Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колебание между Octavia FL combi и Karoq, 2025 година


Milen_89

Recommended Posts

Здравейте хора,

 

Много се колебая между Skoda Octavia FL 2025 и Karoq 2025, автоматик и двете, двигател 1.5 TSI 150 коня, Edition пакет. В момента карам ръчка Форд Фокус 1.6, 115 коня, 2011та. Е града го карам рядко, на къси разстояния. Извънградско го ползваме семейно да пътуваме, като годишно правим по 6-12к км, някои от преходите са 2-4к км. за 6-10 дни.

Правих тест драйв и на двете. Това което видях е...

 

Octavia:

+ достатъчно висока е, по нормални бордюри ще мога да се катеря за паркиране 

+ Добре в усещам като движение 

+ Стои по модерна

+ "лоста" за скоростите ме кефи повече 

+ По-голям багажник

- климатика се управлява от мултимедията, което е малко тромаво.

- звука се управлява и от сензор, под мултимедията, и се натиска понякога

- по-дълга е, и не знам дали ще усетя разликата при намиране на място в графа

 

Karoq

+ Edition пакета включва Travel Assist екстра, която има в нея Lane assist, и може да държи лентите сам, не съм го тествал ...

+ По-висок, тоест по-голям clearance 

+ по-къс...

+ Климатика се управлява с врътка 

- мултимедията е по-стара модел, не знам дали ще ми пречи това от към функционалности

- при дълъг път, магистралите и тн, не знам дали движението няма да е по-кофти, тоест по-нестабилен

- при тест драйва ме заболя кръста, не знам дали не е от позицията на седалката.

- разхода ще е една идея по-голям

- по-слабо ускорение?

 

Дали някой който има наблюдение над двата модела може да даде акъл 😂 притеснява ме удобството, за шофьора предимно, и стабилността на колата, при дълъг път и дали този lane assist си заслужава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

karoq и семенен автомобил според мен се изключват ,отзад  пространството е малко на мен ми е тясно багажника не е кой знае какво за семейството с две деца според мен ще е догоре ,освен това заради късото междуосие вози твърдо

,определно не най-комфортното особено по нашите неравни пътища 

Като плюс може да се отчете по-високата позиция на седене 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да сравняваш СУВ с комби. Ако се пътува често на големи разстояния, комбито е за предпочитане. Тези 4,70м на октавията почти не може да ги разбереш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това ме дразни, че сигурно 50% от хората в днешно време, които избират SUV (макар и псевдо такива), ги купуват, за да се качват по бордюрите, да паркират в градинките и в калта, а не защото ще ги използват в условия за такъв тип автомобили. Няма да казвам какво става след това, повечето се досещате.

Като оставим това настрана, брат ми последно беше пред същата дилема. Е прецени, че за неговото каране/начин на ползване, Октавията му пасва най-добре, макар и не чисто нова, защото не е рентабилно за сравнително малък годишен пробег. Относно Карока, на мен ми изтъкна същите недостатъци, за вътрешното пространство и по-малкия багажник. Единственото, което отчиташе като предимство беше по-големия просвет. Предимството на просвета е, че може да минаваш и по по-лоши пътища, черни пътища, дълбоки коловози, а някъде се налага. Ние сме се учили и като първи автомобил в шофьорския ни стаж е бил ВАЗ 2103. Учихме се по черни пътища и ценим високо това предимство, но псевдо джипките имат друг недостатък, клатят се повече заради по-високия център на тежестта. Естествено, ако не си агресивен шофьор, това няма да ти е проблем, просто ще влизаш по-умерено в завоите. Ако "89" идва от годината ти на раждане, бих казал, че е рано да се оплакваш от болки в кръста и то при кратко пробно шофиране, но точно аз не съм пример, защото моите проблеми са си сериозни и не съвсем от скоро, но чак толкова бързо да се схващаш, не е нормално. Или не си си нагласил седалката да ти е удобно или наистина тая седалка никак не е ергономична, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря. Дължината на октавията явно няма да е толкова проблем.

За качването по бордюрите, просто в нашия квартал често няма места и има 3-4 шано, за които се иска да се кача по бордюр по някой път като да ме запушили 😂За офроуд може и да ми е полезно, колкото да стигна до място за бивакуване, но тъй като до сега съм нямал проблем с Форда, няма да имам и с Октавията предполагам.

За кръста, проблеми да искаш, ама като нищо да е от настройката на седалката, защото се сетих да я смъкна и да видя настройките чак накрая на тест драйва.

 

Утре ще водя и жената с мен, да си каже мнението като пасажер, и да видим.

 

Ако някой има мнение да даде за този допълнителен пакет travel assist, включващ lane assistant при Karoq-a, ще е екстра, да знам дали е нещо, което да му даде предимство при избора ми.

 

Супер сте, изглежда в този форум си помагате наистина.

Лека вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без преки наблюдения върху двата модела: автомобилът ще се ползва предимно за дълги пътувания, щом гледате комби и размер на багажника, явно не говорим за двама души с едно сакче, изброените плюсове и минуси всъщност са доста обективни, според мен.

При така заложените условия бих се спрял на Октавия (особено че съм фен на комбитата) - возията й ще е по-комфортна от тази на псевдоджипката, стабилността, спомената по-горе, също е предимство когато се кара на дълъг път, предполагаемо с по-висока скорост.

Относно дължината - моето возило също е 4.7м. и нямам проблем с паркирането в центъра на София, е някои места се налага да фи гледам тъжно докато ги поднинавам, ама рядко се случва. Отделно че Октавията, най-вероятно, има всякакви парктроници, камери и т.н.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, 2ма възрастни с две деца сме, та не е за две сакчета 😂

Няма да я мисля дължината, явно няма да е толкова проблем. Благодаря ти и на теб @Logrus

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Milen_89 написа:

Правих тест драйв и на двете. Това което видях е...

 

Octavia:

+ достатъчно висока е, по нормални бордюри ще мога да се катеря за паркиране 

+ Добре в усещам като движение 

+ Стои по модерна

+ "лоста" за скоростите ме кефи повече 

+ По-голям багажник

- климатика се управлява от мултимедията, което е малко тромаво.

- звука се управлява и от сензор, под мултимедията, и се натиска понякога

- по-дълга е, и не знам дали ще усетя разликата при намиране на място в графа

 

Karoq

+ Edition пакета включва Travel Assist екстра, която има в нея Lane assist, и може да държи лентите сам, не съм го тествал

+ По-висок, тоест по-голям clearance 

+ по-къс...

+ Климатика се управлява с врътка 

Тези плюсове не са решаващи и не дават тежест за избор на Карок.

1. Lane assist - Карал съм Скала с такъв асистент и го изключвах още с качването в автомобила. Не вярвам да си толкова гламав и да не можеш да държиш пътя, или да разчиташ колата да те кара.;) За мен, по-скоро е дразнещ асистент. Ако не дадеш мигач, воланът се вдървява и не ти дава да напуснеш лентата. Става, но с по-голямо усилие. Нали, примерните шофери редовно работят с мигачи и това не би било проблем. Гадно е, ако в последния момент трябва да заобиколиш нещо на пътя и нямаш време за мигачи.

2. Разбрахме, че и Октавията ти е достатъчно висока.

3. "по-къс" - Съответно, по-малък багажник, което не е в + за четиричленно семейство.

4. За някаква си врътка не си струва да вземаш Карок.

 

+1 за Октавия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра, наклоних везните към октавията. Само трябва да реша дали ми се чака за по-голямата мултимедия с карта, която се визуализира на таблото, акустични стъкла, Canton аудио система и евентуално Ел регулиране на предните седалки.

Има наличен без тези екстри веднага, ако е с тях... Поръчка и нз кога идва 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Milen_89 написа:

Екстра, наклоних везните към октавията. Само трябва да реша дали ми се чака за по-голямата мултимедия с карта, която се визуализира на таблото, акустични стъкла, Canton аудио система и евентуално Ел регулиране на предните седалки.

Има наличен без тези екстри веднага, ако е с тях... Поръчка и нз кога идва 😂

 

Лейн асист - Удобно за магистрално. Ако е в комбинация с дистроник, колата става напрактика self driving. Пасата ми има и traffic jam assist. Той работи съвместно с lane и дистроника. В задръствания се движи сама :)

 

Екстрите, които си изброил по-горе са персонален вкус, но акустичните стъкла правят голяма разлика. Ел. седалките например...да, удобство е, но реално колко често човек мести предните седалки 🙄 Айде шофьорската ако карат различни хора да, ама пасажерската...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Milen_89 написа:

Само трябва да реша дали ми се чака за по-голямата мултимедия с карта, която се визуализира на таблото, акустични стъкла, Canton аудио система и евентуално Ел регулиране на предните седалки.

Има наличен без тези екстри веднага, ако е с тях... Поръчка и нз кога идва 😂

Ако не бързаш и не е спешна покупката, конфигурирай по твой вкус и приоритети, после да не те е яд. Кола не се купува всеки ден и трябва с удоволствие да сядаш зад волана. Екстрите, които си посочил, според мен си заслужават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карока е шумен с този мотор и ръчка. Не съм карал октавия но не вярвам да е по-зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Milen_89 написа:

Екстра, наклоних везните към октавията. Само трябва да реша дали ми се чака за по-голямата мултимедия с карта, която се визуализира на таблото, акустични стъкла, Canton аудио система и евентуално Ел регулиране на предните седалки.

Тук говорим за няколко хиляди в "екстри". Оглейдайте хубаво кое къде се предлага и колко струва да се добави в това ниво !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решихме да поръчаме октавията, 1.5 бензин,  150 коня, Edition модел.

Като екстри ще добавя:

- Information... Plus, заради по-голямата мултимедия

- Comfort plus - защото трябва да се добави за да може canton озвучаването да се добави... Пък туко виж има нещо полезно

- Canton озвучаване - гледам не добри отзиви за него, но ме съмнява да е по-зле от нормалното с 8 говорителя...

 

Благодаря ви за мненията ❤️

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително акустични стъкла вземи. Не са много като пари, но определено това е най-смислената добавка от изброените от теб по-горе.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи и подгрев на дюзите на пръскалките и евентуално на челното стъкло! Според мен са мъст хев екстри. Също опцията за сгъване на задните седалки от бутон в багажника е готино да го имаш, както и флип масички на задните седалки. Не знам какъв е салона в това изпълнение, но полу кожен салон е доста по-приличен от текстилния, а и отзад на предните седалки, ако са в кожа е по-лесно за поддръжка. Дистроник е хубаво, но лаин асист не е приложим в БГ! Помисли и за 220в изход. Като е комби панорамния люк дава усещане за простор, но предполагам ще е доста пари и ще се забави поръчката! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.