Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит-проблем с токовете.


Константин123

Recommended Posts

Здравейте колеги,Много си обичам Фаворита.Винаги се старая сам да си правя ремонтите.Обаче този път съм на фаза отчаяние.Изчетох всичко което намерих във форума.С цел да не повтарям темата.Ще Ви обясня цялата ситуация.Ако някой има идеи ще съм много благодарен.Боря се вече 9 дни и не мога да подкарам колата. :((Става дума за Шкода Фаворит 94та година.

 

Първото нещо понякога гърмеше на газ.След това почна да прекъсва на бензин да падат оборотите и да гасне.След усърдно въртене запалваше,Карах малко пак загасва ,Пак въртя запалва карам малко и пак угасва.Като заредих газ си движеше без да прекъсва.След ден два,Първо изчезнаха ниските обороти след 2-3 минути и високите и тотално угасване.Няма ток няма притрисане нищо няма.Фаворита ми умря ;(

 

И аз реших че е бобината,Смених я само си дадох парите.До нея стигат 12волта.От единият кабел идават 12 волта.От другия нищо не идва.И не прави връзка с масата.Това ми е първият въпрос.От втория кабел който идва за бубината минусов ли е ?

Като смених бубината,Замерих кабела на бубината 5кОМ показа съпротивление.Смених дистрибуторния палец.И него замерих има верига и съпротивление.След това отворих делкото ,Почистих го и човека от Шкода магазина на Васил Левски ми оказа напътствия.Смених намотката (бобинката) в делкото и там да е сигурно.Преди време смених комутатора с нов.Заради лоша маса.Новия е окачен на чиста алуминиева  ламарина ,Стария беше много ръждясал;Та лъснах старият работещ комутатор проверих му масата.Всичко е точно,Направо съм в безизходица :(Всичко има маса.Само 2те жички към бубината едната е 12волта другата нищо не показва.

Няма искра нищо нито гърми нито трещи просто си върти стартера.Мерих и волтовете които отиват към дистрибуторната капачка идват 12 волта.Но като опра на корпус не дава искра.Но и колата е поръждясала.Не знам такъв проблем не ми се е случвал никога.

Понеделник ще купя контактен ключ.

Приемам всякакви съвети мнения и препоръки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери коксовия контактор в дистрибуторната капачка ... ако е клеясал и седи прибран в капачката или е износен , няма как да даде искра.

Не съм се задълбавал в измервания , но втория кабел (клема 1) осигурява верига за заряд на бобината през комутатора и импулси за оборотомера ... не съм сигурен , но като гледам схемата не би трябвало да има напрежение там.

Последно се борих с едно фаворитово запалване и се оказа освен бобината и механичен проблем в делкото , но то беше китайско .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобина пробвива много трудно , щом е здрава първичната и намотка ще ги има 12 те волта и на другия и край(клема1) , оттам нататък се управлява по

маса от крайния мощeн транзистор на комутатора .

 

На мен ми се е случвало на 2 пъти да ми пробива палец , колата при тоз проблем работи както си иска , включително и да не пали , токовете

от бобината отиват директно към маса. Колко - в зависимост от пробива. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:( Коксовия контактор го проверих специално.Колега можеш ли да ми изпратиш схемата по която си гледал.Делкото го свалих от двата болта.Но дори да съм го разцентровал се ще гърми колата.Проверих палеца .Като го завъртя по посока двигателя се връща,Замерен е и палеца :( . А и делкото е оригиналното.И на мене ми предложиха делко от 60лв но категорично отказах.Значи щом до бубината идват 12волта.На плюсовата шпилка и от кабела излизат 12 волта.проблема не е там.

Така ли да разбирам.Пробвах с 2 комутатора стария работещ на 100% и новия с който карах до последно.

Да пробвам да сменя и дистрибуторната капачка.

Такъв филм не ми се беше случвал.

Редактирано от Константин123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на бобината на едната шпилка пише + и 15 .Плюса идва от колата и си идват волтовете.Петнайската се връзва с комутатора.От другата страна. Пише - и 1

Пак единият кабел идва от колата.На него нищо няма.Нито волтове нито има връзка с масата.А на 1 се връзва пак към комутатора.

Този 2рият кабел от колата ли е за оборотомера.Който нищо не показва,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в двете книги схемата е една и съща - от контактния ключ идва една жица и се включва на кл.15 на бобината и от нея отива мост до кл.15 на комутатора (по спомен е черна жица) и на нея трябва да има 12 В през контакт. Другата жица пак по спомен е жълта и тя се включва на кл.1 и пак има къс мост между бобина и комутатор.Другите два кабела на комутатора не можеш да объркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е така .И тока и тнт и цветовете.Днес умрях от студ,Някъде греша,Шкодата има късмета че съм голям инат.В сряда излизам отпуска и я подпуквам от сутрин до вечер.

Мисля си за делкото.Всичко се движи и е направено екстра,Центрубежният регулатор по спомени е за високите обороти.Ще хвана някой да ми асистира да видя от свеща излиза ли ток.Ако излиза почва да ме глождят съмнения за двигателя.

3 години шкодата я стягах изкърпих направих подобрения.Така грозно да умре след година и половина каране е мн грозно :(

Като разбера какво е ще пиша,И много Ви благодаря за оказаната информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , сложил си комутатора на алуминиева ламарина , а пуснал ли си допълнително маса до нея ?

Ако работиш някъде из София , мога привечер да ти дам работещи делко , бобина и комутатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте .Малко изчезнах.Да на всичко съм пуснал допълнителна маса.От акумулатора до бобина комутатор.Колата почна да работи.Не знайно как.Бях стигнал до момент в който от бобината почна да идва ток.И стигнах до делкото.Свалях зацепвах на 180 градуса и така почна да работи на 2 цилиндъра.После пак го обърнах почна да тюфка и гърми,Пак го върнах на 180 градуса пак на 2 цилиндъра.И така поне 10-15 пъти и накрая запали .Имам чувството за лоша маса на двигателя.Карам вече 2ри ден да чукна на дърво работи.За зацелпването към двигателя става дума.

Скоро ще се ориентирам към резервно делко комутатор да си имам за всеки случай.

Утре съм решил да пусна нови маси на сам на там . Да подсигуря положението.

Сега като дам мигач ми мига стопа а мигача свети :) От зад.Пак е дало лоша маса.Тази кола май си страда от този проблем доста време.

Благодаря ви за помоща и указанията.

Само ме притеснява дали съм отстранил проблема или съм го замазал и сега по виелиците ми е малко несигурно :(

Преди 2 години презапоих цялата платка от лоши спойки.Сега пък ще тр да напускам маси до всичко.

Можете ли да ме ориентирате за магазин с оригинални части за шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За правилно зацепване на делкото трябва да свалиш капака на кобилиците и да завъртиш мотора докато дойде на белег за палене (една - две чертички на скалата на капака от нулата).

Проверяваш дали кобилиците са хлабави на първи цилиндър т.е. да си сигурен , че е в работен такт. Тогаз сваляш делкото и го зацепваш така , че белега (точката на корпуса) да сочи назад и навън (по книгите го дават 15-20 градуса от успоредната линия на главата) и палеца да сочи в белега. Тогава нареждаш кабелите на капачката 1-3-4-2 като започваш от контактора над белега по часовниковата стрелка и броиш цилиндрите от делкото към скоростите и след това ако има проблем го коригираш (желателно е със стробоскоп) .

Колкото до масите - масата на мотора е една оплетка между моста и скоростната кутия ... аз не я слагам , защото често ми пречи при сваляне на скоростите , а съм си пуснал кабел 25 квадрата от акумулатора до болтовете на опората на задния тампон , а със задните маси до сега веднъж съм имал проблем след цялостно пребоядисване , но зачистих клемите и сложих федерки и повече проблем не е имало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.