Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Грешка Р0441.


The Best Forman

Recommended Posts

Пускам темата тук , защото грешаката касае EVAP системата (системата за принудителен празен ход) на бензинов двигател и не е задължително да е на Фабия3. 

Тази грешка се появява в рамките на шест месеца за втори път. Четох в Ростех, Бришкода и нищо конкретно не се пишеше , а и когато се появи не конкретизира бордовата електроника повишено ли е налягането в системата или понижено , просто изписва на дисплея , че има нещо и не се активира Старт-стоп системата. Самата грешка е малоумна и не води до промяна в работата на двигателя , просто мен ме дразни. Самата система има два клапана (един електеически при двигателя и един в капачката на резервоара) , филтър с активен въглен и тръби. В тубата гледах клипове да пръскат с WD-40 двата клапана. Таз сутрин загледах моита - като нова , вероятно няма проблем и с клапана при двигателя , но вчера прочетох твърдение извадено из дебрите на мобиле , че когато зареждаш с обезвъздушаване , може да се навреди на EVAP системата , а аз още от старата Фабия зареждам до изключване на пистолета плюс още две изключвания (+ 5л. приблизително).

И сега въпроса е само аз ли зареждам с обезвъздушаване и да спра ли тази практика или и на друг се е случвало (дори и да не се обезвъздушава резервоара) да се появи тази грешка.

Темата е по-скоро проучване и събиране на мнения.

П.П. Първата поява беше в края на миналата година и я изчисти Pepino .. да не ме пращате при него , той знае за тоз бъг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което съм гледал и чел, тази система е доста капризна от към препълване на резервоара. Филтърът с активен въглен е смятан да работи само с пари, а не да се пълни с гориво. Ако се случи някой път инцидентно не е фатално, но редовно препълване води до повреди и скъпи ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само печката (да се чете Октавия 1-цата) я пълня до капачката. Тройката и напълних един път резервоара догоре и сега зареждам по 15-20л, за да не застоява дълго бензина и да изветрява, че нали съм на пробан-бутан основно.

Преди години и на Клиото не съм се опитвал да го пълня повече след изключване на пистолета, най-много да закръгля левовете или литрите, но само толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, winrg написа:

От това, което съм гледал и чел, тази система е доста капризна от към препълване на резервоара. Филтърът с активен въглен е смятан да работи само с пари, а не да се пълни с гориво. Ако се случи някой път инцидентно не е фатално, но редовно препълване води до повреди и скъпи ремонти.

Тук е описано точно защо има проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, winrg написа:

От това, което съм гледал и чел, тази система е доста капризна от към препълване на резервоара. Филтърът с активен въглен е смятан да работи само с пари, а не да се пълни с гориво. Ако се случи някой път инцидентно не е фатално, но редовно препълване води до повреди и скъпи ремонти.

Три изключвания не води до препъване (до капачката) , а и съм дърпал маркуча на клапана в двигателя и там никога не е имало гориво .. дори съм карал с разкачен клапан .. интересното е , че грешката не се появява при пълен резервоар .. и двата пъти е на около половин резервоар , а го допълвам , защото се случва колата да почива със седмици на паркинга.

От тук насетне ще пробвам да не допълвам в рамките на година и ще видим дали ще се появи.

Всъщност , защо тогава е сложен този бутон за обезвъздушаване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Всъщност , защо тогава е сложен този бутон за обезвъздушаване?

Гена, понятие си нямам от този бутон. Нито го знам къде е, нито съм го ползвал. Зареждам до първото изключване на пистолета.

Щом Иво казва, че капачката го натиска, предполагам е на отдушника на резервоара.

Резервоарът трябва да има връзка с външния въздух. При зареждане, въздухът може да се избута между пистолета и гърловината. И обратно - При падане нивото на горивото и затворена капачка, този обем трябва да се запълва с въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се замислял , че капачката може да го натиска .. аз си го натискам с пистолета докато зареждам , а в капчката (подобно на капачката на разширителния съд) има клапан , който осигурява връзка с външния свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ходих с фенерчето до Супърба. Нямам никакъв бутон за натискане, обезвъздушаване и т.н.

Вентилацията е в капачката, както си я описал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, виж го утре на светло. То не е бутон, по-скоро е края на една тръбичка, отдясно вътре в гърловината. Като я натиснеш навътре към гърлото, отива малко по-навътре и може да се чуе изсъскване. Позволява да се заредят 5,7 до 10л повече. Но тези обеми са за разширение на горивото и не трябва да се запълват. Грешката горе е една възможност. Преди даже питаха понякога с обезвъздушаване ли, затова винаги ако някой ми пълни му казвам до първо изщаркаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.