Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

Отговорността за пътната безопастност се носи от шест министерства , четири агенции и 265 общини .. а сега да ви е ясно , защо на никой не му дреме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 450
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    103

  • joro-120L

    97

  • PRR

    82

  • vladkant

    31

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Отговорността за пътната безопастност се носи от шест министерства , четири агенции и 265 общини .. а сега да ви е ясно , защо на никой не му дреме.

И знаците също 🤣

489159974_1144889787683237_8719546600151188184_n.jpg

  • Объркан съм 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно - за три седмици втори ТИР се обръша , този път при Горни дъбник .. вярно , че там от време оно има случаи да се обръщат ТИР -ове (много ракия сме изпили от портокали , мандарани и др.) , ама що пак пътя е виновен , защо никой не се разрови да види какво се случва в тази фирма превозвач 🥺

И се почна с рекордите изчислени от тол камерите .. 200 км. средна скорост по наще пътища верно ли може да се направи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Горни Дъбник пътя е такава салата от кръпки, коловози и напречни неравности, че там и Ролс Ройс с предварителна настройка на окачването може да се побърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убу де , ама по тоз път минават и други ТИР ове , защо само на Дискордия са търкалят .. скоро гледах и трети на друг път пак в дерето .. със сигурност не са толкова неизправни , при положение , че са сравнително нови машини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, The Best Forman написа:

...

И се почна с рекордите изчислени от тол камерите .. 200 км. средна скорост по наще пътища верно ли може да се направи ?

 

Ключов въпрос в случая е каква е времевата база при това измерване, дали часовниците на камерите участвали в него са синхронни (дали е един и същ), или всяка камера самостоятелно маркира снимката с момента на снемане. Също така, с каква дължина е контролираният участък от пътя. Ако часовникът на първата камера изостава от този на втората, минаващ автомобил ще изминава контролирания участък за уж по-кратко време и измерената му средна скорост ще е по-висока от реалната такава.

Средната скорост на МПС в даден участък е интегрална величина и е винаги по-ниска от максималната моментна за същия участък. Т.е. излиза, че нарушителят с 200-те км/ч реално може да е карал даже още по-бързо, ако участъкът е достатъчно дълъг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Peter_CLX написа:

.., дали часовниците на камерите участвали в него са синхронни (дали е един и същ), ...

Отдавна всички използват GPS за синхронизиране на времето. Отделно, че и GSM мрежите също имат синхронизация на времето. Та това е най-малкия проблем.

Въпроса е, че в момента няма дефиниция на "превишена средна скорост", т.е. ще те глобят по схемата за "превишена скорост" и отчетеното превишение ще е в пъти по-ниско от максималното. Дори си мисля, че ще е нищожно, предвид, че 10km/h средно превишение ще се равнява на 20+ реално. 

Освен това, пракиката в други държави, където отдавна практикуват "средна скорост", е да се засича в определени участъци, а не от начална до крайна точка. Просто има твърде много "алтернативни" маршрути. Та, предполагам, и тук ще бъде така - примерно участъка от 5ти до 20ти километър на магистралата, след това от 20ти до 25ти, след това от 40ти до 50ти и т.н. и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.04.2025 г. at 20:33, Izolini написа:

При Горни Дъбник пътя е такава салата от кръпки, коловози и напречни неравности, че там и Ролс Ройс с предварителна настройка на окачването може да се побърка.

Сега се сетих .. от първия разклон докато подминеш Лавровия парк ограничението е 60 .. тоз да се изтъркаля дали е бил с около 60 или са приблизително/около :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един от първите репортажи от катастрофата (май беше на бТВ) зад репортерката докато говореше един камион, баш на Дископатия, направи слайд на ремаркето, ама го хвана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Izolini написа:

На един от първите репортажи от катастрофата (май беше на бТВ) зад репортерката докато говореше един камион, баш на Дископатия, направи слайд на ремаркето, ама го хвана.

Демек карат с точно около 60 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм в час много с тировете. Но не смятам, че там скоростта е толкова водеща. За сметка на това от хора, които са в час знам, че масово се карат с брутални претоварвания. Та ако нещо е смятано за 20 тона, а носи 26 примерно, предполагам, че окачване, спирачки и прочие отиват на кино.

Тука пак опираме до кой го позволява (ИААА), нали...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези, които осъществяват международен транспорт не, защото на границата ще ги спипат.

Но тези, които се карат само в България, особено самосвалите, се претоварват немилостиво. Пред мен от асфалтовата база на комшиите един Мерцедес 4141 излезе на кантара 65 тона. Когато си отивам към базата мога да кажа дали на Боснек има екип на ДАИ само по това колко камиона седят по банкетите на отбивката към кариерите и чакат. Даже един път спрях при тях и ги попитах защо не ходят там да ги ловят. Оказа се, че пътя се води "горски" и за там не могат да ги глобят, трябва да са на РПМ.

После защо имало коловози...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво излиза (ако се разровят вещите лица) - при водачите на леки автомобили най-често катастрофират с превишена скорост комбинирана с употреба на алкохол и наркотици , а при тежкотоварните - превишена скорост и претоварване .. значи всичко може да се избегне ако поне един от факторите се премахне (говорим за състоянието на пътищата към момента , но това не изключва вероятността да се случват каастрофи и при оправени пътища със същите причини).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

И какво излиза (ако се разровят вещите лица) - при водачите на леки автомобили най-често катастрофират с превишена скорост комбинирана с употреба на алкохол и наркотици , а при тежкотоварните - превишена скорост и претоварване .. значи всичко може да се избегне ако поне един от факторите се премахне (говорим за състоянието на пътищата към момента , но това не изключва вероятността да се случват каастрофи и при оправени пътища със същите причини).

Реално превишената скорост е с най-малка тежест при тежките ПТП. Тук изключвам недоразумението "несъобразена скорост", защото ако пътищата бяха без дупки, неравности, без през магистралата да ти тече река при дъжд защото проклетите канавки не са почистени, без да трабва да навлезеш в насрещното защото клоните на дървото стигат до средата на твоята лента (писна ми да изброявам) няма да има как катърджията да ми напише "на път с ограничение 90 км/ч МПС 1 се е движело се е с несъобразена скорост от 85 км/ч и е влязло в дупка, която ако се движеше със съобразена скорост можеше да заобиколи"

Погледнете на стр. 17 ето тук статистиката за ПТП за 2023 и колко от катастрофите със загинали и ранени са причинени от превишена скорост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице , ще те апострофирам , защото в България никой не доказва реалната скорост на инцидента .. най-лесно е да напишеш "несъобразена" .. катастрофата , в която загина Милен Цветков е от несъобразена , ама много над несъпбразената скорост .. катастрофата на околовръса , в която загина баба французойка също е от несъобразена скорост , а и не знам да има българин , който да го изненада път с дупки или река на пътя .. защо финладците са най-добрите пилоти на лед , щото постоянно карат на лед и не се мъчат да го топят , карат безипастно , слагат вериги и никой не се оправдава с леда ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, The Best Forman написа:

Ице , ще те апострофирам , защото в България никой не доказва реалната скорост на инцидента .. най-лесно е да напишеш "несъобразена" .. катастрофата , в която загина Милен Цветков е от несъобразена , ама много над несъпбразената скорост .. катастрофата на околовръса , в която загина баба французойка също е от несъобразена скорост 

Сега ще те апострофирам аз - при катастрофа с ранени и/или жертви се мери всичко, включително се свалят данни от колата - било с OBD или на колко е блокирал километража.

И на двете катастрофи, които цитираш, бяха направени експертизи и определена скоростта, с която са се движили колите. Ти си ги определяй както искаш.

 

Друг е въпроса за доказуемостта и тежестта на нарушението при ПТП, когато и двамата са "грешници" - преди няколко години един бастун с Порше ми отне предимството на малките преки в Княжево и ме нацепи. Взе да се пени, че съм бил карал много бързо (което нямаше как да е вярно, при положение че преди това пуснах дясностоящ боклукчийски камион и точно тръгвах, когато той ми се навря в левия калник). Разбрахме се, че няма да се разберем и викнахме КАТ. Дойдоха, погледнаха колите, попитаха "Кой караше Поршето", оня вика "Аз, ама той караше бързо", на което ченгето отговори "Ако ще да е летял, ти си му отнел предимството и твоето нарушение е първо - доказуемо, а неговото не е, и второ - е с по-голяма тежест."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е па аз съм прост и до сега за нито един случай , за който се е вдигало патардия не съм прочел , че е приключено делото с осъдителна присъда , а само последните пет години са повече от 10 и ако нещо можеха да докажат с абсолютна стойност , тези дела нямаше да ги влачат по десет и повече години.

Ще се радвам да криминализират шофирането с превишена скорост , също и под въздействие на алкохол и наркотици и когато стане беля да го считат в съда за предумишлено действие , а не за плод на лош късмет. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена ей ТУК има доклад от проведено разследване на ПТП. Мисля, че е достатъчен за да разбереш какво и как се записва при тежко ПТП.

 

И не смесвай доказването на нарушение с осъждането. Първото е техническа задача, второто е въпрос на (не)желание/(не)работене на съдебната състема да си (не)свърши работата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по темата. От 10-16 дни ми прави впечатление, че образите от унищожи София (подозирам) пак са пипали светофарите на Симеоновско Шосе и Околовръстен Път и резултата е "прекрасен" и ми вдигнаха времето за логистика на детето от 40-45 мин на 60-75! Това да пуснеш светофара за направо само за по 10-15сек е престъпление! Докато се ориентират първите 2-3 коли да тръгнат и за останалите няма шанс. Да не говорим, че редовно има някой останал в кръстовището, който затапва и първите двама, та на практика се получава да мине дори само една кола. Това води до тапа чак до Студентски Град! 

Та - няма такива кретени!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, PRR написа:

Гена ей ТУК има доклад от проведено разследване на ПТП. Мисля, че е достатъчен за да разбереш какво и как се записва при тежко ПТП.

 

И не смесвай доказването на нарушение с осъждането. Първото е техническа задача, второто е въпрос на (не)желание/(не)работене на съдебната състема да си (не)свърши работата. 

И не забравяй също, че всеки има право на защита, а водачите при катастрофите, които е посочил Евгени (НСО от твоя пример е съвсем друга бира, там отиваме на военен съд и водача от НСО го защитава някой лейтенант от военна прокуратура, а го съдят трима полковници и обвинителя е майор), могат да си позволят най-доброто, което може да се купи с пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи , не знам дали гледаш поредицата "Разслвдване на самолетни катастрофи" , та там раследващите освен , че определят причината , правят и изводи и препоръки за подобряване на безопастността. Тези разследвания на ПТП (поне за мен) са повърхностни и пълни с догатки или поне до сега не съм чул някое вещо лице да каже нещо смислено. Слушам от време на време и пачата с фалшивата милиционеркса жилетка .. ами тези хора няма да повишат безопастността и празноглавците в парламента също .. всички тези глупаци облечени в дрехите на разбирачи подхващат мантрата подсказана от жълтата преса и разтягат локуми по всички телевизии , радиа и мрежи. Ония вещите работят с ролетка и канап , а професионалистите ползват дронове , лазерни скенери и 3Д компютърни модели.

По принцип пак в онази поредица повтарят , че за всеки инцидент причините и пропуските/грешките са повече от една. В България за пътните инциденти имаме слаба подготовка , липса на преценка , липса на пътища , липса на мислене , липса на инстикт за самосъхранение има и още много , ама ме мързи да пиша и по тези изброените никой не прави нищо .. само си лаят.

Ице , имаш право на защита ако си направил нещо неумишлено , ама да се качиш в кола и да се забиеш с над 100 км. в бус на магистралата .. ай да ме прощаваш , ама аз тоз бих го осъдил по бързата процедура за 24 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

поредицата "Разследване на самолетни катастрофи" , та там разследващите освен , че определят причината , правят и изводи и препоръки за подобряване на безопасността.

Гена, мисля че не е уместно сравнението. Не може да се сравнява подготовката на пилот с тази на шофер.

Там грешките или причините са пилотски/имат тренажор и периодично тренират всякакви ситуации/, конструктивни, технически неизправности, неправилно обслужване, метео, РВД ... Като пилотските грешки ги слагам на последно място. И да, вземат се мерки.

При ПТП в 99% от случаите, грешките са човешки, а не технически. И опираме най-вече до човешкия фактор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, joro-120L написа:

Гена, мисля че не е уместно сравнението. Не може да се сравнява подготовката на пилот с тази на шофер.

Там грешките или причините са пилотски/имат тренажор и периодично тренират всякакви ситуации/, конструктивни, технически неизправности, неправилно обслужване, РВД ... И да, вземат се мерки.

При ПТП в 99% от случаите, грешките са човешки, а не технически. И опираме най-вече до човешкия фактор.

 

Така де , един квалифициран психолог и един специалист по безопастно шофиране (ама не от тези псевдоинструктори) трябват , за да оценят пропуските в подготовката на шофьорите в България и от там да започнат , а не да цвърчат "пътищата , времето , позицита на Луната" и пр. простотии.

И да при разследване на тежки ПТП вярно изпозват технологии , не е само в авиоиндустрията.

Колко пъти в кръстовище тъпака натиска клаксона преди спирачката , натискат спирачка при аквапланинг и на какви ли още прпростотии съм се ннагледал.

Защо всички уроци започват с "ти имаш право" , а никой не запопва с "ти имаш задължение" .. знам за една единствена самоинициатива на един програмист , а държавата събира глоби и ги превръща в ДМС .. ами да ги обърне в програма за допълнителна квалификация и усъвършенстване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Така де , един квалифициран психолог и един специалист по безопастно шофиране (ама не от тези псевдоинструктори) трябват , за да оценят пропуските в подготовката на шофьорите в България и от там да започнат

Не може Гена. Няма как да знаят този човек как ще реагира при дадена ситуация. Няма и как да го поставят в различни ситуации. И по-важното - какво ще направи, за да не попада в ситуация. Няма такива симулатори. За да вземе книжка се изисква да знае правилника и да държи пътя.

И за пореден път казвам "Шофьор и лека жена не се става. Раждаш се такъв." А който има капацитет, и опита/стажа помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Пепи , не знам дали гледаш поредицата "Разслвдване на самолетни катастрофи" , та там раследващите освен , че определят причината , правят и изводи и препоръки за подобряване на безопастността. Тези разследвания на ПТП (поне за мен) са повърхностни и пълни с догатки или поне до сега не съм чул някое вещо лице да каже нещо смислено....

Дадох пример, че след всяко тежко ПТП има разследване и анализ. Дали се взимат мерки и/или се наказват водачи/отговорни за състоянието на въпросният участък от пътя е друга, бих казал, болезнена тема!

 

Преди 4 часа, Izolini написа:

И не забравяй също, че всеки има право на защита, а водачите при катастрофите, които е посочил Евгени (НСО от твоя пример е съвсем друга бира, там отиваме на военен съд и водача от НСО го защитава някой лейтенант от военна прокуратура, а го съдят трима полковници и обвинителя е майор), могат да си позволят най-доброто, което може да се купи с пари.

Просто дадох на Гената първият намерен пример за анализ след тежко ПТП. Такива хиляди ... за съжаление :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.