Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко зимни впечатления


PUF-PAF

Recommended Posts

Колеги,

 

Да пусна малко впечатления от снеговете и ледовете в София, че миналата година нямаше такива условия. Виждам може би и предвид зимата, но виждам много хора пишат/търсят във форума 4х4 Октавии :)

 

Няколко кратки коментара:

- Калобраните видимо пазят от всичката кал и мръсотия и то не само зимата. Досега не съм имал кола дето толкова дни след автомивка да е се пази чиста

- Пакетът за лоши пътища си е голям фактор. Поради повечето място под калниците не се задръства така със сняг. Освен това височината помага при снежни препятствия, бордюри и наклони

- Гумите Conti TS 850 при мокри пътища имат дразнещо свистене

- Промених си мнението за отоплението на седалките, супер екстра си е. Реотаните на предното стъкло топят лед за 2-3 минути, за толкова и колата е загряла

Говорили сме си и по срещите, калобраните и лпшите пътища малко развалят иначе динамичната визия на колата, но пък разликата в практичността е осезаема. Всяко нещо е за друго в тоя живот :)

 

jY6dPqF.jpg

 

Относно най-същественият въпрос с 4х4-то мога да споделя следните наблюдения:

- Гаражът ми е с остър завой и наклон около 45% и е заледен. С изкачването нямам проблем, супер спокойно си го взима и почти няма превъртане на колела. При слизането е по-различно, туй 4х4-то за жалост няма как да помогне, и освен ако не карам супер бавно усещам как задницата ми се люшка :/ На няколко пъти Hill-hold control-a ми помогна да не се ударя, тъй като трябваше да се връщам на задна по леда нагоре, завивайки - никаква драма :)

- При сухо време и малко газ почти не се усеща двойното задвижване (т.е. знаеш, че го има, но не го усещаш). При влизане в завой с газ, остри завои и т.н. се усеща като бутване отзад - за тези неща съм писал. Но на такъв лед досега не бях карал и поведението е доста по-различно! Значи когато предните колела нямат почти никакво сцепление, прехвърлянето на въртящ момент към задните колела усещам като силен спад в оборотите. Даже на няколко пъти идиотски настъпвах газта чудейки се защо колата не се изстрелва както обикновено - а пък то оборотите си стоят под 2 000 и колата бавно и сигурно се изкачва по леда. Т.е. колата в случая е по-умната. Имам две драскотини гаражни щети изцяло по моя вина, за които съм запазил час следващата седмица в ЕТ

 

tdOhXAH.jpg

 

И така на този етап, колата в тази модификация и с тези екстри си показва силните страни особено зимата. За лятото може и да махна калобраните, особено ако реша в крайна сметка дали ми се чупят кинти за по-големи джанти - така ще има прогрес и във визията :)

 

Поздрави на всички и карайте внимателно!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, този гараж наистина е голямо изпитание за всеки, който се опита да вкара или изкара колата в такива условия :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с 19ките няма излизане въобще от този Венген :banana_ski:      4х4 е незаменимо при зимни условия.  На жена ми и предната и сегашната Октавия са  4х4-приказка е да караш такава модификация на сняг. На лед обаче нищо не помага-нито 4х4,нито нова скъпа гума-нищо.Само лугата и чакълът са спасението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си имаха дежурен по лопата , щеше да е по-лесно :sorry:

Гена прав си. За жалост настилката е много скапана и разронена и са забранили от домсъвета да се хвърля сол и да се рине, защото директно се подкопава още повече. Аз отдавна искам да съберем пари и да сменим настилката, но хората не им се занимава...знаеш ги съседските истории:)

 

Та така, само аз го ползвам гаража през зимата - останалите 5-6 коли предпочитат да си търсят места навън вместо да съберем пари и да си решим проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и още едно решение вместо лопата ;)  Може просто да се извие минипокривче от поликарбон.Без тежки профили просто една дъга само...Седи красиво евтино е...резултата е че в най големия наклон на рампата НИКОГА не е мокро няма сняг лед и прочие..

В тоз гараж жена не може да влезе :D  или поне от първия път :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и още едно решение вместо лопата ;)  Може просто да се извие минипокривче от поликарбон.Без тежки профили просто една дъга само...Седи красиво евтино е...резултата е че в най големия наклон на рампата НИКОГА не е мокро няма сняг лед и прочие..

В тоз гараж жена не може да влезе :D  или поне от първия път :D

offtopic: Не е чак толкова евтин такъв покрив. И аз имам същите гаражни проблеми като на колегата PUF-PAF. И въпроса с покрива съм го проучвал и не е  никак евтин. За около 15кв.м покрив ми искаха около 7000лв. грубо.

 

Напълно го разбирам колегата за какво говори за между съседските отношения. Проблема е, че на хората не им се дават пари. Дори 2 лева да трябва да се дадат пак някой ще се скатае.

Редактирано от sauro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нашата кооперация е същата работа. За такъв покрив 15 квадрата искат 3200лв, занимават се Home Care с оферти и т.н. :) Сега да видите как се събират парите вече цяла зима - аз не спирам долу, не съм собственик на гараж въобще и не ме интересува, но тези, които спират лятото долу /имат гаражи/, зимата спират отгоре всичките до един. Гаража долу пустее, защото няма кой да им изчисти рампата, а климатиците са сложени така, че капят точно на рампата и става само за кънки или бобслей... Спомням си, че само първата година чистеха рампата, т.е. преди 3 години за последно са я изчистили и от тогава никой не пипа зимата - спират отгоре/наоколо, за по-лесно и удобно. :)

 

Обаче, ако някой друг изчисти и им направи удобно - всички ще си отидат долу, разбира се. Не мога да проумея колко тъп трябва да си, за да не изчистиш 15 квадрата, да осолиш или друго, при положение, че всеки ден ще чистиш колата вънка, ще е студено в нея, въобще всичко е в минус, когато си оставиш колата вънка, вместо в гаража на сухо и топло... Ама така им е по-добре, определено... :)

Аз затова си намерих гаражна клетка само за мен и си свиркам.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка  :eusa_clap: Аз не бих се навил да прекарам моята кола през такова място, в такива условия. Шапка ти свалям  :hi:

Като гледам снимките все едно гледам захода към подземения паркинг на нашата сграда (благодарен съм, че нямам клетка там).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз не си чистя пред гаража (денивелация спрямо улицата 1,7-1,8m), просто си ме кефи да си копая : D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз малко зимни впечатления. Миналата зима нямах възможност да карам колата на сняг и за това тази зима се постарах. Гуми: Goodyear UG7+ 195/65/15. Отсечки: Юндола-Белмекен и Ракитово-яз.Батак. И по двете трасета се караше предимно по сняг върху лед. Като цяло колата много стабилна. Като мига иконката с криволичещия път не знам дали индикира сработване само на ASR или на ESC, но бая мига тая иконка :)  Единственото което ми направи по-специално впечатление е, че скоростната кутия на три пъти изключи от скорост. В даден момент на Maxi Dot-а пише само D без цифра. И трите пъти беше когато се опитвах да вляза в завой с повече газ (шофирал съм само една идея по екстремно за да разбера колко стабилна е колата в завой на сняг под който има лед) Мисля, че и трите пъти бях на 5-та. Не съм сигурен и дали в конкретните моменти е мигала гореспоменатата иконка. Всъщност не знам дали кутията е изключила от скорост защото няма промяна в оборотите. Първия и втория път не го очаквах и не съм сигурен какво точно стана, но със сигурност си дръпнах леко крака от газта. За 3-тия бях подготвен. В завоя подавам газ и цифрата след D изчезва, колата просто не ускорява, но си продължава стабилна, натискам още повече педала на газта и пак си светва числото 5 след D. Със изключен ASR такова нещо не ми се случи нито веднъж. Дали системата за стабилност си взаимодейства със скоростната кутия, не знам.

Ами това са ми впечатленията. Според мен колата с добри гуми и карана разумно има прекрасно поведение и проходимост при зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз малко зимни впечатления. Миналата зима нямах възможност да карам колата на сняг и за това тази зима се постарах. Гуми: Goodyear UG7+ 195/65/15. Отсечки: Юндола-Белмекен и Ракитово-яз.Батак. И по двете трасета се караше предимно по сняг върху лед. Като цяло колата много стабилна. Като мига иконката с криволичещия път не знам дали индикира сработване само на ASR или на ESC, но бая мига тая иконка :)  Единственото което ми направи по-специално впечатление е, че скоростната кутия на три пъти изключи от скорост. В даден момент на Maxi Dot-а пише само D без цифра. И трите пъти беше когато се опитвах да вляза в завой с повече газ (шофирал съм само една идея по екстремно за да разбера колко стабилна е колата в завой на сняг под който има лед) Мисля, че и трите пъти бях на 5-та. Не съм сигурен и дали в конкретните моменти е мигала гореспоменатата иконка. Всъщност не знам дали кутията е изключила от скорост защото няма промяна в оборотите. Първия и втория път не го очаквах и не съм сигурен какво точно стана, но със сигурност си дръпнах леко крака от газта. За 3-тия бях подготвен. В завоя подавам газ и цифрата след D изчезва, колата просто не ускорява, но си продължава стабилна, натискам още повече педала на газта и пак си светва числото 5 след D. Със изключен ASR такова нещо не ми се случи нито веднъж. Дали системата за стабилност си взаимодейства със скоростната кутия, не знам.

Ами това са ми впечатленията. Според мен колата с добри гуми и карана разумно има прекрасно поведение и проходимост при зимни условия.

 

 

Това с изключването от скорост е интересно. Едва ли е реално "изключване", може просто да маха цифрата в момента, в който започва да ти мога ASR-a. Като си бил на 5-та в тези случаи, после какво пак ли на 5-та показва?

 

Хубаво е това дето пишеш за пътното поведение, а и все пак си бил добре оборудван и с гумите :) Само моля те уточни за газта в завоя - пишеш, че си влизал с газ, а после си влизал в завоя дърпайки крака си ? Според мен е си е опасно при такива пътни условия да влезеш в завоя без да си натиснал педала...т.е. според мен системите за сигурност няма да се активират така (може би бъркам). Иначе това, което казваш за оборотите съвпада изцяло и с моите впечатления, тоест колата ни пази от това да правим глупости. С изключен ASR не съм пробвал засега, но твоя опит потвърждава колко е различно.

 

Междувременно, понеже виждам ви стана интересно за гаража, а реално от горните снимки въобще не се добива представа за какво всъщност говоря :) Ето така се прибирам - това е наклонът точно преди завоя. Разбира се всичко се случва на тъмно, предницата почти опира в земята. Виждате защо не съм взел Супърб или Пасат :)

post-736-0-50162000-1421175828_thumb.jpg

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изключването от скорост е интересно. Едва ли е реално "изключване", може просто да маха цифрата в момента, в който започва да ти мога ASR-a. Като си бил на 5-та в тези случаи, после какво пак ли на 5-та показва?

 

Хубаво е това дето пишеш за пътното поведение, а и все пак си бил добре оборудван и с гумите :) Само моля те уточни за газта в завоя - пишеш, че си влизал с газ, а после си влизал в завоя дърпайки крака си ? Според мен е си е опасно при такива пътни условия да влезеш в завоя без да си натиснал педала...т.е. според мен системите за сигурност няма да се активират така (може би бъркам). Иначе това, което казваш за оборотите съвпада изцяло и с моите впечатления, тоест колата ни пази от това да правим глупости. С изключен ASR не съм пробвал засега, но твоя опит потвърждава колко е различно.

Случаите са само при изкачване (при спускане никога не експериментирам). При 3-тия случай понеже не съм отнемал от газта (дори напротив) после пак на 5-та остана. В 1-вия и 2-рия случай наклона беше значителен, колата каточели загуби инерция и свали предавка.

В завой винаги съм влизал с газ, никакво дърпане на крака. Но първите два пъти когато стана т. нар. "изключване" не разбирах какво става и съм отпускал леко педала на газта (това вече очевидно след сработване на ASR и/или ESC). Сега вече знам какво става, натискаш си педала на газта и както ти каза колата сама си излиза. Относно изключването на ASR в книжката пише следното:

Разумно е системата да бъдедеактивирана, напр., в следните ситуации.

› При движение с вериги за сняг.

› При движение в дълбок сняг или върху много мека повърхност.

› При „освобождаване“ на затънал автомобил с помощта на люлеене.

Аз покарах малко с изключен ASR на различни терени просто за да разбера какво става. Повъртях малко гуми за развлечение :) След всяко стартиране на двигателя обаче системата се активира автоматично и трябва пак да се изключва при желание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Да добавя малко впечатления от днешната виелица-благодаря на Шкода и Континентал, че ги има!

На 10-15 см. прясно натрупал сняг отново бях кола за сигурност-системите за контрол държат колата в права линия и без да приплъзва, а контито просто гребеше като багер! И това без 4х4! Направо не знам Павката как е със него-сигурно дърпа закъсалите джипове и го играе пътна помощ за съседите;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм пробвал зимните си гуми на сняг, чак ме е яд. В Пловдив тази зима можеше спокойно да се кара с летни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, вземи си почивен ден другата сряда. По пътя за Белмекен сигурно пак ще натрупа. Може да повъртим гуми заедно :banana_ski:

:plate_spam: :plate_sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам възможност да карам Октавията за първи път при зимни условия и наистина 4х4 е съвсем различно изживяване при хлъзгаво и тежък снеговалеж. Всъщност първото ми зимно каране беше преди няколко седмици като минавах Юндола от Якоруда към Белово, но пътя, въпреки, че беше леко заснежен беше и добре обработен. Така или иначе беше отлично усещане, особено по път, който ми е любим и съм минавал стотици пъти. Реално, с първите екстремни условия се сблъсках по време на петъчния снеговалеж в София. Колата е изключително стабилна и упорито ускорява, понякога с помоща на блокировките, които я държат изправена. Абсолютно удоволствие е ускорявайки прогресивно да виждаш колите зад теб как превъртат и бавно поемат.

 

Единственият недостатък, който забелязвам, нещо което ме изненада в началото но вече очаквам, е недозавиването на предницата, когато предните гуми нямат сцепление и халдекса прехвърля въртящ момент към задната ос. Получава се нещо като избутване напред, а не в посоката, в която са завити колелата, когато рязко се настъпи педала на газта, като може да те изненада неприятно в тесни пространства. Решението е прогресивно боравене с педала в унисон с усещането за сцепление на гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложение до колегите с автомобили 4х4. В категория МОДЕЛ:OCTAVIA  да отворите тема(примерно octavia 4x4) ,там да напишете впечатленията си от задвижването.Така ще ни бъде доста по лесно да добием представа за тези автомобили,защото автомобилите с 4х4 не са много във форума :flag_skoda:

 

 

Поздрави!!!

Редактирано от miro_gsx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да добавя малко впечатления от днешната виелица-благодаря на Шкода и Континентал, че ги има!

На 10-15 см. прясно натрупал сняг отново бях кола за сигурност-системите за контрол държат колата в права линия и без да приплъзва, а контито просто гребеше като багер! И това без 4х4! Направо не знам Павката как е със него-сигурно дърпа закъсалите джипове и го играе пътна помощ за съседите;-)

 

Така си е, даже си беше направо скучно в тежките Софийски условия - искаше ми се да се заиграя малко по улиците,но колата не поддава.

 

САМО ЧЕ искам да ви споделя какво ми се случи (или  какво щеше да се случи) онзи ден на Витоша. Трябваше да отида до едно място в планината, което си беше стръмно изкачване и по пътя нагоре имаше неравности с дебел лед по тях. Качих се без проблем, свърших си работата и се качвам в колата да се връщам. Беше твъде тясно и нямаше как да обърна (трябваше да го съобразя това предварително, но...) и съответно тръгнах назад надолу по леда.

 

Дадох на задна и без газ тръгнах бавно надолу...което се оказа голяма грешка - след 2 бързи заледени неравности задницата ми тръгна надясно и цялата кола застана плъзгайки се леко странично на пътя. Воланът се втвърди и инстинктивно скочих на спирачките, което спря колата почти веднага и точно преди да забърша бетонената стена. Т.е. САМО ГУМИТЕ ме спасиха да не задера колата.

 

Останалият път надолу го взех леко газ и контрол на спирачката. Знам, че условията са екстремни и едва ли на някого се налага да спуска колата назад и надолу по лед (и не съветвам никой да го прави), но в такива условия няма много системи за сигурност и 4х4 дето да помогнат. Може би затова на вече на високопроходимите слагат и завиващи задни колела (знам примерно, че на последния Лендкрузър има такава опция).

 

Аз само мога да кажа благодаря на Continental !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.