Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.6 MPI 16V "яде" масло


peshko_beshko

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Пиша, защото имам нужда от съвет.

 

Карам Октавия 2 1.6 MPI 16 V, купена Януари 2012 от ЕТ. Газифицирана още тогва с BRC.

 

Оригинално би следвало да е с Castrol 5W30 LL (променилив интервал на смяна - 2 годили или 30 000 км).

Бях много учуден че не се сменя при разработка.

Карах внимателно първите 5 000 км (под 3000 оборота).

Следях цвета на маслото на щеката (никаква промяна).

Година по-късно (около 12 000 км) светна лампата за количеството на  маслото.

В книжката е отбелязано допустим разход 0.5л/1000км.

Купих Castrol Edge 5W30 и долях 0.5 л.

 

Първа смяна - Януари 2014 (27 000 км) с Castrol 5W30 LL.

Година и малко по-късно светна лапмата за количеството на маслото.

Долях останалия половин литър Castrol Edge 5W30.

 

Втора смяна - Декември 2015 (57 000 км) отново с Castrol 5W30 LL.

Юли 2016 светна лампата за количеството на маслото (около 65 000 км).

Хвана ме неподготвен в Обзор (моя грешка ...).

Единиственото съвместимо, което намерих в района беше Liqui Moly 5w30 longtime high tech  (VW505).

Купено от Петрол в Бяла (доста прашна забравена туба, годна до 2018).

Долях 0.5 л.

Проверка няколко дена по-късно - ниво нормално,консистенция бистра.

 

Вчера пак светна лампата за количеството на маслото.

Долях останалия половин литър от Liqui-то.

Проверка днес - ниво нормално, консистенция мътна.

 

Това определно ме притесни.

Огледах внимателно вдигателя - течове не се виждат.

Няма промяна в миризмата на газовете.

Рязко подаване на газ от място не изкарва син пушек.

Антифризът в казанчето не мирише на  масло и няма сериозен спад на нивото му.

Не съм забелязал промяна и в работата на двигателя - шум, поведение, мощност.

 

Почвам с въпросите :-)

1) Възмоно ли е промяната на цвета да е породена от смяната/смесването на марките масло ?

2) Наложителна ли е незабавна смяна на текущото масло ?

3) Да търся ли причина за високия разход на масло и/или промяната на цвета ?

    3.1) Ако да - Преполагам преди нова смяна. Откъде да започна ? Препоръка за сервиз/майстор в София ?

    3.2) Варинат 2 - Сменям сега и наблюдавам цвета. Ако започне да се променя - започвам да търся причина.

 

П.П. Изчетох каквото можах да намеря по темата масло във форума. Виждам че има препоръки да се сменя по-често (1 година или 15 000 км). Както и да се смени марката (например Мотул, Бизол, Рексол и пр...).

Ако сменя сега определено няма да слагам Long Life. Още нямам мнение дали да сменя марката.

 

П.П.2 Извинявайте че стана дълго. Опитах се да дам максимално количество информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени маслото,като начало.

И марката.

И явно вече си се научил.

Смяна на 15000км.

Въпреки,че ти точно в началото си действал по погрешен начин.

Лонг Лайф-пълна шитня и тъпня.

Шорт лайф фор йоур енджин....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се притеснявай излишно, нищо и няма на колата ти.

Както те е посъветвал cuca7 ... смени марката на маслото и интервала.

Относно промяната на цвета на маслото , аз бих се притеснил ако такава не настъпва в процеса на експлоатация.

Двигателното масло освен очевидните мазилни свойства притежава още: уплътнителни, охлаждащи и МИЕЩИ такива. Следователно ако маслото е качествено то трябва да променя цвета си (потъмнява) в процеса на експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за цвета не съм съгласен... Променя, ама колко ;) Чист мотор, с качествено гориво, ще му смени само тона, няма да го потъмни, освен ако не е дизел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор като за 60 к км има само две смени нали се сещаш какви мръсотии е натрупал отвътре. Промяната на цвета на маслото е съвсем нормална за мен, в този случай, нищо че колата е бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уикенда ще сменя маслото с 

MOTUL SPECIFIC .504.00-507.00 5W30

или 

Mobil 1 ESP 5w30

И ще следя разхода и цвета му. Явно вече ще го сменям по-често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ти трябва масло 5w30 то се използва при удължения сервизен интервал сложи 5w40 с него разхода ще е по-нисък може да го сменяш на 15 хил км,но предвид това че колата се кара на газ аз ти препоръчвам смяна на 10 хил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата пази маслото чисто... И определено има 5 30 за къс интервал! Ориентирай се към него. За газова има low saps масла, запознай се с пазара по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи почетох.

Почнах леко да се объркавам.

 

Темата 5W30 или 5W40 е разисквана на много места:

http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=19976

http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=10387

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=92833.0

http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2803.0

http://www.lexus-bulgaria.com/viewtopic.php?t=7797

 

Изглежда, че маслата 5W30 издържат повече време, защото разликата във вискозитета студено и топло е по-малка.

Колкото тази разлика е по-голяма толкова маслото променя характеристиките си с времето (работата).

Има основание да се смята, че 5W30 ще "изгаря" повече през лятото, както и при по голямо натоварване на двигателя (продължително шофиране под наклон, високи обороти и пр.).

Това по принцип зависи и от трети параметър, който не е част от обозначението и е грубо казано поведение на маслото при температура 130 градуса (за разлика от втория параметър, който е при 100 градуса).

Т.е. маслото 5W30 е един вид компромис откъм издръжливост (време на живот) за сметка на "изгаряне" при натоварване. С други думи - ще доливате.

От гледна точка на смазване не би трябвало да има проблем, тъй като то е по-рядко и помпата по-лесно го "превърта" и подсигурява достъпа му навсякъде.

 

5W40 от друга страна е малко "по-гъсто" при работна температура. 

Би следвало да дава по-добро уплътняване, особено ако двигателя е по-износен.

Би следвало и да "изгаря" по-малко. 

Това естествено не е гаранция, защото зависи от поведението му при 130 градуса (което обикновено е в пряка зависимост от това при 100, но не е задължително).

Използването на 5W40 при по-нови двигатели не е опасно, но би повишило малко триенето (съпротивлението), тъй като се разтила в по-дебел слой. Респективно ще се повиши леко и разходът на гориво.

(Може ви затова използването на 5W30 в новите двигатели е донякъде и еко норма).

Заради почишената разлика във вискозитета на студео и топло обаче това масло би следвало да се сменя по-често.

 

Ако така или иначе ще се използва 5W40 ми се струва добре да се обмисли използването на 0W40.

България е страна със истинска зима (е ако не си в Сандански), особено на север от Балкана. Изглежда ми разумно да имаш по-добър вискозитет на студено ако шофираш често зимата.

Би следвало да осигури по-лесен и надежден старт.

 

И последно по въпроса за "low saps" маслата.

В доста коментари ги отхвърлят. Особено що се касае за бензинови или дизелови двигатели.

При газта (метан или пропан-бутан) нещата може би стоят по малко по-различен начин.

Изгарянето на газта е традиционно по-чисто от това на безина и дизела. 

Остатъчните сажди и натрупвания по двигателя би следвало да са по-малко също.

Затова и се препоръчват масла с по-малко "остатъчни" вещества, като сяра например.

Такова масло е "MOTUL SPECIFIC CNG/LPG 5W40".

 

Има обаче още нещо, за което да се внимава при тях.

Ако шофираш активно през зимата и на малки разстояния, автомобилът много често е студен и работи предимно на бензин (с автоматичен смукач - прави сместа по наситена на гориво). 

Не ми се струва подходящо при такива условия да си с "low saps" масло.

 

От всичко написано мога да заключа, че нищо не разбирам :-)

И четенето май ме обърка повече отколкото да ми помогне :-D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30,5W40,което и да избереш е ОК.

Сменяй на 15000км и си капитан.

Заложи на изпитани марки.

 

И аз започвам да си мисля, че си прав и не би трябвало да има огромна разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://bobistheoilguy.com/

 

Ако на някой му се влиза в тази материя нашироко, това е правилния форум. Има анализи, тестове и препоръки! 

 

Аз се опитах преди време и се отказах. Много е обширна темата и никога нямаш гаранция, че си се спрял на правилния избор! 

 

Успех на вас...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам с мотул 5в40, колата е 1.6MPI с BSE мотор и АГУ от ден първи на реални 250хил км.

Сменям на интервал от 15х км, като доливам от 0 до 200мг на смяна.

Моят съвет като на много други писали в темата: пробвай с друго масло и сменяй на 15хил км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам 5w-30, Лонг Лайф - но не ка Кастрол, а "оригиналното" в пластмасови туби. Колата е при мен вече 3 смени, не харчи въобще масло.

Само че променливият интервал не означава 30 000км., а ДО 30 000км. Аз лично с това масло в България и при смесения цикъл градско-извънградско повече от 15-17 000км. не бих си позволил да го карам. В края на краищата - не бих искал спестените пари от смяна на масло да идат за ремонт на двигателя... и доливане :)

 

 

 

Смени маслото,като начало.

И марката.

И явно вече си се научил.

Смяна на 15000км.

Въпреки,че ти точно в началото си действал по погрешен начин.

Лонг Лайф-пълна шитня и тъпня.

Шорт лайф фор йоур енджин....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Смених маслото. 

Сложих MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W40.

Имам обаче странното усещане, че това не е маслото за моята Октавия.

Шумът на двигателя се промени. Особено осезаемо на по-високи обороти.

Колата стана някакси по-мудна.

Загрява по-бързо и като че ли държи по-висока температура на антифриза.

Стрелката винаги е отместена малко над 90 градуса.

Перката започна да се чува по-често (пък околоната температура спадна).

 

Може и да е субективно, ама май пак ще си сложа Кастролското 5W30 и просто ще го сменям по-често...

Редактирано от peshko_beshko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешко, не се вкарвай във филми. Смяй си маслото редовно, доливай си когато трябва и си карай усмихнат. 

 

Мойте 5 цента тук са, че определно има разлики между марките масла, не мога да кажа кое е точното, интересното е че моята октавия, маслото по книжка което е .. някакъв Shell 5W30.. го яде с брутална скорост. Докато други масла на лики моли примерно си изкарва спокойно сервизния интервал без доливане. 

 

Така че проба грешка, намираш твоето и караш. Не чети много много да не те заболи главата :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия (1.6 mpi, AKL) обичаше да похапва от "пловдивския" Кастрол. Смених го с FUCHS TITAN  10/40 от Ауто+ и нещата значително се подобриха. Пак похапваше ама значително по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-гъсто масло наливаш, толкова по-малко ще го "яде", но аз не съм убеден, че това е добре за двигателя. Производителя дава определена норма за разход масло, ако е в рамките на нормата значи всичко е ок. Ако разхода е над нормата тогава трябва да се търси причината. Ползването на гъсто масло може да влоши мазителните му качества и да доведе до по-големи и по-скъпи проблеми от разхода за доливане на масло. Така, че все пак внимавайте с маслата и ако нямате достатъчно познания за тях не експериментирайте! Това е съвет, но който както се прецени! Помнете само, че нормативният разход на масло не е проблем! Разхода зависи не само от маслото, но и от начина на шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ще ме убедиш, че е нормален разхода, които дава производителя за ТСИтата... При тях е много заложения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ще ме убедиш, че е нормален разхода, които дава производителя за ТСИтата... При тях е много заложения!

За мен нормален е разхода, който е в рамките на норматива, определен от производителя. Много и малко са относителни понятия. Ако при пробег примерно 10 к км норматива е 0,1 лт, а колата харчи 0,8 л значи разхода е висок. Обратно, ако при норматив 1л на 10 к км, колата харчи 0,8 лт - токава разхода е нормален. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за разход литър на хиляда е пълен смях. Каква е тази презастраховка на производителя, не знам.

И за пример ви давам Шкода 120. По книга й дават 870мл. на 1000км. НО, този двигател не е толкова съвършен, като съвременните. Образец-1965г. Без гумички на клапаните и със сигурност с по-големи допуски в цилиндро-буталната група. Всичко това води до този конструктивен разход от 870/1000км. С междуремонтен пробег от 120 000км. Толкова му дават на двигателя. После нови ризи и бутала.

Така че, ако новата ви Шкода гори 1/1000, положението е трагично. Дори и разход от 500мл./1000 си е сигнал за проблем при тези мотори.

Може би са изтървали една нула 1/10 000 е по-приемливо. ;)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да съм конкретен ще цитирам ръководството за обслужване: "В зависимост от начина на шофиране и от условията на експлоатацията консумацията на масло може да достигне до 0,5 л/1000 км. През първите 5000 км консумацията може да е по-висока."

Това е за шкода октавия 1,4 ТСИ, за други марки и модели автомобили разходната норма е друга. Тази норма е за ориентиране на потребителя, кога има проблем и трябва да търси консултация и кога безгрижно да си кара автомобила!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.