Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се сваля задна лагер-главина?


knejata

Recommended Posts

Здравейте приятели!

 

Колата е Шкода Фабия

 

1.2 BMD, 2006г. с барабанни спирачки отзад.

 

Задна лява лагер-главина леко е започнала да шуми, с една дума е си е "тръгнала".

 

Купих направо две нови SNR.

 

Имам нужда от информация относно смяната им. Тази година смених задните накладки в комплект със спирачни цилиндърчета и пружини но не обърнах внимание как стоят нещата около главините. Не открих съществена информация/видео/снимков материал в нета.

 

Притесняваме датчика на ABS, който даже не си го спомням :(

 

Така, знам, че при изваждането на главината долната част на вътрешния лагер ще остане на оста. 

 

Имам нужните инструменти - сепаратор скоба и обикновена скоба!

 

Притеснението ми е, дали сепаратор скобата ще може да влезе от датчика на ABS-a, няма ли да пречи?

 

Друг вариант е ако пречи на скобата, да прорежа остатъка от лагера...

 

Това са моите виждания, ще се радвам някои минал по този път да сподели опит.

 

Благодаря предварително на отзовалите се и пожелавам на всички весело посрещане на новата година!!!!1

 

:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как по- точно?

 

Главината ми е лесна. Притесняваме, че има вероятност да остане долната част на лагера на оста!

 

Ето за това говоря: 

 

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш джантата, буташ нагоре чопа (качвам схема), развиваш болтчето, което държи барабана за главината, сваляш барабана, махаш капачето на централната гайка, развиваш я и си готов. Монтажа става по обратен ред, като задължително се слага нова гайка и се стяга на 70нм + 30 градуса.

post-1102-0-04192600-1419986802_thumb.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти skodko !

 

Това до тук съм го правил и всичко ми е ясно.  Интересуваме самото изтегляне на главината от оста! Колегата bega4kata по- горе пише "на ръка", т.е. хващаш и я издърпваш. Според мен лагерите на главината не влизат в оста толкова хлабаво за да се издърпа просто и може да се получи това от видеото. Не знам, за това отворих нова тема по въпроса с цел някой, който го е правил да "удари едно рамо" :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на фабиите излизат цели.От колко години работя,до сега не е имало случай да е спичала и да е оставала вътрешна черупка на лагера на оста.Много клипчета гледате.На Ок 1 и Г4 редовно спичат,но на фабия НЕ.Нищо че са едни и същи :)

п.п.ама пак попитай,може да те лъжем със Шкодко. ПИТАЙ,ПИТАЙ.....още клипчета гледай.Виж в ФВ форума кво ще кажат,ауди.....

И мн. ми е интересно това клипче дето си пуснал...каква е колата знаеш ли? Че я даваш за пример :DНерде,нереде хонда,нереде,нереде шкода :P 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пуснал темата да се заяждам! Пуснах за да попитам, как стоят нещата!

bega4kata не те познавам, не те знам автомонтьор ли си или IT специалист. Какво лошо има да се пусне тема и извлече максимално информация около този вид ремонт- друга втора такава тема няма във форума, но Не нека да "смачкаме" автора, нали?

Относно клипа, много добре съм запознат, че автомобила не е шкода, пуснал съм го за пример, за по- голяма яснота на това какво имам предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви skodko и bega4kata !

 

Исках да съм сигурен, защото доста противоречиви мнения чух.

 

Весело посрещане на новата 2015г. НАЗДРАВЕ !! :)

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте! 

 

С известно забавяне смених най- накрая главините на фабията ;)

 

Ще споделя малко опит за да е от полза и за други колеги сблъскали се със същата процедура.

 

Първо махнах капачката на главината за да се открие гайката й.

 

8050987p.jpg

 

8050988T.jpg

 

8050989u.jpg

 

Следва развиване на гайката, която по спомен мисля, че беше 24 мм. Аз я развих по следния начин за по- добра упора... трудно се отви в интерес на истината...

 

8049520v.jpg

 

Наред е сваляне на самата главина. Неща с това "излиза на ръка" не са точно така или поне не съм толкова силен, за това използвах най- обикновена скоба. Опасенията, че ще остане част от лагера на оста не се сбъднаха. ПП; както каза бегачката излиза цяла ;)

 

8051015Q.jpg

 

8051017V.jpg

 

Използвах случая да боядисам отново барабаните с високотемпературен спрей нищо, че преди една година ги бях боядисал с друг спрей за спирачни апарати. Първо ги изжулих с шкурка, обезмасляване и теглене на една боя ;)

 

8051021B.jpg

 

Предния път, като сменях челюстите забелязах, че пластмасовите тапички / 6 бр. на страна/ ограничители на челюстите са се поизтъркали и за това купих нови от ЕТ и ги подмених също ...

 

8051030o.jpg

 

8051027a.jpg

 

8051032c.jpg

 

Следва връщане на накладките/челюстите на мястото им, поставяне на главината и затягането й.

 

8051035l.jpg

 

Монтиране на барабана и ако се наложи регулиране на челюстите при слагането на барабана! Реших да добоядисам и главината след като поставих барабана :)

 

8051041u.jpg

 

8051042U.jpg

 

8051043V.jpg

 

8051046D.jpg

 

Надявам се материала да излезе полезен. След смяната вече го няма въпросното виене отзад ;)

 

Поздрави!!!!

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.