Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискове и накладки за Супърб 3


Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми смяна на предни и задни дискове и накладки на Супърб 3 преди фейслифта.

Каква марка ще препоръчате?

Не съм състезател, но все пак искам да спират добре, да не се изкривят след няколко месеца и да не свирят като товарен влак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, winrg написа:

Здравейте,

Предстои ми смяна на предни и задни дискове и накладки на Супърб 3 преди фейслифта.

Каква марка ще препоръчате?

Не съм състезател, но все пак искам да спират добре, да не се изкривят след няколко месеца и да не свирят като товарен влак.

Най-малко като размери са други в сравнение със старата ми Октавия, но аз заложих на АТЕ при смяната. Имам предвид всичко. Не съм усетил да се кривят, вече 50к. км. Единствената забележка е, че понякога се чува леко присвирване при плавно спиране на светофар, но не съм се старал да разбера откъде идва. Все пак мисля че от задните. Варианти има много, например може да направиш комбинация, дискове АТЕ с накладки от друга марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз сложих дискове textar с накладки ate рано е да се каже  минал съм 1500 км добре спира и засега не свирят и не скърцат 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред съм с накладки Brembo max, а отзад с ATE ceramic. И двете спират добре, задните почти не цапат, предните издават звуци периодично. Според майстора, предвид последните изисквания на ЕС за намаляване на праховите частици, всички накладки свирят заради по-едрите метални парчета в тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ми предстои смяна на предни накладки, с които съм изминал почти 130к км - TRW COTEC (в комбинация с дискове от същата марка монтирани на Фабия). Аз също не съм екстремен шофьор, а и моделът на накладките не са от най-висок клас, но все пак впечатленията са такива:

+ сравнително добър спирачен ефект, проявил се в редица екстремни спирания - от градски до магистрални условия

+ добро състояние на огледалната повърхност на спирачните дискове след целия пробег до момента, липсват дълбоки концентрични канали - това вероятно показва, че материалът в накладките е бил с относително добра хомогенност, което пази дисковете

+ сравнително неинтензивно отделяне на прах

- като минус може да се отбележи просвирването при леко до умерено натискане на спирачката, като за това влияе и наличието на прах. След обилно измиване на автомивка, например, спирачките рязко утихват.

 

По отношение на това дали се кривят дисковете на TRW: на моменти се е случвало да се появяват вибрации при спиране с висока скорост, заради което по някое време проверявах дисковете с микрометър (измервателен часовник), но отклонението беше в рамките на допустимото - примерно между 0,02-0,04 mm при норма до 0,1 mm, ако не бъркам числата. Трудно е да се каже категорично откъде е идвало биенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрямо опита ми от няколко автомобила и факта, че съм състезател, смело мога да препоръчам Цимерман. Като няма особен смисъл да се хвърля човек в по-високите им класове - дупчени, Спорт, Coat Z и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че повечето дистрибутори на части ги предлагат. Но Аутодок също е добър вариант. Там периодично пускат и промота и се връзват на извънземно добри цени :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си Zimmerman за Волвото от аутодок. На самите дискове си пише произведено в Германия. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, niki написа:

Взех си Zimmerman за Волвото от аутодок. На самите дискове си пише произведено в Германия. 

 

Мисля, че те все още произвеждат само там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма откъде да се вземе категорична информация, сваляш колелото и мериш, за да не стават грешки. А някъде под ръждата трябва да има и надписи на самия диск. Обикновено пише "Min Th"в inch (mm). Не съм сигурен, но диаметър май не съм виждал да пише.

Нещо таков, ако разчиташ на снимката:

20241103_202752.thumb.jpg.f70aedc5377f6c39e2c487e75ba44efe.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сваляне на колелото е ясно, но все пак сме в 21 век и би трябвало да може и по други начини да става.

Колата е комби, 2.0тди, 150 коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, winrg написа:

Със сваляне на колелото е ясно, но все пак сме в 21 век и би трябвало да може и по други начини да става.

Колата е комби, 2.0тди, 150 коня

Освен да се обадиш/питаш в магазин за авточасти, може и в ЕТ, и по номера на рамата ще ти изкарат какво дава програмата. Все някъде ще има размери или поне по парт номера на частта ще намериш нужната информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел, който има сервиз и ми поръчва с отстъпка, но и той не дава гаранция дали ще дойдат верните части. Казва, че при VAG доста често се получават грешки. На старата Октавия поръча лагер главина по номер на рама, после се оказа, че не става. Сега за Цимерман ми каза, че може да поръча, но ако се окажат грешни не може да ги смени. За други марки може да се сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, skodafen написа:

И аз съм вземал са Германия докато евтините серии на Ate, Textar, Brembo,TRW са Китай 

ATE ceramic накладките бяха произведени в Италия. 

А относно размера, очевидно ще трябва да се прибегне до нискотехнологичния похват с рулетката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид дисковете, моите накладки ATE бяха Чехия,бях поръчал Textar, дойдоха Румъния с едно заобляне от долния и горния край ,аз исках да са прав ъгъл да контактуват с цялата си повърхност и ги смених са  ATE 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, winrg написа:

Със сваляне на колелото е ясно, но все пак сме в 21 век и би трябвало да може и по други начини да става.

Колата е комби, 2.0тди, 150 коня

 

Ако начина с рулетката не е вариант, а и проверката по ВИН не дава надежден отговор... Някъде върху пода на багажника под кората, вероятно вляво от легена на резервната гума, трябва да има стикер с кодове, които маркират оборудването на колата. В поне един от тези кодове се съдържа косвена информация за типа на спирачките (например диаметри на дискове, тип на накладките, с/без сензор за износване и т.н.). Нужно е обаче внимателно търсене и сравняване на кодове, за да се намери точната част за конкретната кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, winrg написа:

Имам приятел, който има сервиз и ми поръчва с отстъпка, но и той не дава гаранция дали ще дойдат верните части. Казва, че при VAG доста често се получават грешки. На старата Октавия поръча лагер главина по номер на рама, после се оказа, че не става. Сега за Цимерман ми каза, че може да поръча, но ако се окажат грешни не може да ги смени. За други марки може да се сменят.

 

Чак доста често не бих казал. Аз имах подобен проблем със Супърба. По рама излизат едни предни дискове, в действителност са други. Но в момента съм на 4ти ВАГ, това е било единствената разминавка за 4 коли и 12г. А чарколяк бая съм поръчвал 😁

Вариант ти е да си поръчаш от Аутодок. Доплащаше се 3-4 лв. към поръчката и имаш 200 дни да ги върнеш. (малко са по спомен цифрите). Цените им са равни или съвсем малко по-зле, от това, което някой ще ти вземе със стандартната 37% отстъпка от вносител/дистрибутор. За около седмица са при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак доста често не бих казал. Аз имах подобен проблем със Супърба. По рама излизат едни предни дискове, в действителност са други. Но в момента съм на 4ти ВАГ, това е било единствената разминавка за 4 коли и 12г. А чарколяк бая съм поръчвал

Вариант ти е да си поръчаш от Аутодок. Доплащаше се 3-4 лв. към поръчката и имаш 200 дни да ги върнеш. (малко са по спомен цифрите). Цените им са равни или съвсем малко по-зле, от това, което някой ще ти вземе със стандартната 37% отстъпка от вносител/дистрибутор. Ако имаш фирма под ръка, пускаш си и фактура и ти ги пращат без ДДС.

За около седмица са при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.