Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 2 retrofit


vvarbanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Пускам темата с идея тук всеки да напише какво е направил с колата си, за да може когато някои реши да го прави на своята да не открива топлата вода и да рови в гугъл, други форуми  и т.н.

 

Ще напиша малко за две неща, които аз съм направил при мен. Едното е подмяна на радиото с радио от Octavia 2 FL.

Тъй като радио произведено за FL не е напълно съвместимо с коли преди FL ще срещнете следните проблеми след монтажа.

 

1.       Източване на акумулатора

2.       Не се визуализира парктроника и звука на радиото не се намалява при включване на задна.

3.       Не се визуализира климатроника.

 

За да предотвратите източването на акумулатора трябва да се провери с какъв CAN Gateway е оборудвана колата. Ако сте с неподходящ модул, след изключване на двигателя радиото не „заспива“ и акумулатора се източва. С помоща на VCDS се отваря модул 19

 

Address 19: CAN Gateway        Labels: 1K0-907-530.lbl

   Part No SW: 1K0 907 530 H    HW: 1K0 907 951

   Component: J533__Gateway   H12 0150

   Revision:   H12       Serial number: 31001068151211

   Coding: 3D3F0F4007001302

   Shop #: WSC 73430 790 00000

   VCID: 2C530083F4CB

 

Проверява се парт номера на модула. Ако модулът е с някои от следните парт номера трябва да бъде подменен.с подходящ и кодиран за автомобила.

 

    PartNo                    SW

1K0-907-530-A          0020

1K0-907-530-B          0050/0070

1K0-907-530-C          0080

1K0-907-530-D          0100

1K0-907-530-E          0110

1K0-907-530-F          0120

1K0-907-530-G          0130/0140

1K0-907-530-H          0150

1K0-907-530-J           0160

1K0-907-530-K          0021

1K0-907-530-K          0170

1K0-907-530-P          0191/0192

 

Единствен от старите който може да се използва е

1K0-907-530-K          0178

 

 

и то само със SW версия 0178

 

Всички нови модули с парт номера 7N0907530 независимо от буквата/те накрая могат да се използват. Кодирането на модула става най-лесно през Installation list менюто. Отваряте листа на стария модул, правите му принтскрин и после след монтажа на новия го кодирате по същият начин. При някои от тези модули не позволява кодиране през long coding, а само през Installation list. При тях след сканиране за грешки може да излиза че модула не е кодиран правилно, което не е така и не е проблем.

 

post-7744-0-74703000-1430498466_thumb.jpg

 

post-7744-0-66186800-1430498558_thumb.jpg

 

 

Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: None

   Part No SW: 7N0 907 530 AF    HW: 7N0 907 530 AF

   Component: J533  Gateway H52 1634 

   Revision:   H52       Serial number: 190413F1001432

   Coding: 350000

   Shop #: WSC 00000 000 00000

   VCID: 74E3D8E36C7B

 

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

 

След монтиране на правилния модул, можете да монтирате и радиото. Радиото вече ще работи без да източва акумулатора, но няма да визуализира на дисплея показанията на климатроника и парктроника. Решението и на двете е смяна на съответните модули с нови такива. За парктроника подробно е описано в темата на колегата bega4kata за предишният му автомобил. Хубавото е че звуковият сигнал си работи и така, но не намалява радиото когато включите на задна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото нещо което съм направил е слагане на автоматично прибиращи се огледала.

Огледалата са от Octavia 2 FL и напълно пасват на вратите на колите преди  FL .
Първото с което трябва да започнете е скан на модули 42 и 52 това са контролерите в двете предни врати.

 

Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl

   Part No SW: 1T0 959 701 D    HW: 1T0 959 701 D

   Component: Tuer-SG         005 0953 

   Coding: 0000246

   Shop #: WSC 73430 790 00000

   VCID: 387B2CD33093

 

Address 52: Door Elect, Pass.        Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl

   Part No SW: 1T0 959 702 D    HW: 1T0 959 702 D

   Component: Tuer-SG         005 0943 

   Coding: 0000246

   Shop #: WSC 73430 790 00000

 VCID: 397D29D70B99

 

Искам да обърнете внимание на маркиранoто в червено и по-специално на края – MIN3. Ако при скан там ви излиза това, то тези модули не поддържат прибиране на огледалата. Модулите които ви трябват, при скан там трябва да пише MAX3.

 

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl

Part No SW: 1T0 959 701 AA HW: 1T0 959 701 AA
Component: Tuer-SG 009 2119
Coding: 0004342
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 76E8E4863E9D2BAC

 

 

Тъй като никъде физически на модулите не го пише това MIN и MAX се гледат парт номерата на моторчетата във вратите (контрол модулите са закачени за тях, въпреки че имат отделен номер) Визуално можете да се ориентирате и по броя на пиновете които имат модулите на мястото за включване на огледалата. Старият ми модул има само 7 пина от 16, а новият е с 15 от 16.

 

post-7744-0-06886200-1430498909_thumb.jpg

 

post-7744-0-42049600-1430498925_thumb.jpg

 

От Октавия отркрих само по един номер и за двете врати които стават - 1T0 959 701 AA и 1T0 959 702 S.

И така, ако модулите ви са MIN3,  са ви нужни подходящите моторчета във вратите, странични огледала с моторче за прибиране и ключето за управление във шофьорската врата. Оказа се че не е нужно никакво допълнително окабеляване. Кабелчето на огледалата се включва директно в контрол модула на моторчето.

И така необходимите части със съответните парт номера са:

 

1T0 959 701 AA – моторче шофьорска врата

1T0 959 702 S – моторче пасажеркса врата

1Z1 959 565 F – ключ за управление от вратата

Не намерих парт номер на самите огледала, но се познават дали са с моторче за прибиране по броя на кабелите в конектора. Трябва да са поне 9. Деветте кабела осигуряват  ел. настройка на огледала, мигач, комфорт светлина и автоматично прибиране.

 

От различни VW форуми намерих и други моторчета за вратите които поддържат тази функция и биха могли да се използват, като тези с 701 накрая са за шофьорската врата, 702 за пасажерската.

1K0959701 / 1K0959702

M Gen 3 Min
N Gen 3 Max ROW Golf 5/06-> (2007 in VIN)
Q Gen 3 Max ROW Jetta, Golf Variant, NAR Jetta Wagon 7/06-> (2007 in VIN)
Q Gen 3 Max ROW, NAR Passat 5/06-> (2007 in VIN)

1K0959701N – шофьорска врата

1K0959702AGпасажерска врата

 

Аз намерих и го направих  с моторчета от Octavia 2 FL. Това е най-добрият вариант според мен. Така не е нужно нищо допълнително, само монтирате, закачате огледалата и всичко работи. Кодировката и на двата модула е 0004342.

Ако обаче се ползват правилни моторчета от други марки, те най-вероятно ще са кодирани така, че да се прибират огледалата, но след инсталацията проверете дали всичко със задните врати е наред! Ако моторчетата са били от кола с 3 врати  ще е нужно да се отворят с VCDS контролерите в предните врати и да се добави към кода нужното число отговарящо на кола с 5 врати иначе задните няма да работят коректно или изобщо. 

 

post-7744-0-20755300-1430499002_thumb.jpg

 

В общи линии е това, не е нещо сложно този ретрофит, сложно е намирането на частите за изпълнението му. Аз лично съм доста доволен от резултата и доста ми допада колата с тези огледала J

 

На клипчето съм снимал как работят огледалата. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zyml0lZNYbs

 

Накрая и малко предложения за ретрофит взети от чужди форуми

 

Hill Hold Control (HHC)
Rain&Light Sensor + Mirrors dimming
Footwell lights

Maxidot retrofit

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Ще се опитам да обобщя всичко, през което преминах за да си монтирам темпомат на моята Октавия (1.9 ТDI 2005).

За съжаление нямам снимки от процеса на монтаж.
Въпреки това може и да е полезно на някого в бъдеще.

1. Първото, което проверих беше номера на steerring wheel control module - дали поддържа темпомат.

Първата таблица в тази статия показва кои номера поддържат и кои не:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

Разделени са на:

    Lowline: No additional Options/Features
    Midline: Cruise Control, Board Computer
    Highline: Cruise Control, Board Computer, Multi-Function Steering Wheel

Моят номер е 1K0-953-549-F = midline и съответно бях ОК.

Номерът се вижда с VCDS при отваряне на steering модула.

2. След това трябваше да си намеря самото лостче. Взех го от колега от форума, който продаваше кола на части. Няма значение дали е бензинова или дизелова, еднакви са.

3. Следващата стъпка беше монтаж на лостчето. Направихме го с колега от форума следвайки тези инструкции:
http://www.sciroccocentral.co.uk/roccopedia/index.php?title=Fit_Cruise_Control

Откача се акумулатора задължително. За свалянето на еърбега е хубаво да има телефон с предна камера, а за свалянето на волана трябва дванадесетостен. Самото лостче щраква директно на мястото на старото.

4. При Октавиите преди 2006 година най-вероятно ще трябва да се прокара и допълнителна жица от контрол модула под волана до една кутия под чистачките. Пин номер 13 на контрол модула под волана се свърза с пин номер 4 в синия конектор в кутията под чистачките.
Аз проспах тази подробност, което ми създаде основните затруднения.

Тук има инструкции със снимки как да се инсталира жицата. Има снимки на пиновете и всичко необходимо:
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php?topic=35449.0

Тази жица е част от нещата, които идват с темпомата, ако си го купите нов.
В моя случай трябваше да я поръчам отделно. Взех я от ибей за 10 паунда. Жицата изглежда така:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-MK5-Golf-Caddy-Audi-A3-Seat-Leon-Cruise-Control-ECU-Control-Wire-/252322742680?hash=item3abf9b8198:g:D2gAAOSwu1VW6dnK

Не успях да намеря парт номер само на жицата, а в ЕТ ми казаха, че не я продават отделно.
Ако колата ви е след 2006 година, най-вероятно сте късметлия и я имате инсталирана от завода :)

5. Активация през VCDS в Engine модула и Steering Wheel модула:

 

Еngine -> Login 11 -> 11463 -> Do it!

post-1399-0-48916500-1462038625_thumb.jpg

 

Steering Wheel -> Coding -> 0000041 -> Do it!

post-1399-0-72044100-1462038655_thumb.jpg

 

Имам спомен, че при бензиновите Октавии кодирането е малко по-различно като стойности. Четох го в БриШкода, но не мога да изровя темата.

 

Toва е всичко. След това вече трябва да имате темпомат, освен ако не сте проспали стъпка 4 както направих аз :)

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Искам само да добавя към първия пост, че почти всички канбъс модули, които са стари могат да се ъпдейтнат до версия 0178, като прилагам и линк за да се види кой:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Navigation_System_%28RNS510%29_Retrofitting

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат, но в България аз не намерих къде и кой може да го направи. Няма да коментирам реакцията в Еуратек на поставения от мен въпрос...  :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да го ъпдейтвам до версия 0178, моя беше от старите, като след смяна на софта модула става с буква к накрая и версия 0178. След което няма никакъв проблем и вече акумулатора не пада. Това е най-добрият и евтин начин. В официалните сервизи могат да го правят, но това вече е отделна тема. Идеята на поста ми е да потвърдя, че модулите могат да се ъпдейтват без проблем. Флашването става с дилърската програма на vw.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Осветление в краката

 

Има няколко варианта за правене на това, но аз ще опиша този, за който изпълнението ще е както се прави фабрично.

Отново първо трябва да се провери дали участващите модули поддържат тази функция. Модулът, който ни трябва е Central Electric Control Module (CECM). Ето един списък с парт номера който имам (не е напълно актуален) на който са показани нивата на тези модули (Basis, Medium, Highend) в зависимост дали колата е ФЛ или Преди ФЛ.

 

Преди ФЛ

3C0 937 049 A 21 Byte (Medium)
3C0 937 049 B 21 Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 C 21 Byte (Highend) FSH
3C0 937 049 D 21 Byte (Medium)
3C0 937 049 E 21 Byte (Highend)
3C0 937 049 F 21 Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 G 21 Byte (Highend) FSH

3C0 937 049 H 23 Byte (Medium)
3C0 937 049 J 23 Byte (Highend)
3C0 937 049 K 23 Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 L 23 Byte (Highend) FSH
3C0 937 049 P 23 Byte (Medium)
3C0 937 049 Q 23 Byte (Highend)
3C0 937 049 R ?? Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 S ?? Byte (Highend) FSH
3C0 937 049 T ?? Byte (Medium - ?)
3C0 937 049 AA 23 Byte (Highend)
3C0 937 049 AB ?? Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 AC 23 Byte (Highend) FSH
3C0 937 049 AD 23 Byte (Medium)
3C0 937 049 AE 23 Byte (Highend)
3C0 937 049 AF ?? Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 AG 23 Byte (Highend) FSH

3C0 937 049 AH 30 Byte (Medium)
3C0 937 049 AJ 30 Byte (Highend)
3C0 937 049 AK 30 Byte (Medium) FSH
3C0 937 049 AL 30 Byte (Highend) FSH

3C8 937 049 A 30 Byte (Highend)
3C8 937 049 C 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 D 30 Byte (Medium)
3C8 937 049 E 30 Byte (Highend)
3C8 937 049 F 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 G 30 Byte (Medium) FSH
3C8 937 049 H 30 Byte (Medium) FSH
3C8 937 049 K 30 Byte (?)
3C8 937 049 M 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 N 30 Byte (?)
3C8 937 049 P 30 Byte (Medium) FSH
3C8 937 049 Q 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 R 30 Byte (Highend)
3C8 937 049 S 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 AA 30 Byte (Medium) FSH
3C8 937 049 AB 30 Byte (Highend) FSH
3C8 937 049 AC 30 Byte (Highend) FSH

 

ФЛ

1K0 937 049 ?? Byte (Basis)
1K0 937 049 A 17 Byte (Medium)
1K0 937 049 B 17 Byte (Highend)
1K0 937 049 C 21 Byte (Highend?)
1K0 937 049 F 17 Byte (Medium)
1K0 937 049 G 17 Byte (Highend)
1K0 937 049 H 17 Byte (Medium)
1K0 937 049 J 17 Byte (Highend)
1K0 937 049 K 17 Byte (Medium)
1K0 937 049 L 17 Byte (Highend)
1K0 937 049 M 21 Byte (Medium)
1K0 937 049 N 21 Byte (Highend)
1K0 937 049 P 17 Byte (Basis)
1K0 937 049 S 17 Byte (Medium)
1K0 937 049 T 17 Byte (Highend)
1K0 937 049 AA 21 Byte (Basis)
1K0 937 049 AD ?? Byte (Basis)
1K0 937 049 AG ?? Byte (Basis)

1K1 937 049 17 Byte (Medium)

1K0 937 084 ?? Basis
1K0 937 085 ??
1K0 937 086 ?? Medium
1K0 937 087 ?? Highend

1K0 937 084 Basis (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 084 A Basis (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 084 B Basis (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 084 C Basis (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 085 ?? (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 085 B ?? (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 085 C ?? (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 085 D ?? (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 085 F ?? (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 Medium (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 A Medium (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 B Medium (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 C Medium (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 D Medium (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 E Medium (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 086 F Medium (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 Highend (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 A Highend (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 B Highend (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 C Highend (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 D Highend (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 E Highend (PR 5D1/5D9, PR 7K0/7K6)
1K0 937 087 G Highend (PR 5D2/5D3/5D5, PR 7K0/7K6)

 

За да сте сигурни, че вашият модул поддържа опцията за осветление в краката, можете да влезнете в лонг кодинга и да я потърсите.

 

post-7744-0-16461000-1470725972_thumb.jpg

 

Ако имате тази опция можете да продължите с набавянето на необходимите части.

 

Плафони - 6L0947415

 

post-7744-0-98727500-1470726020_thumb.jpg

 

Конектори за плафоните - 1J0971972

 

post-7744-0-77759500-1470726049_thumb.jpg

 

Ремонтен комплект жици за конекторите -  000 979 131 (!!! една жица е с пинове в двата края. Т.е. ако я срежете на две имате необходим брой пинове за 1 плафон!!!)

 

 

Ремонтен комплект жица за връзка с CECM - 000 979 009

 

Текстилно изолационно тиксо - 000979950

 

post-7744-0-63722100-1470726769_thumb.jpg

 

Тъй като CECM модула е различен за ФЛ и преди ФЛ ще покажа две различни схеми на свързване.

 

 

Преди ФЛ

 

Така изглежда модула и конекторите към него

 

post-7744-0-26557700-1470726270_thumb.jpg

 

Осветлението се връзва по следният начин – Пин 2 на плафона се връзва към конектор В пин 7, пин 1 на плафона се връзва към маса.

 

post-7744-0-67444100-1470726314_thumb.jpg

 

 

Фейс Лифт
 

Така изглежда модула и конекторите към него

 

post-7744-0-59184900-1470726349_thumb.jpg

 

Осветлението се връзва по следният начин – Пин 2 на плафона се връзва към конектор В (бял конектор) пин 50, пин 1 на плафона се връзва към маса.

 

post-7744-0-19134300-1470726387_thumb.jpg

 

След като окабелите и свържете всичко, с VCDS слагате отметка, че имате осветление в краката и ако сте вързали всичко правилно осветлението ще заработи. Имайте в предвид ако решите да сложите диоди вместо обикновени крушки, CECM  е чувствителен и ако не усети товар осветлението свети около 4 секунди след което модула спира захранването (Safety first J )

Аз си монтирах осветление и за предните, и за задните седалки. На седалката на водача и на пасажерската има определено място за монтиране на плафоните, но за предните не е предвидено нищо (поне на преди ФЛ). Затова изрязах дупки в стереопорените кори и ги монтирах там.

 

post-7744-0-00168900-1470726471_thumb.jpg

 

post-7744-0-07910200-1470726496_thumb.jpg

 

post-7744-0-20355000-1470726533_thumb.jpg

 

За преди ФЛ има опция да пуснете осветлението да заработи при пускане на фаровете. То работи в движение и силата на светене се регулира с потенциометъра, с който регулирате яркостта на таблото. Това става по следният начин.

 

post-7744-0-18906100-1470726582_thumb.jpg

 

В Byte 16 в лонг кодинга на CECM ако въведете 128 както е показано, това активира горе описаната функция.

За ФЛ мисля, че тази опция се активира от макси дот таблото.

Редактирано от vvarbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна тема и много добри и детайлни обяснения. Страхотна работа сте свършили. :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..>Това с Осветление в краката си го направил много яко. И въпреки детайлните обяснение по-скоро не бих се справил .....та ако решиш някой ден да го предлагаш като услуга , дай оферта ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, използването на готови китове е добър вариант, даже е най-удачният ако не ти се занимава да търсиш всяка част по отделно. А като цена може да излезе горе долу еднакво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инсталиране на затъмняващо се огледало за обратно виждане и сензор за дъжд и светлина.

 

За да поддържа колата такъв тип сензор трябва CECM модула да е от високият клас. След като влезете в лонг кодинга трябва да имате опция да маркирате, че имате инсталиран такъв сензор. Ако опцията я има, значи вашият CECM поддържа сензора.

 

post-7744-0-36734500-1471417986_thumb.jpg

 

Така изглежда фабрично инсталирано огледалото и сензора

post-7744-0-22222600-1471418016_thumb.jpg

 

Основното тук е, че сензорът стои в стойката, държаща огледалото.  По принцип този ретрофит може да се раздели. Ако не желаете да си сменяте огледалото има вариант сензорът да бъде монтиран отделно до настоящето огледало. Условието е да е на място над което минават чистачките, за да е чист прозореца над него. 

post-7744-0-20295800-1471418102_thumb.jpg

 

Какво представляват и как работят двете неща?

Огледалото има два датчика, един от страната гледаща напред по посоката на движение и един гледащ навътре, респективно назад. Когато настъпи разлика в осветеността, датчика гледащ навътре в купето е по-осветен от този гледащ навън (фаровете на колата зад вас осветява огледалото),  огледалото се затъмнява. Окабеляването на огледалото се прави така, че когато се запали плафона над него, това да не му оказва влияние, също така, когато сте включили на задна скорост, това също не влияе на огледалото или ако вече е затъмнено , то се нормализира.  Сензорът за дъжд и светлина е ясно какво прави. Когато се намали осветеността пуска автоматично габаритите и късите светлини. Когато завали дъжд и лостът на чистачките е преместен с една позиция, сензорът управлява чистачките. Принципът е следния

 

post-7744-0-12801900-1471418164_thumb.png

 

post-7744-0-37971500-1471418197_thumb.jpg

 

За тези които ще правят пълният ретрофит (огледало+сензор) има два начина за монтирането на нещата на стъклото. Единят е смяна на челното стъкло с такова, със стойка за този тип огледало.  Другият вариант е махане на старото огледало, стойката му от стъклото, и лепене на новата стойка, именно него ще опиша в темата.

Необходими части

post-7744-0-43384500-1471418251_thumb.jpg

 

В темата от която е картинката, колегата прави ретрофита на VW. Казвам го защото при VWте тавана над огледалото е по-различен от на октавията, по-изпъкнал е.  Колегите които ще правят това на октавия няма смисъл да купуват headliner trim (от картинката), както и нека имат в предвид, че wire covers също не пасват съвсем точно. Но предвид местоположението им, ако не обърнете специално внимание на някой,  изобщо не се забелязва че не са за тази кола. Не намерих с какви парт номера са тези капачета за шкода.

000979009 – ремонтен кабел за сензора – трябват 2 кабелчета (4 края с пинове)

000979009 – ремонтен кабел за връзката на ключа за фаровете с CECM

000979018 – ремонтен кабел за огледалото – трябват 3 ( 6 края с пинове)

000979021 – ремонтен кабел за кутията с предпазителите – трябва 1 (2 края с пинове)

Искам да обърна внимание на следната картинка

 

post-7744-0-73866700-1471418292_thumb.jpg

 

Както се вижда сензорите са два вида. В ляво по-стар и в дясно по-нов вид. Важното тук е, че по-старият вид може да се използва само на октавия преди ФЛ, докато по-новият може и на двете.

Друго което ще ви трябва е ключ за пускане на фаровете с позиция AUTO на него. Парт номера, който използвах е  1Z0941431J.

Парт номера на стойката за огледалото, която трябва да се залепи за стъклото е 1К0845543.

post-7744-0-62471200-1471418337_thumb.jpg

 

Използвах VW  лепило за стъкло с парт номер D180KD2A1.  Така изглежда лепилото.

post-7744-0-59776300-1471418372_thumb.jpg

 

Лепилото е двукомпонентно със смесител,  който се монтира отпред. В една от темите, които четох се споменава и това лепило 3M Fast Cure Auto Glass Urethane – 08690

За да изглежда добре стойката отвън, е хубаво там където ще я лепите да боядисате прозореца с изолационен грунд.  VW грунда е с парт номер D00920002

post-7744-0-63592900-1471418573_thumb.jpg

 

Отново има и 3М заместител : 3M™ Single Step Primer, 08682   

Използването му не е задължително, но определено изглежда по-добре ако се използва. Ето на тази картинка се вижда ако не се използва как се вижда лепилото

 

post-7744-0-23900000-1471418745_thumb.jpg

 

Ако само ще добавяте сензор ще ви трябват и тези капачета които притискат сензора за стъклото (това иначе прави огледалото) 

post-7744-0-48184400-1471418784_thumb.jpg

post-7744-0-85418200-1471418798_thumb.jpg

 

Както споменах по-горе, ако няма да се сменя челното стъкло, трябва да се махне старото огледало със стойката от стъклото. Огледалото се маха като се хване основата и се завърти по посока на часовниковата стрелка на приблизително 90 градуса. (стрелка А на картинката)

post-7744-0-18751200-1471418840_thumb.png

 

След като махнете огледалото на стъклото остава една метална пластина, която всъщност го държи там. Тук имах много притеснения, че с махането и, ще спукам прозореца, поне с методите които четох. Оказа се обаче много лесно и напълно безопасно. Използвах газов поялник с приставката му за пистолет за горещ въздух. Започнах да нагрявам стойката за около 10на секунди, след което с конец за зъби пробвах да разрежа лепилото което я държи. Първите 2-3 опита конеца се късаше, но след поредното нагряване конеца сряза лепилото като масло. След като махнете стойката и остатъците от лепило от прозореца остава едно черно кръгче. Според това което намерих по темата, това е някакъв вид керамична боя или нещо от сорта и се слага на прозореца при самото му производство. 

post-7744-0-10903200-1471418882_thumb.jpg

 

Махането на този кръг се оказва доста трудоемка задача, но не и невъзможна. За щастие обаче при октавиите има достатъчно място за монтиране на сензора между затъмнението на стъклото от горе и кръга,. 
За да може да се маркира точното място на сензора използвах този шаблон
 
post-7744-0-84073600-1471418922_thumb.jpg
 
Ако спазите размера и линията е точно 1 инч, центарлният отвор съвпада с размера на сензора, а външната част с капаците които се слагат около огледалото. Залепяте шаблона от външната страна на стъклото и от вътре с хартиено тиксо маркирате зоната за боядисване с грунда
post-7744-0-93319700-1471418988_thumb.jpg
 
След като махнете тиксото с макетно ножче внимателно може да оформите фигурата. Както виждате кръгчето влиза леко (около 2-3мм) в зоната на сензора, както и от горе затъмнената зона, но това не е проблем и сензора работи коректно.
След като изсъхне хубаво грунда (около 1 час) можете да преминете към лепене на стойката, Хубаво почистете както стойката така и мястото където ще се лепи. Тъй като нямам подходящ пистолет за VW лепилото, просто сипах равно количество от двата компонента (бял и черен) и го разбърках хубаво. След което нанасяте получената смес върху стойката. Преди да я залепите на прозореца изчакайте около минута и 15-20 секунди. По предписание след като я залепите за прозореца, трябва да стои притисната за около 1 час, а самото огледало може да закачите след около 3 часа. Аз за по-сигурно закачих огледалото на следващият ден. 
Нещо много важно! Внимавайте когато лепите стойката релсите по които се плъзга огледалото да са от долу! Огледалото се нанизва на стойката от долу на горе.
 
Следващата стъпка е да се пусне окабеляването за сензора и огледалото. Тъй като ще монтирате и нов ключ за фаровете с позиция AUTO, най-вероятно ще трябва да пуснете и едно кабелче за него за да работи коректно. Ще разделя схемите на свързване на две, за ФЛ и за преди ФЛ.
 
Преди ФЛ
post-7744-0-96093900-1471419038_thumb.jpg
 
Освен пин 14 на конектор Е, на CECM, другите две позиции са съществуващи. Т.е. трябва да свържете сензора и огледалото към кабелите отиващи на тези позиции (F пин 3, B пин 1).
Пинове 4 и 5 на огледалото са за странични затъмняващи се огледала. Реално това вътре управлява и тях.
 
ФЛ
post-7744-0-95844900-1471419076_thumb.jpg
 
Освен пин 20 на конектор A, на CECM, другите две позиции са съществуващи. Т.е. трябва да свържете сензора и огледалото към кабелите отиващи на тези позиции (B пин 33, A пин 28).
 
За да пуснете окабеляването трябва да махнете плафона, кората на страничната конзола до прозореца, както и кората под волана (Там се намира CECM модула). Плафона се маха по следният начин. Първо махате пластмасата покриваща крушките като повдигате от към външната страна. След като я махнете ще видите между крушките два болата, развивате ги и изваждате плафона. 
post-7744-0-72829600-1471419123_thumb.png
 
Така изглежда конектора който влиза в него
post-7744-0-18385300-1471419162_thumb.jpg
 
Пин 1 е този който трябва да свържете към пин 6 на огледалото. С тази връзка огледалото ще разпознава кога е светнат плафона и няма да се затъмнява. Има достатъчно разстояние между кората на тавана и предното стъкло, за да минат кабелите от там без да се налага да я режете. 
Останалите 6 връзки трябва да слязат надолу. 2 към предпазителите, 2 да са на маса и 2 към CECM. Дължината на кабелите която ви трябват е около 2 метра за всеки.
post-7744-0-16459000-1471419204_thumb.jpg
post-7744-0-82874200-1471419226_thumb.jpg
 
Преди да започнете да откачате или закачате каквито и да е кабели разкачете акумулатора.
 
Така изглежа моят CECM сниман от долу (Преди ФЛ)
post-7744-0-18663100-1471419299_thumb.jpg
 
За да можете да извадите който и да е конектор трябва да преместите тази червена пластмаса която минава през целият модул. След което откачате конектора който ви трябва. 
 
Конекторът за огледалото идва с пинове вътре, трябва да ги извадите и да наредите на определените позиции вашите кабели от ремонтния комплект.
post-7744-0-37420400-1471419343_thumb.jpg
 
Конектора на сензора е празен, така че там директно редите кабелите от комплекта.
За връзка между ремонтния комплект кабели и другите използвах такъв тип изолирани муфи
post-7744-0-54141200-1471419376_thumb.jpg
 
Двата захранващи кабела ги пускате до таблото с бушоните. 
post-7744-0-21203600-1471419427_thumb.jpg
 
Огледалото се закача на свободно място  на реда с предпазители от 7 до 11. Там има напрежение само при запалена кола. Сензора се закача на свободна позиция на реда с предпазители от 12 до 21. Там има напрежение винаги. По принцип, по книжка позициите са както следва – Огледало -8 позиция с предпазител 5А, Сензор – 17 позиция с предпазител 10А.
 
За да закачите кабелите от ремонтният комплект трябва да махнете кутията. Развивате  двата болта и внимателно изваждате цялата кутия назад. Маха се предпазният капак. Така изглежда отворена
post-7744-0-97881000-1471419484_thumb.jpg
 
За да можете да пъхнете жиците първо трябва да освободите палеца показан с 1, после натискате мястото означено с 2 по посока на стрелката. Цялата лилава решетка ще се премести на дясно и ще освободи отворите. След като пъхнете кабелите заключвате по обратният ред. Тук трябва да внимавате как ще е завъртян конектора на кабела като го пъхате. Трябва да е така, че да може да се пъхне предпазителя после.
За маса можете да използвате които и да е от болтовете до кутията с предпазителите.
post-7744-0-66537800-1471419530_thumb.jpg
 
След като всичко е свързано трябва сензора да бъде добавен чрез VCDS. Влизате в лонг кодинга на CECM и слагате отметка на мястото показано в началото. По този начин сензорът за дъжд вече трябва да работи. Премествате лоста на чистачките с една позиция нагоре и така чистачките се управляват от сензора. Чувствителността нагласяте от потенциометъра, намиращ се от горе на лоста, с който до сега сте задавали времето между избърсванията. За да използвате сензора и за автоматични светлини трябва да сложите ключа на AUTO и отметка и на долното поле в кодинга – Coming-Home active, Byte 0 bit7. Това от своя страна ще активира и съответната функция. Ако не желаете да я ползвате слагате отметка и на Byte2  bit4.
post-7744-0-68877700-1471419614_thumb.jpg
 
Това е кодиране на CECM на кола преди ФЛ. Най-вероятно при ФЛ нещата ще са на по-различни места. 
След като сте добавили сензора, можете да влезете и в неговите настройки. Това става след като отворите 9 модул (CECM) и изберете кодинг. В горната част на прозореца ще имате падащо меню от което може да изберете самият сензор. След което избирате лонг кодинг и ще се отворят настройките на сензора
post-7744-0-07137600-1471419670_thumb.jpg
post-7744-0-16930300-1471419690_thumb.jpg
post-7744-0-35926600-1471419716_thumb.jpg
post-7744-0-86602400-1471419733_thumb.jpg
 
Ето и как изглежда при мен преди и след инсталацията
post-7744-0-45427900-1471419786_thumb.jpg
post-7744-0-26331000-1471419814_thumb.jpg
post-7744-0-76478600-1471419864_thumb.jpg
 
 
Това е линк към темата, която съм ползвал основно.
 
 
Едно клипче на което е показано как се разглабят някои видове конектори и как се вадят кабелите от тях
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, поздравления за ентусиазма и усилията, които си положил както за монтирането, така и за подробното описание на процедурата! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Byte 1 реално ако е чекнато използваш сензора за автоматични чистачки като завали и за автоматични фарове като се здрачи. Ако не е чекнато, а е чекнат само byte 0 примерно, сензора ще пуска фаровете когато се дигне 140км/ч и нищо друго няма да управлява.

Byte 2 го тествах и работи, но за сега съм я спрял тази функция. Някак си съм неспокоен да оставя колата с отворени прозорци :)

 

ПС: Чак сега виждам каква глупост съм написал :) Аз си играх с bit-те в Byte 0. Иначе другите настройки, в Byte 1 и 2 не съм ги променял, но и те са за моят сензор според буквите след парт номера.

Редактирано от vvarbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси все пак :). Питам, защото искам да разбера какво точно се променя -- например, процентното изменение до какво води - дали намаля чувствителност например или обратното.

 

EDIT: Виждам, че си доста запознат с тези неща - има ли начин, да се променят показанията в MFD? Да ти показва моментна скорост, температура на масло и т.н., както е при следващите модели?

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами зависи от устройството което чете данните защото колата си ги рапортува тези неща. Например като смених Stream-а с Swing се оказа, че това радио има опцията да му пуснеш на дисплея да показва скороста и кой мигач е пуснат. Същото е и с таблото, по-старите явно не са направени да ги разчитат тези неща, а новите ги показват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, нещо явно не се изразявам, както трябва -- под MFD, имам предвид менюто в максидот дисплея. :)

 

20120624_150645.jpg

 

В този ред на мисли, питах те дали гореописаните скорости и температури могат да излезнат на максидот-а? Иначе на китайския ми 2DIN си има част от инфото.

 

Поздрави!

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те разбрах и затова казвам, че зависи от устройството което чете данните, дали може да ги прочете. Дали ще е табло с макси дот, или радио или Head Up Display(тук от една друга тема) няма значение, колата ги рапортува тези неща за които питаш. Аз съм с обикновенно табо и не съм запознат с настройките на макси дот таблата, но най-вероятно на преди ФЛ просто не е направено да ги прочита тези неща.

Редактирано от vvarbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За преди ФЛ ето това намерих, добавя се тази джаджа и макси дота вече показва всичко......

 

 

Well this is a bit of a geeky update!!
Don't worry there's better stuff to come in the next while, got delivery of a big box today, that's another story though and will be revealed in a few weeks time,
Anyway, bought this Kufatec Fiscon basic plus kit a few weeks ago, for anyone who doesn't know what it is, it's basically a bluetooth kit that can be used through the Columbus headunit and maxidot display, it also has an add on that displays your speed, RPM, engine and oil temp, battery voltage, exact fuel level etc on the maxidot display,
It's great, anyway everyone loves pictures, 

IMAG0356.jpg

Here's how it look's on the Columbus headunit, with my 6 most used number's on speed dial...

IMAG0360.jpg

Here's how it works and looks on the maxidot....

IMAG0359.jpg
IMAG0364.jpg
IMAG0363.jpg
IMAG0362.jpg
IMAG0361.jpg


It was simple to fit, just plug and play with your existing radio block connector, everything works through the buttons on the wiper stalk,

 

май е ето това

 

http://aval-bg.com/2484/Fiscon+BT+%D0%B7%D0%B0+VW+Basic

 

http://aval-bg.com/modules/show.php?file_id=25811

Редактирано от vvarbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Това за съжаление е една торба пари!

 

По-добре да си сложа едно распбери, elm 327 и torque/carista и ще ми ги изкара всички тези неща на навигацията:

 

http://www.cowfishstudios.com/blog/obd-pi-raspberry-pi-displaying-car-diagnostics-obd-ii-data-on-an-aftermarket-head-unit

 

Отделно от това, така ще си имаш мултимедиен център, който ще плейва всичко ( например с openelec).

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз успях да намеря човек, който да ми ъпдейтне CAN Gateway-a. Пускам координатите му тук, може би ще са полезни: Антон, 087 877 5702, Хасково. Много точен.

 

Номерът преди ъпдейта беше 1K0-907-530-E  0110, а след това - 1K0-907-530-K 0178

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.