Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Организация на движението


PRR

Recommended Posts

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Да, идеално се вижда. Няма нужда да снимаш.

 

Трамваят не е с предимство. Има знак номер 1.

Предполагам затваря половината път и изчаква идващите от дясната му страна. И ако не се сети някой да го пропусне, ще си отвиси дълго там. Няма начин да пресече иначе. Композицията е дълга. Има и трафик сигурно.

По знаци не е с предимство.  Обаче прекичат пътя все едно са с предимство. Трафика там не е голям, има кога да мине с малко чакане

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 302
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    79

  • The Best Forman

    61

  • PRR

    52

  • vladkant

    30

IMG_20250122_122848.thumb.jpg.0efd24a46e784ad049c187abd1ec23a5.jpg

Ето още един казус .. ако не се вижда добре , лявата лента е с означени стрелки наляво и направо , дясната - надясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Ще извърши.

Дай нещо по-засукано от листовките.;) Това е лесно. Ето какво казва правилника.

 

На 19.01.2025 г. at 15:12, PRR написа:

Регулировчик, светофар, временен знак, знак, временна маркировка, маркировка. Това е приоритета. 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, vladkant написа:

Дори на стриитвюту се виждат знаците.

Въпрос- трамваите с предимство ли са, или не?

https://maps.app.goo.gl/w3RYnNLrEXUyk6vaA

"На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на ППС от другите пътища са длъжни да пропуснат ППС, които се движат по пътя с предимство. Като ППС, които се намират на пътя с предимство прилагат помежду си правилото за предимство на дясностоящия. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на ППС, които се намират на пътя без предимство, след като вече са пропуснали ППС от пътя с предимство.

ВАЖНО:

Ако на регулирано кръстовище е разрешено едновременното преминаване на релсово и нерелсово ППС, предимство има релсовото ППС (независимо от посоката му на движение). Също така, ако релсово и нерелсово ППС се намират на път с предимство (ако няма други светлинни сигнали или пътни знаци), предимство има релсвото ППС (независимо от посоката му на движение)."


Това е спред правилника. Преди отдавна имаше правило, че релсовите са винаги с предимство, но това май отпадна още преди 15-тина години.

Та, според написаното в ЗДДВП, а и според знаците на него кръстовище - тарамбйчетата трябва да осигурят предимство на преминаващите по Лихачов. Ама нали са големи и много джелезни - ако искаш бори се за предимството си 😆 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Logrus написа:

"На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на ППС от другите пътища са длъжни да пропуснат ППС, които се движат по пътя с предимство. Като ППС, които се намират на пътя с предимство прилагат помежду си правилото за предимство на дясностоящия. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на ППС, които се намират на пътя без предимство, след като вече са пропуснали ППС от пътя с предимство.

ВАЖНО:

Ако на регулирано кръстовище е разрешено едновременното преминаване на релсово и нерелсово ППС, предимство има релсовото ППС (независимо от посоката му на движение). Също така, ако релсово и нерелсово ППС се намират на път с предимство (ако няма други светлинни сигнали или пътни знаци), предимство има релсвото ППС (независимо от посоката му на движение)."


Това е спред правилника. Преди отдавна имаше правило, че релсовите са винаги с предимство, но това май отпадна още преди 15-тина години.

Та, според написаното в ЗДДВП, а и според знаците на него кръстовище - тарамбйчетата трябва да осигурят предимство на преминаващите по Лихачов. Ама нали са големи и много джелезни - ако искаш бори се за предимството си 😆 

Аз лично влизам на Ура когато имам знак предимство, батман ако иска да прелети над мен, все ми е тая. Има знаци и от двете страни/ посоки на релсите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.01.2025 г. at 13:17, joro-120L написа:

...

Дай нещо по-засукано от листовките....

 

 

Защо някои знаци са "просто знаци" , а други са на лимонено жълт фон?

 

Стигнах и до един въпрос с фактологическа неточност - при завиване наляво , водач на релсово ППС е длъжен да пропусне насрещно движещи се : трамвай , автомобил , тролией и мотоциклет. Замислих се , че ако има насрещно движещ се трамвай по релсите , ще стане голям проблем , но е факт - трябва да пропусне трамвая :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, The Best Forman написа:

Защо някои знаци са "просто знаци" , а други са на лимонено жълт фон?

Защото така са решили. Международен стандарт.;) Това е все едно да ме питаш защо задължителните знаци са на син фон. Незнанието отговора на този въпрос няма да наруши безопасността на пътя. Сещам се за един знак с лимонено жълто и той е за пътя с предимство. Правилникът съм го учил отдавна и нарочно не искам да го отварям за справки. Да видя какво знам/помня. Разбира се, при неточности мога да бъда коригиран.

 

Преди 18 часа, The Best Forman написа:

Замислих се , че ако има насрещно движещ се трамвай по релсите , ще стане голям проблем , но е факт - трябва да пропусне трамвая :)

 Защо? В един коловоз ли да са? Обясни на тези, които не сме от София и нямаме трамваи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се , че в зоните с концентрация на ПТП , знаците са въпросния жълт контур .. това и аз не го знаех.

 

Предполага се , че релсово превозно средство променя посоката си на движение само на определени места , където има стрелки и също се предполага , че движението им е регулирано .. та самоволно ей така трамвай или влак да вземат да завиват ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Оказва се , че в зоните с концентрация на ПТП , знаците са въпросния жълт контур ..

 

Преди 20 часа, The Best Forman написа:

а други са на лимонено жълт фон?

Между фон и контур има голяма разлика. Фон е синьото на задължителните знаци напр. Това не означава, че щях да се сетя за знака де, но щях да мисля в друга посока, та не се знае. За концентрация на ПТП има и триъгълен знак с точка, който също по-късно бе въведен.

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Предполага се , че релсово превозно средство променя посоката си на движение само на определени места , където има стрелки и също се предполага , че движението им е регулирано .. та самоволно ей така трамвай или влак да вземат да завиват

Така е, но това се отнася за начина на завиване на релсовите. По скоро стрелките на трамваи и влакове променят посоката или ги пращат в друг коловоз.

Ватманът би трябвало да знае на кой номер трамвай е, какъв е маршрута и на кое кръстовище ще завива. Не виждам проблем.

А и да не знае, достатъчно е да погледне стрелката накъде ще го насочи. Мисля, че е и длъжен да го направи.

Между другото Гена, не съм сигурен, не знам, имам съмнения, че ватмана управлява стрелките от трамвая.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Между другото Гена, не съм сигурен, не знам, имам съмнения, че ватмана управлява стрелките от трамвая.

Управлява ги ръчно, като слезне и ги премести. Освен ако не са измислили начин без да слиза

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, vladkant написа:

Управлява ги ръчно, като слезне и ги премести. Освен ако не са измислили начин без да слиза

Оооо, отдавна е измислен. Най-първобитния, още от 50те години, е чрез "контролен участък". Ако трамвая ускорява в този участък стрелката са мести в едната посока, ако спира в другата посока (мери се тока). "Контролния" участък е достатъчно далеч от самата стрелка и ватмана може да види дали стрелката се е преместила в правилната посока или не. 

Съвременните трамваи имат (и) други системи за управление, освен това и стрелките са вързани със светофарите. 

А ръчното остава само като резервен/спасителен вариант. 

 

PS: Горното не важи за влаковете. Там, доколкото съм запознат, машиниста няма контрол над стрелките, а само се съобразява с указанията на светофарите/семафорите.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, PRR написа:

Ако трамвая ускорява в този участък стрелката са мести в едната посока, ако спира в другата посока (мери се тока).

Мерси Пепи. И при тролеите е нещо подобно за контактната мрежа. Когато в Пловдив имаше тролеи съм забелязал че, за да задейства отклонението минаваше с едновременно натиснати газ и леко спирачка.

 

Преди 1 час, PRR написа:

Горното не важи за влаковете. Там, доколкото съм запознат, машиниста няма контрол над стрелките ...

Абсолютно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През контролният участък се преминава или със закачена лира или с разкачена.
Това определя посоката на стрелката.
При ватмана виси едно въженце с което дърпат лирата надолу и я разкачат.
Много пъти съм се питал до колко е безопасно това в дъждовно време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, chavdarlk написа:

През контролният участък се преминава или със закачена лира или с разкачена.
Това определя посоката на стрелката.

Не съм съгласен. Пантографа се сваля в участъците където има пресичане на няколко ел. превоза (трамвай/трамвай, тролей/трамвай, и т.н.). Причината е, че няма как да се осигури плавен преход, а графита на пантографа е доста чувствителен на удар и такива преходи го разрушават. Между другото това важи и за влаковете, но там пантографа се вдига и сваля със сгъстен въздух.

А промяната на посоката може да се индикира и с разкачането, но то е по-скоро изключение, отколкото правило.

А, предвид дължината на въжето и това, че влизайки в кабината се опира в корпуса, т.е. се заземява, е повече от безопасно.

 

PS: Между другото напрежението на контактната мрежа на трамваите (май и на тролеите) е 660V, т.е. не е толкова рискова, колкото при влаковете, където имаме 20-25kV.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, chavdarlk написа:

През контролният участък се преминава или със закачена лира или с разкачена.

При локомотивите му казват "пантограф".

 

преди 25 минути, chavdarlk написа:

При ватмана виси едно въженце с което дърпат лирата надолу и я разкачат.

Да, знам го това въже, но предполагах че се използва при пресичане с друга контактна мрежа. На кръстовище. Или просто за сваляне на лирата, като опция, щото по друг начин не може.

 

преди 25 минути, chavdarlk написа:

Много пъти съм се питал до колко е безопасно това в дъждовно време...

Сигурно е вързано за изолирана част на лирата. Ако има такава. Нямам представа.

 

п.п Писал съм едновременно с PRR. Няма да редактирам. Като публикувах видях неговото мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, PRR написа:

А, предвид дължината на въжето и това, че влизайки в кабината се опира в корпуса, т.е. се заземява, е повече от безопасно.

Хм. Май става късо, Пепи. Ще се подпали въжето. Нещо като бушон ще го играе. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, не се изразих правилно :) Безопасно е за ватмана, защото няма как да го "удари ток". 

Но идеята е, че това въже не се връзва към токоносещата част, а към изолирана такава. Отделно самата дължина на въжето е достатъчно дълга, за да не може напрежението от 660V да пробие, дори и да е мокро въжето. В допълнение идва и "заземяването", което напълно защитава ватмана. Отделно, че май и самото въже прави и няколко "чупки", т.е. метри дължина, като част от тях са и на сухо.

Ама май изпаднахме в подробности :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Добре, не се изразих правилно :) Безопасно е за ватмана, защото няма как да го "удари ток". 

👍

 

Преди 1 час, PRR написа:

Но идеята е, че това въже не се връзва към токоносещата част, а към изолирана такава.

Да. Би трябвало тялото на пантографа да е изолирано и само графита горе да контактува.

 

... и понеже има две различни мнения, да видим какво казва Уикипедия:

 

Цитат

...Понастоящем, най-често се ползват автоматични стрелки, управлявани с електрически ток. Нормалното положение на такава стрелка обикновено съответства на завой на дясно. На контактната мрежа близо до самата стрелка е поставено специално устройство (контакт). При затварянето на веригата „трансформатор—контакт—двигател—релси“ при включен двигател (или специален шунт) трансформаторът премества стрелката за завой наляво; при директно преминаване на контакта веригата не се затваря и стрелката остава в нормално положение. След като трамваят мине по лявата линия, с токоприемникът/пантографа се затваря съответния шунт и трансформаторът връща стрелката в нормално положение.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... двигател. Дали ще го "разкачиш" през пантографа (много лошо за пантографа) или чрез даване/отнемане "на газ" крайния е еднакъв. Просто пантографа не е предвиден да е ключ и такива гимнастики го съсипват. Точно както и при локомотивите свалянето на пантографа не трябва да се прави при натоварени двигатели.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, Пепи, че при закачен двигател, т.е. с газ се премества стрелката за отклоняване на посоката. Дали е ляво или дясно, няма значение. Въпросът е да се задейства стрелката. При отнемане на газта, респ. сваляне на пантографа, няма реакция на стрелката. Както и при тролеите по-горе. За грамотното използване на пантографите е така. То няма и логика да го сваля, ако му трябва тяга или ускорение. При натоварване, волтовата дъга която се получава при отделяне от мрежата е силна и съсипва пантографа.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам тука има бая компетентни ватмани .. Градския транспорт си търси водачи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Локомотивни машинисти.

А ти разбра ли какво му е опасното на два трамвая на кръстовище, като единия прави ляв завой.

Заради теб са тез лакърдии. 😜

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.