Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

Преди 5 часа, PRR написа:

Дадох пример, че след всяко тежко ПТП има разследване и анализ. Дали се взимат мерки и/или се наказват водачи/отговорни за състоянието на въпросният участък от пътя е друга, бих казал, болезнена тема!

Разследване е много силна дума. Още преди да е станало дадено  ПТП, ушев  е готов с причината в един огромен % от случаите. Досега не съм чул причина за лош път. И за Своге изкараха, че водачът е бил с 3-4 км отгоре, което е несериозно. По лошото, че и в статистиката не е споменато или едвам се споменава.

Гената каза "Разследване на самолетни катастрофи", но преди него имаше разследване на катастрофи в Австралия или Нова Зеландия, няма значение мястото. Е там наистина се.разследваше. Тук веднага се сваля скоростта с 10 км/ч, докато удари 30. Да видим колко време след Великден, когато въведат средната скорост, тя ще се задържи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 454
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    103

  • joro-120L

    99

  • PRR

    82

  • vladkant

    31

Жоре , ако си спомняш биологията от осми клас и кучето на Павлов - всеки рефлекс се усвоява и в един момент от условен може да се превърне в безусловен.

Ако по време на курса се възпитава кандидат водача в правилни и насочени към безопастността практики , ще се повиши безопастността. Ако с глобите се финансират школи , в които водачите да повишават уменията си (на някакви нормални цени) - ще се повиши безопастността , но никой не говори за това , а в замяна пловдивското АПИ се хвали , че на някакво кръгово слагат 12 знака подсказващи , че някакво кръгово е участък с концентрация на ПТП и се чудя дали някой ще им обърне внимание. В първия ден от пускането на системата на ТОЛ -а се хвалят , че някой си натрупал 14 000 лв. от София до Бургас .. е имал е късмет , ама ефект надали ще има .. ще потъне в забрава и таз система и инициативата за купуване на цивилни патрулки .. абе пак се връщаме на максимата да клатим лодката да симулираме движение.

Пепи , водят разследване с архаични методи и средства и никога не вадят изводи и препоръки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, The Best Forman написа:

Пепи , не знам дали гледаш поредицата "Разслвдване на самолетни катастрофи" , та там раследващите освен , че определят причината , правят и изводи и препоръки за подобряване на безопастността. Тези разследвания на ПТП (поне за мен) са повърхностни и пълни с догатки или поне до сега не съм чул някое вещо лице да каже нещо смислено. Слушам от време на време и пачата с фалшивата милиционеркса жилетка .. ами тези хора няма да повишат безопастността и празноглавците в парламента също .. всички тези глупаци облечени в дрехите на разбирачи подхващат мантрата подсказана от жълтата преса и разтягат локуми по всички телевизии , радиа и мрежи. Ония вещите работят с ролетка и канап , а професионалистите ползват дронове , лазерни скенери и 3Д компютърни модели.

По принцип пак в онази поредица повтарят , че за всеки инцидент причините и пропуските/грешките са повече от една. В България за пътните инциденти имаме слаба подготовка , липса на преценка , липса на пътища , липса на мислене , липса на инстикт за самосъхранение има и още много , ама ме мързи да пиша и по тези изброените никой не прави нищо .. само си лаят.

 

Я как почваш да пишеш неща, с които много съм съгласен. И съм казвал за тях из форума и преди. Не може да борим проблем, без реално да знаем какъв е проблема. А когато има смъртен случай при ПТП, трябва да се знае ТОЧНО защо се е случил. Някой е карал с 500, гледал си е телефона, гумите са били износени, бил е с отнето предимство, той е отнел. И ако например причината е, че предимството е отнето, как е било? Някой е минал на червено, не е отразил знак стоп, изкочил е без да ползва ускорителна лента и т.н.

Докато не знаем ТОЧНИТЕ причини за някакъв проблем, няма никакъв шанс да вземем адекватни мерки. Все едно да отидеш на лекар, да му кажеш, че те боли корема. Той да ти даде спазмалгон, па то да се окаже, че апендицит трябва да ти се вади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, sauber написа:

 

Я как почваш да пишеш неща, с които много съм съгласен. И съм казвал за тях из форума и преди. Не може да борим проблем, без реално да знаем какъв е проблема. А когато има смъртен случай при ПТП, трябва да се знае ТОЧНО защо се е случил. Някой е карал с 500, гледал си е телефона, гумите са били износени, бил е с отнето предимство, той е отнел. И ако например причината е, че предимството е отнето, как е било? Някой е минал на червено, не е отразил знак стоп, изкочил е без да ползва ускорителна лента и т.н.

Докато не знаем ТОЧНИТЕ причини за някакъв проблем, няма никакъв шанс да вземем адекватни мерки. Все едно да отидеш на лекар, да му кажеш, че те боли корема. Той да ти даде спазмалгон, па то да се окаже, че апендицит трябва да ти се вади.

Е с неадекватни политици и неадекватни вещи лица и НПО-та толкоз , ще си четем за войната на пътищата и ще се кръстим да не ни стигне.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да ви обясня вчера ква беше ситуацията София-Варна през Тракия-Айтос-Провадия.

До Ихтиман беше абсолютен мазаляк. По някое време брутална тапа. Фул с тирове, хора каращи БАЯ бързо в аварийната и такива, които се лутаха между лентите, чудещи се къде най-бързо се движи. Присъствието на полицията беше една кола на Жандармерията, която мина на лампи в аварийна за някъде си. Нямаше патрулка дори на тунела, което го виждам за първи път. От Пазарджик нататък много леко и културно движение. Тия, които кемпваха в лявата лента за да не са в коловозите се дърпаха отдалече. Нямам нито едно натискане на спирачки заради такъв, а скоростта ми беше...достатъчно 😁

Патрулка на лампи на паркинг в Ямболска област. Едно цивилно БМВ 1ца пак в ямболска. После - никой и нищо.

Та толкоз с великата акция за безпроблемно пътуване по празниците. Полиция имаше там, където нямаше нужда от нея. Там къде имаше - нямаше.

 

п.с. - Силно впечатление ми направи, че от София до Ихтиман видях поне 7-8 коли в аварийната, които сменяха гума. Почнах да си мисля, че тия с пътните помощи са нахвърляли нещо, че да захлебят 😬

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е имало засилено милиционерско присъствие , да са били предпоставка за станалите две верижни катастрофи и да са се прибрали 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

Разследване е много силна дума. Още преди да е станало дадено  ПТП, ушев  е готов с причината в един огромен % от случаите. Досега не съм чул причина за лош път. ...

Прочете ли документа към който пуснах линк?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, PRR написа:

Прочете ли документа към който пуснах линк?

Пепи , признавам си , че снощи не обърнах внимание на документа , но сега го отворих и на първо място записано името на дебелата лелка с милиционерската жишетка от телевизията .. това е несериозно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, първо питането не беше към теб.

Второ - дебелата лелка, но там има разписани разни неща, най-вече относно скорости, видимости, статус на пътя и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, Евгени е прав!

Това не е нито официална, нито неофициална автотехническа експертиза на ПТП, пише си го и в първата забележка. Дебелата лелка (пак вменявате пол, да му се невиди) си е правил/о/а разсъждения по картинка за да оправдае кинтите, които лапа от въпросното НПО. Пълно е с вариации на темата с колко се е движила колата на НСО и колко е спирачния път при тези скорости (вариращи между 60 и 140 км/ч), колко време трябва за да си премести крака от газта на спирачката (шофьорите на НСО спират с левия крак, ама явно експертите не го знаят), а никъде в текста няма данните свалени от колата за реалната скорост, защото при течащо разследване на военна прокуратура няма кой да ги даде дори по закона за достъп до информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да кажа до Вакарел тапата още седи .. който излиза да се въоръжи с търпение.

Няма катастрофи , просто и двете ленти ту тръгват , ту спират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, този с глобите ги е натрупал в София на бул. Черни връх и то за 47 пъти. И тук българска работа. Глобата трябва да служи, да вразуми някого, но каква е ползата, като човека не е уведомен веднага? На бас, че тия глоби са поне 4-6 месеца назад направени.

Както и да е.

@PRR Това НПО е най-неадекватното и докладите му не струват дори хартията, върху която е разпечатан.

При катастрофата с Местан, един от тия стоеше под указателна табелата с една либела и се чудеше как да провери плоска ли е земята под знака. На Своге, пак тази Русинова, я питат: "Е кажете за пътя какво не е наред...Ами обичайните неща, асфалта, мантинелите, знаците."....ама какво не им е наред?.....отсреща нищо!

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, посипвам си главата с пепел и отивам в ъгъла ... наказан :) ... за втори път.

 

И, уви, няма достъп до полицейските доклади от тежките ПТП-та. Та ще си ходя с пепелта по глЪвЪтЪ :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма грижи :) Тук сме да си лафим, а не да се дразним. Е, малко ми е странно чувството за хумор, ама ... не съм перфектен :D 

 

По темата - въпросната е пълна нула, но тя няма и капацитета да напише този доклад. Някой друго до е писал, тя само е сложила подписа си. Типично за (тип) държавните ни институции ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя не е държавна институция. Този "институт" е едно НПО на бившия шеф на КАТ Богдан Милчев.

Както и да е, мисълта ми беше, че тук не разследват! Механично започва сваляне на скоростта през 10 км/ч, докато скоростта на участъка падне до 30 км/ч. Това са мерките за противодействие!

При всяко дело се назначават вещи лица, които да установят техническата изправност и скоростта преди удара. Как КАТ е разследвала тогава? Измерват спирачен път и положението на МПСта и жертвите.  

А какви са състоянието на гумите, например едни 10 годишни гуми имат сигурно 2 пъти по-дълъг спирачен път или повече защото са се втърдили. Закона казва 1.6 мм дълбочина на протектора и никой повече не го интересува. Какво е сцеплението на пътя и още.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложили са. Всички "нови" (поне от 10 години) пазят последните няколко минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Интересно ми е като всяка втора кола (да не кажа всяка) е с АБС , какво мерят и как го мерят 🥺 

 

Много хубав въпрос. Бил съм около човек, който се занимава с ПТПта юридически. Питал съм го точно това. Отговора все е бил "Абе има как". Ама как е това " има как", един Господ знае. Вероятно е:

 

" Катастрофа. Идва полиция. Сержант Петров пише протокол:
'Ударили се Лада и Москвич. Станала страшна катастрофа, насекъде парчета от хора. И една глава на троту... торто... тотро...
Спира да пише, тегли един шут на главата и дописва:
'... и една глава на платното.' "

 

 

Преди 9 часа, joro-120L написа:

Да сложат на колите по една "черна" кутия.

 

Има на някои. Не знам точно какво записва. Знам, че БМВтата тупалки (Мки, компетишъни и прочие), които взимат от Мкар са застраховани в Армеец. Като ги тотализират я гледат тая черна кутия. И като видят, че са изключени блокажите и някакви такива магарии, отказват щетата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност конструкцията на всеки блок позволява запис на събитие (грешка) , като се записва дата , час , скорост , пробег и т.н. 

Блока на възглавниците ще запише момента на отваряне , блока на климатроника ще запише момента на скъсване на тръба и спад в налягането , ЕКУ -то ще запише всякакви дивотии ако мотора след удар продължи да работи .. до колкото помня Боре ми е казвал , че тези данни не минават съда , щот били манипулируеми. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви. Не знаех, че съществуват, но явно не дават достатъчно информация на разследващите. Искат усъвършенстване.

Както е при самолетите. Първата работа на разследващите е да намерят черните кутии.

Може би един видеорегистратор ще свърши по-добра работа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, joro-120L написа:

Благодаря ви. Не знаех, че съществуват, но явно не дават достатъчно информация на разследващите. Искат усъвършенстване.

Както е при самолетите. Първата работа на разследващите е да намерят черните кутии.

Може би един видеорегистратор ще свърши по-добра работа.

 

 

При колата като запише например рязка промяна в траекторията, няма как да знаеш дали шофьора е искал да дрифти или някой го е засякъл. Не е толкова лесно. А видеорегистраторите не са лошо нещо, но чисто законово не са ок. Събират лични данни и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, sauber написа:

При колата като запише например рязка промяна в траекторията, няма как да знаеш дали шофьора е искал да дрифти или някой го е засякъл. Не е толкова лесно.

Ами да сканира за препятствия отпред. Мисля, че може да се направи. Както съвременните коли сами си спазват дистанция.

Да показва време за реакция, спирачен път, усилие върху спирачките ... Във връзка с:

 

Преди 12 часа, The Best Forman написа:

Интересно ми е като всяка втора кола (да не кажа всяка) е с АБС , какво мерят и как го мерят 🥺 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.