Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ниво на маслото - по-високо


WDW

Recommended Posts

Здравейте,

от няколко дни наблюдавам, че нивото на маслото ми се е вдигнало над горна максимална граница (червеното на картинката).

Нещо ето такова:

post-11070-1384534625_thumb.jpg

 

В книжката пише, че не трябвало да е над зона А, защото е опасно за катализатора.

(отделен въпрос е, че там щеките са коя от коя по-различни)

От какво може да е това по-високо ниво? Да се притеснявам ли ?

Нямам загуба на охладителна течност. Колата е дизел 110к.с. и още не е минала първото техническо обслужване.

Скоро направих 10000км. Не са светвали никакви лампи.

 

Мога ли така да карам или да тичам до сервиза? Какво ли ще направят там ?

 

Благодаря! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • WDW

    13

  • PRR

    7

  • Milen Dimitrov

    4

  • shaft

    3

Най-много писали в темата

...

от няколко дни наблюдавам, че нивото на маслото ми се е вдигнало над горна максимална граница (червеното на картинката).

Нещо ето такова:

[attachment=0]maslo_1.JPG[/attachment]

...

 

Въпроса е защо се е вдигнало! Ако е малко над горна граница не е проблем за катализатора, но ако нивото се вдига то тогава проблема ти е доста по-сериозен. Та сигурен ли си, че си гледал на равно място? Ако да и си сигурен, че преди е било по-ниско тичай да ти гледат колата в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На равно го проверявам.

Ще ходя до сервиза да видя какво ще кажат.

Чудех се дали не ми се цапа щеката, като се опира в тръбата и за това да показва повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и да не се вижда ясно.

При мен на практика е невъзможно да се разбере нивото на маслото и не го проверявам smile049

Щеката винаги омазана отвсякъде с масло, сантиметри над максимума.

Отначало мислех, че нещо съм сбъркан, но се оказа, че досега никой от пробвалите се не е успял да различи нивото smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен са ме учили да проверявам масло така:

1) Вадиш щеката

2) Избърсваш я с парцал

3) Слагаш я обратно

4) Чакаш 3-5сек.

5) Вадиш щеката

6) Отчиташ

 

И се вижда много добре. Това, естестевно, на хоризонтално и студен и/или поизстинал двигател, т.е. поне 5мин след гасене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен са ме учили да проверявам масло така:......................

Пепи, само едно допълнение

След изваждането, щеката се държи най-много до хоризонтално положение. Т.е. долния й край не трябва да се вири нагоре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, само едно допълнение

След изваждането, щеката се държи най-много до хоризонтално положение. Т.е. долния й край не трябва да се вири нагоре :)

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заформя се дискусия на тема: " Как да измерваме маслото на автомобила... " s_flag

 

Като гледам за всеки един модел щеката е различна и трудно човек може да се ориентира кое и до къде е.

Но според описанието в книжката казват, че маслото се проверява на загрят двигател, изчаква се и се отчита нивото. Но както казва колегата по-горе при работила кола трудно може да се определи, всичко е в масло.

Ето това успях да видя най-добре и то на двигател престоял една нощ:

post-11070-138453463672_thumb.jpg

 

Всичко това го правя на равно място, с парцалче забърсвам щеката потамям и вадя. Както се вижда от снимката това е най-ниското ниво. Отзад всичко е омазано до горе, включително и пъпките.

(накрайника на щеката е пластмасов)

И понеже казват колко е опасно за филтъра високото ниво и аз изпадам в смутове. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-точно се мери 1-2 часа след дълго каране - мое мнение.

За да виждам лесно черното си масло на черната си щека съм изчистил оксидацията с шкурка до метален цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз проверявам поне 10 минути след гасене, и аз забърсвам и пъхам пак...

После държа щеката надолу...

Но всичко излиза омазано и не се разбира нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@WDW, ако правилно се ориентирам то маслото ти наистина е над максимума. Въпроса е: така е от последното досипване на масло или се е покачило. Ако е второто то търси проблема. За да се качва или влиза нафта или вода/антифриз. Съдейки по цвета и консистенцията в/у пръчката не е второто...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти влиза щеката по надълбоко? Аз имах подобен проблем с водача на щеката-беше се счупил отдолу.А без него щеката влиза доооста надълбоко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е че не съм доливал масло. Все още не съм правил първата му смяна.

Единственото, което ми хрумва е някъде нафта да влиза, но защо?.

Мога ли да карам така по празниците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нивото се качва - НЕ! Ако си сигурен, че се е покачило - пак НЕ. Ако е влязла нафта то това масло вече не е точно масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е че не съм доливал масло. Все още не съм правил първата му смяна.

Единственото, което ми хрумва е някъде нафта да влиза, но защо?.

Мога ли да карам така по празниците ?

Добре, преди да усетиш, че се е повишило нивото докъде беше на щеката, помниш ли, ако си го виждал, де.

Така може да се разбере поне с много или малко се е вдигнало нивото.

Първата и нормална твоя реакция е да провериш дали маслото мирише на нафта и да видиш дали не е разредено/рядко/.

Ако липсват тези признаци, спокойно можеш да си караш по празниците, а и след тях.

 

п.п. говоря по принцип. не съм на ясно откъде дизела може да вкара нафта в картера и дали изобщо е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да вкарва нафта,но най -вероятно се е заблудил колегата че се е вдигнало

Маслото трябва да се мери по един и същи начин всеки път.Топла кола,гасиш и след 1 мин. мериш.Ако изчакате 1 час ще е по-високо.Ако измерите на другата сутрин-още по-вис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам по моя въпрос.

Днес ходих до сервиза и наистина потвърдиха, че ми е по високо нивото.

Казаха около половин литър. Не са имали подобен случай до сега.

Това, което направиха е да източат малко масло и сега нивото му е под максимума.

Да го наблюдавам и ако отново се покачи да ходя пак, да разследват проблема.

Малко изкуствено решение. :(

Пуснаха и диагностика, но там не даде никакви грешки. Не са правили центровка на дюзите.

 

То нивото вероятно ще се вдигне отново, но чак след 10к км и тя гаранцията ще е свършила. А с мотора какво ще е станало....? Сега ако е разредено с нафта, мазането се влошава...

 

За сега само това ми остава да си следя нивото и да карам леко, леко ..... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се, че си пазиш документите от проверката? Те могат да ти послужат като аргумент в случай, че нещо се случи с двигателя, дори да е след гаранционния период. В крайна сметка проблема се е появил преди изтичането му.

 

Иначе маслото ти как изглежда? Като е студена колата гъсто ли е или е като вода? Ако е второто, то вече е достатъчно разредено и аз не бих карал така ...

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре сега си го смени без да знаят в ЕТ и си го следи

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че те не дават никакви документи от проверката.

Всичко го имало записано в компютъра, което и мен не ме устройва.

 

За сега нивото не се е вдигало, но реших да го сменям. Нищо, че е само на 10000 км.

Може би ще ги питам за някаква отстъпка или нещо гаранционно, защото сега извънредно плащане ...

Ще покарам още малко и ще действам.

Усещането обаче е много гадно! Губи се цялото удоволствие от карането на колата! А съм изключително доволен от машинката, но май няма да и се радвам дълго..... :(

 

Писах и на главния приемчик, да видя неговото становище. Но още не ми е отговорил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те големи майстори тия.Източват малко и те пускат на пързалката :lol: Има КИТ-ове за вода в маслото,за вискозност на маслото ... дори и да ги нямат,слушай кво ти пей радиото:

Най добре сега си го смени без да знаят в ЕТ и си го следи

 

:smt017

 

Масло = 50лв, филър = 20лв, да знаеш,че колатата ти е изправна ... безценно!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си писал e-mail на приемчика не затаявай дъх да ти отговори smile021.Около 100 лв.(може и по-малко)ще ти излезне 4 л масло и филтър.Няма какво да се вкарваш във филми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това ми пратиха:

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php? ... 0%BB%D0%BE

 

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php? ... BE#p336046

 

Хората имат подобни проблеми.

Въпросът е защо малко хора се оплакват от него?

 

Ако така трябва да си сменям маслото на всеки 4-5000 км ?!?

 

Между другото от днес ми държи 950 оборота и не ги смъква (нормално 850).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Привет на всички,

Да докладвам по моя въпрос:

 

След като отидох отново в сервиза, ми казаха да си карам така и пак да се обадя ако се вдигне още.

Въпреки това поисках да ми сменят маслото и филтъра (за моя сметка естествено).

Направиха си снимки за нивото след смяната. Та ако отново се покачи да пускат заявка до пройзводителя.

Но такъв проблем до сега не съществувал.

 

Това, което аз забелязах, е че нивото се вдига когато колата мине в режим на регенерация.

Ако това така се нарича - в определени случаи оборотите на ПХ се вдигат на 950 и така си стоят 2-3 дена каране.

След това отново се нормализират.

Ако някой има идея ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.