Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

О2 - втвърдяване на педала на спирачката след продължителен престой


drank

Recommended Posts

Здравейте,

 

Последните 2-3 седмици ми прави впечатление, че след продължителен престой (сутрин като отивам на работа и вечер като се връщам) преди да запаля, педала на спирачката е втвърден (трябва да запаля за да омекне). И преди ми се е случвало, но много рядко (веднъж на няколко месеца), а сега почти всеки ден.

 

Колата не седи на наклон (ако това има някакво значение).

 

Някой знае ли дали това е проблем и ако да, какво трябва да оправям?

 

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Някой знае ли дали това е проблем и ако да, какво трябва да оправям?

 

 

Здравей, колега!

Не, това не е проблем, а точно така трябва да бъде - когато двигателя не работи, педала на спирачката е "твърд".

Би било странно, ако само понякога се случва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега и благодаря за отговора.

 

Въпросът е че преди дори и преди да запаля можех спокойно и без усилие да натисна педала (ако съм на лек након например), а сега е толкова твърд, че дори и с голяма сила не става и се налага да дърпам ръчната за да не тръгне докато паля.

 

Просто се зачудих дали е нормално, защото досега почти не беше ми го правила, и дали няма някаква нередност по спирачната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш пропуск на вакум в системата.Клапанчето вижте...спукан маркуч,луфт в изхода на помпата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също е така . Само зимата, от нова е така . Лятото може да стои по цяла седмица - имам право на 2-3 меки натискания преди да запаля. Зимата обаче почти всеки път е твърд преди палене, само понякога е мек. Правил съм разследване . Когато изгася колата , ако черната кутия с вакуумите бръмчи дълго (около минута) впоследствие педала е твърд. От някой маркуч губи вакуум. В нея влизат/излизат дузина маркучета. Пробвал съм като загася и продължи да си бръмчи ел. магнита в нея да стискам с пръсти маркучите един по един. Третия маркуч като стисна кутията спира да бръмчи и вакуумът остава до когато си пожелая.Третият маркуч води до едно малко клапанче ( явно е обратен клапан, с една посока) , което пък излиза от по-дебелия вакуум маркуч смучещ от серво усилвателя на спирачките. И така станаха много неизвестни :  1. дали сервото леко изпуща в студа, 2. дали това обратно клапанче изпуща, 3.дали изобщо има нещо общо това със стискането на третото маркуче, 4. дали е нещо общо по системата и да оказва влияние.

Почти съм убеден , че всички октавии изпущат от едно и също място и е нещо като лека простуда при всички , която се лекува с едно и също хапче.

 Убеден съм на 100% , че БЕГАЧКАТА знае къде е слабото място ( не е в маркуча от помпата- гледал съм)  и ще го замоля публично да признае на хората имащи този проблем как да си го оправим за да не ни дразни и да можем да спим спокойно !!!

 

Бегачка !!!....твой ред е ! :D

 

п.п. ... ако е това клапанче за което писах - сваля се и се чисти някаква съчма ли или се сменя с ново . Има ли някъв чалъм да се сваля в студа  при тия твърди маркучи ?

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К'во да признае , то по вакуумната система има една камара връзки , при теб може да пуска от О-пръстена на клапана , при друг от щуцера на вакуум помпата , на трети от резервоара за вакуум ... освен да почне да търка топката/ите да чака звездите да му проговорят :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е тъй, понеже не може на чисто нови коли , излезнали от магазина да имат един и същ проблем , а да има различна причина. Залагам да речем на това клапанче ( не знам дали говорим за едно и също нещо) и , че примерно неговия производител нещо е недоизпипал.

 

Ще ти дам пример с телевизори Филипс , каквито ти много обичаш . Значи идват един и същи модел с ярко светещо петно горе на екрана . При сваляне на капака петното изчезва - отговорът : на предната рамка е останало ръбче пластмаса от отливката и при стягане на витлата натиска силно панела  . Просто трябва да се отреже и проблема се решава.

Що да не в това клапанче да има няква съчма или нещо гумено което се втвърдява от студа  и да изпуска ?!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_spam:

Абе Димо, що му пусна мухата? Сега Гената ще разглоби телевизора ......!?

Няма начин ... изхвърлих всички отверки Филипс :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз наблюдавам същото, но от както смениха спирачната течност и направиха пълно обслужване и от тогава понякога  педала на спирачката е супер твърд и след като запаля отпуща, а преди не беше се случвало..... колата е 2.0 TDI 2006 на само 115 000 километра.... и друго неприятно сутрин като запаля и тръгна, колата стои в гараж, първия километър накладките правят странни вибрации към дисковете пущат изпущат, сега не мога да го обясня точно, все едно чистят дисковете, ама всеки път е това в първия километър като спирам, а преди не беше така, колата няма проблем със спирането и си спира както преди предните и задните накладки са сменяни едните задните на 60 000 километра, а предните на 100 000....

Редактирано от Cvetomir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се занимавате и отделяте такова голямо внимание на този "проблем". Всеки автомобил със серво остава без ефективни спирачки при не работещ двигател. Спирачки си има, но иска по яко натискане! Ся, щял да има право на едно две меки натискания - Голям праз! После пак става същото. На мен що не ми се налага да натискам спирачка, преди да запаля?? Даже и не знам какво е поведението на педала. И моето серво може да е дефектно, ама още не съм го усетил. Щуротии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, става дума за следното : моя милост да речем не обича да вдига ръчната. Ако съм спрял по наклон и педала е твърд , няма натискане . При твойта може да можеш да натиснеш и да спре, ама при нащи става като все едно натискаш с крака си бордюр и гледаш дали случайно бордюра ще помръдне . Просто не обичам ръчната и не я ползвам, а сега заради тази "екстра" трябва да я употребявам . Това е !

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не обичам ръчната. Октавията е извънземен автомобил! Признал съм я! Знаеш ли как се прави проверка, дали сервото е изправно? Натискаш спирачката и палиш - педала трябва леко да пропадне  т.е. да омекне при запалването на мотора. Това означава, че преди е бил твърд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Фабията SDI, ми се случваше от време на време, като паля сутрин да е твърд. След време забелязах, че при пускане по инерция и натискане няколко пъти на сприрачката, педала се втвърдяваше. Оказа се, че щуцера на вакум помпата се е разбил и изпуска. 

 

п.п.

Веднага се сетих, защо като минавах на ГТП, задния мост показа слаби резултати :)

 

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К'во да признае , то по вакуумната система има една камара връзки , при теб може да пуска от О-пръстена на клапана , при друг от щуцера на вакуум помпата , на трети от резервоара за вакуум ... освен да почне да търка топката/ите да чака звездите да му проговорят :D

:PDT_Armataz_07:

Ако тр.да обяснявам,пак фермани трябва да пиша...а ме карат да тръгвам да пазаря....няма време с 2 деца направо не знам къде се намирам вече.Лудница,ама радост.С 3 жени... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:PDT_Armataz_07:

Ако тр.да обяснявам,пак фермани трябва да пиша...а ме карат да тръгвам да пазаря....няма време с 2 деца направо не знам къде се намирам вече.Лудница,ама радост.С 3 жени... :)

 

Да са ти живи и здрави. Няма по - голяма радост от това. След време ще ти е смешно и ще си спомняш как е било като са били... малки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Фабията SDI, ми се случваше от време на време, като паля сутрин да е твърд. След време забелязах, че при пускане по инерция и натискане няколко пъти на спирачката, педала се втвърдяваше. Оказа се, че щуцера на вакум помпата се е разбил и изпуска....

 

Маджо, пускане по инерция с работещ двигател, нали?

При работещ двигател не трябва да се втвърдява педала. Това вече е проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Жоре, с работещ двигател. Проблема беше, че по инерция няма достатъчни обороти за да навакса изпускането и затова ставаше твърд за малко, след няколко секунди пак омекваше. Просто, като напомпам 2-3 пъти и ставаше твърд. Смених вакум помпата, защото проблемния щуцер е капсолован на нея и от вибрациите се беше "разшлякал" :) /ебаси думата/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Жоре, с работещ двигател.....

"разшлякал" :) /ебаси думата/

 

Да разклатил се. Мноо яко! и аз я ползвам тази дума или термин :D ...

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за мен тази работа. Баси и октавията.

 

Аааааааа не :) туй на Фабията се случи, нали дизеляците са с вакум помпи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааааа не :) туй на Фабията се случи, нали дизеляците са с вакум помпи...

 

Да, аз затова си промених поста. ;) Ама ти вече си бил взел цитата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:PDT_Armataz_07:

Ако тр.да обяснявам,пак фермани трябва да пиша...а ме карат да тръгвам да пазаря....няма време с 2 деца направо не знам къде се намирам вече.Лудница,ама радост.С 3 жени... :)

Абе ей, кажи само за клапанчето - за това , което от маркуча за сервото ли ?  Али има и други клапанчета ...Кат се върнеш от пазарлък - отдели 3 минути за да са доволни хората !!!

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанчето на маркуча пластмасовия към сервото е за да държи вакум да.Ако изпуска може да прави така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.