). След това водния маркуч и се източва колкото може. сваля се ремъка, компресора на климатика - да увисне на тръбите и се маха изцяло алтернатора. Маха се капачката с масления филтър и след развиване на 5-те болта, които държат конзолата, същата се сваля.
Ето така изглеждаха уплътненията:
viber_image_2025-07-29_11-44-59-753.thumb.jpg.b10caf56422b734ec4bc0da303626609.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-44-59-795.thumb.jpg.39e75ada4db7d15506e7e6f846423a5d.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-45-00-555.thumb.jpg.1624309c960bf5f91f80cb1bf7218c8d.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-45-00-577.thumb.jpg.1fac07e1f2b62e61a17239bed1001fff.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-45-00-626.thumb.jpg.eb1dd04d7827bd17b147117d606c2aef.jpg

 

И новите уплътнения:

viber_image_2025-07-29_11-45-00-595.thumb.jpg.c29b176e2f10b02706e43985d31630ab.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-45-00-609.thumb.jpg.fe98349c5e02e5d2cf9b0b73fc0b407b.jpg

  • Одобрявам 3
Публикувано

Исках да измия доколкото е възможно маслото отдолу, за да мога да следя дали съм решил проблем или има и други течове. За целта потърсих мивки на които мият шаси например. Спрях на едно място да питам и щях да падна. Казаха ми 60-70 лв за миене на двигател. Съжалявам, но аз не искам да се мия целия двигател с четка за зъби и клечки за уши, омекотител и ароматизатор... На път за вкъщи минах през РИКО на Адам Мицкевич и срещу сумата от ДВА лева взех 2 жетона. На тази мивка има пистолет който е с дълга тръба и разпръсквач с няколко дюзи, които се движат на ролки и ги движиш под колата. С единия жетон нанесох обилно препарат и изчаках 1-2 минути, а с другия изплакнах с високо налягане. Вероятно има много места, на които не съм успял да измия, но на пръв поглед основното което трябваше да се измие е направено. Сега карам без кора и следя за течове.
 

Преди обаче да осъществя този ремонт, ме сполетя и друг теч.
viber_image_2025-07-29_11-47-15-384.thumb.jpg.8994021e0f2dac0d01eee8e97b0c6b7e.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-47-15-314.thumb.jpg.da94fccad91155f915c414c61a238bba.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-47-15-334.thumb.jpg.943f4f8b2985fc1639a146fbb6ee9e2f.jpg

 

viber_image_2025-07-29_11-47-15-367.thumb.jpg.0cca825b19ae7111db8ec8b626849cc4.jpg
Да, отново често срещан проблем. Тази помпа е пластмасова и има 10-на ревизии през годините.
viber_image_2025-07-29_11-45-32-621.thumb.jpg.1c0713092e6f8b299f460d8cff2a5bd1.jpg
Тази конкретно беше 213 лева в Еуратек. Последната възможна ревизия "J" мисля че беше, е 313,70 лева.
Реших да потърся алтернативи и си взех Valeo за около 150 лева ако не греша. Тук не съм снимал процеса по смяната, самата тя беше преди 2 седмици. Процеса е следния. Сваля се малко периферия - въздушен филтър с кутията, акумулатора и стойката му, за да се разкачат тръбите. С това се изчерпва работата отпред. Останалото е вътре. Сваля се целия "долен ляв педал". Държи се на 3 гайки, които са трудно достъпни. Сваля се възглавницата за краката (ако има) и капака на бушонното табло (малката жабка в ляво). Използвах 40-50 сантиметрово 1/4 удължение за гедоре и чупещо рамо за камъка (13мм).
viber_image_2025-07-29_11-45-32-506.thumb.jpg.c704f83a36ef7ea6849374762befd77f.jpg
Според сервизното ръководство отново имаше повече неща за демонтаж, но някак се справих и без тях. Например кормилната колона. Има едно желязо, като арматура извито, което стои над педала и малко с въртене и нагаждане успях да го извадя и после да го мушна, но не съм разглобявал повече. На самия педал има 3 щифта - два държат помпата и третия е за ухото на буталото. Внимателно ги избих и смених помпата. Някъде четох, че ако се счупят може да се намерят само от VW. Естествено и тук не мина гладко. Изгубих гумичката, която уплътнява тръбата на изхода от горната (тази) помпа към долната помпа. За щастие пазех тръбичките от старата Октавия от смяната на кутията със 6-степенна, за което съм разказвал в други теми и свалих от нея тази гумичка, та отново всичко си дойде на мястото и обезвъздуших. Сега единствено от време на време при натискана на педала поскръцва малко и снощи се заврях пак отдолу и напръскал доколкото е възможно буталцето. За сега има ефект, надявам се да е дълготраен.

  • Одобрявам 3

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.