Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Служебно снемане от отчет.


The Best Forman

Recommended Posts

Термина служебно снемане от отчет до сега беше лека формалност - не плащаш застраховка ГО , получаваш съобщение от Гаранционния фонд , че автомобила няма ГО и ще бъде снет от отчет и така остава до момента , когато се плати ГО.

С последната редакция на наредба I-45 нещата се променят и това вече не е достатъчно , защото ако изминал срок от 12 месеца , освен застраховката , автомобила трябва да мине и Технотест (защо няам идея) дори и да няма конструктивни изменения.

1000001762.jpg.f279bc81d872ff56c8279d8500c0cf45.jpg

Какво следва от корекцията на текста от 11.2023 , влизащ в сила от 09.11.2024 г. - собствениците на коли (или коли на части) , съхранявани в частен имот ще трябва да плащат поне една вноска на ГО , за да не им се налага да "пререгистрират" автомобила повторно в момента , в който решат да го използват (само с ГО и преглед няма да може вече). За сметка на това никой не ги освобождава от данък въпреки , че на старите автомобили данъците не са колосални , би било коректно от страна на държавата в тази ситуация на служебно снет от отчет автомобил , да освободи собственика от данък до момента , в който автомобила не бъде с възстановена регистрация.

Пълния текст на изменението на наредбата ТУК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, мен живо ме интересува този въпрос, заради 120-ката. Ако е така, това си е за темата "Простотията българска ..."

За сега е спорно. Не съм компетентен да коментирам промените и законите. Това го разбирам от дискусията в Класиккар форума:

/от публикация № 578/

https://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,958.570.html

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, joro-120L написа:

Гена, мен живо ме интересува този въпрос, заради 120-ката. Ако е така, това си е за темата "Простотията българска ...*

И аз мислех там да я пусна , но ще се затрие бързо като информация .. като цяло аз виждам тази промяна като израз на алчност от страна застрахователите и Гаранционния фонд , бедняците от Технотест и ИААА и плиткоумие от страна на този , който е разписал този текст , но това е мое мнение. Не знам как изглеждат нещата от тяхната камбанария и аз също не съм компетен да давам оценка на текста от юридическа гледна точка , но от логична - нема таква логика.

Спретвай се да плащаш по една вноска на всеки 15 месеца.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Спретвай се да плащаш по една вноска на всеки 15 месеца.

Криво си правиш сметката. Ако не платиш втората вноска в 15 дневен срок след падежа компанията я прекратява и праща съобщение до ГФ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Izolini написа:

Криво си правиш сметката. Ако не платиш втората вноска в 15 дневен срок след падежа компанията я прекратява и праща съобщение до ГФ.

Да и започва да тече 12 месечния срок , след който трябва ГФ да изпрати съобщение , че ти свалят колата от отчет , което са грубо 15 месеца и ако в в петнадесетия се появи нова вноска , излизаш от черния списък.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте малко, не промениха ли закона, най-вече заради моторите? Те зимата не се карат и нямат ГО (моите имат, ама това е друга тема). Т.е. служебното сваляне може да е само, ако цяла година не е плащана ГО, независимо за какъв период. И можеш да сключиш и за три месеца, ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Чакайте малко, не промениха ли закона, най-вече заради моторите? Те зимата не се карат и нямат ГО (моите имат, ама това е друга тема). Т.е. служебното сваляне може да е само, ако цяла година не е плащана ГО, независимо за какъв период. И можеш да сключиш и за три месеца, ако не се лъжа.

Мотор , кола , кемпер , какво значение има МПС -то докато седи в двора или в гаража. За какво му е гражданска .. да не тръгне и обърне бидона с киселото зеле :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната ми ГО е сключена на 03.04.23 г. Платих за срок от 6 месеца. Вторите 6 не съм ги плащал.

Ще ходя ли на Технотест? Или мога да си направя следваща ГО преди 02.04.25г. без последствия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Последната ми ГО е сключена на 03.04.23 г. Платих за срок от 6 месеца. Вторите 6 не съм ги плащал.

Ще ходя ли на Технотест? Или мога да си направя следваща ГО преди 02.04.25г. без последствия.

Даже преди 1.10.25

Гената го е сметнал правилно, аз още съм спял

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, joro-120L написа:

Последната ми ГО е сключена на 03.04.23 г. Платих за срок от 6 месеца. Вторите 6 не съм ги плащал.

Без ГО си от октомври 2023г., повече от 12 месеца.

 

Ето тук е обяснено:

https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=59&t=496136&p=4882794#p4882794

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен кашата е пълна. И на обясненията и за това, че има хора, на които е възстановена служебно регистрацията без технотест, след сключване на ГО. Ще видим напролет.

 

И съм задал въпрос, на който не ми отговаряте. Не ме препращайте да чета. Това и сам мога да направя. ;)

 

Преди 1 час, joro-120L написа:

Ще ходя ли на Технотест?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регистрацията на всички се възстановява служебно, незнам в какъв срок, но ако бързаш може да отидеш и да искаш възстановяване веднага.

Промяната от тази година е че ако искаш възстановяване преди служебното такова искат технотест.

Това са обясненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, joro-120L написа:

За мен кашата е пълна. И на обясненията и за това, че има хора, на които е възстановена служебно регистрацията без технотест, след сключване на ГО. Ще видим напролет.

 

И съм задал въпрос, на който не ми отговаряте. Не ме препращайте да чета. Това и сам мога да направя. ;)

 

Кашата я бъркат длъжностните лица от КАТ .. в различните градове тълкуват наредбата различно и понеже имат власт я прилагат различно.

Докато не излезе някой редовен министър и не им каже как да работят , никой няма да е сигурен.

преди 17 минути, deas написа:

Регистрацията на всички се възстановява служебно, незнам в какъв срок, но ако бързаш може да отидеш и да искаш възстановяване веднага.

Промяната от тази година е че ако искаш възстановяване преди служебното такова искат технотест.

Това са обясненията.

Какво означава да бързаш , никой не пуска в движение някоя реликва от днес за утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, The Best Forman написа:

Какво означава да бързаш , никой не пуска в движение някоя реликва от днес за утре.

Всеки случай е различен.

В темата, към която съм дал линк по-горе имаше случай на покупко-продажба на автомобил и при пререгистрация в КАТ искат технотест, понеже все още не е възстановена регистрацията служебно.

Друг вариант - живееш в чужбина и се прибираш за кратко в БГ, предполага се че "бързаш" и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, deas написа:

Регистрацията на всички се възстановява служебно, незнам в какъв срок, но ако бързаш може да отидеш и да искаш възстановяване веднага.

Промяната от тази година е че ако искаш възстановяване преди служебното такова искат технотест.

Това са обясненията.

Да, исках някой с думи прости да ми обясни. Чел съм, и линк по-горе съм дал. Някои казват, че е задължителен теста, други не. По това, което си написал разбирам, че служебното възстановяване може да се забави, напр. 10 дни. Аз не бързам. Ако искаш веднага, тогава - технотест.

И още един въпрос имам. Какви са вариантите да проверя дали регистрацията е възстановена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Какви са вариантите да проверя дали регистрацията е възстановена.

Проверка в КАТ, незнам за друг вариант 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам, щото като направя ГО трябва да мина и ГТП. Да не се разкарвам напразно до пункта. Може би и там ще излезе информация.

Общо взето е простотия. От 10 години практикувам по този начин. Плащам шест месеца пролетно-летния период. Зимата колата не се кара. Пропускал съм и година. Правя ГО и на следващия ден минавам ГТП. Сега, проверки дали е "активирана" регистрацията. Трябва да ни е гадно. Що не ми пратят СМС? 😅

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, deas написа:

Няма да те върнат от ГТП

 

https://youtu.be/hCm4LHzvXi8?si=Lvv2W7GgaiMfzQnQ

Ами, ако не ида на седмо гише в КАТ като господина? Нямам и повод да ходя. Ще си бръмча, докато ме хванат. Без коментар. Коли със свалена регистрация се допускат до ГТП.

За чий ми е тогава технотест. Карам технически изправен автомобил, минал преглед.

@deas, не е реплика към теб това. Сам си говоря. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

Мотор , кола , кемпер , какво значение има МПС -то докато седи в двора или в гаража. ...

В тези два случая си прав. Но, когато е на улицата, вече ГО-то е задължително. И съм ЗА, за тези НЕ седящи в гаража и/или двора.

 

Но съм съгласен и с това, че минаването през Технотест е само още един начин да дадем пари на едни наши 'ора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

В тези два случая си прав. Но, когато е на улицата, вече ГО-то е задължително. И съм ЗА, за тези НЕ седящи в гаража и/или двора.

....

Това е нарушение по ЗДвП и се санкционира по съответния член , алинея и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз практикувам начина на плащане на ГО, описан от @joro-120L - пускам застраховката на 2 вноски, плащам си първата, минавам ГТП и ползвам колата (ако я ползвам) в рамките на активна ГО. Втората вноска не я плащам, защото не ползвам колата, седи си на топло в гаража. Странното е, че тази година за първи път не получих писмо от Гаранционен фонд по пощата, че автомобила няма ГО и се сваля служебно от отчет - явно и при тях нещо е започнало да куца покрай въведените промени.

 

Единственото логично обяснение, което намирам за това изменение в закона е да се пълни гаранционния фонд и да има повече приходи за застрахователите. При това тези приходи са ниско рискови, защото измененията с посочените срокове удрят най-вече върху автомобили тип ретро, които се карат рядко, съответно вероятността за ПТП е малка.

 

По-горе някой спомена за ходене до някакво гише в КАТ, независимо от минат ГТП. От пункта, в който правя преглед на колите ми казаха за точно такава ситуация - със закъснение човек си е подновил ГО, има платен данък и минава успешно ГТП. След няколко месеца, не запомних при каква ситуация, човека научава, че автомобила му трябва да мине Технотест.

 

Дали е вярно или не, не знам. Но от SDI ме уверяват, че софтуера им има някаква връзка със системата на КАТ. Когато правят ГО извличали информация от КАТ и ако има някакъв проблем с регистрационния номер на автомобила заради новите изменения в закона, им показвало и нямало как да направят ГО по рег. номер, а само по шаси.

 

На 20.12.2024 г. at 16:37, The Best Forman написа:

За сметка на това никой не ги освобождава от данък въпреки , че на старите автомобили данъците не са колосални…

Не са колосални, но са сериозно нагоре през последните години. Което е нормално и нямам повод за недоволство и мрънкане. За малките двигатели 1.0, 1.2 и 1.3 не знам каква е сумата, съпоставена с аналогична кубатура на по-нов автомобил. Но при 2000 кубика на 40 годишна кола и 2000 кубика 10 годишна кола, при положение, че конете на по-новата кола са повече, 40 годишния старец дължи с 6лв. по-висок данък. Дължимото е в един и същи град, в една и съща за двата автомобила община/данъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

И аз практикувам начина на плащане на ГО, описан от @joro-120L - пускам застраховката на 2 вноски, плащам си първата, минавам ГТП и ползвам колата (ако я ползвам) в рамките на активна ГО. Втората вноска не я плащам, защото не ползвам колата, седи си на топло в гаража.

Юли, нямаш проблем и си караме по старому, ако това се прави всяка година. Аз в случая съм пропуснал.

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Странното е, че тази година за първи път не получих писмо от Гаранционен фонд по пощата, че автомобила няма ГО и се сваля служебно от отчет

И аз не получих 23-та година, когато ми изтече вноската.

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Единственото логично обяснение, което намирам за това изменение в закона е да се пълни гаранционния фонд и да има повече приходи за застрахователите.

+1 И на Технотест.

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

По-горе някой спомена за ходене до някакво гише в КАТ, независимо от минат ГТП.

Случаят е от клипа. Човекът е трябвало да отиде. Аз или ти нямаме повод да ходим там. Няма и да отида.

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Дали е вярно или не, не знам. Но от SDI ме уверяват, че софтуера им има някаква връзка със системата на КАТ. Когато правят ГО извличали информация от КАТ и ако има някакъв проблем с регистрационния номер на автомобила заради новите изменения в закона, им показвало и нямало как да направят ГО по рег. номер, а само по шаси.

Е, нали трябва да се направи ГО, за да тръгне процедурата по връщане на регистрацията. И след това, с или без технотест. Или трябва да пускам молба в КАТ?  Ще ме третират все едно съм бракувал собствената си изправна кола!

Може и да е чисто нова! Собственикът е отишъл за две години в чужбина и толкоз!

То и преди се снемаше регистрацията при неплатена ГО. Някой ден ще отида с документите на колата в SDI да питам.

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Не са колосални, но са сериозно нагоре през последните години. Което е нормално и нямам повод за недоволство и мрънкане.

+1 Нямам проблем с данъка. Редовно си го плащам. Към 40лв. е с увеличението.

Освен това, без платен данък не може да се мине ГТП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24лв. - толкова данък плащам за недвижимата собственост. А застраховка правя само за три месеца,ама ако не забравя - т.е. последните две години не съм, но нямам и никакво съобщение за сваляне от регистрация. Но от написаното може да се окаже че колата е вече дерегистрирана в КАТ, и понеже няма как да стигне до Технотест, освен в насипно състояное, няма да мога и да възстановя регистрацията.... това е ****** 🤬

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Logrus написа:

24лв. - толкова данък плащам за недвижимата собственост. А застраховка правя само за три месеца,ама ако не забравя - т.е. последните две години не съм, но нямам и никакво съобщение за сваляне от регистрация. Но от написаното може да се окаже че колата е вече дерегистрирана в КАТ, и понеже няма как да стигне до Технотест, освен в насипно състояное, няма да мога и да възстановя регистрацията.... това е ****** 🤬

Ще ти кажа , когато моита недвижимост се сглоби някой ден .. тя само от 10 години няма ГО 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.