Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с термостат


kvnedelchev

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам следния проблем свързан с термостата на Шкода Фабия 1.9 SDI. Термостата изтърваше, трудно загряваше и реших да го сменя с нов. След смяната с новия се оказа, че и той отваря много по рано, в смисъл като стигне до към 70-80градуса и стрелката започва да пада надолу. Казах си явно и новия не става, защото е пълно с боклуци, но същевременно реших да сменя и температурния датчик да не би случайно да е от него. Смених го, но проблема си остана. Реших пак да сменя термостата с нов. След смяната му, сега колата си загрява до колкото трябва, но като спра на място със запален двигател и  стрелката веднага започва да пада. Може ли някой който кара такъв автомобил да сподели наблюдения и как се държи автомобила му. Също така и ако някой има решение на проблема ще съм благодарен! Благодаря, предварително! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела е доста термично ефективен двигател и затова зимата трудно загрява и лесно се охлажда. Но не чак толкова, че да падне "бързо" на място.

Но, да споделя моите наблюдения. Почти всички модели на VAG показват 90 градуса на таблото при реална температура на охлаждащата система между 75 и 105 градуса. За да почне да мърда стрелката означава, че реално охлаждащата течност е под 75 градуса. Това не е добре. От друга страна, при температури от -5 и по-ниски и парно пуснато на 3та+ степен охлаждането е повече от отделената топлина от двигателя при свободен ход. Т.е. очаквано е да спадне температурата. Но това в никакъв случай не трябва да е в графата "веднага". По-бързо нещата могат да се случат при продължително спускане и спиране с двигателя. Тогава двигателя на практика не произвежда топлина (ECU-то спира подаването на гориво), а парното консумира такава. Това, естествено, води до бързо изстиване на двигателя.

Та, ако това е "проблема" решението е ... бензинов двигател. 

Но, ако наистина изстива веднага, т.е. след по-малко от 3-5мин седене на място, най-вероятно пак е термостат. Между другото това може да се провери сравнително лесно. Сутрин, при първо запалване се кара докато стрелката на температурата "отлепи", т.е. мине 50 градуса. Тогава се пипат маркучите след термостата. Ако са студени до хладни - термостата не е отворил. Ако са горещи - не затваря.

 

Успех и да споделиш решението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некачествени термостати. В общи линии, качеството е много занижено в последно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход под нулата на макс топло на степен 2 или 3 и при мен пада малко  в движение не мърда въобще 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.