Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Музеят на Вартбург в Айзенах.


C2H5OH

Recommended Posts

Днес ви представям малко снимков материал от музея на AWE (Automobilwerk Eisenach). Произвеждат автомобили от началото на 20ти век. Като начало копия на Austin, после няколко модела BMW, до момента, в който след войната фабриката остава в ГДР. Следват същите модели BMW, но вече с марката на завода - EMW и в последствие започват масовото производство на небезизвестния 3 цил. двутактов двигател с обем 998 сс. и автомобили IFA (копие на DKW от 1939та) и след това Вартбург. Марката е името на замъка Wartburg над града Айзенах. След обединението заводът прекратява производство през 1991ва и по същото време е построен чисто нов завод на Опел, който работи и до днес. 

Снимал съм повечето от табелите пред автомобилите. Снимките са от две посещения - декември 2022 и вчера, 19.12.2024

Приятно разглеждане 😊

 

https://photos.app.goo.gl/pq9LjcvGg3GZ3s69A

  • Благодаря 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Мише , що не ги убеди , че тоз 313 не им трябва :)

👍

И комбито вАжи. Редки, атрактивни модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro_kem написа:

най-много ми харесаха сафари кабриото и платформата за бегачката. благодаря за споделеното!

 

Сафари кабриото е Kubelwagen - военно. И се е ползвало в армията на ГДР заедно с подобен модел Трабант. Има го и във вариант 311

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Мише , що не ги убеди , че тоз 313 не им трябва :)

 

Изключително красиво купе. И не е собственост на колекционер а си е на музея. Ако не им трябваше щях да съм го отнесъл кат гларус пържен картоф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, joro-120L написа:

👍

И комбито вАжи. Редки, атрактивни модели.

Комби на 311 съм виждал дори и по нашите пътища , но 313 е по-рядко от зъб на кокошка .. някъде около Айзенах живее немец , който също си е спретнал малък музей , та той се оплакваше в една серия на АМС колко трудно е намерил неговия (пак червен).

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комбито е по-рядко срещано от седана. Имам спомени - 70те години. Комби на живо не съм виждал. Това не означава, че не е имало. Седан имаше един наш роднина. Като цяло, 311 не се срещаха често по пътищата.

И с това остъкление комбито ме кефи. Изобщо, серията 311/3 са красиви.

Сигурно си гледал филма "Рицар без броня". Там разкарват един 311. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Комбито е по-рядко срещано от седана. Имам спомени - 70те години. Комби на живо не съм виждал. Това не означава, че не е имало. Седан имаше един наш роднина. Като цяло, 311 не се срещаха често по пътищата.

И с това остъкление комбито ме кефи. Изобщо, серията 311/3 са красиви.

Сигурно си гледал филма "Рицар без броня". Там разкарват един 311. :)

Не се срещаха по нашите ширини , щот Мототехника късно започна да ги поръчва , и да седана беше по-масов .. комби започна да се среща повече с 353W. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, The Best Forman написа:

комби започна да се среща повече с 353W. 

След втората ни Шкода 100, баща ми записа в Мототехника за 353 комби. 80-та година да е било. Голям мерак имаше за такъв, но така и не му дойде реда. Взе си пак Шкода. 105. Втора ръка, но на една година. Корекомска. Човека я продава, щото щял да заминава за Либия. Беше лекар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, joro-120L написа:

След втората ни Шкода 100, баща ми записа в Мототехника за 353 комби. 80-та година да е било. Голям мерак имаше за такъв, но така и не му дойде реда. Взе си пак Шкода. 105. Втора ръка, но на една година. Корекомска. Човека я продава, щото щял да заминава за Либия. Беше лекар.

Странно .. баща ми се беше записал за Лада '79 , когато продаде 1000МВ -то. 1980 прехвърли вноската за Вартбург и 1981 лятото му се обадиха , че му е излязал номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на тате му излезе бордерото за 10 год. 76та го бил направил за Шкода, но на 10тата година му предложили Вартбург 353S, новата решетка и радиатор отпред. През 99та, колата беше на малко над 130к един ме размаза на паркинга пред един блок в Овча Купел. След като си плати за масрафа колата отиде на скрап 😢 Обичах я тая кола. Никога не ни е предавала - баща ми, брат ми и мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е, Шкодаджиите стават Вартбургджии. Големи съвпадения тука.:) Моят кум имаше 353 седан.

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Странно .. баща ми се беше записал за Лада '79 , когато продаде 1000МВ -то. 1980 прехвърли вноската за Вартбург и 1981 лятото му се обадиха , че му е излязал номера.

Всеки град е различно. Зависи и номера на вноската.

Гена, доста време мина от тогава, но помня някои неща. 1971 г. тате вади от Мототехника първата ни Шкода 100 и веднага прави вноска и записва пак Шкода. 1976та г. получава телеграма, че му е дошъл реда и взема втората Шкода. Веднага пак прави вноска. Номерът й беше 84 000. Не мога да кажа за каква кола, но 80та г. презаписа за Вартбург. Чака 2 години и взе 105 цата. Така си запази и номера/вноската да чака ред. После презаписа за Лада 2104 /комби/, не взе. После Волга 2410 и Волга не взе. Накрая пак за Шкода, но късно. И там не го огря. През това време си търкаля 105цата. Идва лятото на 90та година. Ще затварят Мототехника. Няма внос. Бяха останали само Москвич 21412, щото ги сглобяват в Ловеч. Все пак успя да вземе Москвич, да не е валат. Кара го две години, не можа да го изтърпи и го продаде. После си взе 120ка, като моята. Същия цвят даже. Та, с 15 годишна вноска взе Москвич. Ако не беше правил тези маневри с презаписванията съм сигурен, че щяха да го извикат за Шкода. Имаше и телефонен номер/услуга, където постоянно вървеше информация за марките коли до кой номер вноска са стигнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комбито с допълнителните стъкла на тавана е версията "Къмпинг", имаше и стандартно комби, с нормален си таван - "Туринг". У нас Къмпинг на живо не бях виждал до преди няколко години, не са се внасяли никога официално. Също и купето. У нас са се предлагали седан и комби "Туринг" само. Това за 311.
Колкото до 353 - седан във версии "Стандарт" и " Делукс", комбита "Туринг" и "Туринг Делукс" - това е имало в Мототехника (в Кореком също, ма не за всеки).
Нашият 353 Туринг, старият фейс, със средният радиатор и горни скорости, дядо ми го е изкарал от Кореком през 1981г. - някъде имах и разписката за около 1600 долара. Аз го яхнах 1998г на реални 62000км. това Варбурджини и няколко години по-късно му видях сметката като го вкарах в багажника на една Вектра. Събрах го наново, бях решил да го възстановя, но така го и продадох - комплектен, но за боя.

За мен по-интересни са РС-а, РС1000 Мелкус и разните прототипи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Logrus написа:

...
Нашият 353 Туринг, старият фейс, със средният радиатор и горни скорости, дядо ми го е изкарал от Кореком през 1981г......

Дядо ти е купил от Кореком по-посен Вартбург от нашия .. така де той беше делукс предназначен за Кореком , но нейде по гарите "случайно" камък му счупил челното стъкло и айде за Мототехника :)

До колкото помня , преди VW -то и баща ти го търкаляше (преди тебе).

П.П. Делукса по онова време бяха брони , дръжки и рамена на чистачките оксидирани и мокет и гума .. мисля и задната чистачка беше екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прототипите е интересно онова жълто-бежово комби със странната предница. Това е първият опит да сложат 4-тактовия VW двигател на мястото на 2-тактовия. Обаче нали е надлъжно на пътя, а е 4 цил., т.е. по-дълъг трябвало да удължат предницата с 12 см. И ся, калниците същите, капакът леко изтеглен, нова решетка и мигачи от 120L. 8 бройки са направени, но после са поставили двигателя както трябва, за да ползват и скоростната кутия от VW. И те така.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, C2H5OH написа:

От прототипите е интересно онова жълто-бежово комби със странната предница. Това е първият опит да сложат 4-тактовия VW двигател на мястото на 2-тактовия. Обаче нали е надлъжно на пътя, а е 4 цил., т.е. по-дълъг трябвало да удължат предницата с 12 см. И ся, калниците същите, капакът леко изтеглен, нова решетка и мигачи от 120L. 8 бройки са направени, но после са поставили двигателя както трябва, за да ползват и скоростната кутия от VW. И те така.

Па то имаше място под капака за V8 .. някои ентусиасти слагаха даже ладов двигател.

А туй червеникаво-кафявото изчадие с форма на 120 -ка и предница от летяща чиния , какво прави там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

До колкото помня , преди VW -то и баща ти го търкаляше (преди тебе).

Точно 🙂
Той взе буса малко преди аз да изкарам книжка и Вартбурга остана за мен - на момента набутах варела за кърпене и боя, че да мога да го яхна щом си взема тапията.

И за екстрите си прав. Като допълнителна екстра са се предлагали халогените, ама тях е можело на всяко ниво оборудване да ги насадиш.
А дядо е взел каквото е имало в момента, пък и той не беше човекът дето ще залитне по хрома. Макар че доста се е колебаел м/у Вартбурга и Волга, най-накрая е заложил на немското.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, The Best Forman написа:

Па то имаше място под капака за V8 .. някои ентусиасти слагаха даже ладов двигател.

А туй червеникаво-кафявото изчадие с форма на 120 -ка и предница от летяща чиния , какво прави там?

Близо до теб, в Сердика, даже се подвизаваше Вартбург Турист 1.9ТДИ 🤣

Изчадието 610М (на мен пък ми харесва) е рожбичката на опитите за модернизация: https://autobild.bg/wartburg-610-последният-опит/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.