Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

преди 3 минути, joro-120L написа:

За въздух в системата има решение. Припомпваш 2-3 пъти и кове! Ако имаш време, разбира се. :)

 

Разбира се! Както се казва, "това го знае всяко хлапе"... с поне малко шофьорски стаж. :)

Моя пост по-горе беше в контекста на въпроса от листовката и смисъла на понятията "пропадащ" и "пружиниращ" педал.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 302
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    79

  • The Best Forman

    61

  • PRR

    52

  • vladkant

    30

преди 31 минути, The Best Forman написа:

по американските проходи и магистрали са много разпространени .. указателна табела със завиващ път и зона на бели и червени квадрати.

Гена, като показа знака се сетих. Завиващия път си е пътя. Това в квадратите е заравнен подходящ терен, предимно с пясък за бързо убиване на скоростта. Като спасителен вариант за камион с прекалено висока скорост, който не може да вземе завоя или има отказ на спирачките.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Peter_CLX написа:

Разбира се! Както се казва, "това го знае всяко хлапе"... с поне малко шофьорски стаж. :)

.... на стара кола. Може някой да не го знае. От полза ще му бъде в ситуация.

 

преди 9 минути, Peter_CLX написа:

Моя пост по-горе беше в контекста на въпроса от листовката и смисъла на понятията "пропадащ" и "пружиниращ" педал.

👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

При прегрели спирачки може да кипне спирачната течност, тогава педалът омеква, има празен ход, но не пропада. При пробив в инсталацията обаче риташ пода....

И да и нЙе :D

 

Като кипне течността се получават мехурчета, т.е. въздух и си натискай колкото искаш. И колкото е по-стара течността, толкова повече вода е "сръбнала" и толкова по-лесно кипва, т.е. по-рано оставаш без спирачки.

Относно пробива в инсталацията - още от 70те години спирачните системи са поне вдукръгови и дори да изпусне единия кръг другия продължава да държи. Да, педала ще пропадне, ама няма да е до ламарината. И, понеже и съединителя е хидравличен в днешно време, казанчето е разделено на три части - по един за всеки кръг и при спадане на течността от единия, другите два си остават с течност, макари и по-малко.

 

Гена, въпросния знак е за аварийно спиране в специален участък, който е така направен, че камиона да "затъне" дори и напълно да са изпуснали спирачките. Най-често се слагат в участъци с дълги спускания при които има опасност от прегряване на спирачките, независимо от ретардерите и подобни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

..., ама най-голямото весело беше като ми се отлепи феродото на едната накладка (барабанни спирачки) - първо ми блокира колелото (явно заклини в другата накладка) и ме завъртя, а после освободи и педалът потъна. 

Това го играх с нивата. Предните и 4те накладки бяха изпуснали. Натискаш спирачката ... и нищо не се случва почти докато опреш ламарината. И тогава изведнъж се размазваш на предното стъкло. А след светофар с обратен наклон (т.е. колата тръгва назад) при първото натискане спирачката я няма, трябва да напомпаш за да се "захапе" ... здраво. Майстора ми изсипа накладките в едно пликче - феродото беше добило форма на клин. Имах си 8 части - 4 железца и 4 самостоятелни ферода :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, PRR написа:

Да, педала ще пропадне, ама няма да е до ламарината.

Пепи, обезвъздушавал ли си спирачки? И по-точно, да си бил на педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, не веднъж. И на педала съм бил, и на маркуча съм бил. И, да, педала пропада, но не "до дупка" ... ако другия кръг е наред. Ако и в него има въздух е друга бира.

Както и да е. Гената с един въпрос заформи дискусия от 5 страници. Шапка му свалям 🎩

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, PRR написа:

И, да, педала пропада, но не "до дупка" ... ако другия кръг е наред. Ако и в него има въздух е друга бира.

Нищо подобно. Има, няма въздух, при развиване на обезвъздушителния щуцер на което и да е колело, педалът пропада до дупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава защо инженерите са измислили двукръговата система? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си го задавам този въпрос. Не съм го преживявал на пътя. Може би има някакво налягане към изправния кръг, колкото да не е без нищо,

Трябва да се знае в детайли принципа на действие на помпата. От там идва цялата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е с две самостоятелни бутала с обща "ос", които се захранват от два отделни маркуча от казанчето, което пък е разделено на три части - по една за всеки кръг от спирачната система и един за съединителя, при колите с хидравличен такъв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, това ми е ясно. Но има още нещо, което не ми е известно. Явно в помпата се прехвърля течност между двата кръга.

Ако това не е така, би трябвало педала да не мърда при пробив, след като имаме два независими кръга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двата кръга са отделени и няма прехвърляне между тях. Но, когато изпусне единия кръг, педала пропада, защото усилието в другия става двойно. Но не би трябвало да пропадне "до ламарина". Ако това се случи, значи има и друг проблем ... или инженерно недомислие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Peter_CLX написа:

ако има теч на спирачна течност (спукан маркуч или друг вид разхерметизиране), тогава е истинско пропадане - риташ директно в пода без никакво съпротивление на педала. Имал съм лошия късмет да го изпитам реално в движение след смяна на спирачни накладки/барабанни челюсти в автосервиз "с претенции за качество" (още не бях с Шкода тогава) - изтекли задни спирачни цилиндърчета, незнайно как и двете едновременно.

 

Преди 13 часа, Logrus написа:

При пробив в инсталацията обаче риташ пода. Един път съм прегрявал спирачки, два пъти съм оставал без течност (един път маркуч и един спукано казанче)

Нищо друго не ми остава, освен да публикувам цитати. Тези хора, плюс моя милост караме инж. недоразумения.

 

преди 43 минути, PRR написа:

Но, когато изпусне единия кръг, педала пропада, защото усилието в другия става двойно.

Не съм съгласен с таз теория. При изправна помпа и кръг, ходът й спира, или се ограничава когато накладките опрат в диска, барабана. За да пропадне педала, т.е. да му се увеличи хода, течността минава в пробития кръг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко за почивка от помпането на спирачките 😁 да предложа, който иска да гласува да се върне гласът на Герганка в навигацията на гугъл. Аз лично не съм расист, но не ми харесва изкуствения интелект.....

Честно казано е объркващо, по начина по който говори.

Надявам се админите да нямат против, ако имат- знаят как се трие 🙂

https://www.peticiq.com/avtoradio

Надявам се да има успех петицията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петиция срещу частна компания ...

Подкрепям инициативата, но не вярвам в нея. И, понеже е пазарна икономика, просто не ползвам Google Maps :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в двата случая педалът пропада напълно, поради увеличен ход на съответното бутало. Без да се прехвърля течност.

Аз се чудих кое компенсира, а то имало дистанция между буталата. Друго си е схемичка да покаже. Разглобявал съм помпа на 120. Не е точно същата, но спомените ми са изветрели вече.

 

Влади, извинявай. Трябваше да отговоря на Пепи.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако взема да задам един въпрос , ще има още шест страници коментари 🤣

Октавия 1 1.9 ТДИ с изправна спирачна система в момента , в който задържиш педала на спирачката на светофар и той бавно и сигурно пада до пода .. що така ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Октавия 1 1.9 ТДИ с изправна спирачна система в момента , в който задържиш педала на спирачката на светофар и той бавно и сигурно пада до пода .. що така ?

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Ако взема да задам един въпрос , ще има още шест страници коментари 🤣

Ти си добре. Аз като питам, никой не ми отговаря. Мога да се огранича и с едно мнение.😅

Имах такъв случай със служебно Рено. Нова кола./на Супърба не съм пробвал/ Не знам кво ми дойде на акъла и на един светофар докато чакам, реших да натискам яко спирачката. Педала започна постепенно да потъва. След това не даваше да го докосна. Повиши се спирачният ефект. Сякаш се намали свободния ход и с по малко усилие на педала спираше. Временно. Такова усещане имах след натискането. Минавах си ГТП на валовете и 400к км. му направих с тез спирачки. Може при други автомобили да го няма това. Гена, пробвай в движение да го натиснеш така. Ако не излезеш през предното стъкло та на. От помпата е. Сигурно прехвърля през гумичките от зор. Не го мисля за дефект. НО, извън този коментар, ако педала започне да лови по-ниско, помпата си заминава.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Октавия 1 1.9 ТДИ с изправна спирачна система в момента , в който задържиш педала на спирачката на светофар и той бавно и сигурно пада до пода .. що така ?

Ако първото беше вЕрно второто нЕмаше да се случва :D

А второто е сигурен признак, че не единия, а двата цилидъра са заминали. Най-вероятно ДОТ-а на спирачната течност не е правилния или просто гумичките са се одървили. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

в момента , в който задържиш педала на спирачката на светофар и той бавно и сигурно пада до пода .. що така ?

Гена, само да си допълня горното мнение,че това нещо го пропуснах.

Ако натиска е бил нормален, като за стоене на място, без нарочно да се напиняш на педала и той пропада - помпа!

Може да се провери в казанчето. Ако е течността е черна, това са стружки от гумичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

Ако взема да задам един въпрос , ще има още шест страници коментари 🤣

Октавия 1 1.9 ТДИ с изправна спирачна система в момента , в който задържиш педала на спирачката на светофар и той бавно и сигурно пада до пода .. що така ?

Мене ми е по скоро от към вакуум 🤔

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуум-а, или по-скоро липсата му, ще "одърви" педала, но няма да пропада. За да пропада трябва течността да напуска цилиндирте. Т.е. или теч или заминали гумички в главния цилиндър.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.