Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Аз мисля, че проблемът идва от запушена цедка на маслоприемника в картера. 

Защото какви хлабини в основните или мотовилковите лагери трябва да има, че да не задържа налягане?

Трябва да са големи.

Но тогава трябва да има и голямо чукане.

Виждал съм двигател с яко чукащ основен лагер и не губеше налягане.

 

Публикувано
преди 31 минути, baijoro написа:

Аз мисля, че проблемът идва от запушена цедка на маслоприемника в картера. 

Адаш, помпата е сменена. Предполагам върви с маслоприемник. И да не върви, търябва да са му обърнали внимание, защото от там се започва.

п.п. И като мислите нещо, не забравяйте, че дефектът е настъпил след смяна на маслото, и че при студен мотор има налягане.

Публикувано
Преди 1 час, joro-120L написа:

И като мислите нещо, не забравяйте, че дефектът е настъпил след смяна на маслото, и че при студен мотор има налягане.

 

Може да е случайно съвпадение.

Колко след смяната на маслото е светнала лампата - веднага, след 3 дни, след месец?

Маслената помпа с нова ли е сменена и дали е сменена?

Има ли доверие на сервиза, в който е правен ремонта?

Щото знам едни, дето вземат изхвърлени накладки от боклука, стига да имат малко "месо" и "обслужват" нововнесени коли на автокъща.

Адаш, знаеш, че при стар автомобил понякога има странности. Имах един такъв и ми се еслучвало да го прибера вечер в гаража здрав, през нощта нещо се "счупва" и на сутринта - изненада. Също и когато причините за някой проблем са две - да са се случили и двете.

Дано колегата скоро да реши проблема и да е нещо дребно.

И да сподели тук, че ми е интересно какво е станало.

Публикувано
На 29.08.2025 г. at 16:06, Нончо написа:

След пълно обслужване на колата започна да ми свети лампата на маслото и изписва ниско налягане на маслото, смених датчик, маслената помпа и проблема продължава. Каква може да е причината? Колата е Шкода Рапид 1.6 90кс. Дизел

 

Адаш, много въпроси ми зададе. Чувствам се, като на разпит.:) Или собственикът да се сеща.

 

Преди 1 час, baijoro написа:

Колко след смяната на маслото е светнала лампата - веднага, след 3 дни, след месец?

Веднага.

 

Преди 1 час, baijoro написа:

Маслената помпа с нова ли е сменена и дали е сменена?

Приемам,че е нова. Тя няма отношение към проблема. Колегата да си запази старата и датчика.

 

Преди 1 час, baijoro написа:

Има ли доверие на сервиза, в който е правен ремонта?

За смяна на помпа, датчик и измерване на налягане, да.

 

Преди 1 час, baijoro написа:

Адаш, знаеш, че при стар автомобил понякога има странности. Имах един такъв и ми се е случвало да го прибера вечер в гаража здрав, през нощта нещо се "счупва" и на сутринта - изненада. Също и когато причините за някой проблем са две - да са се случили и двете.

Дано колегата скоро да реши проблема и да е нещо дребно.

И да сподели тук, че ми е интересно какво е станало.

+1

Публикувано

Еее, че те въпросите не бяха към теб. Бяха по-скоро неизвестни фактори за мен.

 

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 1 час, baijoro написа:

Еее, че те въпросите не бяха към теб. Бяха по-скоро неизвестни фактори за мен.

Няма проблем. Коментираме си.👍 Разсъжденията ми са на база отговорите.

И за мен е известно, доколкото е писано в темата. Зададох достатъчно уточняващи въпроси на Нончо. Гледам да разбера по-важното. Нали затова сме тук. Да си допълваме пропуските. Може твоите въпроси да са основателни.

Публикувано

  

Преди 1 час, joro-120L написа:

Няма проблем. Коментираме си.👍 Разсъжденията ми са на база отговорите.

И за мен е известно, доколкото е писано в темата. Зададох достатъчно уточняващи въпроси на Нончо. Гледам да разбера по-важното. Нали затова сме тук. Да си допълваме пропуските. Може твоите въпроси да са основателни.

 

Смени си датчика за масло и спрете се заяжда с жорката. Нормално е налягането на маслото да пада след като то се загрее. 

Тоtal e най - евтиното бюджетно масло, Repsol -a не знам нищо за него. Провери дали отговаря на минималните изисквания на VW за твоя мотор... 

Публикувано
преди 25 минути, maxrpm написа:

Тоtal e най - евтиното бюджетно масло, Repsol -a не знам нищо за него. Провери дали отговаря на минималните изисквания на VW за твоя мотор... 

Ти май ще познаеш, че и двете масла са боклук. Що не видя темата по-рано. Щеше да ми спестиш писане.

 

преди 25 минути, maxrpm написа:

Нормално е налягането на маслото да пада след като то се загрее. 

Саше, лампата светва на 0.5 бара. Колко още да пада налягането.

Като на празен ход трябва да е 1.5-2, в обороти 3.5-4.

Публикувано
Преди 1 час, joro-120L написа:

Ти май ще познаеш, че и двете масла са боклук. Що не видя темата по-рано. Щеше да ми спестиш писане.

 

Саше, лампата светва на 0.5 бара. Колко още да пада налягането.

Като на празен ход трябва да е 1.5-2, в обороти 3.5-4.

Aз не чета форума, откакто ме нямат за нищо , но ме дразни когато приятели ги ебават . Свети на 0.5 ако датчика не е запушен и не е на годините на колата, ама е заврян на кучето в ... и никой не иска да го сменя... :)

Карал съм масло на което ми свети лапмата на 0,5 под 2000 оборота, то беше масло Shell за винтови диференциали , закара ме до София , мотора затегна, сипах някво вече ново , закара ме до вкъщи и смених мотора... Ноо ... Спомени..:) Иначе и то от Лесново, преди Нови Хан , си беше ок.. :)

  • Объркан съм 2
Публикувано
Преди 2 часа, maxrpm написа:

винтови диференциали

😅

 

Преди 5 часа, baijoro написа:

Еее, че те въпросите не бяха към теб. Бяха по-скоро неизвестни фактори за мен.

На мен ми е интересно, и пропуснах да питам, какво е показал манометъра, като цифри, при различните обороти и температура.

Публикувано

Аз карам с Тотал Инео лонг лайф вече почти 10 години и нямам наблюдение да е калпаво и нищо не свети ... да сменям го всяка година и не карам повече от 10 000 км. с едно масло , но е за сега единственото , с което не доливам.

Проблема се корени някъде другаде , но така трудно ще го открием .. от мръсен маслоприемник , през калпав филтър до скапана помпа или датчик.

Публикувано
Преди 1 час, The Best Forman написа:

Проблема се корени някъде другаде , но така трудно ще го открием .. от мръсен маслоприемник , през калпав филтър до скапана помпа или датчик.

Гена, благодаря, че се включи най-после. Но няма да се уморя да напомням - Защо тогава при студен мотор има налягане, ако проблемът е в изброените от теб неща. Аз съм набедил колянов вал, защото не се сещам откъде другаде може да губи налягане при загрял двигател. А кое ме кара да мисля така, може да се върнеш на предишната страница и да прочетеш темата отначало.

п.п. Какво е налягането на студено и дали е в норми, знаят само в сервиза. В цифри не сме говорили. Ние знаем, че на студено има налягане и лампата не свети. Тя може да гасне и при 1 бар налягане.

Публикувано

Ако е колянов вал (лагерите) , с по-дебело масло (5W40 или 10W40) би трябвало да се променят нещата , но трябва да се пробва.

  • Одобрявам 1
Публикувано
На 29.08.2025 г. at 19:38, joro-120L написа:

Пробвай с още една смяна, като сложиш 5W40.

 

Публикувано

Сещам се за един момент преди повече от 20 години , когато се борех с подобен проблем - смених маслото , марката на филтъра и на края се оказа , че тъпия датчик се задръстил с коксови отлагания.

Публикувано
На 29.08.2025 г. at 18:57, Нончо написа:

Майсторите казаха че са мерили налягането на маслото, на студен двигател било добре но като загрее и падало налягането.

 

Това означава, че са завили манометър на мястото на датчика.

Публикувано

Да сложа 5w40  масло но каква марка? Не знам вече. Да попитам дали тези коли имат електронна щека в картера? За първи път чувам за такава щека в картера. 

Публикувано

@Нончо, от сервиза да не те зарязаха? Какво им е мнението за проблема?

Публикувано

Не но си взех колата че не могат да я оправят, омръзна ми от измислени монтьори и сервизи. Ще търся някой читав монтьори който да я поправи. В Карловсия район. 

Публикувано
Преди 1 час, Нончо написа:

Ще търся някой читав монтьори който да я поправи. В Карловсия район. 

Не сменяй маслото, щом ще ходиш в друг сервиз. Да видим там какво ще кажат. Ако трябва, те ще го сменят.

 

 

@Нончо, Препоръчани автосервизи за VW в Карлово:

този е с най-добри отзиви

https://motointegrator.com/bg/bg/serviz/karlovo/j26xr5kr-q-service-alpin

 

от тук можеш да си избереш:

https://motointegrator.com/bg/bg/servizi/grad-karlovo/marka-121-vw

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.