Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Свали си сам броните.


The Best Forman

Recommended Posts

Поради грешно описано ръководство в нета (за сваляне на предна броня) , ще се опитам да опиша процедурите по сваляне на двете брони.

задната броня се държи на 9 винта с Т25 - по три в двата подкалника и три отдолу , но под стоповете има по две щипки , които трябва да се откопчаят преди да тръгнем да я вадим от страничните канали и за това сваляме и стоповете , откопчават се щипките и се вади от каналите .. хубаво е при демонтаж и монтах да се прави от двама човека , инак освободения край ще падне на земята (не ме питайте от къде знам) .. в общи линии работа за 15 мин. на подемник и малко повече ако се търкаляте под колата.

Предната броня е по-чепата заради четири болтчета , които държат бронята към калника и там е грешката - във всички ръководства болтчета се завиват отдолу нагоре , но  в действителност е обратно!

Започваме с четирите винта , които държат решетката под капака , сваляме кората под двигателя и двата покалника , плюс всички винтове на кората под радиаторите (тя се сваля заедно с бронята) .. до тук всички винтове са с Т25. И сега става интересно - болтовете на металната лайстна , с която се държи бронята към калника са по два на страна .. по-близките до колелата (задните) се развиват лесно с малка тресчотка и накрайник Т25 , а предните се намират точно под фара , който може да се свали при свалена предна броня (Параграф 22 🤣) и какво измислих - фаровете се държат с по три болта Т30 , като два от тях са достъпни с удължение поне 30 см. и след като махнах всичките приплъзнах фара към двигателя , докато се появи пролука около 1 см. , през която отвих предните болтове на бронята (най-лесно е с отвертка Т25 с дължина 30-40 см. .. аз го правих с удължение и гедоре , но е много неудобно и за да предпазя фара и калника ги облепих с хартиено тиксо). Има и още един пиниз - на левия фар не му достига място и за целта махнах планката на акумулатоа и го прилплъзнах колкото може към двигателя и така успях да приплъзна фара навътре.

Другата седмица ще я събирам и ще нааправя малко снимки.

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето обещаните снимки ..

задната броня - лявата лайстна

IMG_20250412_123315.thumb.jpg.c811195e5087d089fd5b8418a1f447ae.jpg

централната лайстна и куките на трите долни винта

IMG_20250412_123333.thumb.jpg.ba1a80756b372a70474644a4d2eb44a4.jpg

дясната лайстна

IMG_20250412_123339.thumb.jpg.34097fe56dbe7ee97b06c382f0392299.jpg

езичетата под стоповете

IMG_20250412_125745.thumb.jpg.6f7de3727797c7c39f0b3d64b1738c48.jpg

кривите болтове на предната броня , заради които се мести фара.

IMG_20250412_160658.thumb.jpg.b151d2ced8d077e4fd8bfa08aea91293.jpg

 

Открих , че при сглобяване е по-лесно като се отвие още един винт на задните подкалници (някъде в средата се пада зад гумата) .. предните подкалници се свалят изцяло.

Най-трудното при сглобяването на предната броня е щракването на решетката , но с гумен чук става по-лесно .. останалите части (долната решетка , халогените и кората под радиаторите) се събират сравнително лесно.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.