Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бучащ/виещ лагер след смяна на амортисьори


TodorGB

Recommended Posts

Здравейте, 3 дни след смяна на предни амортисьори в официалния сервиз на Шкода в Надежда нещо започна да тропа откъм предните гуми. Закарах я обратно в сервиза, откъдето ми се обадиха по-късно на същия ден, че проблемът е отсранен, избягвайки да говорят за това какъв точно е бил, а по-скоро насочвайки вниманието ми към нов проблем - виещ лагер, който бил "съвсем в началото", но трябвало да се проследи. Когато върнах темата на какъв е бил проблема с тропането преди това, набързо ми обясниха, че някаква пластмаса не била завита добре (каквото и да значи това). Върнаха ми колата и за мое нещастие, е започнала да вие сериозно и не бих казал, че е "съвсем в началото" предвид че преди смяната на амортисьорите нямаше и помен от въпросното виене/бучене. Въпросът ми е следният, тъй като съм по-скоро лаик на тема автомобили и ми се иска да чуя мнения преди да вляза в следващ разговор със сервиза: Възможно ли е неизправно поставяне на новите амортисьори да доведе до ускорено износване на лагер/и и ако да, някой има ли съвет как да вляза в конфорнтация по темата? Колата е на 60 000км.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам как ще монтират грешно амортисьорите, както и те (амортисьорите де) да предизвикат какъвто и да било проблем с лагера.

Но на 60к ми се струва рано да се скапе лагер, както и ми е доста странно как преди интервенцията го е нямало, а сега се е появил. Реално надали сте минали повече от стотина километра, а лагер не се разбива толкова бързо, по мои знания ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, TodorGB написа:

виещ лагер, който бил "съвсем в началото", но трябвало да се проследи.

Виещ лагер, ама трябвало да се проследи.... Какво ще му следят. Да не би да изпадне в ремисия? Нещо май не са сигурни откъде е виенето. Процесът е необратим. Приключва с блокиране или разпадане на лагера и бучене, от което не можеш да си чуеш радиото в колата. При поставена диагноза се сменя моментално.

Моят опит показва, че лагер от днес за утре не може да се разбучи. Започва с едва доловимо виене и с пробега се усилва. Ама пробег от към 1000км. То зависи и откога си започнал да го чуваш.;)

И за мен пробег от 60к км. е малко за лагер. А и не мога да се сетя друго какво може да е. При всички случаи няма общо окачването и появата на шума. Трябват още малко данни. Виж при завой как се държи. Намалява ли виенето при завой, ляв или десен. До тук беше за лагер главина.

Всъщност, не се споменава кой лагер е. Кога се чува. В движение или на място. Може да е на скорости, диференциал ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, аз имам една идея как са ти счупили лагера, но иди го докажи...

Аз направих същата глупост преди години. Лявата полуоска не искаше да излезе от главината и с помощта на голям чук бих здраво по нея. Е,излезе, обаче видях сметката на лагера и после освен шарнира, заради който бях тръгнал да разглобявам смених и лагера.

Ако можеш огледай по оста дали има следи от бой и ще стане ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да спекулираме - може да се скапе лагер от днес за утре ... отива колата за амортисьори , вадят каретата , разглобяват , сглобяват , ама шлица на карето не влиза до край , стягат централния болт (подозирам , че Октавията е 3 или 4 на тези километри) , но като тръгва колата шлица се намества , лагера е хлабав и съответно нещо почва да тропа и се стига до разбиване на лагера .. при "проверката" стягат централния болт , ама лагера вече е фира и усилва шума .. ама иди докажи , че нямаш сестра.

Единственото , на което човек може да се опре в случая е гаранцията за извършения ремонт , но дали ЕураТек ще я уважат - Божа работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, The Best Forman написа:

Ако трябва да спекулираме - може да се скапе лагер от днес за утре ...

Даже и от днес за днес. Като му отперем два чука... Щом ги пишете тез работи, може да са сгрешили нещо в сервиза, ако е лагер главина. Би трябвало хората там да са по-подготвени. Не им е за сефте да правят такива ремонти.🤔

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, joro-120L написа:

Даже и от днес за днес. Като му отперем два чука... Щом ги пишете тез работи, може да са сгрешили нещо в сервиза, ако е лагер главина. Би трябвало хората там да са по-подготвени. Не им е за сефте да правят такива ремонти.🤔

Не съм ги ползвал , та не мога нито да ги анатемосвам , нито да ги защитавам .. само спекулирам на база обща култура.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Не съм ги ползвал , та не мога нито да ги анатемосвам , нито да ги защитавам ..

Аз също.

Не знаех, че при друга интервенция може да пострада лагера. Има вероятност в сервиза да са се издънили.

При нормална експлоатация лагера се обажда много тихо и в последствие постепенно усилва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, joro-120L написа:

Аз също.

Не знаех, че при друга интервенция може да пострада лагера. Има вероятност в сервиза да са се издънили.

При нормална експлоатация лагера се обажда много тихо и в последствие постепенно усилва.

Няма кола с предно , на която каретата да не се стягат с тръбата и ако ги оставиш хлабави ги обричаш .. за туй ако трябва да седи колата разглобена се връщат полуоските или се слагат стари карета.

За туй и по-горе написах , че единственото , за което колегата може да претендира е пропуск при сглобяването , което е довело до нова поврвда , но зависи какво пише на приемо-предавателния протокол и отговорностите на изпълнителя , както и Общите условия по гаранцията на ремонта.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.