Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фолиране или боядисване


Recommended Posts

Привет,

Купих си Шкодичка Октавия последен модел преди фейслифта. 2 бензин - 190 кончета. Черна. Всичко хубаво, ама имаха само бяла и черна. Взех черната. И сега, ми се иска да е червена. Хубаво тъмно винено червена. Питането ми е следното. Фолио ли да сложа или да я пребоядисам?
Моля, за мнение, не за ебавки. И още нещо, препоръчайте някой читав съответно за едното или другото. Бюджет макс 4000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялостно фолиране на автомобил започва от 1600 за малка кола, от 2500 за среден клас, та до 15000+ за разни изчанчени возила, мераци на пациента и т.н  (миналата година бях питал че имах някакви идеи). 
Боядисване - 2000-4000 и много нагоре левчета, зависи кой и къде. Ама като ги знам и колко читави бояджии останаха лично аз бих заложил на фолиото.

За фолио - Бул-фолио (https://skodaclub.bg/forum/forum/242-бул-фолио/) и другите за които съм чувал добри отзиви са София Детайлинг. Но и двете фирми не съм ги ползвал и нямам лични наблюдения.
Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Бул Фолио съм виждал много цялостно фолирани автомобили. Работят много качествено. Аз имам няколко фолирани от тях детайла, които до момента са си преизпълнили гаранцията двойно и имат тук-таме балончета, но все пак става въпрос за детайли в предната част на автомобила, които обират всички камъни и боклуци от предните.

Относно бюджета не мога да кажа дали ще се събереш за фолиране, но съм сигурен, че няма да се събереш за боядисване.

Разглеждал ли си варианта за боядисване с боя тип "пластидип"? Не знам обаче колко е издържлив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро един колега (вече бивш), си фолира колата, фолксваген широко. Направи я двуцветна, черно мат и червено кадифе. Сумата която каза че е платил- 3500.  Обсъждах с него фолиранено е боядисването, каза че след фолио няма как да не я боядисаш. Това ако един ден ти писне от фолиото и решиш да връщаш боята. Каза че лакът задължетелно пада, а може и боята.....

Аз лично съм на мнение, че фолирането е като боядисването, зависи кой колко е майстор. Ако желаеш ще го питам кой е фолирал неговата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

...каза че след фолио няма как да не я боядисаш. Това ако един ден ти писне от фолиото и решиш да връщаш боята. Каза че лакът задължетелно пада, а може и боята.....

Това ми е трудно да го повярвам! Би означавало ако ти се увреди фолиото на предния капак и трябва да го смениш да трябва да пребоядисаш и целия капак?!? Не виждам логика, след като черпиш фолиото с пистолета за горещ въздух и то се отлепя сравнително лесно.

Сега е момента Борис от @Bulfolio да се изкаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Izolini написа:

Това ми е трудно да го повярвам! Би означавало ако ти се увреди фолиото на предния капак и трябва да го смениш да трябва да пребоядисаш и целия капак?!? Не виждам логика, след като черпиш фолиото с пистолета за горещ въздух и то се отлепя сравнително лесно.

Сега е момента Борис от @Bulfolio да се изкаже.

Някои фолиа имат лепило , което пропива в лака и при необходимост от боядисване , трябва да свалиш всичко , инак новата боя матира , напуква и става като на стара баба кожляка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, The Best Forman написа:

като на стара баба кожляка.

Ти със сигурност си наясно 😉

 

Извинявам се за спама, но явно аз не съм попадал на такива фолиа, а не съм чувал и от приятели да са се оплаквали. 

Ето цитат от страницата на Булфолио

Цитат

Естествено, професионално монтираните фолиа, могат да се отстранят без остатък и оригиналната боя се запазва. Това допринася за запазване на стойността, особено при луксозните коли.

Същиата декларация присъства и на сайтовете на другите стидия за фолиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Izoliniаз само споделям какво са ми казали, аз лично не си падам по фолирането и не съм се интересувал на тази тема :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, koceto_ написа:

... Хубаво тъмно винено червена. Моля, за мнение, не за ебавки.

Винено червена, напръскана с кюфтета. :)

 

преди 18 минути, vladkant написа:

аз лично не си падам по фолирането и не съм се интересувал на тази тема :) 

И сега по темата. Аз пък не си падам по пребоядисване. Не бих си унищожил оригиналната боя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

И сега по темата. Аз пък не си падам по пребоядисване. Не бих си унищожил оригиналната боя.

да ти покажа моята боя и тогаз да кажеш аз кое да предпочета :D 

иначе ако има такива фолиа дето могат да се махнат без да навредят на боята, съм съгласен

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, vladkant написа:

да ти покажа моята боя и тогаз да кажеш аз кое да предпочета :D 

Мисля, че не беше нужно да уточнявам, че когато се налага, ще има пребоядисване. 120ката ми е пребоядисана.

В случая имаме:

Преди 22 часа, koceto_ написа:

Купих си Шкодичка Октавия последен модел преди фейслифта.

Няма забележки по боята. Човека иска да сменя цвят. Свалял съм фолио от служебна кола. Бяха надписи. Единственото "поражение" на боята беше, че под надписите боята беше по-лъскава, т.е. запазена.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, joro-120L написа:

Мисля, че не беше нужно да уточнявам, че когато се налага, ще има пребоядисване. 120ката ми е пребоядисана.

Разбрах те, мисълта ми беше че при мен е по добре да се пребоядиса, щот просто на повечето места лак няма, седи на петна. Т каквото и фолио да сложа ще е все тая когато ми писне. 

По скоро да намери такова фолио което при махане да не сваля и боята. Иначе фолирането е по бързо и май по ефтинджос (за ефтиното май е спорен въпроса). И друго което се сетих, ако се фолира изцяло и тотално се сменя цвета, май трябваше и до любимите ни КАТ да се минава. Имаше особености при фолиото, но ако е изцяло.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при смяна на цвета, в КАТ и нов талон.

И да не останеш с впечатление, че съм фен на фолиото. Ни фолио, ни боя ще слагам. Карам си я какъвто цвят съм я взел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

... при мен е по добре да се пребоядиса, щот просто на повечето места лак няма, седи на петна.

Лака пада при пребоядисвана кола или детайл.. Щот толкова добре е направена. При заводско боядисване, това не може да стане.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

По скоро да намери такова фолио което при махане да не сваля и боята.

Заводска боя не може да се свали от фолио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Izolini, бившото ми Йети, новия собственик го фалира, така е. @joro-120L е прав, има особеност за в КАТ - или технотест за смяна на цвят или един основен детайл да е в оригиналния по талон цвят (до колкото знам врата не става и на Йети-то тавана е без фолио). Друго, задължително фактура и обявяване при застраховател, защото иначе не покрива фолио каското. Като доплащане за допълнително застраховане също е много скъпо! Боя и лак не знам да падат или поне не на Йети-то, а вече няколко детайла преправя собственикът. Мисля, че е кофти да подменяш фолио на детайл, получава се разлика в цвета, при смяна след няколко години. Друго дразнещо е разликата при отворена врата или капак - вижда се основния цвят на колата и контрастира. Мога да дам контакт на лично на Пепи (новия собственик на Йети-то), за повече инфо на автора на темата. Като пари мисля около 4-5к лв преди 3г, че даде. Къде, какво и подробности не знам повече. @koceto_ лично мнение - карай си колата така, не се занимавай със щуротии... Грешни пари на вятъра, спорен ефект е фолиото! А да разглобиш нова кола и да я окалпазанят тука бояджии, не е нормално за мен (пак трябва да боядисваш отвътре колонки, рамки и тн, демек не е просто боядисване на кола като цена, под 5-6к няма да намериш читав сервиз за тая работа)! Черният цвят си е супер!!!  Сложи едни ТОП джанти, нещо друго по купето и ще си по-доволен! Ето ти проверен сайт за аксесоари и тн https://www.kopacek.com . Качи някоя снимка да я видим колата! 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вметна по темата, преди 2г пребоядисах в оригинален цвят Октавия-та. Малко над 5к лв излезе удоволствието и то без колонки и тн. Като време - 3 седмици. Разглабяне, сглабяне, боя. Не е лесна работа това упражнение! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се по темата:

Оценявам коментарите и предупрежденията Ви, но, съм твърдо решил да го правя. Щото алтернативата е да я продам и да си купя нова.
За фолио, след 2 дни ровене и помощ от chatgpt, се спрях на следните:

https://carcraft.bg/faq/  - в Пловдив, 4000 лв за 3 дни

https://www.varnafolio.com/contact-2/ - Варна, 3500 лв за 5 дни

Пловдивчани изглеждат по-надеждни. Мисля да е при тях. Макар, тази седмица ще правя стъклата в Про Тинт, и ще ги питам и тях за цялостно.

Но, да, недостатък е, че ще има детайли които ще останат в черно. Но, с цветът който съм избрал, мисля няма да е проблен. Поне така излиза според снимките от chatgpt.

Колкото до избора между фолио и боя, вече се убедих, че фолио е доста по добре.

Благодаря на всички. Ще пусна снимки.

skoda.png

skoda2.png

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

Лака пада при пребоядисвана кола или детайл.. Щот толкова добре е направена. При заводско боядисване, това не може да стане.

 

Заводска боя не може да се свали от фолио.

Жоро, лака пада и при 20+ годишна кола като на Влади, която не е виждала гараж или сянка и идва от слънчева Италия. Говорим за оригинална, фабрична боя.

 

Дори и при идеални условия, като в случая, нова боя без дефекти, след евентуално сваляне на фолиото, ако не се увреди лака, мисля че ще трябва да се почисти от лепилния слой, защото все някъде ще остане и трябва да се пастира цялостно. Цялостното фолиране, може да гарантира до по-висока степен еднаквост на лака след сваляне, защото при брандиране се запазва лака само под надписите и при махане се вижда контраста от овехтяването/износването му около надписите.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, koceto_ написа:

Точно каквото искам!

Браво! Аз днес, след като видях каква красавица ти е нарисувал, се опитах да го накарам да ми нарисува "Бял Фолксваген Туарег 2012 с черни огледала". Не стана. После пробвах с "White VW Touareg 2012 with black side mirrors". Пак не стана. Даже го връщах по два пъти и на двата езика, няма баце - бели та светят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Izolini написа:

Браво! Аз днес, след като видях каква красавица ти е нарисувал, се опитах да го накарам да ми нарисува "Бял Фолксваген Туарег 2012 с черни огледала". Не стана. После пробвах с "White VW Touareg 2012 with black side mirrors". Пак не стана. Даже го връщах по два пъти и на двата езика, няма баце - бели та светят!

Покажи му снимка на колата, която искаш да променя… 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, Izolini написа:

Браво! Аз днес, след като видях каква красавица ти е нарисувал, се опитах да го накарам да ми нарисува "Бял Фолксваген Туарег 2012 с черни огледала". Не стана. После пробвах с "White VW Touareg 2012 with black side mirrors". Пак не стана. Даже го връщах по два пъти и на двата езика, няма баце - бели та светят!

image.thumb.png.7977c1aa8b8df54e57d7d7b3cdb744ab.png
Такава ли?

image.png.47d4ac4c59b06bb422fa33c19fd7b2a7.png

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.