Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги, 

 

Карам Октавия 2, 1.6 MPI, Дек 2011. 

 

Имам усещането че скоростната й кутия (5 степенна) е леко "къса" (въпреки че и двигателя не е много силен).
При 100 км/ч на 5-та предавка, двигателят е на около 3000 оборота. 
Съответно от там нагоре шума става леко неприятен (или поне да кажем осезаем). 

 

Скоростната кутия е със код "LVN", а двигателят с "BSE".

 

Исками се да се опитам да намеря по-"дълга" такава.

За да си спестя тръсене по форуми си "поговорих" с chat GPT.

Според него предавателните числа на текущата кутия са както следва:

* **Финален диференциал (Final Drive):** 68:15 = **4,533**
* **1‑ва предавка:** 38:11 = **3,455**
* **2‑ра предавка:** 43:22 = **1,955**
* **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281**
* **4‑та предавка:** 39:40 = **0,975**
* **5‑та предавка:** 39:48 = **0,813**

 

И пак според него подходящи алтернативи са скоростни кутии с кодове LEG и LVN.

 

Скоростна кутия **LEG** (5‑степенна, 0AF)

* **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357**
* **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769**
* **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095**
* **3‑та предавка:** 43:31 = **1,387**
* **4‑та предавка:** 40:39 = **1,026**
* **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74**

 

Скоростна кутия **LVE** (5‑степенна, 0AF)

* **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357**
* **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769**
* **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095**
* **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281**
* **4‑та предавка:** 38:41 = **0,927**
* **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74**

 

Като препоръчва втората - LVE - не само заради по-ниски обороти на 5-та предавка, но и по-добра плавност при превключване. 

 

Потърсих втора употреба скоростни кутии (не че има много) с обозначение LVE. Повечето които намирам са от VW Polo 1.4 MPI. Имайки предвид че Поло-то по принцип е по-малка и по-градска кола, леко подлагам на съмнение казаното от chat bot-а. 

 

Отделно не съм сигурен в съвместимостта (присъединяване към двигателя от една страна и полуоските от друга). 

 

Доколкото съм чувал има някаква платена програма ETCA, където това може да се провери. 

 

Някой колега дали може да помогне в тази посока ?
С проверката в програмта или още по-добре ако някой би се наел да смени скоростните кутии (допускайки че намеря заместител).

Публикувано

Колата е бензин, малка кубатура... Ако кутията има по-дълги предавки, съвсем няма да върви автомобила. Просто споделям.

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 16 часа, peshko_beshko написа:

Здравейте колеги, 

Здравей,

За да паднат оборотите и да не губиш мощност от разликата в предавателни числа, търси 6 степенна кутия.

 

https://www.drive2.ru/l/645471875572445088/

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 6 часа, zloQQ написа:

Колата е бензин, малка кубатура... Ако кутията има по-дълги предавки, съвсем няма да върви автомобила. Просто споделям.

Имах такъв служебен. Малко върви, много ръмжи, много харчи. Лошото е, че повечето 5степенни бензинови астматици са с подобни обороти при такава скорост.

Публикувано
Преди 10 часа, joro-120L написа:

Здравей,

За да паднат оборотите и да не губиш мощност от разликата в предавателни числа, търси 6 степенна кутия.

 

https://www.drive2.ru/l/645471875572445088/

 

Благодаря колега !
Прегледах темата. Като цяло си прав че иделания вариант, би бил да не се губи 5-тата предавка, а да имаш и 6-та. 
От това дето прочетох обаче това е още по-голяма разправия. 

Основно се сменят предавките от едната кутия (камбана) на другата. 

Не съм сигурен че ще намеря кой да го направи това тука. Руснаците са отделна губерния.

Най-забавното е че пича е много ентуасиазиран в началото. 

2 години по-късно коментира че не направено добре, имало е много вибрации и други шумове, които вкрайна сметка не може да оправи и продава колата.

Отделно той е с FL и кутията му е 02T. Моята e 0AF.

Други коментиращи споделят че са сменили само колелата на петата си предавка - по-лено и по-евтино е. 

И резултатът е приличен. Според мен е още по-добре и с готова кутия. 

 

Затова и така зададох въпроса - дали може да се провери в програмата тези предположения дали са верни.

 

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 1 час, peshko_beshko написа:

Прегледах темата. Като цяло си прав че иделания вариант, би бил да не се губи 5-тата предавка, а да имаш и 6-та. 

Признавам си, че не съм чел темата и коментарите. Само до първата снимка. Останах с впечатление, че е доволен, дава подробна информация, даже и с каталожни номера.

На теб проблема ти е 5-та, на извънградско. Питай умния Чат ГПТ с какви обороти ще си на пета - 100км/ч. с препоръчаната от него кутия.

 

Преди 1 час, peshko_beshko написа:

От това дето прочетох обаче това е още по-голяма разправия. 

Основно се сменят предавките от едната кутия (камбана) на другата. 

Сменя се камбаната. Кутията си върви к-т. Не се пипа.

Камбаната е прехода от блока към кутията. Там е маховика и съединителя. Сменя се, защото явно е различен захвата на кутията. Към блока трябва да е 1/1 с твоята Шкода. Трябва да се вземе от кола с такава кутия.

В крайна сметка, както прецениш и докъдето ти стигат силите. Не виждам особен смисъл да я сменяш с друга 5 степенна.

 

камбана

image.thumb.png.410c718c00d3494828dae12b10286272.png

Публикувано

Аз правих смяна на 5 със 6 степенна скоростна кутия, но на Октавия 1 дизел. Нещата са доста по-различни. Пред мен никога не е стоял въпроса дали ще има достатъчно мощност за 6-тата предавка и дали си заслужава усилията.

След почти 4 години и над 50к км, мога да направя моята равносметка. Напълно си заслужаваше. Маршрутите ми са свързани с пътуване по магистрала, а и да не е магистрала, 6-тата си я ползвам постоянно и съм доволен от инвестицията. Като сметнем и възстановената сума от продадените отпаднали мои части, почти нищо не ми е струвала. Е в последствие сложих и нов комплект съединител с демпферен маховик, защото първоначално сложих старите, от колата от която взех всичко, но маховика тропаше, та това ми е натоварило сметката, както и ново масло за кутията, защото аз си го сменям, нищо че не е автоматик.

При моята смяна обаче се смениха и други части - полуоски, стартер, хидравлични маркучи и тръби, които просто се различават и нямаше как да остана с моите си, въпреки доброто им състояние.

 

Но да не се отплесвам много. В твоя случай това, което ме притеснява е, че точно тези 5-степенни кутии не се славят с особена здравина и често виждам обяви, в които се търси здрава кутия, а цените са безбожни, защото почти няма предлагане. Мой колега с Голф 5 от 2008г, 1,6 102 коня имаше нещастието да стигне до ремонт на кутията. Поне ремонта беше успешен със смяна на лагери и ново масло. Това беше преди 2 или 3 години. Само лагерите му бяха към 750 лева с доставка от Германия. Разбира се ново масло и нов съединител, но не знам колко е била крайната цена. Погледнах ей сега под капака и видях само, че типа на кутията му е 02T, но не можах да видя кода. Иначе и при него, при скорост 100км/ч е на и дори над 3000rpm.

Публикувано
Преди 15 часа, joro-120L написа:

На теб проблема ти е 5-та, на извънградско. Питай умния Чат ГПТ с какви обороти ще си на пета - 100км/ч. с препоръчаната от него кутия.

 

 

Това лесно се смята и без чат-а. 

При текущ коефициент на моята 0,813 и този на LVE-то 0,74, оборотите при 100 км/ч за LVE биха били ~2720 (3000 на моята).

 

Това което е постигнал руснака е повече, защото негова 6-та е била с 0.7, което прави по сметка ~2600 (колкото е показал и на снимката). 

 

Отделно има няколко теми там, в които други участници споделят че са сменили само зъбчатките на 5-тата предавка. 

Повечето използват точно тези от LVE-то (със същите предавателни числа). 
Един от тях твърди че можело да стане на място, без да сваля скоростната кутия.  ("от към лявото колело")

И било цитирам "2-3 часа работа".

Не съм сигурен че си представям как би станало. 

 

Като цена, тия две зъбни колела (нови) гонят цената на кутия втора употреба. 

Но разбира се ако смяната им е с по-малко труд, може и да е резонно (изключая факта че 4-тата ще остане старта, т.е. по-къса от тази в LVE-то)

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 2 часа, peshko_beshko написа:

При текущ коефициент на моята 0,813 и този на LVE-то 0,74, оборотите при 100 км/ч за LVE биха били ~2720 (3000 на моята).

Какво да ти кажа ... Аз за 250 оборота разлика, не бих си разбутал кутията. То и няма как да е по-голяма. Бензинов мотор с малка мощност.

п.п. Има разлика и в главното предаване - диференциала, което също е от значение.

4,533 за твоята кутия

4,357 за LVE

И това ако се сметне, май ще ги докараме оборотите на 6 степенна. Ако там дифа е по-къс.

 

Преди 2 часа, peshko_beshko написа:

Това което е постигнал руснака е повече, защото негова 6-та е била с 0.7, което прави по сметка ~2600 (колкото е показал и на снимката). 

Слагай 6 степенна. Какво те притеснява. 400 обр. разлика по-бива.

Вибрациите му са се появили от нещо друго. Няма как кутия да не е балансирана. Нали ще изкърти всичко още като запалиш. Тя или лепва за камбаната, или не. Още при монтажа. Средно положение няма. И мотора е като твоя BSE.

Няма причина да не стане. Освен, ако не пасва някой тампон, ако има. Ама руснака е трябвало да го види и каже.

Публикувано

VW Caddy, с 1.6 MPI мотор си тегли много по-голямо тегло. Имах пасат '87 с 90 коня мотор и нямаше проблем на 5-та с 3000 оборота да е на 115 км/ч. Ако ти е изпаднала по-дълга кутия слагай смело, че така на магистрала не знам как се кара. Ако е само за града не бих пипал.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.