Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

Не ме разбирай погрешно , не оправдавам действията на полицаите , еле па за таз гонка де са си спретнали , но ако това е начина , аз съм за да се узакони , да се оборудват ХХ на брой автомобили и да привикват собствениците на килимчето и да не прибират такива дръгливи S класи , а да се фокусират и над Ге(ги) , Кайени , Уруси .. абе всичко на 500к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 399
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    92

  • The Best Forman

    86

  • PRR

    72

  • vladkant

    31

Ами, Гена, Сашо точно това е написал - в момента в България няма сертифицирано средство за засичане на скоростта от движещо се превозно средство!

Да го узаконят и нямам против да ме спипат, ако сгафя. Но ако средството, с което съм "хванат" е незаконно - мaмкa му, ще си търся до края правата в съда!

Съответно всичко това ще мине към ПР акцията, а адвоката на "юнака" с Мерцедеса ще изкара едни добри пари, които ще платим ние - данъкоплатците, а няма да излязат от джоба нито на шефа, разпоредил акцията по този начин (с видеорегистратор на таблото), нито на този, който първо го подгони и чак след километър пусна лампите и сирената.

 

ПС: Един пример за "законни" и "незаконни" средства - преди 20тина години мой познат живееше и работеше в щатите. Спрели го, миришел на алкохол. Проверили го с "дрегер", показал над границата. Хайде в съда. И там - изненада - "дрегера" не бил минал калибриране в установения от нормативната уредба срок, полицайката която го използвала също не била минала съответното обучение и измерванията му са невалидни. Довиждане обвинения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти нещо смислено от това правителство видял ли си до сега и не ти ли се струва странно това да изтече в нета точно , когато един пиян и без книжка помита двама човека , друг часове по късно умира в ПТП и цяла България е на нокти покрай инцидента до Телиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващото мнение (предизвикано от предишното) може да бъде прикачено и към темата "Простотията ..."

"Това правителство" ли бе, Евгени? А предишното, което имаше охлюв на чело? А двете между тях (служебни) с пън начело? А по предишното редовно, дето го водеше любителя на "бЕла пица"? А преди това с пожарникаря Боце (който може и да е по други подбуди, но успя да завърши повече пътища от клас "А", от колкото всички останали правителство на България взети заедно)? Или Серж? Или Мадридския картоиграч? Ти от тях какво смислено видя, че да обвиняваш това? Всъщност ти, като човек споделил, че ходи да гласува само за да нарисува комбинация от три пръста с преобладаващ среден на бюлетината, нямаш никакво право да обвиняваш!!!

Задачата на държавата е да взима от едни (можещи) и да го разпределя към други (неможещи), (наши), (бъдещи наши). И когато почне много да взима и можещите започнат да врякат, трябва да се намери отдушник. "Здравейте, 240 императори, този, който ще си направи харакири, ви поздравява!"

В момента искат оставката на председателя на управителния съвет на АПИ, инж. Йордан Вълчев. Това е първият професионалист, а не политическо назначение, от около 10 години. (По ирония беше назначен на 10 април 2024 г., когато му написах "Не знам да ти честитя, или да пусна сълза за теб?"). Аве!

 

Цитирам бившия регионален министър Иван Шишков (не подкрепям тезата ти за "това правителство", а показвам тенденция, да не се объркаш!):

Цитат

... събирането (на правителството ) е заради протестите, а не заради реалната обстановка по пътищата. ... състоянието на пътищата е тема, която е трябвало да се дискутира много отдавна, но не е била удобна за политиците.

 

И по-съществения цитат:

Цитат

Оставката не се използва от политиците, за да се потърси отговорност от някое лице, което са назначили на ръководен пост, а само за да се замажат очите на хората, да няма протести.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще ти кажа как любимеца ти прави пътища - близо 6 години ремонтираха пътя Червен бряг - Оряхово , направиха се куп простотии (като да прекарат всички тежки камиони покрай две училища и детска градина) , смениха един мост над Златна панега , а две до три години по-рано ремонтираха пътя Луковит - Червен бряг (грубо общата дължина е 50 до 60 км.) .. в момента пътя Луковит - Червен брях е напукан като на бана петите , а в Еница вече има и дупки (скоро гледах снимки от там) .. та говори на ръката как ремонтира и строи оня бянкянския.

Този шеф на АПИ (не го познавам и не ми е никакъв) , но като е толкова компентентен , защо не инициира осъвременяване на стандартите и изискванията , които като се поразровиха любителите на жълтото , се оказа , че не са осъвременявани от 1970 година ... знаеш ли кога е било това и какви за какви коли и камиони са писани?

Пий една бира и спри да говориш глупости .. тия са като ония и като предишните .. никой не е дошъл да оправи нещо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, The Best Forman написа:

Този шеф на АПИ (не го познавам и не ми е никакъв) , но като е толкова компентенте , защо не инициира осъвременяване на стандартите и изискванията , които като се поразровиха любителите на жълтото , се оказа , че не са осъвременявани от 1970 година ... знаеш ли кога е било това и какви за какви коли и камиони са писани?

О, инициира! И срещна яростен отпор от всички, които това удряше в кръста (строители, лаборатории), и подкрепа от никого, когото засягаше защото ползва тези пътища. Къде бяха тогава да го подкрепят всички НПО-та, които сега врякат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, аз и Сашо (и точно подобни профили като нас) сме виновни и отговорни за всичко на пътя, нали е удобно да е така! Членът - с не съобразена с пътните условия скорост е наличен само в БГ! Ти като караш бавно, по-безопасен ли си? Да те видя, на моите 30к км извън градско годишно, ти ще живееш в колата! Но проблема не е в компроментираното трасе, а в такива като мен! Ма карай си колата през полето, там е по-безопасно и ефтино!з

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално всички, ама абсолютно всички, правителства последните 50+ години не правят НИЩО за подобрението на инфраструктурата. Както Ицо е писал по-горе "несъобразена скорост" и до там!

И, за съжаление, и в момента е същото. Събират се да обсъждат мерките и всичките мерки не са в посока да се оправят проблемите в контролния орган (визирам КАТ), а в посока да се замажат проблемите. Защото решенията ще бъдат безумни ограничения от 40km/h, вместо оправяне на пътя и/или маркировката му. Сваляне на скоростта по магистралата, където така и така инцидентите са в пъти по-малко отколкото по първокласните пътища. Пак ще се крият в храстите за превишена скорост, вместо да следят за неправилни изпреварвания, рискови маневри, неправилно паркиране, газене в тревните площи, каране в аварийната лента, каране в лявата лента на магистралата (при свободна дясна) и т.н. Все неща с които трябва да се почне, а не с ограниченията.

Всъщност, докато пишех горното, се сетих само за едно полезно нещо свършено последните 50 години - колчетата в Кресненското дефиле! Шапки долу за което. Въпреки, че там отдавна трябваше да има магистрала, ама ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, PRR написа:

Реално всички, ама абсолютно всички, правителства последните 50+ години не правят НИЩО за подобрението на инфраструктурата. Както Ицо е писал по-горе "несъобразена скорост" и до там!

И, за съжаление, и в момента е същото. Събират се да обсъждат мерките и всичките мерки не са в посока да се оправят проблемите в контролния орган (визирам КАТ), а в посока да се замажат проблемите. Защото решенията ще бъдат безумни ограничения от 40km/h, вместо оправяне на пътя и/или маркировката му. Сваляне на скоростта по магистралата, където така и така инцидентите са в пъти по-малко отколкото по първокласните пътища. Пак ще се крият в храстите за превишена скорост, вместо да следят за неправилни изпреварвания, рискови маневри, неправилно паркиране, газене в тревните площи, каране в аварийната лента, каране в лявата лента на магистралата (при свободна дясна) и т.н. Все неща с които трябва да се почне, а не с ограниченията.

Всъщност, докато пишех горното, се сетих само за едно полезно нещо свършено последните 50 години - колчетата в Кресненското дефиле! Шапки долу за което. Въпреки, че там отдавна трябваше да има магистрала, ама ... 

ела го карай редовно това смотано дефиле! Като уцелиш някой праведник или литраджия умираш психически?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре отколкото да умреш ти, или този отсреща, физически. Или не си съгласен? 

И, простичка сметка, да ти направя ;) Кресненското дефиле е цели 18km. Т.е. при движение със 60km/h (проповедници и литраджий) ще го минеш за 18 минути. Ако караш с 90 ще спестиш 6, а ако караш със 120 цели 9 минути! Реално движението е с около 70-80, т.е. преко сили спестяваш 3-4 минути поемайки брутални рискове, както за теб, така и за останалите ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефилето тая седмица го минах 2 пъти в двете посоки, утре - пак ще го правя. Всеки път занулявам да видя с каква средна скорост ще го мина. Вчера беше за 13 минути...зад камион. Обикновено го минавам за 15-16 винаги. Не мисля, че се бавя от както има колчета. Хубавото е, че от както ги сложиха, няма смъртни случаи и дори катастрофите (щото има кретени все пак), са съвсем леки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, The Best Forman написа:

 

Този шеф на АПИ (не го познавам и не ми е никакъв) , но като е толкова компентентен , защо не инициира осъвременяване на стандартите и изискванията , които като се поразровиха любителите на жълтото , се оказа , че не са осъвременявани от 1970 година ... знаеш ли кога е било това и какви за какви коли и камиони са писани?

 

 

Щото няма да спечели нищо от това. Нито той, нито държавата. Вчера четох, че Испания започват да тестват повишаване на ограничението по магистралите - 150 км/ч.

Масово ми се случва да влизам в завои, преди които няма никакво ограничение. А 90 е малко на кантар да е за неопитен шофьор. В същото време масово минавам през завои със 130-140, които са маркирани като остри и са с ограничение 60. И минавам през тях с няма и 5-10 градуса движение на волана...

 

Преди 1 час, PRR написа:

По-добре отколкото да умреш ти, или този отсреща, физически. Или не си съгласен? 

 

 

Не говоря точно за дефилето. И не визирам никой от тук нас, защото сме разумни и емоционално интелигентни, но... има и хора, които не са. Тия къси километри като го извадят от равновесие, след тях започва да се държи като аптален (любима моя варненска дума). Human factor също трябва да се съобразява при изграждането на инфраструктура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, sauber написа:

Щото няма да спечели нищо от това. Нито той, нито държавата.

На Евгени казах, на теб ще повторя - опита да осъвремени стандартите, по които се правят изпитванията на пътищата в България (Евгени почти точно е уцелил какво трябва, нищо че уж разбира само от зъби и електроинсталации).

И АЛЕС (Асоциация на Лабораторните Експерти в Строителството) пощуряха от бяс. Щял да им отреже хляба, половината изпитвания, които сега правят, щели да бъдат изхвърлени, трябвало да купуват нови уреди, да си обучават хората...

Прост пример на нещо, което според изискванията на АПИ щеше да отпадне и да се замени със съвременна технология - гредата за надлъжна равност на пътя да се замени с лазерен уред. Лазера на всички е ясно как мери и до колко може да се лъже, а гредата ще я обясня накратко - 4-5 метрова конструкция на колела, в средата на която има подвижно колело, което измерва неравностите, праща сигнал на компютър и излиза разпечатка, която в идеалния случай прилича на кардиограма на кадавър - права линия, а ако нещата са осрани изглежда като кардиограма на тийнейджър, видял Натали Трифонова. И съм виждал колеги от една "независима" лаборатория, след като минаха трасето и не им хареса разпечатката, как вързаха колелото със свинска опашка и тогава стартираха изпитването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вземем да им купим по едно кълбо канап на тия лумпеняци , така поне ще знаем , защо пътищата ни са от 19 -ти век. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кадърни можещи и независещи от разни интересни хора в фонда за пътна безопасност има 500 милиона уж казват, че 36 са опасните участъци е нямаше ли да направят поне няколко от тях, обаче тяхната експертиза се ограничи в купуването на нови автомобили за МВР 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, skodafen написа:

Няма кадърни можещи и независещи от разни интересни хора в фонда за пътна безопасност има 500 милиона уж казват, че 36 са опасните участъци е нямаше ли да направят поне няколко от тях, обаче тяхната експертиза се ограничи в купуването на нови автомобили за МВР 

 

Тия от пътна безопастност са само лаладжии (кокошки в кокошарник) .. можещи има (убеден съм) , но както Ицо ми е казвал "трябва да се придържат към обществената поръчка" .. виждаш , че пътя е на коловози , значи няма достатъчна носимост (правен е за 20т машини , ама си пуснал 40т) , а обществента поръчка е за кръпки - правиш си кръпките , прибираш парите и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Izolini написа:

На Евгени казах, на теб ще повторя - опита да осъвремени стандартите, по които се правят изпитванията на пътищата в България (Евгени почти точно е уцелил какво трябва, нищо че уж разбира само от зъби и електроинсталации).

И АЛЕС (Асоциация на Лабораторните Експерти в Строителството) пощуряха от бяс. Щял да им отреже хляба, половината изпитвания, които сега правят, щели да бъдат изхвърлени, трябвало да купуват нови уреди, да си обучават хората...

Прост пример на нещо, което според изискванията на АПИ щеше да отпадне и да се замени със съвременна технология - гредата за надлъжна равност на пътя да се замени с лазерен уред. Лазера на всички е ясно как мери и до колко може да се лъже, а гредата ще я обясня накратко - 4-5 метрова конструкция на колела, в средата на която има подвижно колело, което измерва неравностите, праща сигнал на компютър и излиза разпечатка, която в идеалния случай прилича на кардиограма на кадавър - права линия, а ако нещата са осрани изглежда като кардиограма на тийнейджър, видял Натали Трифонова. И съм виждал колеги от една "независима" лаборатория, след като минаха трасето и не им хареса разпечатката, как вързаха колелото със свинска опашка и тогава стартираха изпитването.

 

Радвам се, че е направил опит. Но защо не го е довършил. Къвто и отпор да има, прави една пресконференция, разказва за случая и няма шанс да го пипнат после. Но освен всичко трябват и гащи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.04.2025 г. at 12:30, PRR написа:

По-добре отколкото да умреш ти, или този отсреща, физически. Или не си съгласен? 

И, простичка сметка, да ти направя ;) Кресненското дефиле е цели 18km. Т.е. при движение със 60km/h (проповедници и литраджий) ще го минеш за 18 минути. Ако караш с 90 ще спестиш 6, а ако караш със 120 цели 9 минути! Реално движението е с около 70-80, т.е. преко сили спестяваш 3-4 минути поемайки брутални рискове, както за теб, така и за останалите ;) 

Редовно карам с 40-45кмч в колона, на места падаме и до 35кмч! В месеца минавам в посока 5-10 пъти дефилето и съм се нагледал на какво ли не. Като време най-бавното ми е било 30-32мин, след 12ч вечерта! Хванеш ли някой литраджия преди Кресна от изхода на магистралата и до Симитли на входа на магистралата, без да можеш да изпревариш, заради насрещни коли е невероятно приятно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм 1/2 час зад претоварен камион, всъщност ТИР, с 30 и знам за какво говориш. Но, въпреки това, откакто ги сложиха тия ограничители загинали в този участък няма! А преди това бяха по няколко на месец в пиковите месеци :( 

И, да, не е приятно, но е редно да свикнем, че пътя не е състезателна писта и се кара с темпото на най-бавния! Затова и решението са магистралите и скоростните пътища, там където трафика е голям. 

Относно последното - ако някой си спомня как изглеждаше Бургас преди пускането на магистралата и къде беше спрямо Варна в този период, нека ги сравни сега! Бургас е десетилетия пред Варна! Та, освен безопасно, инфраструктурата носи и пари на локалния бизнес.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, PRR написа:

Карал съм 1/2 час зад претоварен камион, всъщност ТИР, с 30 и знам за какво говориш. Но, въпреки това, откакто ги сложиха тия ограничители загинали в този участък няма! А преди това бяха по няколко на месец в пиковите месеци :( 

И, да, не е приятно, но е редно да свикнем, че пътя не е състезателна писта и се кара с темпото на най-бавния! Затова и решението са магистралите и скоростните пътища, там където трафика е голям. 

Относно последното - ако някой си спомня как изглеждаше Бургас преди пускането на магистралата и къде беше спрямо Варна в този период, нека ги сравни сега! Бургас е десетилетия пред Варна! Та, освен безопасно, инфраструктурата носи и пари на локалния бизнес.

 

Умишлено дефилето не се пуска за магистрала… има местен феодал с казина, гостилници, бензиностанции и тн! Всички спирания на магистралата там са безумни и нарочни! Колчетата са решението за спасяването на популацията на костенурки, гущери и др! Само там една магистрала, е причината за проблемите, с предвидените под нея тунели, да караме с колчета, сигурен съм! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колчетата са "workaround"-a (временното решение) на проблема, до изграждането на магистралата. Рано или късно там ще има или скоростен път или магистрала. Това е ясно. А дали забавянето е поради действието на "феодала" или и на други фактори не знам. Може и това де е. В крайна сметка всяка една магистрала убива локалния магазинен/горивен бизнес. Но се отварят други възможности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме вече 20г от олимпиадата в ГР! Бавното каране, колчетата и тн, ще решат за в бъдеща всички проблеми …. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смесваш нещата! 

От една страна е ясно, че строежите на всякаква инфраструктура в България са бавни. Къде заради корупция, къде заради интереси, къде защото толкова си (не)могат. Тук всички сме на едно мнение. Или поне се надявам.

 

Другото е критично ниското ниво на безопасност (то си е ниво на опасност) на някои участъци, в които е известно, че редовно стават ПТП-та, някои от тях и сериозни. И, понеже магистрала ясно не се строи за месец-два, обезопасяването им с крайни мерки е, макар и не перфектното, решение. По-добре двама живи отколкото 100 или 1000 спестили по 15мин. Сметката е безкрайно проста.

 

И, от трета страна, симулацията на дейност от милицията и ГУП е потресаваща! Слушам последните им промени и се чудя тия в паралелна вселена ли живеят?!?! Пример - намаляват скоростта на магистралата от 140 на 130. Което реално ще е с почти нулев ефект в посока намаляване на смъртността, защото на практика 10km/h не променят ситуацията, а и без това магистралата е процентно най-сигурния път. Т.е. - само дим, резултат нула! 

На кантар съм за средната скорост. 

Харесва ми възможността на общината да премести неправилно паркирано МПС до "наказателен паркинг" (а дано, ма надали)

Харесват ми и по-високите глоби. Но не ми харесва, че колкото и да са високи няма да засегнат "рецидивистите". Т.е. "мутрите" са паричките пак ще си нарушават, защото и 5000лв да му е глобата "батката" кешира ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90%, ако не и повече, от катастрофите с фатален край не се случват в града или на магистрала, а на т.нар. "първокласни пътища", разните междуселски пътчета и други подобни. Респективно намаляването на скоростта по магистралите е чиста парлама - вижте ни колко сме загрижени....порнография пълна 🤮  По магистралата, при ограничение 140км/ч, масово се кара със 110-120, даже аз с моите комфортни 130 се чуствам бързак повечето време. И не скоростта убива, а неадекватните шофьори, отвратителното състояние на пътната мрежа и най-вече пълната липса на контрол.

Другото е, че за мен не е нормално за 150км. магистрала да видя само една патрулка и тя на чакало, дето всички го знаят и минават като по учебник от там. За чии х*й им купиха на ченгетата баварците като ги гледам само на снимки, а на пътя ги няма?
Относно Кресненското дефиле - сравнително често минавам от там и аз, не колкото Иво определено, но повечето пъти спокойно се кара със 70. Лично аз подкрепям колчетата - определено са една от малкото смислени и адекватни мерки в национален мащаб през последните години. 

 

Контрол. Това е нещото, което трябва да се промени. Не трябва да се намалява скоростта (все едно някой ще се съобрази, като няма кой да му набие канчето), не трябва ние, персонално, да пускаме газта, и други такива половинчати и едностранни мерки, а трябва да има правила важащи за всички и контрол върху прилагането им. Ако аз тръгна без ГО или ГТП ще ми скъсат дирника, ама в някои краища на милата ни родина хората си карат дори без книжки и номера, а никой не ги ебава. И т'ва само защото не са в някой от големите градове - бае ти Груйчо мое си джитка безнаказан с Жигулето у врачанско, без книжка, номера, съответно ГО и ГТП, па и мотан (не много, само къде 2 промила), ма у градо друга закон важи и тук ще ни съдерат за най-дребното.

 

Ако някой му се занимава, и ако има такава възможност де, може да види че голяма част от тежките ПТП са по разни провинциални, междуселски пътчета. Обаче тези ПТП-та остават в сянка и се тръби за всяка дребна катастрофа у големио град или на (псевдо)магистралите ни. 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.04.2025 г. at 21:44, Logrus написа:

90%, ако не и повече, от катастрофите с фатален край не се случват в града или на магистрала, а на т.нар. "първокласни пътища", разните междуселски пътчета и други подобни. ... 

Ами ... не съм напълно съгласен :( 90% от тежките катастрофи стават в под 3% от пътната мрежа, на участъци, които са известни с проблемите си. Да, имаме и изключения на челен сблъсък на междуселския път между Криво Курнаре и Долно Нанагорнище, но те са изключението. Последния случай е пак на такъв участък. При това с многобройни сигнали за това, че е опасен. И? Мерки? Нещо? Нищо! Сега, след дъжд качулка, щели да уволнят един-двама, но няма да решат проблема. Но ще ни засипят с ПР-акции и безмислени промени в ЗДвП. Дори бащата на починалото момиченце им го каза в прав текст "Проблем със скоростта по магистралите няма"! 

Та, според мен, докато държавния служител е скрит от груповата безотговорност, т.е. не може да бъде осъден за бездействие, ще сме на това дередже! Когато, защото това трябва да се случи, и държавните служители почнат да носят НАКАЗАТЕЛНА отговорност за действията и/или БЕЗДЕЙСТВИЯТА си нещата ще се оправят! В конкретния случай - някой служител трябва да влезне на топло, защото не си е свършил работата и в резултат е загинало дете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.