Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Историята на добре познатата Газ-24 Волга в картинки:😀

 

Screenshot_20250918_174720_TikTok.thumb.jpg.168df6751c6dbe39fa6d6358a1f20e79.jpg

 

Screenshot_20250918_174725_TikTok.thumb.jpg.53965f910b4c9c3db18b987d40572a80.jpg

 

Screenshot_20250918_174731_TikTok.thumb.jpg.1f9e1d5d4c297d3958af99826e5b4548.jpg

 

Screenshot_20250918_174737_TikTok.thumb.jpg.94d5d58390d527420614233eab831915.jpg

 

Screenshot_20250918_174743_TikTok.thumb.jpg.96d9c595a160e4d2d2ee08a5e8d304ce.jpg

 

Следва продължение.

Публикувано

Предшественикът на легендарната бежова Мерцедес Е Класа, със специален цвят, запазен само за колите, използвани за таксиметрови услуги.

 

Screenshot_20250918_174749_TikTok.thumb.jpg.073a0c8d3af1501dc578251a423c8675.jpg

 

Линейката:

 

Screenshot_20250918_174758_TikTok.thumb.jpg.d27719d042a18bb3ff0bdfc3a5e1cdd2.jpg

 

Screenshot_20250918_174813_TikTok.thumb.jpg.35107eebacbf84db66e8942766b91fe2.jpg

 

Обикновеният руснак не е можел да си купи подобна кола, не се е продавала свободно, била е предназначена за управляващите и изтъкнатите културни дейци.

 

Единственият начин масовият потребител да се сдобие с такава кола е било да я спечели от Държавната лотария.

 

Screenshot_20250918_174819_TikTok.thumb.jpg.d636cee728410de69256d25a9440845c.jpg

 

Screenshot_20250918_174834_TikTok.thumb.jpg.016932e46820c2c24355aa14cafee022.jpg

 

Screenshot_20250918_174841_TikTok.thumb.jpg.b93f8554d9202d5b60239a287550029f.jpg

  • Одобрявам 1
Публикувано

Дълги години преди класовите врагове на СССР от ФРГ да създадат VW GOLF 2 Country 1.8 Synchro

 

Golf-Country-001-1200x800.thumb.jpg.f519598cb68a935e673c768c65ecb1e3.jpg

 

 

Мощното 🤣🤣🤣 и безкрайно талантливо 🤣🤣🤣 Съветско автомобилостроене излиза с този шедьовър, създаден специално за Генералния секретар на КПСС и Министър-председател на СССР Леонид Брежнев.

 

Колата е произведена в ограничен тираж от 5 бройки.

 

Screenshot_20250918_174858_TikTok.thumb.jpg.e943f74381b10e610550a4afd5f4ed6b.jpg

 

autowp.ru_gaz_24-95_volga_opytnyj_4.thumb.jpg.726997ed780b62d75dc148d649273764.jpg

 

За нуждите на така  тачените в СССР манифестации и военни паради е била създадена и кабрио версия на модела:

 

5g918s-960.jpg.e2ff1d668c61bbd87dfa2a8295a3c9fa.jpg

 

Комби версията, Газ 24-02, освен за линейки, е била използвана и от държавните магазини и пощите. Въпреки, че се е предлагала на пазарите извън СССР, вътре в страната е било необходимо специално разрешително за  да се сдобиеш с тази кола. Заради ограниченият тираж на производство, предимство при закупуването на Газ 24-03 Комби са имали многодетните семейства или спортистите, които е трябвало да носят тежко и обемно оборудване.

 

Колата е имала три реда седалки, пътнически капацитет 7 или 8 места и товароносимост от около 400 кг.

 

gaz-24-12-wolga-russischer-36315.thumb.jpg.39bad58feb19854568941a675133739e.jpg

 

gaz_24_i_wagon_5_1.jpg.a446e3aeb7f99562318a7a4d2a32f3ab.jpg

 

gaz_24_i_wagon_5_2.thumb.jpg.88d33e15ca6de4875b34caf355079c98.jpg

 

gaz_24_i_wagon_5_3.thumb.jpg.1fa57b34f853612615d661acc0c5233a.jpg

 

gaz_24_i_wagon_5_4.thumb.jpg.fb17b92c5912eac52f435bcdc4d0fd6d.jpg

 

Публикувано
Преди 1 час, РусенскоВарено написа:

Обикновеният руснак не е можел да си купи подобна кола, не се е продавала свободно, била е предназначена за управляващите и изтъкнатите културни дейци.

Тъй като предшественикът, 21-цата (22 в комби вариант) е била достъпна за всеки, а 24 е била с ограничени продажби, съответно е доста по-рядък модел, преди няколко години имаше засилено търсене на 24-ки от страна на чуждестранни колекционери. 

Публикувано
Преди 4 часа, РусенскоВарено написа:

Обикновеният руснак не е можел да си купи подобна кола, не се е продавала свободно, била е предназначена за управляващите и изтъкнатите културни дейци.

Единственият начин масовият потребител да се сдобие с такава кола е било да я спечели от Държавната лотария.

Ице, репликата не е към теб, защото си превел текст към снимка.

Тия рашъни май послъгват. У нас ГАЗ 24 се предлагаше в Мототехника. Вярно, рядко се срещаше в частни лица, но много се чакаше за нея и много гореше в сравнение с другите. Не толкова практичен автомобил. Ако не ти трябва да го товариш. Държавни се срещаха по-често. Служебни на партийни величия, таксита, милиционерски имаше, комбито бяха линейки. Споменават се цени на пазара в СССР, ето ги и нашите в Мототехника към 1985 г. Имам една книжка, вече с пожълтели страници с техн. данни на соц. автомобилите и цените им.

За сравнение - 1990 г. Шкода 120 с 5 скорости вече струва 9 200 лв.

                                         Москвич 21412 S 14 000 лв.

 

IMG_1805(3)-.thumb.jpg.d2b70704e6e870b8de4f01f42b174b0e.jpg

IMG_1807.thumb.jpg.4dbebf9792d2214bc199380436fd6e37.jpg

 

Преди 2 часа, Logrus написа:

Тъй като предшественикът, 21-цата

ГАЗ 21 има три серии. И всички са яки! Повече ми харесва от 24.

Публикувано

Жоре, прав си за Мототехника, имаше ги и в Кореком, ама говорим чак за 1985г. - вече 15-20годишен модел. По това време и в Русия са били вече по-достъпни.

А лично аз най-много харесвам 2410 - с хоризонталната, пластмасова решетка и прибраните дръжки на вратите - мръснобяла/кремава с червен, плюшен салон 😁

Публикувано
преди 3 минути, Logrus написа:

А лично аз най-много харесвам 2410 - с хоризонталната, пластмасова решетка и прибраните дръжки на вратите - мръснобяла/кремава с червен, плюшен салон 😁

И пластмасовите тасове. И таблото вътре е друго. По-луксозно стои.

  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 58 минути, Logrus написа:

Жоре, прав си за Мототехника, имаше ги и в Кореком, ама говорим чак за 1985г. - вече 15-20годишен модел. По това време и в Русия са били вече по-достъпни.

Говоря щото цените ми са от тогава, а не Волгите. Спомените са от преди това. И обикновения човек имаше/можеше да си купи/ Волга. А не такава крайност, като при руснаците, само от лотария. И тук даваха от лотария. Даваха и на многодетни семейства. Волги имаше. Ерки и Рапиди нямаше. :)

Публикувано
Преди 13 часа, joro-120L написа:

ГАЗ 21 има три серии. И всички са яки! Повече ми харесва от 24.

 

570381_800.jpg.7bd97b7b858a4ece5fc7de066ab204d9.jpg

 

e1-gaz-21-volga-1958.thumb.jpg.e66c3892699e7b63978c77c6f88bd089.jpg

 

60239.jpg.79ee877c5fd5c16512e4d33063a2203a.jpg

 

И стигаме до перфектно реставрираната трета серия на нашия колега и приятел Момчил @m_g.

Реставрацията е негово дело. Образцова работа, която буди само възхищение. Шкодата на снимката също беше негова.

c3d3877a2be62f1beede7246bf6cc7a4.thumb.jpg.d8602bbb25713bbfdb84b81f6ea0aea6.jpg

  • Одобрявам 2
Публикувано
Преди 19 часа, РусенскоВарено написа:

Обикновеният руснак не е можел да си купи подобна кола, ...

 

Просто не мога да се въздържа :(

Не мога да коментирам руснака, но в България проблема не беше дали "можеш", а дали ти "дават"! Не случайно за Шкода се чакаше по 10+ години, за Лада дори над 15. 

 

Публикувано

Пепи, Ицо няма "вина". Аз зачекнах темата за България.

Правеха вноски в Мототехника на бебета. Като се ожени, да си купи Лада. Това са едни 1 500 лв. които стоят без лихва. Дават ти някакъв пореден номер и чакаш. За всяка марка коли номерата вървяха различно. В зависимост от чакащите и внесените бройки. Нашият номер на последната вноска беше 74 000 или нещо около това.

Подкрепям твоите думи и ще ви кажа на какво бях свидетел. Баща ми взе Шкода 100 72ра г. Веднага направи вноска и 76г. му дойде реда за следващата Шкода 100. Отново прави вноска, този път записва за Вартбург комби. Голям мерак! Един му даде добра цена и продаде Шкодата, с надежда да го извикат за Вартбург. Да, ама не. 81ва г. купи много запазена 105 втора ръка, направо нова. Запази си и вноската да чака ред. Вартбурзите нещо изчезнаха и презаписа за Лада 2104 комби. Никаква вест за Лада, презаписва за Волга 2410, същата работа. Накрая записа за Шкода 120, те пък затваряха вече Мототехника и спряха вноса на всичко. И така с 15 годишна вноска взе Москвич, щото нямаше друго какво.

Имаше и редови граждани, които ползваха предимство.

 

475062745_122187287438043291_4556680817836604708_n.thumb.jpg.4b88f504d2ec9cdb137a2e49491b8672.jpg.2f3acdec81aff9c4e669e722c5661e88.jpg

Публикувано

Само дето няма как да имаш толкова зайци, защото частната собственост беше забранена и ... параграф 22. Ама мисля да спра до тук, да не оспамваме темата :) 

  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 51 минути, PRR написа:

Само дето няма как да имаш толкова зайци, защото частната собственост беше забранена и ... параграф 22

Аз го сложих повече за шоуто. Някой има ли представа колко бройки са 2.5 тона зайци и как се отглеждат и изхранват. Щи изядат ушите. Кола лесно не се дава. :)

Публикувано
На 18.09.2025 г. at 18:05, РусенскоВарено написа:

Историята на добре познатата Газ-24 Волга в картинки:😀

....

Screenshot_20250918_174737_TikTok.thumb.jpg.94d5d58390d527420614233eab831915.jpg.671b8fadd7ce7bca4a5cd2f475313406.jpg

 

Надявах се поне дизайна на ГАЗ 21 да е съветски, ама не е. И за него са получили вдъхновение от американски автомобил.

 

Ford Mainline 1952 г.

image.thumb.png.0a926ce1a70d08f138fe3786bccc969a.png

 

image.thumb.png.6a083ec111b99370b320ef0761cd341b.png

 

Добър фейслифт са направили.:)

image.png.aad18f180faac22e3a18f0cb769bb7ed.png

Публикувано

Жоре , като говорим за дизайн и колхозници , разбирай АК47 , Т34 , 55 и т.н. ... всичко останало е копирано или откраднато .. ааа за ВАЗ 2101 са си купили лиценза от ФИАТ. Някъде бях чел или гледал , че платили с желязо и ФИАТ започнал да ръждяясва 🤣

  • Одобрявам 1
Публикувано

Волга ГАЗ-21

prodava-se-unikalna-volga-gaz-21-1.jpg

Публикувано

Фейс лифт 😁

5f3e898539511da81f1a6d2640adfe47-22-1.jpg

Публикувано
Преди 9 часа, sando2 написа:

Фейс лифт 😁

 

След тази снимка няма как да не ви представя и другата Волга на Момчил @m_g.

Няколко думи за колата и присъствието на ГАЗ 3102 в Бг.  m_g написа:

Цитат

Отдавна ми се искаше по-нова Волга. Появи се възможност да купя най-редкия вариант, а именно моделът 3102.
ГАЗ 3102 се явява дълбока модернизация на добре познатата ГАЗ 24. Произвеждана е в малки количества - по 2-3000броя годишно, като до 1992 са произведени 24 или 27000 броя по други източници. У нас никога не е продавана през ДСО "Мототоехника и автосервиз", а е била за представителни цели в бившето УБО, МВР, МНО и по различни големи предприятия. Разбира се, по онова време вече масово се ползват Мерцедеси, така че 3102 остава в активна употреба предимно в силовите структури. В Съветския съюз 3102 също остава недостъпна за редовия човек и се появява в продажба чак през 1990г. У нас, последните такива Волги са внесени преди промените. Въпреки това, дори и през 90-те, пред Министерски съвет и Президентството беше пълно с такива Волги.
Според познат, работил в гаража на ЦК, там получават 3102 в средата на 80-те. Той самия е бил с такава на сватбата си. Заради особения форкамерен двигател шофьорите не ги обичали много много, и след това внесли от модела 24-10, който е значително по-опростен и близък до 24, но и по-елементарен за експлоатация и нечувствителен към регулировки.
ГАЗ 3102 получава двигател ЗМЗ 4022 с форкамерно-факелно запалване, 12 клапана и трикамерен карбуратор К-156. ГАЗ разработват такива двигатели още от 60-те, но серийно ги пускат за лека кола именно при 3102. По трансмисията има доста изменения, основното е заден мост с предавателно отношение 3,9. Предният мост е по-широк, с нова конструкция на носачите и вентилирани дискове с 4-бутални апарати. Спирачната система има вакуумен, а не хидровакуумен сервоусилвател. Електрооборудването е изцяло ново, с по-мощен генератор, фабрични предни и задни фарове за мъгла и правоъгълни главни фарове. Серийно е с автоматични колани. Фабрично е оборудвана с радиокасетофон с 4 говорителя и електрическа антена.
Конкретният екземпляр е закупен от Кореком за 16000лв по време, когато 24-10 е била около 12000лв. Първият собственик е работил в мините, после в Либия и разбира се, е бил голям любител на марката. Не е карал колата интензивно и така до момента тя е навъртяла 71000км по километраж, които може и да са реални.
Починал е преди 9 години, колата му е изкарана на улицата и бая е поседяла, като е минавала минимални километри. Човекът е имал 5 деца. С Волгата се е занимавал основно един от синовете, но в крайна сметка хората си имат по-модерни коли и голямата черна Волга е станала никому ненужна.
Хубавото е, че български майстори не са пипали много по колата, така че е напълно комплектна и в работещо състояние.
За момента върви само на газ. На бензин не съм я пробвал все оше, но ще ми бъде интересно да я подкарам и на двете горива.
Спирачната система се държи отлично. За първи път си купувам стара кола, която да спира дори не добре, а отлично. Очаквах, както обикновено, да има проблем, но спирачките са като на съвременна кола, като изключим липсата на електроника.
Салонът е в комбинация от зелена кожа и плат. Всичко е здраво, с изключение на голяма пукнатина на таблото и модифициран централен панел, за да се събере по-модерно радио. От стоенето на слънце плата на седалките е станал златистожълт от зелен. Мокетите са уникално запазени. Колата има големи коритоподобни гумени стелки над мокета, също съветско производство. Не зная дали са били на колата от завода, или са допълнително закупени.
По каросерията времето и престоя на улицата пред блока в Димитровград са натворили своето коварно дело. В някакъв момент са я пребоядисвали, но само външно и без да се стараят особено. Колата няма удари и линията й е отлична. Няма и гнило. Интересното е, че подовете както в купето, така и в багажника са като нови, без точица ръжда. Стоят си всички заводски изолации. Външно нищо не липсва. Е, стоповете са понагорели от седене, но аз вече съм й намерил комплект нови.
Джантите са оригиналните за 3102, с характерните отвори за центроващи щифтове. Интересно е, че на задния мост фабрично има 16мм фланци. Заради по-широкото предно окачване заводът разширява задното по най-елементарния начин. Иначе, колата си е на 5х139,7 - както всяка друга Победа, М21 или 24. Заводските гуми са с размер 205/70R14. Аз мисля да мина 15-ки, ама да видим. Оригиналните тасове са много красиви, но някой си ги е харесал и ги няма.
Характерна особеност на модела е, че резервоарът е зад задната седалка, а резервната гума е под багажника, а не в него. През 1992г, когато 3102 е вече остаряла, опростяват и унифицират модела и минават на резервоар от 24. Спират и форкамерния двигател, слагат опростено табло и като цяло, с истинската 3102 е свършено.
Моделът остава в производство чак до 2008г, като на практика остава характерната физиономия на 3102 и механика от стандартните 3110 и 31105.

Какви са ми плановете и какво съм направил за няколкото дни като собственик на 3102?
До тук колата се държи добре. Не тропа, спира и върви нелошо. Тръгнал е съединителя. Ще получи притискател от Ниса (еднакви размери са - оригиналният съединител на 24 и 3102 е като на Победа и Варшава, само кутията е с други шлици). Нов феродов диск и капсулован изключвателн лагер (имам) на муфа от 24. Нищо сложно.
По мотора - засега получи кабели Tesla и свещи Brisk. Зацепило се е долното водно съединение на радиатора. Тръгнах да го сменям и се оказа, че е по-дълго от това, дето съм купил. Сипах руски антифриз. Тече си, ще купя по-дълъг маркуч и още две туби антифриз. Има почукване от клапани, вече си взех гарнитура за форкамерния капак на клапаните. Горе долу й дойде празен ход на газ, на високите си върви без проблем. Ще почовъркам и ще стане.
Като вървене, 3102 е осезаемо по-бърза и тиха от по-старите модели. На магаистралата камионите не са проблем. И на светофара се изнася много приятно, а като проима съединител, ще се наема още повече. Скоростите влизат стегнато като на Лада, удоволствие е да се превключват. Някой е сложил ужасна топка на лоста. Самият лост е Ладов, така че и топки бол.
Смених уплътненията на вратите, бяха се свили и се разпадаха. 3102 има двойни уплътнения - едно на рамката на врата и едно на самата врата. Тия на самите врати са що годе читави. Другите са подобни на Ладовите. Купих си 16м (много са, остана ми) и за 1 час си ги смених.
По електрото колата зарежда и като цяло всичко си работи. На докарването спря дясна къса светлина. Оказа се, че от 16 предпазителя, 15 са си заводските съветски. За фара номерът дойде от предпазител, пипнах и светна. Не работеха клаксоните. Оказа се, че се е изместил напред блокът с лостчетата на волана. Отвих, преместих, стегнах и сега всичко свири. Електрическата антена работи. Скапало се е моторчето на пръскалките, бръмчи и не пръска. Ще ида да купя цяло ново казанче - същото е като на Лада.
Това за фаровете не дава признаци на живот. Вероятно пак нещо се е окислило, ще тръгне. Предните фарове за мъгла не тръгнаха, не съм търсил къде се е окислило, но си имат дори заводските капачки с ромбчета.
По купето - ще я пооправя където има драснато. Живот и здраве, нова боя и да стане като хората.
Гумите са квадратни и над 90 тресе, ама посоката там е ясно. Няма вибрации от трансмисията - кардан, заден мост, което е чудесно.
Много се кефя на новата Волга - изглежда читава кола и се надявам да я направя без драми.

... и вече направена

57c08fbce0b19ef0ed078406055ca31e.thumb.jpg.abfb59334b395676a0a6dd917a7209ec.jpg

 

IMG_20230212_1525164824d633b2f0df5d666.thumb.jpeg.4a5b0a2c22eaab6e10a89a3ff8e77cfd.jpeg

 

IMG_20230716_201821536697943e1dcc407b0.thumb.jpeg.e13847b5dcfd3b2ec7162fd1877c4e3b.jpeg

 

IMG_20230716_201933942f3f16020a8a94b4d.thumb.jpeg.88302e30c7b883e180a70c91c82ca65a.jpeg

 

2023-11-07-342274eccf12a9c9e8c5.thumb.jpeg.c51207c9e060e21294aac7185c541f6f.jpeg

 

Някои хора са я виждали и на НИМ

IMG_20230129_130606587_HDRd44fb483a399627b.thumb.jpeg.17da18b8b2e7317fbcb17c61d1550347.jpeg

 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.