Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги, дали някой има представа от какво може да ми се развият болтовете на джантите? Оказа се ,че съм загубил 1 а бяха здраво натегнати 🙄 малко допълнително инфо гумаджиите срещу Главболгарстрой в Княжево нямат болтове,пратиха ме в магазина за части надолу по Любляна в който искаха мостра :) та закарах Шкодичко с 8 болта на задните гуми до там 😈🔞😈

Публикувано

Какви са болтовете? Какви са джантите? Ако си с афтърмаркет джанти, които не са със сферично легло, няма да се затягат добре болтовете, също така и обратния вариант - сферични легла за главата на болта, а болтовете с конична глава.

Публикувано
преди 51 минути, ghost_rider написа:

Какви са болтовете? Какви са джантите? Ако си с афтърмаркет джанти, които не са със сферично легло, няма да се затягат добре болтовете, също така и обратния вариант - сферични легла за главата на болта, а болтовете с конична глава.

Добър въпрос,до сега не съм обръщал внимание,но тия джанти вече карат втори сезон и досега не е имало проблем

Публикувано

Тръгнали са да крадат джантите и гумите, но ги е уплашило нещо.

Отидете в Еуратек и си вземете един комплект секретни болтове.

 

https://www.skoda-parts.com/spare-part/000071597c-set-of-safety-wheel-bolts-with-adapter-skoda-4088.html

 

Партиден номер:

000071 597C.

Имат ги налични и в трите магазина в София.

Цена на комплекта - 64.26 лв. с ДДС.

 

Screenshot_20250429_003308_Firefox.thumb.jpg.f5e4aaadf391c05e4de3d0740f0b462e.jpg

 

 

Публикувано

Това , което ми хрумва на прима виста - сваляш джантите , вземаш един винтоверт/гайковерт или проста бормашина , слагаш паста за припасване на клапани и започваш да преоформяш леглата на болтовете .. взех едни афтърмаркет джанти (15" те) и първата зима имах два случая да се разхлаби по един болт , но явно са по-меки и се напасваха (човека , от който ги купих ми даде комплект болтове с конусно легло , но са много дълги).

Публикувано
Преди 17 часа, Miri написа:

тия джанти вече карат втори сезон и досега не е имало проблем

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Това , което ми хрумва на прима виста - сваляш джантите , вземаш един винтоверт/гайковерт или проста бормашина , слагаш паста за припасване на клапани и започваш да преоформяш леглата на болтовете ...

Гена, втори сезон ги кара и не е имало проблем. Мисля, че не е от легла на джанти и болтове.

Публикувано

И на мен така ми се бяха разхлабили няколко болта ... и, след смяна на паркинга, повече не се разхлабиха ;) 

Публикувано

Ми купих си нов болт отново натегнах всички защото се оказа ,че още един на същата гума е хлабав 🙄 та довечера пак ще ги проверя 

Публикувано

Миро, при хлабави болтове колелото се вдига на крик, за да може джантата да прибере, да прилепне равномерно и да обере луфтовете към главината. Така ли направи?

Публикувано
преди 5 минути, joro-120L написа:

Миро, при хлабави болтове колелото се вдига на крик, за да може джантата да прибере, да прилепне равномерно и да обере луфтовете към главината. Така ли направи?

Нем направо ги навих както беше паркирана,предния път ги навивахме на крик 

Публикувано

Вдигни я на крик и стегни/провери болтовете. Тежестта на автомобила пречи на джантата да се премести към главината. Може и случайно всичко да е наред, но това е правилният начин. Иначе като я покараш може пак да отпуснат, защото реално не са стегнати.

Публикувано
преди 43 минути, joro-120L написа:

Вдигни я на крик и стегни/провери болтовете. Тежестта на автомобила пречи на джантата да се премести към главината. Може и случайно всичко да е наред, но това е правилният начин. Иначе като я покараш може пак да отпуснат, защото реално не са стегнати.

Аз пък не правя така. На крика ги навивам с ударния гайковерт, после свалям и донатягам на ръка с ключа.

Публикувано
Преди 2 часа, Izolini написа:

Аз пък не правя така. На крика ги навивам с ударния гайковерт, после свалям и донатягам на ръка с ключа.

/Естествено. Въпреки, че с ударен гайковерт цялата галимация може да се извърши във въздуха. Той е на друг принцип от ключа с рамо. Добре е да си ги донатягаш с ключа и да си знаеш силата. Щото, ако спукаш гума да можеш да си я развиеш. Бил съм свидетел на малоумни стягания с гайковерт в гумаджийниците/

И това ли трябваше да обяснявам? Как се стяга колело.:) Много подробно щеше да стане, а и не подценявам толко човека. По обратния начин се и развива. Първо на земята се разхлабват само да тръгнат и след това, на крика.

Целта е джантата да лепне за главината. Това става само във въздуха. Стягането е умерено и "на кръст". След това се пуска от крика и се дозатяга, защото има здрава опора, като е стъпила на земята. Това е техниката, ако се работи с ключ. Аз работя само с ключ. Това имам в къщи. Използвам ключа от инструмента на автомобила. А и съм възпитаник от времената когато нямаше гайковерти. ;)

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 23 часа, joro-120L написа:

/Естествено. Въпреки, че с ударен гайковерт цялата галимация може да се извърши във въздуха. Той е на друг принцип от ключа с рамо. Добре е да си ги донатягаш с ключа и да си знаеш силата. Щото, ако спукаш гума да можеш да си я развиеш. Бил съм свидетел на малоумни стягания с гайковерт в гумаджийниците/

И това ли трябваше да обяснявам? Как се стяга колело.:) Много подробно щеше да стане, а и не подценявам толко човека. По обратния начин се и развива. Първо на земята се разхлабват само да тръгнат и след това, на крика.

Целта е джантата да лепне за главината. Това става само във въздуха. Стягането е умерено и "на кръст". След това се пуска от крика и се дозатяга, защото има здрава опора, като е стъпила на земята. Това е техниката, ако се работи с ключ. Аз работя само с ключ. Това имам в къщи. Използвам ключа от инструмента на автомобила. А и съм възпитаник от времената когато нямаше гайковерти. ;)

Те така съм и аз, изпитаната стара школа, малко е мъка. Когато ходя на гумаджия, само при един, който само развива с гайковерт, завива ги само с динамометричен ключ.

  • Одобрявам 2
Публикувано

С фабричния ключ трудно може да завиеш повече от предвидените нютони. Проблем са гумаджиите олигофрени, заради това ги предупреждавам предварително. Аз самият след стягане проверявам с динамометричен. 

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 1 час, niki написа:

С фабричния ключ трудно може да завиеш повече от предвидените нютони.

Точно! Рамото му е достатъчно за нормално стягане. Аз си стягам сериозно, но никога с крак на ключа или удължение на рамото.

Интересното е, че при развиване, когато сменям гумите, развивам с крак. Самозатягат се. И леви и десни. А левите се въртят на саморазвиване. Даже с тази цел, някои камиони са с обратни резби на левите колела.

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано

Някой да знае добър гумаджия в Варна 🤔?

Публикувано

Имат една гумаджийница много известна - Жижо. 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.