Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задържаща ръчна спирачка


Димитър Димитров

Recommended Posts

Здравейте колеги.

От известно време насам, след като съм дръпнал ръчната и я пусна, задното ляво колело не освобождава докрай и задържа. След като пусна ръчната и задържи има доста голям свободен ход на лоста за ръчната ( което е нормално след като е задържало ). Обикновено слизам и с ръка раздърпвам жилото за лявото колело напред назад и освобождава, но ми се иска да го оправя и да мога спокойно да си я позлвам. Това което подозирам е дали жилото към лявото колело не се е закъсало някъде вътре в уплетката и да не може да се върна свободно. Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели от какво е бил, тъй като за сега съм се засилил да сменям жилото. Също да вметна че отзад е на дискове не е на барабани. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно жилото да се е "разнищило" и да задържа. Или просто да е ръждясало. И в двата случая смяната е повече от препоръчителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше от апарата, на същото задно ляво колело. Разглобих го, почистих го и и го смазах, смених му гумичките (продават се ремонтни комплекти), тази конусовидната на оста беше скъсана вече доколкото помня. Оста, която задвижва буталото при дърпане на лоста беше яко ръждясала. Обикновено това е проблема със задържане на ръчната. Вече 3-4 години минаха от тогава и си работи добре. Другия апарат не съм го пипал, но той не ми е задържал, макар че може да се очаква и там да се случи същото, а ремонтния комплект си чака в гаража.

 

Разкачи жилата от апаратите и опитай да движиш по отделно лоста на ръчната и сответно лостовете на апаратите, за да видиш от къде идва задържането. За мен е малко вероятно да е жило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлагане на жилата и пробваш на ръка как се движи. Ако се е закъсал някъде - ще се усети. Не мисля, че буталото е проблем щом с дърпане на жилото се оправя. Това не пречи обаче да се направи една профилактика с тези ремонтни комплекти. Не са нови коли и е добре да не се стига до проблеми баш със спирачките. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имал съм същия проблем на същата кола повечето набедени майстори казваха че е жило споделих проблема на един много кадърен майстор той свали барабана и веднага ми го показа това са едни плстмасови тапички на който стоят накладките това им е номера 6UO698598 смениха ги и от тогава може би 10 години не съм имал пробле със задържане 

п.п но може и наистина да е жило все пак стари коли са вече моят съвет е да им направиш една пълна профилактика челюсти,цилинърчета рем комплект тапички и пружинки 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, skodafen написа:

имал съм същия проблем на същата кола повечето набедени майстори казваха че е жило споделих проблема на един много кадърен майстор той свали барабана и веднага ми го показа това са едни плстмасови тапички на който стоят накладките това им е номера 6UO698598 смениха ги и от тогава може би 10 години не съм имал пробле със задържане 

п.п но може и наистина да е жило все пак стари коли са вече моят съвет е да им направиш една пълна профилактика челюсти,цилинърчета рем комплект тапички и пружинки 

Може би не си обърнал внимание, но човека е написал в последното изречение, че е с дискове отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друга опция .. механизма за ръчната има склонност да трупа окиси зад предпазната гумичка и започва самия да се движи трудно. При махнато жило и свален апарат пробвайте дали се движи лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Димитър Димитров написа:

От известно време насам,

 Ако това известно време е откакто стана студено и ако се случва сутрин, може и от замръзване да е. 

Това ми се случи миналата зима и го излекуваха със спрей. 

Отложих проблема за тази зима май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Димитър Димитров написа:

Това което подозирам е дали жилото към лявото колело не се е закъсало някъде вътре в уплетката и да не може да се върна свободно.

Ако ползваш ръчната/често/ при всяко паркиране, най-вероятно е от жилото. Протрило се е от употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, относно замръзването, не мисля че е от това, защото се случва постоянно дори и когато пече слънце и е топло. Миналата зима ми замръзна два пъти ръчната ( и двата тъпи я дръпнах за по 2 минути докато изчистя колата и толкова и трябваше ). Другата седмица като се прибера ще сменя въпросното жило и ще почистя до колкото мога на място механизма където за закача и се надявам да се реши проблема. Ще пиша какво е станало :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,

Да дам ъпдейт на ситуацията - миналата седмица смених въпросното жило към лявото колело и проблеам се оправи. Гуменото маншонче на жилото, там където се закача за апарата се беше скъсало и предполагам е влязла мърсотия от там. Като го свалих пробвах да го раздвижа на ръка но доста трудно се движеше за разлика от новото, което почти без никакво усилие си вървеше. Благодаря на всики, които споделиха мнение в темата.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.