Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
преди 12 минути, sauber написа:

 

 

Колата с тия екстри, на тоя пробег, за тия пари е топ. Единствено дигитално табло няма. Нещо, което можеш да натупаш и в последствие. Има кой да го направи :) Ако ти е важно де.

 

Претенции не знам дали имаш, но с това каране не си за дизел. Ще му пръснеш задника, а леката икономия в разхода ще отиде за драми по периферните му системи (ДПФ, Ад блу, дюзи и прочие). Та и горница...

 

На тази от обявата, ако всичко е както пише, имаш обслужване:

Масло с филтри - 240 лв. - Аз карам с Мотул 5W30, нямам оплаквания. Гони се спецификация на VAG 504/507
Спирачна течност - 30 лв. - ДО4, препоръчвам ти Мотул ако ще караш нормално. Ако ще даваш газ и ще спираш здраво - ATE high performance. Със значително по-висока точка на кипене е. Спирачната течност се сменя на 2г.

Обслужване на заден диф и предна раздатка - 220 лв. - задължително с ОЕМ масло

Обслужване на Халдекс (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СВАЛЯНЕ НА ПОМПА И МИЕНЕ НА ЦЕДКА) - 130 лв. - задължително ОЕМ масло. Желателно е да се обслужва на 30 000 км. Ако замине помпата, оригинална е към 1100 лв. Обслужването е 15 мин. работа.

Обслужване на кутия - 650 лв. - Задължително ОЕМ масло и подмяна по сервизна процедура. Никакви машини за точене, никакво принудително пълнене. DSG се обслжва само гравитачно. Филтъра при DQ250 е сравнително лесно достъпен, смяната му е към 15 мин. работа (намира се под стойката на акумулатора).

 

Горе са груби цени, за ОЕМ консумативи. Труда отделно. Но реално няма какво друга да й правиш на тия км.

Ако наистина е обслужена на 120 000 а сега е на 134 000 нужно ли е да се правят тези процедури веднага? Изключвам двигателното масло. 

Публикувано

Питай собственика какво е сменял. От обявата изглежда е коректен човек, няма смисъл да те лъже. Колата си я купил от Германия за себе си и сигурно я е поддържал правилно. Вярвам и на километража.

Масло скорости - на 60 000 км. Ако не го е сменял, трябва да се смени. Иначе, живот и здраве, на 180 000 км.

  • Благодаря 1
Публикувано

И тази бързо ще се продаде, дори и да не я вземеш ти. Така си мисля. Хубава е.

  • Благодаря 1
Публикувано

Говорих със човека, ще отида в петък да я видя се разбрахме. 

Публикувано
На 30.10.2025 г. at 16:03, Pi6ligara написа:

Човека е продал колата току що, аз съм бил първия обадил се, но щях да я гледам утре. Всеки си гледа интереса, явно е била читава щом се е продала от първия оглед.

 

Преди 3 часа, Pi6ligara написа:

Говорих със човека, ще отида в петък да я видя се разбрахме. 

Обеща ли да я пази. Да не стане, като горната, че ми стана криво от първата случка.

Пиша, щото минах по същия път. Една година търсих С2. В темата ми за колата съм го описал.

Накрая си харесах една. Аз бях първият обадил се по обявата. Колата беше в София и нямах възможност веднага да я видя. Уговорих се със собственика за оглед след седмица. Даде дума, че ще я пази и се оказа мъжкар. /През това време и обслужване й направи. Ангренаж на 150к. за негова сметка/. Като се видяхме, каза че са се появили още 8 мераклии след мен. Ако се откажа, не е проблем. Ще се обади на следващия. По списък. Даже един се е появил с повече пари от обявената цена. Удържа си на думата. Та, има хора, като видят човек с парата в ръката, решават бързо и не искат да изпускат момента. До човек си е. А и ако преди това са го мотали разни купувачи...

Нека всичко да е наред и да я вземеш. Колата е абсолютно по мой вкус и ако търсех, бих я взел. Даже и джантите са ми от любимите. Единственото е, че не искам черно, 4х4 и комби. Но, при втора ръка цвета остава на заден план.

 

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 8 часа, Pi6ligara написа:

..., минавам около 10000км годишно, но ежедневното ми пътуване е на кратки разтояния, 15км извън градско и 5,6 градско. ... 

Като фен на дизела бих ти казал - не си за дизел с тези километри и разстояния. Бързо-бързо ще го вкараш в регенерации и проблемите около тях.

За другото колегите са ти писали повече от достатъчно. 

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 17 часа, Pi6ligara написа:

Ако наистина е обслужена на 120 000 а сега е на 134 000 нужно ли е да се правят тези процедури веднага? Изключвам двигателното масло. 

 

Зависи какво й е обслужено на 120 000 :) Дифовете - иди дойди и да ги проспиш. Но кутия и Халдекс ако не са обслужвани скоро, задължително. И натъртям на това, което бях писал в предното мнение - Помпата на Халдекса се сваля задължително и се мие цедката. Натъртям ти го, защото ако отидеш във VAG оторизиран сервиз, няма да го направят. Не защото не знаят, не защото не трябва, а защото нямат такава процедура и указания. Ако отидеш в супер рандом сервиз, в който правят всякакви коли - вероятно също ще се пропусне.

Колите от тази генерация не са чупливи, просто са претенциозни на поддръжка. Ако човек я прави редовно и като хората - няма яд. Ако човек мърля резултата е "Те след 2005г. само боклуци, немска кола не" и прочие ЕЖК (една жена каза).

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Публикувано

И така, вече съм горд собственик на супърба l&k от последната капена обява 🥳🥳🥳. Днес го взех от Пловдив, разход Пловдив - Плевен през беклемето 8.2 ми даде 🙂, но това не е най-важното. Всичко е обслужено на 120 000км. Като аз казах на човека, че нищо не разбирам и той ми обясни подробно, халдекса масло се сменя на 2 години и да знаеш каза цедката се мие, маслото е реванол 5-40 спецификация 502, 504 или поне това съм запомнил. Всичко е с оригинални части сменяно, от свещите до филтъра за купето, човека е педант просто. На пръв поглед забелязах 2 неща, фенерчето в багажника не свети и като палиш клапите за климатика скърцат докато се наместват. Друго което човека ми каза, че на оригиналния ключ като е взел колата от Германия е била паднала батерията, сменил я е, за 1 седмица е умряла, пак я е сменил и пак същото, ходил е на ключар който е казал че не може да му помогне и е решил проблема радикално. Извадил е батерията и си ползва втория ключ. Ще търся джанти 17ки за зимните гуми, че е с 19ки с нови континентал нови, но за зимата не ми се вижда подходящо. За сега това е 🙂

  • Одобрявам 4
Публикувано

Айде честито! Със здраве и с кеф да си я караш!

Чакаме снимки, а пък аз като ходя до Плевен (дано да е скоро)  може да мина да я видя на живо.

  • Благодаря 1
Публикувано

Ето я, снимах я колкото е възможно набързо. 🙂

20251108_102319.jpg

20251108_102329.jpg

20251108_102338.jpg

20251108_102357.jpg

20251108_102413.jpg

20251108_102426.jpg

  • Благодаря 1
Публикувано

Честито и много незаварийни километри!

  • Благодаря 1
Публикувано

Честито!

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 16 часа, Pi6ligara написа:

И така, вече съм горд собственик на супърба l&k от последната качена обява 🥳🥳🥳...

И какви са първите впечатления Пловдив - Плевен, през Беклемето? Доволен ли си от избора на марка и модел автомобил? Чувство, удобство зад волана, комфорт, обезшуменост, вървеж, работа на скоростната кутия, пътно поведение ... и каквото се сетиш. Моето първо усещане, като взех Супърба беше,че съм в самолет първа класа. Дотогава бях карал по-нисък клас автомобили.

 

Честито! Със здраве и безаварийно да си го караш! 👍

Публикувано

Наздраве! И честито! Топ конфигурация! Безаварийно да служи!

  • Благодаря 1
Публикувано

 

Преди 1 час, joro-120L написа:

И какви са първите впечатления Пловдив-Плевен, през Беклемето? Доволен ли си от избора на марка и модел автомобил? Чувство, удобство зад волана, комфорт, обезшуменост, вървеж, работа на скоростната кутия, пътно поведение ... и каквото се сетиш. Моето първо усещане, като взех Супърба беше,че съм в самолет първа класа. Дотогава бях карал по-нисък клас автомобили.

 

Честито! Със здраве и безаварийно да си го караш! 👍

Значи аз тръгнах 15 часа следобяд от Пловдив в задръстването спри тръгни, спри тръгни,след това Карлово, Сопот мъгла и дъжд, после беклемето още на първия завой влязох в насрещното защото колата е с летни гуми, после катастрофа имаше на Ловеч та пак задръстването. Като сложиш и това, че за пръв път карам автоматик нямам много първи впечатления, гледах да се прибера жив и здрав. Тепърва ще я разучавам тази кола. Някой зна ли какъв е оригиналния размер гуми 17ки, че намерих едни джанти със зимни гуми 225/45/17? 

  • Благодаря 1
Публикувано
преди 13 минути, Pi6ligara написа:

Някой зна ли какъв е оригиналния размер гуми 17ки, че намерих едни джанти със зимни гуми 225/45/17? 

За Супърб 2 това е препоръчания размер гуми за 17" джанти. Предполагам, че се отнася и за Супърб 3.

Можеш да провериш. Написани са от вътрешната страна на капачката на резервоара.

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 1 час, Pi6ligara написа:

 

Значи аз тръгнах 15 часа следобяд от Пловдив в задръстването спри тръгни, спри тръгни,след това Карлово, Сопот мъгла и дъжд, после беклемето още на първия завой влязох в насрещното защото колата е с летни гуми, после катастрофа имаше на Ловеч та пак задръстването. Като сложиш и това, че за пръв път карам автоматик нямам много първи впечатления, гледах да се прибера жив и здрав. Тепърва ще я разучавам тази кола. Някой зна ли какъв е оригиналния размер гуми 17ки, че намерих едни джанти със зимни гуми 225/45/17? 

На Супърб 3 и Октавия 4, стандартно са по-големи гумите. Мисля че трябва да са поне 225/50R17. Не че няма да върви и с тези, но не ти трябва да са по-малки, особено за зимата, а и без това новите коли са все по-ниски.

  • Благодаря 1
Публикувано

А да питам нещо за бензина, четох из форума една тема общо взето няма еднозначно мнение. Човека от които взех колата ми каза, че лятото я е карал със 100 октана а зимата с 95,на капачката е нарисувано 98(95),показа ми в книжката на немски и уж ми го преведе, звучеше нещо като "Карайте си колата с 95". Вчера напълних резервоара с 95 преди да тръгна а днес с гугъл преводача преведох това от книжката.

 

Препоръчваме да използвате безоловен бензин с октаново число 98 ROZ или по-високо. Може да се използва и безоловен бензин 95 ROZ, но това води до ниска загуба на мощност и леко увеличен разход на гориво. При спешни случаи може да се използва бензин с октаново число 91.

 

Та какъв е извода в крайна сметка, мога ли да карам с 95 или не, то вече се е свършило де, при положение че той си е карал с 95 и аз вчера заредих 60л 95,но все пак да питам. 

 

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

На Супърб 3 и Октавия 4, стандартно са по-големи гумите. Мисля че трябва да са поне 225/50R17. Не че няма да върви и с тези, но не ти трябва да са по-малки, особено за зимата, а и без това новите коли са все по-ниски.

Ако питаш мен и лятото е за високи гуми. С нашите хубави пътища... Изобщо не знаеш каква дупка те очаква, маскирана в локвата. А и по всяко време можеш да нацелиш някоя, особено нощем при разминаване. Много лесно се срязват ниските гуми при удар и колегата трябва да внимава с 19 ките. И като превантивна мярка, да са добре напомпани, да им следи налягането и да не ги кара меки. Моите 18" ги карам на 2.6 бара. Освен това, с по-висока гума вози по-меко. Ако размерът е извън препоръчания, ще лъже километража. Но колата изглежда по различен начин с по-голямата джанта. Трябва и да е съразмерна с автомобила.

 

преди 56 минути, Pi6ligara написа:

Та какъв е извода в крайна сметка, мога ли да карам с 95 или не

Можеш.

Публикувано

Супърб 3 има и с 16 цола фабрично, но с този двигател, със сигурност ще е с по-големи спирачки, съответно няма възможност да са под 17 цола. Жоро, знам за гумите, миналата година почти гръмнах една от новите си гуми 205/55R16, на старата Октавия, а карах съвсем спокойно с ~40км/ч. Както виждаш гумата изобщо не е някаква нископрофилна. Скъсаха се конците и излезе една голяма цицина. Като взех новата тя дойде с 225/40R18, с нови Бриджстон гуми. Страхотна визия, директно управление, но колкото и да съм внимателен и треперя малко повече, а и не я карам само аз. Обмислях дали да взема 17" за лятото, но модела който ми харесва  се намира трудно и на висока цена, освен това пак ще трябва да купувам гуми и засега се въздържам. Излишни разходи.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 2 минути, ghost_rider написа:

Супърб 3 има и с 16 цола фабрично, но с този двигател, със сигурност ще е с по-големи спирачки, съответно няма възможност да са под 17 цола. Жоро, знам за гумите, миналата година почти гръмнах една от новите си гуми 205/55R16, на старата Октавия, а карах съвсем спокойно с ~40км/ч. Както виждаш гумата изобщо не е някаква нископрофилна. Скъсаха се конците и излезе една голяма цицина. Като взех новата тя дойде с 225/40R18, с нови Бриджстон гуми. Страхотна визия, директно управление, но колкото и да съм внимателен и треперя малко повече, а и не я карам само аз. Обмислях дали да взема 17" за лятото, но модела който ми харесва  се намира трудно и на висока цена, освен това пак ще трябва да купувам гуми и засега се въздържам. Излишни разходи.

Наистина е с по големите спирачки, не се бях замислил за това, но пък на капачката пише че може 17,18 и 19 цола. 

Публикувано
Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Жоро, знам за гумите

Асене, знам че знаеш.:) Между другото, много хора знаят. Не откривам топлата вода. Малко да разширя темата използвах твоя цитат. Голямата джанта е визия и нищо друго. Уязвими гуми И джанти, и возия на каруца. Усеща фугите на всяко паве, защото колкото е по-голяма джантата, толкова е по-ниска гумата и се помпа на по-голямо налягане. Няма го буфера да омекотява.

 

Преди 2 часа, Pi6ligara написа:

... на капачката пише че може 17,18 и 19 цола. 

Какъв е размерът на гумата за 17".

Публикувано

Не пише, ето прилагам снимка. 

20251108_171208.jpg

Публикувано

Честито, супер е! Ако на капачката пише 225/50/17 можеш и на 55 спокойно да сложиш. Ще получиш малко повече височина и ще увеличиш комфорта доста, поведението на пътя като стабилност се намалява незначително. От години винаги слагам на колите си такива гуми. Километража почва да показва реалната скорост по ГПС. На 45 не ти препоръчвам, ще твърдиш возията доста. Просто ако взимаш на 55 гледай да са ХЛ и с висок товарен и скоростен индекс. В никакъв случай не взимай гуми с нисък товарен и скоростен индекс, който и размер да избереш (това се отразява много на пътя после). 
 

сега видях, че нямаш написани размери - на твоята е на 50 за 17!

Публикувано
преди 52 минути, Pi6ligara написа:

Не пише, ето прилагам снимка. 

Извинявам се за подвеждането. На С2 ги пише размерите и мислех, че се отнася и за другите Шкоди.

 

Това намерих, като официална информация:

Цитат

Размерите на гумите за Skoda Superb III варират според размера на джантите, като най-често срещаните фабрични размери са 215/60 R16, 225/45 R17 и 235/45 R18. Други размери, които се предлагат като алтернатива, включват 215/55 R17, 225/40 R18 и 235/35 R19. 

 

R16: 215/60 R16, 215/55 R16

R17: 225/45 R17, 215/55 R17

R18: 235/45 R18, 225/40 R18

R19: 235/35 R19, 245/35 R19 

 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.