Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Без да искам.


The Best Forman

Recommended Posts

Таз вечер без да си поставям за цел да чупя рекорди случайно видях това на таблото

Маршрута Младост - Одрин ... представям си какво е ако докарам 100 точки :D

post-139-0-38889400-1466027909_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    11

  • PRR

    7

  • Milen Dimitrov

    7

  • stocher

    4

Най-много писали в темата

Докторе, без да завиждам може ли за 1 ден да си сменим количките  :fiu: . 

Обещал си ми помощ за моята бабичка и моя мъж взе че се засрами и сега я стяга, ма няма да откажа да покарам и твоето бебе - ако ми се довериш обаче  :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

Аз на дизел от години не съм виждал такъв разход.

Аз пък дори извън София трудно го постигам, пък какво остава за в градО!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък дори извън София трудно го постигам, пък какво остава за в градО!

 

Важното е че постигаш :)

Аз от 2011 когато се разделих с С5-та под 6/100 разход не съм видял  :crazy:

Утре пак ще съм с Фабията и ще пробвам да Green Scora, дано само няма отрицателна скала :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че е нормално при съвременните двигатели (дизел), при умерена скорост до 120 км/ч разход окло дори под 4 л./100 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е че постигаш :)

Аз от 2011 когато се разделих с С5-та под 6/100 разход не съм видял :crazy:

Утре пак ще съм с Фабията и ще пробвам да Green Scora, дано само няма отрицателна скала :D

Миналия петък до Събора на Калояново даже бях на 4,5/100. Ама Гената сигурно е бил под 4 :crazy:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммммм, мога да потвърдя написаното от Злия Доктор, защото..., ами просто седях до него и тежах.

През цялото време бърборихме и той беше пределно разсеян /като за зъл доктор/, а и откровено си превишаваше позволената скорост.

Накрая и двамата гледахме "умно" в дисплея - той, защото не бе постигал такъв резултат /разход/, а аз, защото Съби на този маршрут, показва същият разход, умножен по пет /дано колегата, дето наскоро реши да си купува 3.6, не чете/.

Явно, бъдещето е на турбинираните сешоари, дано се окажат и с достатъчно дълъг живот.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая система за отчитане на точки е доста шашава и не винаги коректна. Примерно сваля точки при натискане на спирачката, а при спускане просто нямаш избор. Освен това при скорости над 90km/h сваля точки защото си твърде бърз и имаш аеродинамично съпротивление. Отделно иска да си на темпомат при поддържане на постоянна скорост иначе пак сваля. Но, предвид, че все пак говорим за бензин, разхода на Гената си е за адмирации!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този резултат и аз не го схващам как се изчислява - моят разход е над 2 литра по-висок от твоя, но имах 94 точки мисля. От тогава не съм го гледал, защото ми се стори бошлаф работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, Стрелбище-Пирогов-Красно село без задръствания,на всичките светофари минах ба първия, около 10 минути работещ двигател разход 10,1/100-78 точки  :wacko_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятайте като я разработи Гената, какъв разход ще му дава... даунсаиз с принудително пълнене стават все по-изкушаващ избор. Колкото пъти съм го питал, все моя разход е х2 х3 на неговия, а разликата е 1/2 в обема на мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятайте като я разработи Гената, какъв разход ще му дава... даунсаиз с принудително пълнене стават все по-изкушаващ избор. Колкото пъти съм го питал, все моя разход е х2 х3 на неговия, а разликата е 1/2 в обема на мотора

 

Явно е много балансиран и спокоен шофьор.

На мен Фабията най-ниския разход, който ми е давала е 7,07/100 още не се беше разработила и жена ми караше бавно, основно извън градско със скорост до 120 км на магистралата и 100км на междуградски път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено! Возил ме е и съм сигурен, че за този разход не е имало ненужно доускорение и отбиване на скоростта. +/-20% от разхода на колата зависи от човешкия фактор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономичното шофиране е много лесно - плавно ускорение и избягване на задръствания и висене по светофари ... първото е лесно , но второто е много трудно постижимо ... сутринта трябваше да стигна бързо от Кр. поляна до мола на Ц. шосе и какво се оказа - избегнах всички тапи по маршрута и на края се набих в задръстване на Ц.шосе , защото някакви малоумни полицаи решили да висят на баира под сянката , а народа пъпли (защо ли при ограничение 80).

Колкото до препоръките на колата и респективно на тоз Green score - тествах да карам по неговите указания и се оказа , че по слух резултатите са по-добри. Инак сваля най-много точки ако ускорявам на висока предавка от ниска скорост (незнам на DSG дали е възможно) ... на магистралата бях забравил , че имам 6 -та и екрана почерня :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно плавното ускорение бих поспорил - или поне мойте наблюдение са следните:

От 0 до 60 мога да ускоря бързо и бавно. При бързото имам по-висок разход за по-малко време(разстояние), а при бавното имам по-нисък разход, но по-дълго време(разстояние). Говоря за умерено натискане, не до долу педала. Точно поради тази причина губиш точки, ако ускоряваш на висока предавка от ниска скорост! По-важно е да ползваш инерцията и да до ускоряваш на равно и при наклон в твоята посока на движение, а по-баир - поддържаща към леко спадаща скорост(където е възможно). При мен съм забелязал - най-икономично в града е като мина най-отпред(я отляво през релсите, я завия от дясна наляво и тн "терикатлъци" с помощта на които съм все най-отпред и нямам чакане на место), и особено ако не спирам изобщо на светофарите. На този принцип съм около 10-12/100 с Йетито и х2 пъти по-бърз от точка А до Б в София през деня. Ако съм примерен - 15-18/100км. В моя случай икономичното е неправилното(според правилника) шофиране ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая система за отчитане на точки е доста шашава и не винаги коректна. Примерно сваля точки при натискане на спирачката, а при спускане просто нямаш избор. Освен това при скорости над 90km/h сваля точки защото си твърде бърз и имаш аеродинамично съпротивление. Отделно иска да си на темпомат при поддържане на постоянна скорост иначе пак сваля. Но, предвид, че все пак говорим за бензин, разхода на Гената си е за адмирации!

 

 

на мен много достоверно ми звучи тази система с точките, логично е при спиране да сваля, всяко натискане на спирачката по принцип си е пропиляно гориво, за икономично каране минимално използване на спирачката е от ключово значение. И за скоростта е нормално, въздушното съпротивление се увеличава логаритмично с повишаване на скоростта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономичното шофиране е много лесно - плавно ускорение и избягване на задръствания и висене по светофари ... първото е лесно , но второто е много трудно постижимо ... сутринта трябваше да стигна бързо от Кр. поляна до мола на Ц. шосе и какво се оказа - избегнах всички тапи по маршрута и на края се набих в задръстване на Ц.шосе , защото някакви малоумни полицаи решили да висят на баира под сянката , а народа пъпли (защо ли при ограничение 80).

Колкото до препоръките на колата и респективно на тоз Green score - тествах да карам по неговите указания и се оказа , че по слух резултатите са по-добри. Инак сваля най-много точки ако ускорявам на висока предавка от ниска скорост (незнам на DSG дали е възможно) ... на магистралата бях забравил , че имам 6 -та и екрана почерня :D

 

това си мислех, че си го въобразявам, нямам такъв сложен компютър, но чисто по наблюдения на моментния разход ми правеше впечатление че при ускорение като използвам много ниски обороти харчи повече, аз гледах да карам на максимално ниски обороти на всяка предавка, но се оказа грешка, вече не карам под 1700-1800 оборота и разхода е по-добър, обяснявам си го, че при ниски обороти няма кислород и компютъра обогатява сместа за да може да се засили мотора

 

по мои наблюдения, много по-икономично е като използваш минимално газ на по-височки обороти (примерно 1800-2500), от колкото да караш на ниски обороти и мотора да е натоварен на 100% повечето време, защото няма сила на много ниски обороти (<1500)

поне при моя мотор е огромна разликата

 

 

извинявам се за двойният пост

Редактирано от danny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че спускайки се трябва да регулираш скоростта. Е да, ама само с двигател не става. Освен ако не вкараш 1ва и държиш на 3000 оборота. Ама тогава няма нищо икономично защото скапваш двигателя. Освен това прекалено раното сменяне на предавките също не е толкова икономично. Пробвам и друго. Карах си по моя начин, карах и според желанието на "green score"-а. Айде да не кажа, че имах по-добър резултат, но определено не беше по-лош. Та към тая заигравка трябва да се подхожда с малко недоверие :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо мислиш, че е вредно за мотора да спускаш на 3000 оборота? мисля, че дори и за дизел не са кой знае какви обороти, горивото е спряно двигатела си е смазан, би било вредно за двутактов двигател, който се смазва с горивото

 

на мен тези модерните заигравки ми харесват, на новите автомобили се набляга все повече и повече на разход, икономично каране и тези неща са невероятно верни. Аз преди не им обръщах внимание, защото на колите от 90те едно че много малко коли имаха, второ че бяха ужасно неверни.

Моята кола няма нищо общо с модерните, но много приятно ме изненада колко верни са показанията за разход и ме нарака да им обръщам повече внимание и станах по внимателен когато ми се кара икономично

 

към хората с готините компютри :) имате ли някакви насоки в какъв диапазон от обороти са ви по-икономични моторчетата ? показва ли нещо такова ? или кога да сменяте предавки ?

аз мисля, че тези интересни компютри могат да ти променят начина на каране

Редактирано от danny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко излишно вдигане на оборотите износва двигателя. Но, дори да приемем, че не е кой знае какъв проблем, то определено не е комфортно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...по мои наблюдения, много по-икономично е като използваш минимално газ на по-височки обороти (примерно 1800-2500), от колкото да караш на ниски обороти и мотора да е натоварен на 100% повечето време, защото няма сила на много ниски обороти (<1500)

поне при моя мотор е огромна разликата

...

 

Това е в пряка връзка с факта, че точно в тези режими (обороти) на работа на мотора обикновено се намира и максимума на въртящия момент (въпреки, че вече има доста машини с почти равна характеристика на този показател в широк диапазон на оборотите). Тоест, при шофиране ако се стремиш да държиш двигателя около тази област с максимален момент, имаш най-голям шанс за постигане на оптимален разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Разход от днес, София-Ловеч-София карала е жена ми.

Отиване лежерно круиз на130 км/ч по магистрала, послед круиз на 100км/ч, на връщане е настъпвала здраво.

София-Ловеч 5,3/100  :wacko_2: не ми каза средната скорост

Ловеч-София 6,6/100 средна скорост 92 км/ч

От зареждането 5,9/100 средна скорост 80 км/ч  :wacko_2:

Направо не мога да повярвам колко е икономична колата, Супърба и да го бутам пак ще харчи повече.

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Мене ме е срам вече да снимам и да показвам ... на връщане от БАровец 3.2 , за последните 820 км. (с един резервоар) 5.4 смесено (по данни на колонката)  :blush: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.