Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, 

 

Имам чуденка и питане към знаещите по следната тема: Подготвям нещо като окачени на стената в гаража рафтове от стоманен 3мм Г-профил (поради твърде ограниченото там пространство, недостатъчно за нормални стоящи на земята стелажи) с товароносимост до около 100 кг. Идеята е върху тях да могат да се поставят разни неща като куфари или кутии с различни (електро)инструменти, или евентуално гуми с джанти. Въпросните рамки ще бъдат захванати към стената (бетон, вероятно носеща стена в сградата) с анкери/дюбели, но въпросът е кой тип крепеж е най-подходящ... Към момента съм набелязал нещо от типа на тези два варианта с параметри ф10/М10 х 100 (не слагам линкове към конкретните артикули за да не излезе като реклама. Мащаба на картинките не е пропорционален на размерите на съответните детайли):

 

W1_A_I_05_FBN-II-BETON-STAHLANBAUTEIL_AQQ_V1-3943215990.thumb.jpg.4eb34974f7ef8c38ba412d5aa71d467e.jpg

 

image.png.eb0a68cfb0a3d9c4a01e8cf73b64ffb5.png

 

Дюбелът от втората илюстрация вече е пробван в подобно приложение (ф10 х 100mm), но се чудя дали анкерът не е по-правилното решение за конкретния тип основа, а и с какви размери да бъде.

Като алтернативно решение стои и химическият анкер, но той по-често се употребява в тухла или някаква куха основа, до колкото съм чувал.

 

Някой тук има ли повече опит с подобна материя?

Публикувано

Здравей,

Чавдар @Logrus може да каже, защото се занимава с монтаж на климатици и ги е закрепвал на всякакви стени.

По мое мнение, в случая използвай анкери. И ф8 х 80мм са достатъчни. Може да дадеш лек наклон на отвора/сн. 1/. Да не е на 90 градуса спрямо стената. Така анкера/дюбела никога няма да се самоизмъкне от товара.

 

образно казано

IMG_2011.thumb.jpg.48575264c766b2c79b34ed53d1449878.jpg

 

  • Благодаря 2
Публикувано

Според мен първия вариант е по-добрия.

 

И една идея. Аз използвам шини, като тази на снимката. Пускам ги от по цялата височина, като си ги хващам на всички дупки. Предимството е, че така на практика усилието е на "срязване", т.е. дюбела не се натоварва в посока "измъкване", а в посока срязване, което изисква много повече усилия. Освен това получавам и екстрата, да мога да реорганизирам стелажите когато и както пожелая. По-широки рафтове, по-тесни, на по-високо, няколко реда и т.н. и т.н. 

 

image.thumb.png.e71a3f59082ddeb20fb950674d082f4d.png

  • Благодаря 1
Публикувано

Анкрите са с по-висока товароносимост. Каква дебелина и дължина зависи и от гъстотата - ако сложиш 3 на метър спокойно можеш да минеш и на 8*80 или 8*100.

При такова прогнозно натоварване е добре да предвидиш някакви опори, най-добре диагонални, за да преобразуваш силата на опън в сила на срязване (както Пепи каза).

  • Одобрявам 1
Публикувано

Ще отговоря със снимки. Аз съм в подобна ситуация, дори бих казал по-зле, защото стените ми са от термопанел или както аз казвам от вестник.

20251207_142308.thumb.jpg.7bfcc6d267c85e4e8c00a86d50eecec9.jpg

 

20251207_143245.thumb.jpg.ea2ff44ff3bd628bc0c1699c22021aa6.jpg

Моите рафтове висят на плочата с анкери 8×нещо си, сигурно са малко по-дълги, защото има изолация, 3/5см, на плочата, през която минавам. Към панела съм навил по няколко видии просто да държи нивото и те са съвсем леко натоварени на срязване. Цялата конструкция е от винкел 20х20х3, като горе към тавана съм направил пети на които стъпва от парчета от винкела, а по принцип може и от плоска шина. Може да направиш нещо подобно. Правил съм го и в още два гаража, но там стените са тухла и бетон. След монтажа увисвам на винкелите за тест преди да слагам каквото и да е и да вкарам колата, за да съм сигурен. Последната новост ми е закачалката за гуми от преди 2 седмици. Правоъгълна тръба 60х40х4, дълга е 3,60м. Толкова ми е разстоянието между носещите колони. Заварени спусъци със заварени на тях гайки М12. Към гайките навивам шпилка и окачвам гумите с джантите. Можеше да са статични (например заварени) шишове, но идеята е, ако свалям гумите и не закачам нищо, да се свалят шпилките, за да не си разбие някой случайно главата. След като го закачих увиснах в средата и отчетох около 10мм провисване на тръбата, което не е проблем. Аз съм ~90кг,а гумите с джантите както се виждат на снимката са 80кг и тежестта е разпределена. Тази тръба или да я наречем греда е запъната между двете колони и е хваната с по 4 винта с дюбели 8х40 в двата края. Няма смисъл от анкери, защото тук натоварването е на срязване.

  • Благодаря 1
Публикувано

Благодаря ви за идеите и насоките!

 

Това, което пропуснах да уточня в първия пост: концепцията за самата конструкция е като това на снимките по-долу - винкел 30х30х3mm (в случая снимано на земята и в малко суров вид, но представете си ги окачени на стена две такива едно до друго, всяко от тях е 100cm x 50cm). Закрепването по начин показан на втория кадър - с по два крепежа отляво и отдясно, максимално горе близо до хоризонталната плоскост, за да се балансират силите на срез и на издърпване върху фиксовете.

 

IMG_20251217_212504.thumb.jpg.127c17cf5ae30c6cf4263b3b6162c48a.jpg

IMG_20251217_213615.thumb.jpg.3eccd6ab4ff87f2fc5284344a2db0a6c.jpg

 

Ако съм разбрал правилно, вероятно това е предложението на @Logrus за диагоналните опори?

 

@PRR, този вариант с шините е наистина практичен и съм мислил за нещо подобно... има ли информация за максималната товароносимост на хоризонталните носачи и рафтове, които могат да се закачат към шината?

 

@ghost_rider, доста естетично изглеждат нещата в твоя вариант. Правоъгълната греда между двете колони, на която са окачени гумите, от какъв материал е - стомана, алуминий...? Аз обмислях и такова подобно решение с две стоманени греди (50 х 50 х 4mm) между лявата и дясната стена в гаража, върху които да кача някакви скари или платна, нещо като платформа под тавана. Полезната площ така би била сравнително голяма, но така и не реших как точно да бъдат безопасно закрепени гредите, при условие че ще е доста тежка конструкция надвиснала отгоре изцяло върху колата.

Публикувано
Преди 2 часа, Peter_CLX написа:

Ако съм разбрал правилно, вероятно това е предложението на @Logrus за диагоналните опори?

Баш 👍

Публикувано
Преди 8 часа, Peter_CLX написа:

@PRR, този вариант с шините е наистина практичен и съм мислил за нещо подобно... има ли информация за максималната товароносимост на хоризонталните носачи и рафтове, които могат да се закачат към шината?

Шините са различни видове. ТУК е пример за КОНЗОЛА, на която дават до 55кг, т.е. при 3шини с 3конзоли (примерно) е 150+кг. Аз лично имам няколко такива "инсталации", като най-голямата е с конзоли 50см, върху 3 шини и натоварване на рафт около 40-55кг. Отделно имам "работилница" в която работния плот + не малка част от инструментите са на две шини с три реда рафтове, на единични шини и конзоли.

Като цяло системата е доста стабилна и дръжи доста на натоварване. Като недостатък - не е най-естетически издържаната, но все пак не се прави за хола, нали?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.