Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
преди 33 минути, joro-120L написа:

Извинявам се за подвеждането. На С2 пише размерите и мислех, че се отнася и за другите Шкоди.

 

Това намерих, като официална информация:

 

Аз го намирам 215 55 17 за на предно и 225 50 17 за 2.0тси 4х4… за зимна може би това да е оптималния размер. в твоя цитат мисля има грешка за 18ките… не може да има такава разлика във височината между двете опции. 
Намерих книжката за модела, слагам линк за колегата да си я свали  и в нея какво пише https://www.skoda-auto.com/apps/manuals/Detail?model=Superb_3V&edition=05-2016&market=&manualLang=nl

 


 

IMG_2879.pngПс. Ако са 6.5j 215 55 17, за 7j 225 50 17… зависи от джантите 

  • Благодаря 1
  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Pi6ligara

    23

  • joro-120L

    16

  • sauber

    6

  • ghost_rider

    5

Публикувано
преди 38 минути, b3lq7a написа:

.... в твоя цитат мисля има грешка за 18ките… не може да има такава разлика във височината между двете опции. 

Проверих на две места, за по-сигурно и данните съвпадат. ОЕМ размер 235/45 R18. Заместител 225/40 R18.

На С2 на капачката пише един размер и той е 225/40/18. Зимните ми са 225/45/18. Малко по-височки.

 

 

Публикувано
преди 19 минути, joro-120L написа:

Проверих на две места, за по-сигурно и данните съвпадат. ОЕМ размер 235/45 R18. Заместител 225/40 R18.

На С2 на капачката пише един размер и той е 225/40/18. Зимните ми са 225/45/18. Малко по-височки.

 

 

Не е малко… за първите говоря. Ще има 5% в показанията на скоростомера, не вярвам заводско да има такъв допуск, винаги има 3-7% занижаване на показанията, за да се предпазват водачите от глоби породени от леко моментно невнимание (засилване на колата при спускане, попътен вятър и тн косвени фактори). В самата височина на колата има 15мм разминаване. 
| Размер на гумата     | Диаметър (мм) | Разлика в диаметъра | Влияние върху скоростомера     |
|-----------------------|-----------------|---------------------|-------------------------------|
| 225/40 R18 | Около 637 мм | Базова стойност    | Няма разлика (еталон)       |
| 235/40 R18 | Около 645 мм | ~+8 мм (≈ +1.3%) | Скоростомера показва малко по-малко от реалната скорост |
| 225/45 R18 | Около 659 мм | ~+22 мм (≈ +3.5%) | Реалната скорост е малко по-висока от показаната |
| 235/45 R18 | Около 669 мм | ~+32 мм (≈ +5%)  | Скоростомера показва около 5% по-ниска скорост от реалната |

Публикувано
преди 6 минути, b3lq7a написа:

Не е малко… за първите говоря. Ще има 5% в показанията на скоростомера, не вярвам заводско да има такъв допуск, винаги има 3-7% занижаване на показанията, за да се предпазват водачите от глоби породени от леко моментно невнимание

Иво, разбирам те. Въпросът ти е принципен, но това дават. Инфото ми е от Бг. и руски сайт.

Ползва се ОЕМ размера 235/45 R18 и толкоз. А и имам чувството, че няма да стоят добре на тази кола 225/40 R18. Ниски са. Едва ли някой ще прибегне до резервния вариант.

  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 2 минути, joro-120L написа:

Иво, разбирам те. Въпросът ти е принципен, но това дават. Инфото ми е от Бг. и руски сайт.

Ползва се ОЕМ размера 235/45 R18 и толкоз. А и имам чувството, че няма да стоят добре на тази кола 225/40 R18. Ниски са. Едва ли някой ще прибегне до резервния вариант.

За такава разлика в показанията на скоростомера примерно на моята о3 и на скаут има различна настройка на скоростната кутия, оттук изходих, че заводско не може да има предписание за гуми с толкова голямо разминаване в диаметъра ( гумите са на 45 за 4х4 и 50 за скаут на 17, пак / толкова нагоре и за 18)… или е правописна грешка или е сборна таблица за множество модификации, според мен. Това не е съществено нещо, просто ми направи впечатление. Поздрави, Жоро!

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 2 часа, Pi6ligara написа:

Не пише, ето прилагам снимка. 

20251108_171208.jpg

Както виждаш 98 е показано като основно, а в скоби е 95, като компромисно или заместител. На моята 1.8 тси е 95, но карам със 100 в БГ и в ГР с 95 (но 95 в ГР е минимум 97 октана, в БГ е минимум 93 по спомен за написаното в документи за доставките). Да караш с 95 в БГ не е ОК според мен тая кола. Карам в със 100 октана на Шел или 98 на други в БГ и ми харчи повече, и върви по-малко от 95 на Етека в Гр моята. Ето ти снимка на капачка на резервоара

IMG_2882.jpeg

  • Благодаря 1
Публикувано

Стандартният размер 17-ки за Супърб 3 е 215/55/17. За Скаут обикновено е по-голям, за да се повдигне малко колата, но си е сметнато от завода и километражът е настроен за по-големите гуми.

  • Благодаря 1
Публикувано

225/45 R17 и 215/55 R17.  не са ли с еднакъв външен диаметър?

215/55 е даден в списъка, който съм публикувал. 215/55 е за предпочитане за зимата, защото е по-тясна и се държи по-добре на сняг.

Публикувано

Така, до тук разбрах че за 2.0tsi 4x4 225/50/17 е оптималния вариант, разбрах също че е по добре да се кара със 100 октана от колкото с 95. В Плевен има 4 бензиностанции предлагащи бензин 100,лукоил, шел, еко и ромпетрол. Мисля първо да пробвам ромпетрол като изгоря резервоара. 

Публикувано

Ромоетрол са (според мен) най-читавите. Няма никаква грижа да караш с 95 също. 17" джанти са минимума (с подходящи гуми), както колегите споменаха - заради спирачния диск при 280 4х4. Всъщност, това е добре да се провери, за да е сигурно. Личното ми мнение е, че 18" на тоя параход биха стояли добре, а 19" - още по-добре. Разбира се, зависи и от самите джанти. 

  • Благодаря 1
Публикувано

Летните са ми 19ки, но за зимни ми се иска да е по-висока гума, че не се виждат дупките като са пълни с вода и да не стане някой сакатлък. 

Публикувано
Преди 4 часа, Pi6ligara написа:

..., разбрах също че е по добре да се кара със 100 октана от колкото с 95... 

Реално разполагащ с по-голяма мощност, защото ЕКУ-то може да си позволи по-голямо изпреварване (аванс). Дали е по-добре - не знам. Относително. Ако говорим за пари с 95 ще е по-добре. Ако говорим за вървене - определено 100те октана. А що се отнася до двигателя - не мисля, че ще се отрази на живота му. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 1 час, PRR написа:

Реално разполагащ с по-голяма мощност, защото ЕКУ-то може да си позволи по-голямо изпреварване (аванс). Дали е по-добре - не знам. Относително. Ако говорим за пари с 95 ще е по-добре. Ако говорим за вървене - определено 100те октана. А що се отнася до двигателя - не мисля, че ще се отрази на живота му. 

Преди (около 15 години) разликата в цената между 95 и 100 беше такава, че моята Фабия харчеше по-малко в литри и в пари със 100 октана. Но онзи нещастен двигател с 64 коня се натоварваше като напълниш резервоара и всичко му се отразяваше. На този самолет с 280 коня и 86 да му сипеш няма да му прави впечатление.

Публикувано
На 28.10.2025 г. at 23:26, Pi6ligara написа:

Аз карам Хонда црв 2006 дизел 140 кс

 

Преди 9 часа, Pi6ligara написа:

В Плевен има 4 бензиностанции предлагащи бензин 100,лукоил, шел, еко и ромпетрол. Мисля първо да пробвам ромпетрол като изгоря резервоара. 

Къде зареждаш Хондата?

Публикувано

Хондата не е критерий, тя няма дори дпф филтър и продължавам да си я зареждам където е по-евтино. За сега не показала никакви проблеми за 8г.  С новата техника случая е различен и за това се допитвам, може някой да е минал по моя път. 

Публикувано
Преди 20 часа, Pi6ligara написа:

В Плевен има 4 бензиностанции предлагащи бензин 100,лукоил, шел, еко и ромпетрол.

 

Преди 8 часа, Pi6ligara написа:

С новата техника случая е различен и за това се допитвам, може някой да е минал по моя път. 

Не мисля, че ще имаш проблем с изброените бензиностанции. Аз не зареждам от такива с евтини горива, но това си е мое предубеждение. Има хора, които зареждат и са доволни. Супърба зареждам само на Ромпетрол. Доволен съм. Предишният и първи собственик го е карал само с OMV. 150к км.

Не знам колко е меродавно, защото става въпрос за дизел. Имам опит с,

Дизел обикновен OMV - 500к км. Лукойл - 100к км.

Бензин 95 Еко - 100к км.

Никакви проблеми с двигател и горивна система. Дизелите бяха с ДПФ и адблу.

Публикувано
Преди 21 часа, joro-120L написа:

225/45 R17 и 215/55 R17.  не са ли с еднакъв външен диаметър?

215/55 е даден в списъка, който съм публикувал. 215/55 е за предпочитане за зимата, защото е по-тясна и се държи по-добре на сняг.

Ето от произволен калкулатор за гуми:

image.png.6dd96ff53782748c3fa0609b8bd1052d.pngimage.png.beb3a85ffc9e8e079cbd9578c8cbcbc0.png

  • Благодаря 2
Публикувано

215/55 R17 се заменят с 225/55 R17 и са допустими 

Публикувано
На 8.11.2025 г. at 16:18, Pi6ligara написа:

А да питам нещо за бензина, четох из форума една тема общо взето няма еднозначно мнение. Човека от които взех колата ми каза, че лятото я е карал със 100 октана а зимата с 95,на капачката е нарисувано 98(95),показа ми в книжката на немски и уж ми го преведе, звучеше нещо като "Карайте си колата с 95". Вчера напълних резервоара с 95 преди да тръгна а днес с гугъл преводача преведох това от книжката.

 

Препоръчваме да използвате безоловен бензин с октаново число 98 ROZ или по-високо. Може да се използва и безоловен бензин 95 ROZ, но това води до ниска загуба на мощност и леко увеличен разход на гориво. При спешни случаи може да се използва бензин с октаново число 91.

 

Та какъв е извода в крайна сметка, мога ли да карам с 95 или не, то вече се е свършило де, при положение че той си е карал с 95 и аз вчера заредих 60л 95,но все пак да питам. 

 

 

Аз карам вече 15 000 км. с 95 и мотора е жив :) Препоръчително е да се кара с 98, не е задължително. Естествено с по-високият октан ще имаш по-гладка работа и по-добър перформънс. Който перформънс дали ще го усетиш, не е ясно. Същото и за по-гладката работа.

Значително по-важна е редовната смяна на масло и когато си извънградско да я "продухваш" чат пат. Не я жали, мотора е правен да му се дава газ и е добре да му се случва периодично.

 

Честита придобивка, много весели и безпроблемни километри да имаш с нея! :)

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 1 час, skodafen написа:

215/55 R17 се заменят с 225/55 R17 и са допустими 

 

Малко измествам темата, но да ми се изяснят някои неща. Когато се заменят гуми се търси да имат еднакъв диаметър. Така не се допуска грешка в километража.

215 - широчина на протектора в мм.

55 -  височина на гумата към широчината, измерено в проценти. С други думи, 55% от 215 дава колко мм. е височината.

В такъв случай как 215/55 R17 и 225/55 R17 ще са с еднакъв диаметър. Или се търси максимална приблизителна стойност.

Може и да греша някъде. Не съм смятал. Преценка на око.

 

 

Публикувано
преди 30 минути, joro-120L написа:

 

Малко измествам темата, но да ми се изяснят някои неща. Когато се заменят гуми се търси да имат еднакъв диаметър. Така не се допуска грешка в километража.

 

 

 

 

Грешката в километража може да се оправи софтуерно. Това не е драма. За мен лично е по-важно да се употребяват гуми, които са предназначени за модела и съответният двигател/задвижване. Просто защото всичко е сметнато за Х размер. Слагайки Y, с нещо винаги се прави компромис (возия, стабилност, спиране, тръгване и т.н.)

 

Публикувано
преди 4 минути, sauber написа:

За мен лично е по-важно да се употребяват гуми, които са предназначени за модела и съответният двигател/задвижване.

 

👍

Публикувано
преди 38 минути, joro-120L написа:

Малко измествам темата, но да ми се изяснят някои неща. Когато се заменят гуми се търси да имат еднакъв диаметър. Така не се допуска грешка в километража.

Един модел излиза с доста "стандартни" размери гуми. Това, естествено, води и до разлика в диаметрите, съответно и до разлика в показанията на километража. И, понеже производителя не знае с кой точно размер ще излезне колата от завода, а и какъв втори+ комплект ще си купи собственика, километража се настройва да показва по-висока скорост дори с най-големия стандартен размер гуми. Така никой не може да го съди/да му търси отговорност, ако някой превиши скоростта заради грешни показания. 

Горното означава, че (почти) всички автомобили излизат с показания на километража надвишаващи реалната скорост. При Мица с 15ки разликата беше 7%, докато със 17ките беше под 3%. При Мицьо, със 17ките, е точно 5%.

И да, може да се коригира софтуерно, но предпочитам да не пипам, знам разликата, а и винаги имам скоростта от GPS-а, т.е. не ми пречи.

  • Благодаря 2
Публикувано

Понеже докарах колата в петък по тъмно, в събота и неделя имаше други задачи неотложни и чак днес вече се повозих без да бързам за нещо. Отидох до КАТ да сменя талоните и т.н. Та първите няколко разлики спрямо ЦРВ-то, които забелязах са, че колата набира осезаемо по-леко от ЦРВ-то, с него карам с 50,60 и все едно ще излитам а с Шкодата не се усеща скоростта. Друго което забелязах е, че бръмчи доста приятно при изпреварване, не знам дали има някакъв говорител в гърнетата като аудитата или си е така, но шофирането се превръща в удоволствие! Както си карам в колоната, дистроника си потдържа 80,90 и реших да изпреваря една кола.....😵‍💫😵‍💫😵‍💫! Голям кеф става шофирането! 

  • Одобрявам 1

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.