Jump to content

skoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Пробвано! Не на място няма проблеми. След щателна проверка и шофиране от опитен механик не се установиха проблеми по кутия и халдекс, единствени заподозрени са амортисьори, защото най-много се усеща на равен асфалт с леки неравности, всякаш на тях претропва и после спира. Предните са сменени и са Каяба. Или са дефектни или задните сдават багажа. Ще се покара още малко и ще излезе зайчето. 🐰

Публикувано
Преди 1 час, lakrizz11 написа:

Пробвано! Не на място няма проблеми. След щателна проверка и шофиране от опитен механик не се установиха проблеми по кутия и халдекс

Никой не се е съмнявал в кутия и халдекс. Щом на място няма проблем, значи не е от някой тампон на мотора. Проблемът е в трансмисията. Къде? Ще каже опитният механик. Вибрация може да се получи от тампони или от дебалансирана въртяща се част. А показанията ти в горното мнение нямат нищо общо с първото ти мнение в темата. От вибрации премина на тропане. Появиха се и неравности по пътя. Успех и да намерите проблема.

Публикувано

Показателна е не само амплитудата на тресене, но и честотата.

Ако тропането идва от амортисьор(и), то би имало два типични признака:

 

- Тропането рано или късно затихва, а честотата му не е пропорционална на скоростта на движение, а по-скоро е функция на собствения резонанс на системата пружина-амортисьор-гума, своеобразен трептящ кръг (като в електротехниката, специалистите ще ме разберат, надявам). Затова такова тропане би се усетило в някои случаи и при преминаване през остър праг дори с ниска скорост, например. Особено с малко по-мека гума. Гумата и пружината са двата реактивни елемента акумулиращи енергия, амортисьорът я поглъща, но когато той не работи, се получава трептенето в окачването и то се проявява при всякакви скорости на движение.

 

- видимо подскачане на окачването и колелото, което е свързано с неработещ амортисьор. Това може да се провери, ако колегата направи експеримент с тестово шофиране с помощта на някой асистент, който да се качи в друг автомобил зад него и да наблюдава в движение дали има прекомерно трептящо подскачане на някоя от гумите на "проблемния" автомобил при минаване по маршрут с неравности - улични шахти, тесни спящи полицаи и други такива подобни.

Публикувано
преди 44 минути, Peter_CLX написа:

видимо подскачане на окачването и колелото, което е свързано с неработещ амортисьор. Това може да се провери, ако колегата направи експеримент с тестово шофиране с помощта на някой асистент, който да се качи в друг автомобил зад него и да наблюдава в движение дали има прекомерно трептящо подскачане на някоя от гумите на "проблемния" автомобил при минаване по маршрут с неравности - улични шахти, тесни спящи полицаи и други такива подобни.

Това най-добре се забелязва при движение по паваж. Ако продължително се кара с изпуснал амортисьор, започва и едно характерно назъбено износване на грайфера. Аз ги проверявам по стар метод. Рязко се натиска на ръка и пуска всеки ъгъл на автомобила. Ако при връщането закове, амортисьорът е добре. След пускането не трябва да продължи да се клати.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.