Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

Много интересен феномен се оформя баш в организацията за записване на курсове .. до сега кандидатите е трябвало при записване на курс да представят свидетелство за завършен 10 -ти клас , след поредните промени представянето на дипломата(свидетелство) ще се извършва при получавне на свидетелството в КАТ. За сметка на това водачите след 65 години ще минават на медицинско освидетелстване през пет , а по-късно и на три години (всичко идва от НПО свързани с безопастността) ... и се замислих кое е по-опасно - водач , който недочува/недовижда , но управлява внимателно или неграмотен , който е минал между капките?

Факт е , че след N на брой решени листовки , вече мога почти машинално да ги решавам и да взема изпита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 302
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    79

  • The Best Forman

    61

  • PRR

    52

  • vladkant

    30

Ето един въпрос , зададен от човек , който не е спускал Шипка с Вартбург :)

IMG_20250125_130710.thumb.jpg.dae255ea5ef5db1da4d8d77663138b9b.jpg

Държа да отбележа , че уцелих верния отговор ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.01.2025 г. at 13:08, The Best Forman написа:

Държа да отбележа , че уцелих верния отговор ;)

Браво!

Аз се двоумя между 3 и 4. При изтичане на течност, педалът пропада със сигурност.

Загрявал съм спирачките до пушене на феродо, но педала не е мърдал.

Залагам на отг. 3

 

Според жокера, който си дал, има два верни отговора. ;)

На 25.01.2025 г. at 13:08, The Best Forman написа:

Ето един въпрос , зададен от човек , който не е спускал Шипка с Вартбург :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.01.2025 г. at 20:22, The Best Forman написа:

Като гледам тука има бая компетентни ватмани .. Градския транспорт си търси водачи :)

Просто го учих във ВУЗ-а ;) 

 

А за потъването на спирачката залагам на високата температура. Имал съм "удоволствието" да прегрея спирачки както на моторите така и на колите ... Доста е гадно да опре в метал и да не спре ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, PRR написа:

А за потъването на спирачката залагам на високата температура. Имал съм "удоволствието" да прегрея спирачки както на моторите така и на колите ... Доста е гадно да опре в метал и да не спре ;) 

Верният отговор е, само че аз съм прегрявал спирачките на Рено и Ланча и педала не потъна, просто натискането му нямаше почти никакъв ефект.

Само че има още възможни причини - прецакана помпа е една от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

аз съм прегрявал спирачките на Рено и Ланча и педала не потъна, просто натискането му нямаше почти никакъв ефект.

И верният отговор е?

Няма ефект, щото феродото си го опекъл и е станало на огледало.

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

Само че има още възможни причини - прецакана помпа е една от тях.

Това го няма в отговорите. Мога да кажа и още две причини - въздух в системата и автомобили, които не са със саморегулиращи спирачки. Стари бангии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, въпросът не беше към теб, но благодаря все пак. Сякаш искаше да сложиш край на разискванията. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Гена, въпросът не беше към теб, но благодаря все пак. Сякаш искаше да сложиш край на разискванията. :)

А не , просто отговора (според листовките) ми беше на компа в кабинета , та се възползвах , но действително при едно спускане на Шипка , педала на Вартбурга взе да пропада и когато спряхме на една чешма , барабаните бяха червени , а спирачната течност бълбукаше.

 

IMG_20250127_111246.thumb.jpg.1776751fc33139bfb3697595097b2d36.jpg

 

Превъртяхме играта .. вече мога да говоря като Дъстин Хофман в Рейн мен:

- Аз съм добър шофьор , татко ми даваше да карам по алеята (да се чете прогъня) в неделя 🤣

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Izolini написа:

Верният отговор е, само че аз съм прегрявал спирачките на Рено и Ланча и педала не потъна, просто натискането му нямаше почти никакъв ефект.

Само че има още възможни причини - прецакана помпа е една от тях.

На Калояново Мица посини дисковете и педала опря в ламарината ;( Година-две преди това NC-то също му прегрях диска и, освен, че си смачках пръста със спирачния лост, се поразходих и из нивата ... 

Та явно не си ги прегрял достатъчно 😛 

 

Що се отнася до листовките - още когато ги учих инструктура каза "Не гледай закона, а какво пише в листовките. Те от КАТ си знаят, че са грешни, ама не им се разправя да ги оправят" ;) Та и тоя въпрос е в графата "творил някой там" :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, PRR написа:

На Калояново Мица посини дисковете и педала опря в ламарината

Та и тоя въпрос е в графата "творил някой там"

Искаш да кажеш, че като се скъса спирачен маркуч, педала няма да пропадне ли?

Пепи, сигурно курсистите ходят на писта да прегряват спирачки. Това са частни случаи. Дай да си говорим за нормално, ежедневно каране. Въпросът е зададен към широк кръг хора. И отговорът си е абсолютно верен и точен.

Единственото ми палене на спирачки е едно продължително стръмно спускане от 20 км. с много и остри завои/Шипка е песен, като наклон/ със 120ката, което съм го изпълнявал много пъти. Този път колата беше яко натоварена, бях махнал и задните седалки. Без спирачки, само на скорост се засилваше и нямаше как да не ги употребявам често. Всички колела не миришеха, а димяха. Разтече се и греста от предните главини. Педал не е пропадал. Значи от прегряване не винаги пропада. При изтичане на течност - винаги! Да приемем и двата отговора за верни, но единият е по-верен.;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, 100% ще пропадне. Но ще пропадне и в друг случай, т.е. имаме повече от един правилен отговор ;) Затова и казвам, че е в графата "творил някой". И, да, има по-правилен отговор. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

 Затова и казвам, че е в графата "творил някой". И, да, има по-правилен отговор. 

Можеше този творец изобщо да не включи отговор с прегряването. Нещо друго да напише. Явно е с цел. Прави уловка за напреднали. 😅

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

А не , просто отговора (според листовките) ми беше на компа в кабинета , та се възползвах , но действително при едно спускане на Шипка , педала на Вартбурга взе да пропада и когато спряхме на една чешма , барабаните бяха червени , а спирачната течност бълбукаше.

 

IMG_20250127_111246.thumb.jpg.1776751fc33139bfb3697595097b2d36.jpg

 

Превъртяхме играта .. вече мога да говоря като Дъстин Хофман в Рейн мен:

- Аз съм добър шофьор , татко ми даваше да карам по алеята (да се чете прогъня) в неделя 🤣

Ай к'ви сте стиснати .. ударете по един палец на тез 100% верни отговори 🤭

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Можеше този творец изобщо да не включи отговор с прегряването. Нещо друго да напише. Явно е с цел. Прави уловка за напреднали. 😅

Ама факт е, че ако спирачната течност прегрее педала ще потъне!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Ай к'ви сте стиснати .. ударете по един палец на тез 100% верни отговори 🤭

Погледнах ги, ама не съобразих, че са твоите.

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

Ама факт е, че ако спирачната течност прегрее педала ще потъне!

При теб потъна ли?

Колко хора го знаят това и при какви условия. Колко хора карат по този начин. На това ли ги учат инструкторите. Да прегряват спирачки. Точно обратното. И повода не е, че ще прегреят течността. Това е листовка за кандидат шофьори, доколкото разбрах. Някои от тях не знаят и къде се налива спирачната течност. Изобщо този въпрос го смятам за неуместен, освен за хора, които изучават у-во на автомобила. За да се отговори на този въпрос, трябва да се знае принципа на действие на спирачната с-ма. Те пътя не могат да държат, устройство ще учат. Има много по-важни неща, за да придобиеш книжка.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Има много по-важни неща, за да придобиеш книжка.

Има, ама знаеш ли някой колко кинти е лапнал за да роди този въпрос и отговорите към него?

 

В листовките през 1996 г. имаше гениалния въпрос "Какво ще направите, ако оборотомера на автомобила се повреди?"

Верния отговор беше "Ще спра до отстраняване на повредата."

След това спрях да мисля и просто назубрих отговорите.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

В листовките през 1996 г. имаше гениалния въпрос "Какво ще направите, ако оборотомера на автомобила се повреди?"

През 1984 г. нямаше такива простотии. То нямаше и оборотомери тогава. 😅 На ЗиЛ-а спирачките с въздух. Ше прегрееш на некой дедовия. Кат."С", ако има някакво значение или разлика в листовките с "В".

По Коледа държах изпита пред КАТ. 40г. вече. Все едно бе вчера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, joro-120L написа:

... Ше прегрееш на некой дедовия....

Докато разцъквах листовките открих , че има указателна табела за зона за аварийно спиране (предимно за камиони) , та явно има начин и на въздух да останеш без спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, The Best Forman написа:

... явно има начин и на въздух да останеш без спирачки.

Има начини, но това е друга тема. Не стана ли ясно, че говорим за привод на спирачките.

Не знам за такива табели. Ако има, трябва да са поставени на участъци с продължително спускане. Камионите са тежки. Налага се да употребяват често спирачки при спускане, особено ако са натоварени. Тук проблема е с феродото, накладките, да не ги запалят. Също е абсолютно забранено да се движат по инерция, а да се използва подходяща предавка. Едно, че няма спиране и друго, че компресора трябва да е в обороти, за да качва/наваксва въздух, защото при всяко натискане на спирачката запаса в бутилките намалява.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някога, когато карах курсовете (средата на 90-те), ни учеха, че ако спирачната течност е прегряла или има въздух в системата, тогава спирачният педал "пружинира", т.е. при по-рязко и силно натискане пропада, но все пак с някакво малко усилие. Докато, ако има теч на спирачна течност (спукан маркуч или друг вид разхерметизиране), тогава е истинско пропадане - риташ директно в пода без никакво съпротивление на педала. Имал съм лошия късмет да го изпитам реално в движение след смяна на спирачни накладки/барабанни челюсти в автосервиз "с претенции за качество" (още не бях с Шкода тогава) - изтекли задни спирачни цилиндърчета, незнайно как и двете едновременно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, joro-120L написа:

...

Не знам за такива табели....

За тях Велко трябва да разкаже .. по американските проходи и магистрали са много разпространени .. указателна табела със завиващ път и зона на бели и червени квадрати.

H7L4PAhEo4kEFLQP3NlgCKHHClv7pE92PiwogavE.png.b90b880bcdb7e095fe36d8c36aae564a.png

преди 29 минути, Peter_CLX написа:

Някога, когато карах курсовете (средата на 90-те), ни учеха, че ако спирачната течност е прегряла или има въздух в системата, тогава спирачният педал "пружинира", т.е. при по-рязко и силно натискане пропада...

И това е засегнато , но не помня как точно беше формулиран въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, Peter_CLX написа:

Някога, когато карах курсовете (средата на 90-те), ни учеха, че ако спирачната течност е прегряла или има въздух в системата, тогава спирачният педал "пружинира", т.е. при по-рязко и силно натискане пропада, но все пак с някакво малко усилие.

За въздух в системата има решение. Припомпваш 2-3 пъти и кове! Ако имаш време, разбира се. :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При прегрели спирачки може да кипне спирачната течност, тогава педалът омеква, има празен ход, но не пропада. При пробив в инсталацията обаче риташ пода. Един път съм прегрявал спирачки, два пъти съм оставал без течност (един път маркуч и един спукано казанче), ама най-голямото весело беше като ми се отлепи феродото на едната накладка (барабанни спирачки) - първо ми блокира колелото (явно заклини в другата накладка) и ме завъртя, а после освободи и педалът потъна. Пак късмет че останах на пътя - на слизане към Кърнаре идвайки от Троян - че иначе доста дълъг полет щеше да е 😂

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.