Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги, 

 

Карам Октавия 2, 1.6 MPI, Дек 2011. 

 

Имам усещането че скоростната й кутия (5 степенна) е леко "къса" (въпреки че и двигателя не е много силен).
При 100 км/ч на 5-та предавка, двигателят е на около 3000 оборота. 
Съответно от там нагоре шума става леко неприятен (или поне да кажем осезаем). 

 

Скоростната кутия е със код "LVN", а двигателят с "BSE".

 

Исками се да се опитам да намеря по-"дълга" такава.

За да си спестя тръсене по форуми си "поговорих" с chat GPT.

Според него предавателните числа на текущата кутия са както следва:

* **Финален диференциал (Final Drive):** 68:15 = **4,533**
* **1‑ва предавка:** 38:11 = **3,455**
* **2‑ра предавка:** 43:22 = **1,955**
* **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281**
* **4‑та предавка:** 39:40 = **0,975**
* **5‑та предавка:** 39:48 = **0,813**

 

И пак според него подходящи алтернативи са скоростни кутии с кодове LEG и LVN.

 

Скоростна кутия **LEG** (5‑степенна, 0AF)

* **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357**
* **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769**
* **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095**
* **3‑та предавка:** 43:31 = **1,387**
* **4‑та предавка:** 40:39 = **1,026**
* **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74**

 

Скоростна кутия **LVE** (5‑степенна, 0AF)

* **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357**
* **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769**
* **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095**
* **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281**
* **4‑та предавка:** 38:41 = **0,927**
* **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74**

 

Като препоръчва втората - LVE - не само заради по-ниски обороти на 5-та предавка, но и по-добра плавност при превключване. 

 

Потърсих втора употреба скоростни кутии (не че има много) с обозначение LVE. Повечето които намирам са от VW Polo 1.4 MPI. Имайки предвид че Поло-то по принцип е по-малка и по-градска кола, леко подлагам на съмнение казаното от chat bot-а. 

 

Отделно не съм сигурен в съвместимостта (присъединяване към двигателя от една страна и полуоските от друга). 

 

Доколкото съм чувал има някаква платена програма ETCA, където това може да се провери. 

 

Някой колега дали може да помогне в тази посока ?
С проверката в програмта или още по-добре ако някой би се наел да смени скоростните кутии (допускайки че намеря заместител).

Публикувано

Колата е бензин, малка кубатура... Ако кутията има по-дълги предавки, съвсем няма да върви автомобила. Просто споделям.

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 16 часа, peshko_beshko написа:

Здравейте колеги, 

Здравей,

За да паднат оборотите и да не губиш мощност от разликата в предавателни числа, търси 6 степенна кутия.

 

https://www.drive2.ru/l/645471875572445088/

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 6 часа, zloQQ написа:

Колата е бензин, малка кубатура... Ако кутията има по-дълги предавки, съвсем няма да върви автомобила. Просто споделям.

Имах такъв служебен. Малко върви, много ръмжи, много харчи. Лошото е, че повечето 5степенни бензинови астматици са с подобни обороти при такава скорост.

Публикувано
Преди 10 часа, joro-120L написа:

Здравей,

За да паднат оборотите и да не губиш мощност от разликата в предавателни числа, търси 6 степенна кутия.

 

https://www.drive2.ru/l/645471875572445088/

 

Благодаря колега !
Прегледах темата. Като цяло си прав че иделания вариант, би бил да не се губи 5-тата предавка, а да имаш и 6-та. 
От това дето прочетох обаче това е още по-голяма разправия. 

Основно се сменят предавките от едната кутия (камбана) на другата. 

Не съм сигурен че ще намеря кой да го направи това тука. Руснаците са отделна губерния.

Най-забавното е че пича е много ентуасиазиран в началото. 

2 години по-късно коментира че не направено добре, имало е много вибрации и други шумове, които вкрайна сметка не може да оправи и продава колата.

Отделно той е с FL и кутията му е 02T. Моята e 0AF.

Други коментиращи споделят че са сменили само колелата на петата си предавка - по-лено и по-евтино е. 

И резултатът е приличен. Според мен е още по-добре и с готова кутия. 

 

Затова и така зададох въпроса - дали може да се провери в програмата тези предположения дали са верни.

 

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 1 час, peshko_beshko написа:

Прегледах темата. Като цяло си прав че иделания вариант, би бил да не се губи 5-тата предавка, а да имаш и 6-та. 

Признавам си, че не съм чел темата и коментарите. Само до първата снимка. Останах с впечатление, че е доволен, дава подробна информация, даже и с каталожни номера.

На теб проблема ти е 5-та, на извънградско. Питай умния Чат ГПТ с какви обороти ще си на пета - 100км/ч. с препоръчаната от него кутия.

 

Преди 1 час, peshko_beshko написа:

От това дето прочетох обаче това е още по-голяма разправия. 

Основно се сменят предавките от едната кутия (камбана) на другата. 

Сменя се камбаната. Кутията си върви к-т. Не се пипа.

Камбаната е прехода от блока към кутията. Там е маховика и съединителя. Сменя се, защото явно е различен захвата на кутията. Към блока трябва да е 1/1 с твоята Шкода. Трябва да се вземе от кола с такава кутия.

В крайна сметка, както прецениш и докъдето ти стигат силите. Не виждам особен смисъл да я сменяш с друга 5 степенна.

 

камбана

image.thumb.png.410c718c00d3494828dae12b10286272.png

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.