Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с показанията на горивото


Владимир99

Recommended Posts

Здравейте , колеги от известно време не ми показва вярно стрелката за горивото все има някаква разлика и то голяма и се чудя дали е от сондата нещо или на скоро смених километража и сложих такъв на vrs и се чудя дали е от него ? 
Днеска карах и ми показваше 1/2 че имам после викам чакай да сипа и сипах за 50лв и като я запалих ми светна лампата за резерва ептен се побърка като смениш километража освен да погледна и сондата и километража , ако знаете някой който да ги погледне или да оправи този проблем за София и околностите говориме , много Благодаря предварително лек и успешен ден ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • PRR changed the title to Проблем с показанията на горивото

А колата е Фабия 1/2/3 ? Бензин/дизел/двигател? С толкова оскъдна информация е трудно да се помогне.

И, предвид и светващата лампа, залагам на повредена сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

А колата е Фабия 1/2/3 ? Бензин/дизел/двигател? С толкова оскъдна информация е трудно да се помогне.

И, предвид и светващата лампа, залагам на повредена сонда.

Извинявай , колега колата е фабия мк1 2003г дизелов двигател 1.9тди 101 коня 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, PRR написа:

Затвърждава ми се предположението - сонда. 

По-скоро не , колегата е сменил приборния панел , до колкото разбрах преди туй не е имало проблем и за туй залагам на калибриране , ама кой може да го направи не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

По-скоро не , колегата е сменил приборния панел , до колкото разбрах преди туй не е имало проблем и за туй залагам на калибриране , ама кой може да го направи не знам.

Някъде имаше писано за такъв проблем, дори тук във форума мисля. Най общо казано показва на обратно. При пълен резервоар свети лампата за резерва и после започва да се "пълни".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, ghost_rider написа:

Някъде имаше писано за такъв проблем, дори тук във форума мисля. Най общо казано показва на обратно. При пълен резервоар свети лампата за резерва и после започва да се "пълни".

ЕТО я темата , но решвние не е дадено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

По-скоро не , колегата е сменил приборния панел , до колкото разбрах преди туй не е имало проблем и за туй залагам на калибриране , ама кой може да го направи не знам.

Смених километража , да но преди също не показваше вярно,но сега ептен,сипах вчера 50лв и после като запалих ми светна лампата преди един час викам чакай да си сипа още 40лв , защото не знам на къде ще пътувам и събра само 25лв а като колегата спря да зарежда в колата уж беше се напълнила изчакахме 1 мин някъде и все едно имаше въздух и след си пое нафтата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

Затвърждава ми се предположението - сонда. 

Ще видя да я погледнат и нея или направо да се смени .

А може и некви утайки да се събрали и боклуци и за това да ебават сондата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, на тази генерация реално е потенциометър, който с времето се изтърква. Та, ако не греша, оправянето е трудна работа, май по-добре ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, PRR написа:

Ако не се лъжа, на тази генерация реално е потенциометър, който с времето се изтърква. Та, ако не греша, оправянето е трудна работа, май по-добре ново.

То не е проблем стига да показва вярно ще взема ново , каквото трябва 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, PRR написа:

Ако не се лъжа, на тази генерация реално е потенциометър, който с времето се изтърква. Та, ако не греша, оправянето е трудна работа, май по-добре ново.

Ама който и майстор да питам ми вика не знам 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери преди да купуваш. Тия нивомери са с потенциометри, т.е. ако сложиш съпротивление между правилните крачета веднага ще се промени показанието на таблото, което е знак, че след поплавъка всичко е наред.

Сетих се и друго. Ако най-често прави проблема на почти пълен резервоар, респективно на почти празен резервоар, също е доста добър признак на проблем с потенциометъра. Той се износва най-много там, където най-често работи. Т.е., ако колата се кара предимно с пълен резервоар, първо там ще почне да прави проблемите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, PRR написа:

Провери преди да купуваш. Тия нивомери са с потенциометри, т.е. ако сложиш съпротивление между правилните крачета веднага ще се промени показанието на таблото, което е знак, че след поплавъка всичко е наред.

Сетих се и друго. Ако най-често прави проблема на почти пълен резервоар, респективно на почти празен резервоар, също е доста добър признак на проблем с потенциометъра. Той се износва най-много там, където най-често работи. Т.е., ако колата се кара предимно с пълен резервоар, първо там ще почне да прави проблемите. 

Ще видя , колега и ще пиша какво е станало , Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Тия нивомери са с потенциометри, т.е. ако сложиш съпротивление между правилните крачета веднага ще се промени показанието на таблото, което е знак, че след поплавъка всичко е наред.

Пепи, достатъчно е да даде кабела от веригата на потенциометъра на маса и ако всичко е наред, уреда трябва да покаже мах.

 

Преди 1 час, PRR написа:

Той се износва най-много там, където най-често работи. Т.е., ако колата се кара предимно с пълен резервоар, първо там ще почне да прави проблемите. 

Така, де.:) Обаче, най-щадящо за потенциометъра е да се зарежда пълен резервоар и да се кара до резерва. Така плъзгача се движи по целия сектор. Колкото по-малко се зарежда, толкова работата се концентрира в тесен участък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, не исках да е директно на маса, за да не даде грешното краче на масата. Но иначе си напълно прав. Както и за карането пълно-празно, но, за съжаление, много хора карат на принципа "Сипи за 20лв" 🙅‍♂️

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Жоре, не исках да е директно на маса, за да не даде грешното краче на масата.

Пепи, няма проблем. Няма какво да обърка. В инсталацията на резервоара + няма. С други думи, потенциометъра е замасен. Нямам представа колко кабела са в случая. Би трябвало да са три. Резерва, вход/захранване и изход на потенциометъра. В първия случай ще светне лампата, в другия нищо, и на третия ще се отклони уреда. Трябва да намери изхода от потенциометъра.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , колеги казаха ми че от сондата до таблото дава грешка заради потенциометъра и майстора вика да взема старата рама на колата от където е свален километража и да се вземе такъв потенциометър за да не дава такава грешка 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.05.2025 г. at 0:23, Владимир99 написа:

на скоро смених километража и сложих такъв на vrs и се чудя дали е от него ?

Май си сменил цялото табло с уредите.

 

Преди 3 часа, Владимир99 написа:

майстора вика да взема старата рама на колата от където е свален километража и да се вземе такъв потенциометър за да не дава такава грешка 

По принцип, какъвто и да е уред, трябва да е съгласуван/к-т с датчика, в случая потенциометъра, за да дава коректни показания. Защото измерва съпротивление. Майстора те кара да търсиш сонда от vrs. Дали има сонда, специално за vrs? Чак пък да има и разлика в уредите между vrs и обикновена Фабия, не би трябвало.

Изобщо, някой извади ли я тая сонда от резервоара и да провери за протрити намотки на потенциометъра или др. неизправности на нивомера.

 

п.п. Пак прочетох мненията ти и открих това.

На 25.05.2025 г. at 22:28, Владимир99 написа:

Смених километража , да но преди също не показваше вярно ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Май си сменил цялото табло с уредите.

 

По принцип, какъвто и да е уред, трябва да е съгласуван/к-т с датчика, в случая потенциометъра, за да дава коректни показания. Защото измерва съпротивление. Майстора те кара да търсиш сонда от vrs. Дали има сонда, специално за vrs? Чак пък да има и разлика в уредите между vrs и обикновена Фабия, не би трябвало.

Изобщо, някой извади ли я тая сонда от резервоара и да провери за протрити намотки на потенциометъра или др. неизправности на нивомера.

 

п.п. Пак прочетох мненията ти и открих това.

 

И преди със стария километраж не показваше вярно но разликата да е била минимална а сега си свети лампата и преди малко сипах гориво , защото утре ще пътувам и на 19лв изплю горивото и както беше до горе така спадна все все едно има въздух ….. не знам вече не е пипана каза че тези дни ще я оставя при него да я види 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Владимир99 написа:

И преди със стария километраж не показваше вярно но разликата да е била минимална а сега си свети лампата и преди малко сипах гориво , защото утре ще пътувам и на 19лв изплю горивото и както беше до горе така спадна все все едно има въздух ….. не знам вече не е пипана каза че тези дни ще я оставя при него да я види 

Цялото табло сменихме с него и той прехвърли километрите и другите неща и стана а знам че от стария собственик на километража че не му е правил грешка така и ми каза че ако не го обуча няма са запаля но ние го обучихме запалих си карах си два три дена и на второто сипване стана това 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Май си сменил цялото табло с уредите.

 

По принцип, какъвто и да е уред, трябва да е съгласуван/к-т с датчика, в случая потенциометъра, за да дава коректни показания. Защото измерва съпротивление. Майстора те кара да търсиш сонда от vrs. Дали има сонда, специално за vrs? Чак пък да има и разлика в уредите между vrs и обикновена Фабия, не би трябвало.

Изобщо, някой извади ли я тая сонда от резервоара и да провери за протрити намотки на потенциометъра или др. неизправности на нивомера.

 

п.п. Пак прочетох мненията ти и открих това.

 

Не , сонда не вика да взема потенциометъра ако взема сондата и я смена каза че няма да отговаря на нафтовата помпа и няма да стане нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Владимир99 написа:

Не , сонда не вика да взема потенциометъра ако взема сондата и я смена каза че няма да отговаря на нафтовата помпа и няма да стане нищо

Каза ми че се предлага само потенциометъра без помпата и щял да го поръча от шкода , защото бачка там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Владимир99 написа:

а сега си свети лампата и преди малко сипах гориво , защото утре ще пътувам и на 19лв изплю горивото и както беше до горе

Ами, ако е спукан поплавъка, напълнил се е с нафта и стои на дъното? Или се е откачил от плъзгача на потенциометъра?

 

Преди 11 часа, Владимир99 написа:

колеги казаха ми че от сондата

 

Преди 1 час, Владимир99 написа:

Не , сонда не вика да взема потенциометъра

Сонда му казваме общо. Сондата реално е тръбата в резервоара. Някои му казват кошница, със се карантията.

Щом може да се смени само потенциометъра, добре. Успех, и да пишеш какво сте направили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.