Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как загрява бензинова Фабия.


The Best Forman

Recommended Posts

Отварям темата , защото моята ми спретна номер онази вечер на прибиране към София. Тръгнах при -5 от Драгичево (студен двигател) , докато изкачвах двигателя почти стигна 90 гр. и като започнах спускането през Владая и Княжево започна да изстива. Движението след 24.00 беше доста рехаво , зелена вълна по бул.Цар Борис 3 и на светофара с бул.Тодор Каблешков температурата беше стигнала ~ 40 гр. почти цялото спускане беше по инерция на скорост. Парно си имаше през това време и разхода си беше нормален.

Чудя се дали е инцидентно изстиването заради дългото спускане или да я оборудвам с един нов термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се съмняваш направи още една подобна засечка, но моя опит сочи термостат.

Не че има голямо значение, но леко си объркал подраздела 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ghost_rider написа:

....

Не че има голямо значение, но леко си объркал подраздела 😀

Личи ли си , че пиша от телефон без очила :)

Инак какво да и засичам , тя от ден първи като я закотвя незагряла в задръстване и изстива малко или повече .. ще взема да я разходя по Хемус и да я пусна по Витиня и ако пак се охлади , ще оправя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, не би трябвало да изстива така. Ако беше нормално на спускане от Чепеларе до Асеновград трябва да отиде на абсолютната нула. Термостат, дон Чичи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз преди 2 зими си виках, карам дизел, нормално е да не загрява, ама като видях как започна да пада температурата, реших че може и да има нещо. И да не скучая, в една хубава Февруарска Събота, сменях термостат в един полу-канал в снега. От тогава нямам проблем с изстиване при спускане или без товар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздържам се да я разхлупя по две причини - първата е , че не съм 100% убеден , че термостата не затваря (това го прави и в града , докато не загрее и температурата на маслото не стане 80 гр.) и другата е , че термостата е забит меко казано на м ... си във водната помпа , та може да почака до смяната на ангренажа .. парно си има доволно , не е като на Голфа и на Баба - няма термостат и ти замръзва джама отвътре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гената е с бенДзинка, та може и да са малко по-различни нещата, но с Мицьо като се качи до Алеко на спускане и температура -5 и надолу температурата си пада, че чак и стрелката спада до към 60 градуса! 

Джимнито, което също е бенДзинка, също сваля под 70 градуса при спускане от Алеко, независимо, че е било загряло до стандартните 88+ градуса.

Та, при по-дълги спускания, студено време и спиране на двигател си е повече от нормално. Не е нормално да го прави при кратки спускания (2-3, макс 5мин).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, The Best Forman написа:

Чудя се дали е инцидентно изстиването заради дългото спускане или да я оборудвам с един нов термостат.

"Бебето гони ..."  Гена, от колко години я караш тази кола? Нямаш ли наблюдения термометъра как се държи. За сефте ли си при тези условия на спускане? Виждаш ли нещо нередно или различно от преди със загряването при други условия. Колко км. мина след спускането и до колко градуса стигна... Бива ли такива въпроси да ти задавам, точно на теб. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, joro-120L написа:

"Бебето гони ..."  Гена, от колко години я караш тази кола? Нямаш ли наблюдения термометъра как се държи. За сефте ли си при тези условия на спускане? Виждаш ли нещо нередно или различно от преди със загряването при други условия. Колко км. мина след спускането и до колко градуса стигна... Бива ли такива въпроси да ти задавам, точно на теб. ;)

Жоре , сверявам си часовника или съм единствения *** , дет си гледа уредите 🤣 инак диагнозата ми е ясна.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тури й един картон на радиатора 😝
Около час след теб се пуснах по същият маршрут (вече беше -7 навън), само дето движение вече съвсем нямаше  - стрелката не мръдна, пусках се на скорост, бях вкарал четвърта и си манах краката от педалите. Така че запретвай ръкави и сменяй термостат. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малии един час ли загрява , да стопи милимунда скреж .. как не е прегрял тоя френски курник 🤣 инак са пънкяш в смешната тема  - качвам се и карам 🤣🤣🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе старче - забавих се колкото да сваля една-две кожи от пациента....сам се натискаше 😆 А бабата се разтопи за няма 5 минути и като й седнах вътре беше баня - на тея минус 7 си карах с отворен до половина джам и даже това не й помогна да изстине като твоята. Ма то сигурно щото имам цял, а не половин двигател 😝

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има лесен метод за тестване на термостата. След кратко каране и преди да е достигната работна температура (примерно да вдигне 50-60 градуса) се спира и се пипа радиаторът отпред. Ако е топъл значи термостатът не затваря и трябва да се смени.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, някъде бях мернал, че си с 1.0 ТСИ. Моята от както я имам не мърда стигне ли 90 градуса. Фабия 110 коня от 2018 г. Вярно, че е само на 47 000 км и едва ли е база за сравнение. А относно термостата незнам дали не е общ корпус с водната помпа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Деян написа:

Колега, някъде бях мернал, че си с 1.0 ТСИ. Моята от както я имам не мърда стигне ли 90 градуса. Фабия 110 коня от 2018 г. Вярно, че е само на 47 000 км и едва ли е база за сравнение. А относно термостата незнам дали не е общ корпус с водната помпа.

 

1,2 е на неговата с цял мотор (без отрязани цилиндри), но принципа на охлаждане си е същия. А и пробега му мисля че е сходен с твоя. А дали термостата е в едно тяло с помпата не знам, но може би е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Деян написа:

Колега, някъде бях мернал, че си с 1.0 ТСИ. Моята от както я имам не мърда стигне ли 90 градуса. Фабия 110 коня от 2018 г. Вярно, че е само на 47 000 км и едва ли е база за сравнение. А относно термостата незнам дали не е общ корпус с водната помпа.

 

Термотстата (за двигателя на 87 гр.) се продава като отделна част и е сменя. Другия термостат (мисля , че е за турбината на 107 гр.) върви заедно с пластмасовия капак на водната помпа. А това , което ми се случи аз си го обяснявам като преохлаждане заради липса на генерирана топлина , отколкото на отворен термостат , но я наблюдавам.

 

преди 7 минути, ghost_rider написа:

1,2 е на неговата с цял мотор (без отрязани цилиндри), но принципа на охлаждане си е същия. А и пробега му мисля че е сходен с твоя. А дали термостата е в едно тяло с помпата не знам, но може би е.

За двигателя позна , ама километрите са близо 75 000 ;)

И да , водната помпа е еднаква (или почти) на 1.0 , 1.2 и 1.4 ТСИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Не е термостат. Аз я водих моята още първата година в еВрОтек поради същите съмнения.

Ако в движение си държи темп - всичко е ок. При спускане изстива, това е положението. Малък е мотора, малко охладителна течност има - нормално е.

От Предел до Симитли, повечето време спускане стрелката не се помръдна даже, па какво остава за парно :)). А в студено време е достатъчно да мина 300 метра по инерция за да върне 10 градуса назад като не е загряла докрай.

Карана 60 км, за 15 минути да седи пред магазина зимата и вече е изстинала.

Трибуквеното няма тоя проблем , ама там мотора е леко така три пъти по-голям :)) За сравнение го казвам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хванах виновника - климатроника.

Днес при 5.5 гр. навън двигателя вдигна за около 2 км. температурата до 90 (маслото стигна 52 гр.) пуснах отоплението , което тръгва в автоматичен режим на вентилатора (пета степен) и температурата запопчна да спада според уреда , а маслото си загряваше бавно. В момента , когато намалих вентилатора на трета степен спря спадането според уреда.

От тук насетне явно или не трябва да гледам уреда (няма как да стане) или да пускам парно като загрее :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята загрява за....километър. Без значение от външната температура. Никога не е мърдала стрелката от 90 градуса стигне ли веднъж до там. Но пък и никога не съм виждал разход под 6/100 🤣 Аз давам газ и по нанадолнището😀 А климатроника не е баран от 21 градуса от години 🤔 Не е от парното си мисля. Може би наистина да е термостата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Typi_taratajki написа:

Моята загрява за....километър. Без значение от външната температура. Никога не е мърдала стрелката от 90 градуса стигне ли веднъж до там. Но пък и никога не съм виждал разход под 6/100 🤣 Аз давам газ и по нанадолнището😀 А климатроника не е баран от 21 градуса от години 🤔 Не е от парното си мисля. Може би наистина да е термостата. 

Стига бре , аз на 6/100 в града се мръщя 🤣 .. не е термостат , проверил съм маркучите , парно както вече писах си има прекрасно и като си обикалям по оковръса не мърда .. само на високите скорости на вентилатора леко кляка температурата преди да сгрее съвсем .. ако можеш да ме копираш (да караш в рамките на 1800-2000 об/мин) може би ще видиш същия резултат и че загрява за 2-3 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.12.2024 г. at 21:50, The Best Forman написа:

да караш в рамките на 1800-2000 об/мин

Аз паля и тръгвам, и един километър горе-долу, така ,не я настъпвам над 2-2500. И почва да духа топло и стрелката отлепя. "Часовника" стои на температура на маслото. Покаже ли се, че нали е чертички в началото, и газ. Не ща нагари по клапаните от ниски обороти 😂 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Typi_taratajki написа:

Аз паля и тръгвам, и един километър горе-долу, така ,не я настъпвам над 2-2500. И почва да духа топло и стрелката отлепя. "Часовника" стои на температура на маслото. Покаже ли се, че нали е чертички в началото, и газ. Не ща нагари по клапаните от ниски обороти 😂 

Ще взема да бръкна с една камера в цилиндрите като сменям някой ден свещите , да видя от всичките лубриканти , добавки и помади , дали има нагар , че моита повече от 1800 вижда само в баир при изпреварване 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.