Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

преди 7 минути, The Best Forman написа:

Слагай кората , че така е много грозен тоя мотор :)

 

Кората е открадната при обслужване във VW. Не мисля да му купувам. Тия машини по принцип имат тенденция да работят бая горещи, не искам да го душа :)

Но трябва да му взема долна, че в момента е с полу :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Слагай кората , че така е много грозен тоя мотор :)

Миналата година мой приятел си купи чисто нов Карок. 1.5 бензин. Идва да ми се похвали, отваря предния капак, гледам и питам:

- Къде ти е кората?!

- Не знам. Така го взех.

- Ходи в Еуратек да си я търсиш!

Отиде и там му казали, че вече така идват от завода. Без кора. Нещо от сорта на противопожарна безопасност му обяснили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

 

Кората е открадната при обслужване във VW. Не мисля да му купувам. Тия машини по принцип имат тенденция да работят бая горещи, не искам да го душа :)

Но трябва да му взема долна, че в момента е с полу :(

Бензиновите са с половин кора така да се каже, не покрива целия отсег отдолу. Но ако под "полу" имаш предвид, че е счупена вече е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, ghost_rider написа:

Бензиновите са с половин кора така да се каже, не покрива целия отсег отдолу. Но ако под "полу" имаш предвид, че е счупена вече е друго.

 

Здрава си е. Просто не покрива всичко. Което според мен не е ок. Не знам защо така са я измислили. Факт е, че ще се охлажда по-добре, ама тая мизерия, която блъска... Също няма и кора отзад да пази Халдекса. Което също не намирам за адекватно. Лошото е, че за отзад няма фабрични решения :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

 

Кората е открадната при обслужване във VW. Не мисля да му купувам. Тия машини по принцип имат тенденция да работят бая горещи, не искам да го душа :)

Но трябва да му взема долна, че в момента е с полу :(

Тамън мислех да напиша ,че някой я е гепил 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.04.2025 г. at 19:19, joro-120L написа:

Миналата година мой приятел си купи чисто нов Карок. 1.5 бензин. Идва да ми се похвали, отваря предния капак, гледам и питам:

- Къде ти е кората?!

- Не знам. Така го взех.

- Ходи в Еуратек да си я търсиш!

Отиде и там му казали, че вече така идват от завода. Без кора. Нещо от сорта на противопожарна безопасност му обяснили.

Идват вече без кори, икономия....иначе разправят някакви небивалици.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, sando2 написа:

Идват вече без кори, икономия....иначе разправят някакви небивалици

И аз мисля така. За какво охлаждане говорят - то за целта си има цяла охладителна система! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя, освен от охладителната система, се охлажда и от корпуса си. При дизелите, поне при моя, са направени доста усилия това охлаждане да бъде елиминирано, или поне драстично намалено, за да загрява все пак зимата. При бензиновите коли температурно нещата са "малко" по-различни и охлаждането от корпуса хич не е за пренебрегване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като махнах ватата от капака на двигателя на ДеБелия Варел започна да грее доста по-малко при движение с ниска скорост из центъра. На скоростта на загряване не ми се струва да се е отразило, все така загрява бързо като бензин, сигурно защото е пълно с подгревни свещи, включително в антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

При бензиновите коли температурно нещата са "малко" по-различни и охлаждането от корпуса хич не е за пренебрегване.

Пепи, съгласен съм че бензиновият мотор отделя повече топлина, но досега как можеше да имат кори. Не е причина топлината.

Кофти е без кора. Няма завършен вид. Всичката карантия е отвън.

Снимка на същия мотор, когато беше с кора и показно как трябва да се мие двигател. :)

 

nRaXp6Qcg0bgm7yp6XkXC5MlRsqjT9LKJeF634WePuKo__UR9JexeU3ORvlud20nm5HDYH7O7rZjhpykiiLIORJWLDlQ2H-xGb38-7Ar-xHe2vg0dZM1II0emW1.jpg.7ce8806503e420f8e6955656702e0cf5.jpg.3de17b97e781e3f006c103dce326e8b7.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

След като махнах ватата от капака на двигателя на ДеБелия Варел започна да грее доста по-малко при движение с ниска скорост из центъра.

Тази вата е за шумоизолация и да не ти пече боята на капака, че ще загуби гланц.

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

все така загрява бързо като бензин, сигурно защото е пълно с подгревни свещи, включително в антифриза.

Гледаш термометъра, или топлото от парното. При мен "загрява" по-бързо и от бензин, щото имам ел. нагреватели в духалките, а уреда не е мръднал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, joro-120L написа:

Тази вата е за шумоизолация и да не ти пече боята на капака, че ще загуби гланц.

 

Гледаш термометъра, или топлото от парното. При мен "загрява" по-бързо и от бензин, щото имам ел. нагреватели в духалките, а уреда не е мръднал.

Термометъра. За 2 километра при температура под 0 е на 90

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Пепи, съгласен съм че бензиновият мотор отделя повече топлина, но досега как можеше да имат кори. Не е причина топлината.

Кофти е без кора. Няма завършен вид. Всичката карантия е отвън.

Снимка на същия мотор, когато беше с кора и показно как трябва да се мие двигател. :)

 

 

Жоре, аз не отричам естетичния елемент! Но, макар и малко, кората е от значение. И, да, преди 30 години колите бяха едни, преди 20 други, преди 10 трети и сега съвсем различни. От една страна термичната ефективност на всички двигатели се повиши. От друга почнаха от миксери 1.4 да вадят по 200 коня. Да, не се карат непрекъснато в такъв режим, но когато се наложи, нали трябва да се охлади? А и почнаха сериозно да обръщат внимание на теглото и цената. А кората е минус и за двете. Сигурен съм, че някой ще каже "Абе 20 цента и 500 грама", ама 100 хиляди коли по 20 цента и ... си стана цена. Не, не ги оправдавам, Просто споделям визията си, защо се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показал съм същия мотор. 1.5 150 к.с. с кора. Затова не вземам отношение към мнението ти извън цитата.

 

Преди 1 час, PRR написа:

А и почнаха сериозно да обръщат внимание на теглото и цената. А кората е минус и за двете. Сигурен съм, че някой ще каже "Абе 20 цента и 500 грама", ама 100 хиляди коли по 20 цента и ... си стана цена. Не, не ги оправдавам, Просто споделям визията си, защо се случва.

Така де. Тук сме на едно мнение.

 

На 19.04.2025 г. at 22:43, sando2 написа:

Идват вече без кори, икономия....

 

Преди 10 часа, baijoro написа:

И аз мисля така.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам против да е без. В крайна сметка чак толкоз не ги гледаме. Като се замислите, кога отваряте капака? Три пъти в годината да си сипем течност за чистачки. Ако се отваря за ремонт/обслужване, кората е първото, което изхвърча настрани. От друга страна, кората освен, че крие грозотията, може да скрие и някой теч например, който бихте видяли много рано. За охлаждането при бензина, особено турбо ако има, няма спор. Най-добре да е максимално оголен. По принцип отдолу ако е гол е топ, защото въздуха под колата изтегля горещият от моторния кош. Прави почти вакуум. Преди години в Ф1 слагаха едни кухини под пилота на същият принцип. Ground effect мисля, че беше термина. Но... връщаме се на основната тема - хигиената в тия пространства. Цялата мизерия от пътя се завира на всевъзможни места. А там все пак има буксички, гумени маркучи и уплътнения и прочие на корем. Не им се отразява добре микса от смазочни продукти, прах, луга, вода и т.н. А в същото време не е като да вдигнеш капака и да му удариш една водоструйка. Щото както казах - Спокойно минаваш няколко К в демидж, при лошо стечение на обстоятелствата. Макар че тия дни го коментирах с шурето. Той ми каза, че в Швейцария колата преди да ходи на ГТП, задължително мият мотора.

 

п.с. - На тема икономика на автомобилостроенето- Моето TSI е с пластмасово корито на картера. Ясно е, че е за да се спестят пари. Официалната версия е "олекотяване" на мотора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, PRR написа:

А кората е минус и за двете. Сигурен съм, че някой ще каже "Абе 20 цента и 500 грама", ама 100 хиляди коли по 20 цента и ... си стана цена. Не, не ги оправдавам, Просто споделям визията си, защо се случва.

Прав си в това отношение, парата си е пара, ама който си купува нова кола, да дават избор, а не да разправят разни врели некипели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

По принцип отдолу ако е гол е топ, защото въздуха под колата изтегля горещият от моторния кош. Прави почти вакуум.

Саше, основният поток въздух влиза покрай и през радиаторите на самотек и обдухва целия мотор. Така, че има циркулация, което е още по-добре.

 

преди 52 минути, sando2 написа:

който си купува нова кола, да дават избор, а не да разправят разни врели некипели.

На приятелчето Карока даже му стояха местата/ябълките за закрепване на кората. Все едно някой е забравил да я сложи.

Тоест, дали са възможност, който иска да си купи и сложи. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, joro-120L написа:

Тоест, дали са възможност, който иска да си купи и сложи. ;)

Предполагам, че наистина е опция. Въпреки, че между добро охлаждане и визия, която не се вижда, май предпочитам първото :D Ще взема да пробвам лятото на жегите как се държи с и без кора :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, sauber написа:

Аз нямам против да е без. В крайна сметка чак толкоз не ги гледаме. Като се замислите, кога отваряте капака? Три пъти в годината да си сипем течност за чистачки. Ако се отваря за ремонт/обслужване, кората е първото, което изхвърча настрани. От друга страна, кората освен, че крие грозотията, може да скрие и някой теч например, който бихте видяли много рано. За охлаждането при бензина, особено турбо ако има, няма спор. Най-добре да е максимално оголен. По принцип отдолу ако е гол е топ, защото въздуха под колата изтегля горещият от моторния кош. Прави почти вакуум. Преди години в Ф1 слагаха едни кухини под пилота на същият принцип. Ground effect мисля, че беше термина. Но... връщаме се на основната тема - хигиената в тия пространства. Цялата мизерия от пътя се завира на всевъзможни места. А там все пак има буксички, гумени маркучи и уплътнения и прочие на корем. Не им се отразява добре микса от смазочни продукти, прах, луга, вода и т.н. А в същото време не е като да вдигнеш капака и да му удариш една водоструйка. Щото както казах - Спокойно минаваш няколко К в демидж, при лошо стечение на обстоятелствата. Макар че тия дни го коментирах с шурето. Той ми каза, че в Швейцария колата преди да ходи на ГТП, задължително мият мотора.

 

п.с. - На тема икономика на автомобилостроенето- Моето TSI е с пластмасово корито на картера. Ясно е, че е за да се спестят пари. Официалната версия е "олекотяване" на мотора :)

2.0тси суперб 3 фл идва с кора от материал като джапанки от пазара, тип "неопрен", ако не бъркам, подобно на "фибрана" за изолация. Имаха преди 3-4г акция и ги прибираха всички кори от Шкода. Мой приятел вече 3-4г чака да му сложат кора, че му я взеха на 2 месеца като беше колата, бях с него в момента. Палели се корите от топлината на турбото при продължително каране. Имаше няколко случая на запалени мотори от това! Много вероятно това да е причината и при теб (на с3 фл кората покрива турбото отгоре, за разлика от на моята 1.8 о3, където си е свободно отгоре)! Кой ще ти краде кора или пък ще забрави да я сложи?!? 

И моята о3 е с пластмасов картер (но с пластмасова кора :Д). Мислил съм за олекотяването като обяснение, но реално не е нещо съществено като тежест и е неправилно да се сваля отдолу теглото на колата, измества се центъра на тежест и става по-нестабилна. Ясно е, че е с цел икономия или заради повишаване на еко нормите/показателите чрез влагане на рециклирани материали. Много удобно място е картера (както и кората на мотора), не се виждат.

Не писа за гумите, чаках фийдбек за сравнение с Ханкук от теб :Д!  

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, PRR написа:

Ще взема да пробвам лятото на жегите как се държи с и без кора :) 

И как ще разбереш, че ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данни през OBD, или там както се казваше, където отчита всеки градус.

Трудно ще я поставиш при еднакви условия с кора и без. Трябва по-дълъг период и да търсиш средно аритметично, и да следиш прогнозата за времето, че и външната температура има значение. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам много често по един и същи маршрут и вече съм научил как точно се държи двигателя и колко загрява при ралични външни температури и пуснат/спрян климатик. Естествено, разлика от градус-два надали ще хвана, но все пак си заслужава опита. Пари няма да ми вземат :D 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, PRR написа:

но все пак си заслужава опита.

Подкрепям и очаквам да споделиш. Опасенията ми бяха доколко ще е коректно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.