Jump to content

skoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Колеги може ли помощ.

Имам супърб 3, 2017г, със заводски ксенон, но просто на къси Свети ниско и искам да ги вдигна .

Бихте ли, описали стъпка по стъпка като за начинаещ как става това през vcds, ако нещо пропускам ще се радвам да помогнете

Публикувано

Не, не се прави през VCDS, чисто механично се регулират. 

Като отвориш капака на всеки фар има по два бели пластмасови "болта", които се въртят със шестограм. Единия е за хоризонтален (ляво/дясно) реглаж, другия за вертикален (горе/долу). Това е схемата:

image.png.a57a0014eacbeb900ff20f353a8a6e19.png

Въртиш врътката 3-4, не 2-4!

Имай предвид, че един оборот е доста, т.е. почни с 1/2 оборот и тествай. Добре е да го правиш и на двата фара, т.е. ако завъртиш 1/2 оборот на левия, въртиш и 1/2 оборот на десния. Добре е да паркираш срещу (бяла) стена и да гледаш след реглажа долните линии на двата фара да са равни. Ако следваш горното правило за еднакво въртене би трябвало да нямаш грижи с това.

 

Ако имаш други въпроси - на линия съм.

 

PS: И, от опит, след като ги регулираш забрани на ЕТ да ги пипат, че пак ги правят да "бият" на 5м пред колата :(

 

Публикувано

Фаровете се управляват динамично според скоростта. При ниска скорост слизат надолу, при висока се вдигат. Затова трябва "нулева" точка при настройката.

Линкът го изпратих на колегата, но е хубаво и тук да го има.

 https://www.briskoda.net/forums/topic/508594-how-can-i-adjust-full-beam-height-on-bi-xenons-with-adaptive-headlights/

Човека със същата схема от мануела, казва че фаровете трябва да са в "learning mode" и след това положение на се запамети.

Публикувано

Това, че се управляват динамично (бабини диветини - от опит ;)) няма нищо общо с тъпата първоначална настройка с която излизат от завода и която прилагат в ЕТ. И, като са ги направили да "бият" на 5м пред колата и с 200 да караш пак там си бият. Не ме питай от къде знам ;) 

Публикувано

Грешен ти е опита. Ако настройваш фарове с ръчно регулиране по височина, поставяш ключа в нулева позиция и това въртиш двата винта на фаровете. Ако са с автоматично регулиране, минаваш първо през компютъра, за да минат фаровете в нулева точка и тогава въртиш винтовете.

Публикувано

Иво, какво ръчно регулиране на ФАБРИЧЕН КСЕНОН?!? Всички, по закон, са с "кантар".

 

PS: А минаването в "нулева точка" се прави при всяко палене, когато и се тестват фаровете за грешки. 

  • Одобрявам 1
Публикувано

Потвърждавам - Октавията с фабричен ксенон при всяко палене си ги разхожда фаровете, адаптивни са, преди да ги закове в една позиция, най-добре се забелязва на тъмно.

 

И си личи, че се движат, особено на спортен режим, пак на тъмно, пипнеш ли волана, светлинният сноп ясно се вижда как се мести.

Публикувано
Преди 5 часа, РусенскоВарено написа:

Потвърждавам - Октавията с фабричен ксенон при всяко палене си ги разхожда фаровете, адаптивни са, преди да ги закове в една позиция, най-добре се забелязва на тъмно.

 

И си личи, че се движат, особено на спортен режим, пак на тъмно, пипнеш ли волана, светлинният сноп ясно се вижда как се мести.

Те са завиващи, но лично аз не съм видял/усетил да се вдигат при увеличаване на скоростта.

Специално моите бяха доста високи и се случваше често да ми мигат насреща. Преди 2 месеца ги свалих надолу механично, от врътките. От тогава не се е променило нищо, защото четох за някои фарове, че уж сами се връщали в начална позиция, ако не ги регулираш софтуерно, но темата беше за матричните на фейсова О3, ако не греша.

Публикувано

Матричните са различни и, доколкото знам, там регулирането е изцяло софтуерно. Но може и да греша.

 

Колегата е със С3, като моя, и фаровете му надали са различни.

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

но темата беше за матричните на фейсова О3

Няма Октавия 3 с матрични светлини. Фаровете са светодиодни, но не са матрични, аз съм с такива.

И моите фарове бяха "забити" пред колата, но ги регулираха в ЕТ много добре. При увеличаване на скоростта се вдигат и светят по-далече. При включване на дългите също се вдигат. 

Вярно, че колегата е с ксенон, но не виждам защо да има разлика в механиката на фара.

Може би има някакъв проблем и по-добре да отиде в ЕТ да прегледат и регулират фаровете.

 

Публикувано

На моя С2 ксенон се вдигат и свалят късите, според скоростта, но дотолкова, че никой не ми е святкал, че го заслепявам.

 

Преди 7 часа, РусенскоВарено написа:

И си личи, че се движат, особено на спортен режим, пак на тъмно, пипнеш ли волана, светлинният сноп ясно се вижда как се мести.

Няма значение режима, а скоростта на движение. По памет, да не ровя в ръководството, след 40 км/ч спират да следят завоя.

Нещо, като халогена, който светва при завой. Прави го до определена скорост.

Публикувано
преди 55 минути, baijoro написа:

Няма Октавия 3 с матрични светлини. Фаровете са светодиодни, но не са матрични, аз съм с такива.

И моите фарове бяха "забити" пред колата, но ги регулираха в ЕТ много добре. При увеличаване на скоростта се вдигат и светят по-далече. При включване на дългите също се вдигат. 

Вярно, че колегата е с ксенон, но не виждам защо да има разлика в механиката на фара.

Може би има някакъв проблем и по-добре да отиде в ЕТ да прегледат и регулират фаровете.

 

Явно съм в грешка, за диодни фарове е ставало въпрос. Бъркам се с О4.

Моите са биксенон и нямат автоматично вдигане, за което говорите, така че със сигурност има разлика във фара.

Публикувано

О3 Преди фейса със биксенон също си вдига и сваля фаровете(AFS), както и ги движи наляво и надясно.

О3 Vision 01.2017г, една от последните преди да излезе фейслифта.

 

https://youtube.com/shorts/roYSfAObyrE?si=htKw1KK6M2fFu2pR

Публикувано

Ицо, това е първоначална проверка при палене. В движение системата с кантарите регулира според натовареността, но не вдига фаровете при увеличаване на скоростта.

Публикувано

Вдигането на фаровете, за което писах по-горе не се вижда директно - да виждаш как се вдига линията н а "отреза" на късите. Разбираш косвено. Забелязваш, че в града късите са доста близки, а на извънградско осветяват на далече и можеш да караш с 90 км/ч.

Явно става доста плавно.

Публикувано

Това е според описанието на AFS-а. Аз лично не го забелязвам, но проблема може да е в мен, т.е. недовиждам 🤓

 

Но, както колегата горе е писал, С3 идва заводски с адски "ниски" светлини. В ЕТ уж ги регулираха, според предписанието, и пак бяха безобразно ниски. Регулирах си ги сам, по описания горе метод и с много спирания по магистралата за да намеря оптималния баланс от видимост и не-заслепяване на насрещните. Сега виждам и не преча - няма присветкане, а и "котешките очета" на разделителните мантинели на магистрата присветват само при неравност, т.е. определено не осветявам над тях. 

А това, което е пуснал Ицето наистина е теста при палене и след това замръзват в "нулево" положение, определено от кантарите на преден и заден мост.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.