Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. sando2

    sando2

    Потребител


    • Points

      29

    • Мнения

      400


  2. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      28

    • Мнения

      8034


  3. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      15

    • Мнения

      2684


  4. ghost_rider

    ghost_rider

    Фен на клуба


    • Points

      8

    • Мнения

      1598


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 09/11/25 in Мнения

  1. Включвам се с един по-съществен ъпдейт. За рождения си ден получих подарък от брат ми - камера за заден ход - оригинална с пръскалка за измиване. Един ден се хванах и поразглобих тук-там, прекарах кабелите до медията (в жабката). За прехода от капака(вратата) към купето си взех оригинално гофре от ЕТ, защото при мен всички комуникации минаваха само в лявото. Мисля, че само автомобили с ел. амортисьори имат второ гофре в дясно, а аз нямам такива и вкарах кабелите в него. Помогнах си с малко информация от briskoda относно пиновете за свързване. С камерата си имаше разклонител за водата с ~25 см. маркуч - явно за модел при който пръскалката за задното стъкло е в оста на моторчето за задната чистачка (мисля че парт номера беше за Супърб 3), а при мен пръскалката е горе в третия стоп. Е купих си 2 метра маркуч и захраних системата. Пръскам на задното стъкло - мие се и камерата. Предполагам така е и при фабричното изпълнение. Взех си маса от купето, а захранването почти фабрично от таблото под волана, защото в гнездото от което трябваше да го захраня си има бушон с доста консуматори и го захраних от отделен предпазител. Лесното мина, остана да кодираме. Тук се включи и брат ми и камерата заработи! Не е просто видео сигнал, има си и CAN комуникация, показва си радуса на завиване при въртене на волана, има си и стълбицата за близост. Все още не я използвам много активно - имам предвид, че не и обръщам особено внимание, въпрос на свикване, но за в гаража особено не ми е необходима. Е навън на някое късо място за паркиране си ми върши чудесна работа. Надявам се и жената да я оцени. Като заключение мога да кажа, че съм доволен от новата придобивка! Заедно с кодирането на камерата, използвах момента да намаля интензитета на дневните LED светлини - нещо което планирах отдавна. От 100% ги намалих да светят на 65%, което е съвсем леко забележимо и то на тъмно. При включени къси светлини пробвах да ги изключа изцяло - 0%, но тогава ми излезе грешка на таблото и се принудих да ги пусна отново. Мисля че стандартно бяха на 35%, сега са на 30% и няма грешка. Надявам се да по този начин да ги запазя за по-дълго, че като гледам доста често се разминавам с Октавии и Супърби с по един или 2 изгорели светловода и едва мъждукащи в жълто светлини, а самия ремонт не е лесен и евтин, защото трябва да се сваля стъклото, което си е тънък момент. Монтажа на камерата за заден ход, беше съпроводен с монтаж на още 2 камери, а именно видеорегистратор. Нарочно ги направих заедно, защото не ми се искаше да разглобявам корите по няколко пъти. Задната камера я позиционирах точно в средата на стъклото горе, а предната застана много добре зад огледалото и от позицията на водача изобщо не се вижда и не дразни с присъствието си. Единствено може би трябва да и променя чувствителността на шоковия сензор, защото с нашите "прекрасни" пътища постоянно ми заключва файлове като инцидентни събития. Видеорегистратора е 70mai Dash Cam 4K A810 предна и задна камера. Не е евтин, но след като през годините съм изпробвал и използвал различни марки и модели, реших да вдигна нивото и не съжалявам. Междувременно подмених цялото интериорно осветление с LED. Самите крушки бих казал, че не са по-силни от обикновените, просто светят бяло и нямат проблем с димирането на осветлението в краката. Не съм ги подбирал специално, евтини бяха.
    5 points
  2. Пускам за цялата година и приключваме.
    4 points
  3. Ето ви нещо нашенско - рап в 7/8 Лично на мен H!GH 5iVE много ми харесват - много са....музиканти
    4 points
  4. 4 points
  5. Здравейте. Наясно съм, че има много колеги тук, които са детайлно запознати с модела, но въпреки това реших да дам линк към статията, може пък да му е интересно на някой. Приятно четене: Цък.
    3 points
  6. Няма. Приключваме песните с месеците.
    2 points
  7. Жоре, аз , освен да пусна една за октомври тогава Kim Wilde - You Keep Me Hangin' On.mp4
    2 points
  8. Забелязана в София. Така казват. Ахангличанка.
    2 points
  9. Взимай направо нов ключ. Никакви пари не са вече. Получават се нагари по пластините. Ми е да се почисти, но пак ще се случи. Успех!
    2 points
  10. До 68-мо училище в кв. Дружба-2. bcf11f3ee0c4bd4f4d0b4f0443a6476b.mp4
    2 points
  11. 15 факта за "българския" Москвич Алеко "Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания. През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България."
    1 point
  12. f430fb63a09c7251ccbb7aa7a6e6ed49.mp4
    1 point
  13. Санде, пуснах я щото сме септември.
    1 point
  14. Сега съм с 23H2 , като съм определил през Group Policy то да не търси по - нова версия, но ме ядоса Creative. Последните им драйвери са от 2022 ра и въобще не им пука за клиентите, помолих ги в email , да си оправят драйверите без отговор . По време на тестовете с Дебиан , заради пукането си отиде една пищялка за 50-60 лв, вчера се ядосах и си взех дъно с висок SNR на вграденото аудио и toshlink и си решавам проблема. Бозата , файдата е че 11.2026та спират поддръжката на 23H2 и ще те нападнат с атаки. 24H2 e много бъгава версия. В общи линии , бозата я уби, но ако си на линукс , няма ядове. Hello Creative Team, I’m using an Audigy RX-5 sound card - purchased for about $70 -that has started malfunctioning since upgrading to Windows 11, version 24H2. Specifically, the card randomly freezes sound cuts out entirely. Multiple users across forums have reported similar issues Could you please prioritize releasing an updated driver and app version compatible with Windows 11 24H2? A stable fix would restore functionality for many loyal users like myself and help prevent further frustrations or returns. I appreciate your support and hope for a timely resolution. Best regards,
    1 point
  15. Айде жив и здрав и много късмет
    1 point
  16. Здраве и късмет и от мен Ице @РусенскоВарено Да илядиш и зло да те не стига. Честит Рожден Ден
    1 point
  17. Видях я на колата на брат ми, тя е 2020г. Дори той не беше забелязал, че неговата е миеща.
    1 point
  18. @РусенскоВарено Ице, Честит рожден ден! Не мога да бъда, като теб многословен и оригинален в пожеланията. Затова, най-важното, макар и клише - Да си жив и здрав! Останалото ще си го купиш. Радост, щастие и сбъднати мечти!
    1 point
  19. Доколкото знам, но не съм 100% сигурен, още една малка разлика освен калобраните и огледалото между 2141 и 2141S е, че малкият мигач на калника при 2141 е отпред близо до основния мигач, а при S е зад предната гума позициониран и по-долу. Приятел си купи на времето преоценен бежов 2141 ловешка сглобка, като причината за дискаунта беше, че двете десни врати бяха в по-тъмен бежов нюанс от основния цвят на колата
    1 point
  20. На 408и€ това ли му е жълтото? Имало е милиционерски 408 в подобен цвят: https://all-andorra.com/police-cars-of-the-ussr-moskvich-408-power-72-hp/
    1 point
  21. Може. На Мечката са други, подобни, 14". Сега си ги припомних.
    1 point
  22. Първите партиди сглобени 2141 в Ловеч бяха потресаващо некачествени - излизат от Мототехника и спират след няколко метра, няма тръгване след това, при първия дъжд колата става гьол вътре, всякакви подобни благини. Да е било края на 1988г. или началото на 1989г., имам спомен, че във вестника писаха какви трагични недомислици са излизали от завода и колко разочаровани и ядосани са били купувачите. Пък и няма с какво да я смениш. Бил съм на 12г. тогава, спомням си като се появиха 2141.
    1 point
  23. Страхотен автомобил за времето си. Не оставя хората безразлични към него и сега. Имах щастието, като дете да ги виждам на живо по морето 70те г. и на Пловдивския панаир. Бях влюбен в този автомобил. Но, не се внасяше в Бг. Всички модели тогава се представяха на Панаира. С баща ми ходехме първо в Чешката палата. Казваше им, че има Шкода 100 и те му даваха рекламни брошури. Още си пазя една цветна, гланцирана, с моделите от 100 до 110R. Чехите не си връщаха експонатите обратно. "Наши" хора ги купуваха. В статията има някои неточности от техн. естество, но няма да се задълбочавам.
    1 point
  24. Много добре нагизден Москвич. Обаче липсват калобрани със светлоотразители и лентичка "антистатик"
    1 point
  25. Най-добре 4. Това не е ли 14". Мечо клечо има такива на 100така. Ако не ме лъже паметта, щото не намерих снимка да си ги припомня. Не съжалявай. Други две, едва ли ще намериш. А и не са шкодови. Джанти Минлайт от Шкода 130 Рапид в добро състояние Цена с доставка до България (Сф) 520€ (около 1000лв) п.п. изглеждат 13" с тоз голям балон... сега обърнах внимание, на гумата пише 15. остава и да са 15 цола. https://www.facebook.com/groups/1263221593884478/user/549111097?locale=bg_BG
    1 point
  26. Добре. Това исках да разбера. На валовете какво ще покаже. Има някакво съотношение преден - заден мост. Питай за всеки случай в някой пункт.
    1 point
  27. Да, наясно съм с рисковете. Благодаря за предупреждението! Но като я взех тази спираше ужасно, докато не навих доста кантара за да спира и отзад. иначе спираше само с предните. Ако приемем, че е фабрична настройка понеже я взех на 32000 км. Разчитам, че отзад е с барабанни спирачки и няма да толкова голямо усилието, но ако има проблем ще търся вариант. Спирачки са си! Иначе се съмнявам да успеят да го хванат на ГТП, единствено чисто визуално, а напоследък никой не поглежда отдолу колата...
    1 point
  28. За по-кратко е известен, като кантар. Разсъжденията ми са в сферата на теорията. Не съм карал кола без кантар, за да й знам поведението. Изключвам 120ката. Тя няма, защото моторът е отзад. Имай предвид, че без кантар, спирачното усилие на задния мост е на мах. Лесно блокират задните колела. Колата става нестабилна при спиране. Особено при спускане и хлъзгав терен. Кантарът го регулира според товара в автомобила. Може да имаш проблем и при ГТП.
    1 point
  29. Щом отиваш по-далече, нещо мачкаш. Гледам, че си технически грамотен. Не знам какъв тип е връзката там. Огледай за деформации леглото, конуса на разпределителя и тръбата, където уплътнява. Трябва да разкачиш тръбите нацяло. Направо сваляй разпределителя и го виж на светло. Ако ти се занимава, де. Надявах се да е цам. По-твърд е от алуминия и държи на стягане.
    1 point
  30. Благодаря на отзовалите се! Тръбите не ги намирам хлабави, при опит да затегна директно не мърдат, но и аз не смея да напъвам. разхлабвам да протече повече с идеята да излезе въздух ако е дръпнала, и притягам, като при притягането отивам по далеч отколкото е била. Като започне да ми потъва педала губя течност и доливам докато не притегна тъбичката която е протекла. след това нямам проблеми, няма теч, не потъва педала и не доливам съответно. Не виждам следи от интервенция, но то трудно биха се видели. колата съм я карал, събрала е прах, протекла е и всичко е омазано... Колата я имам от 15 години, предимно аз си я поддържам, не е ходила по сервизи, взета е върната от лизинг от еуратек на 32000 км, или поне това пишеше на таблото. Наскоро я гледах с ваг ком и излезе с 10 000 км по голям пробег от този на таблото, но не намирам смисъл в това еуратек да се върнали 10 000 км... И аз нарочих някаква корозия, или разлика в обемното разширение на металите която с времето да смачква единия метал и така да пропуска. Блокчето не регулатора го виждам като алуминий някакъв, не като цам - и като цвят, и технологично - фрезован външно детайл, но може и да бъркам. Не ми е болка за умиране, има симптоматика така че да не стане беля, но пък почна да ме съмнява да не пипа някой, въпреки че нямам подозрения и душмани... но пък защо само при мен се появява?
    1 point
  31. Имам една теория , дали е правилна или не няма гаранция .. щом тялото е алуминий , а щуцера и тръбата метални , между тях се натрупва електролитен окис , който предизвиква теча и с разхлабване и затягане се разрушава .. не знам ако сменяш на три години (както е по предписание) спирачна течност дали ще се случва пак. Жоре , на старите баби тялото на регулатора е чугун.
    1 point
  32. Айде сега пак отначало, че аз не се изразих ясно. Това е така, да. Коментираме го с Асен от предишната страница. Почти, като да направиш нещо със собствените си ръце. Удоволствие е за който може, има усет, и го влече карането. За останалите е мъчение.
    1 point
  33. Аз съм с Winter Contact 870P. Предвид условията в които ги ползвам, по-конкретно фокус към пресен сняг/киша и не толко магистрално поведение, гумата покрива очакванията ми. Не съм имал драма с катерене и/или спиране, в завоите се държи прилично, "хлъзгането" е доста прилично контролируемо. Гумата е сравнително мека и шума не е сериозен проблем, въпреки сравнително "грубия" грайфер. На мокро съм карал, но не и в по-дълбока вода и нямам преки наблюдения относно потенциалния им аквапланик. Характеристики като разход и коморт за зимна гума, особено сравнително високопрофилна, като моята (215/55/17), са просто плямпане Ако се сещаш нещо по-конкретно - на линия съм да споделям.
    1 point
  34. Малко извън темата, но ето на това му се вика да си просто пътник в собствения си автомобил, макар да си на мястото зад волана.
    1 point
  35. 1 point
  36. Затоплянето на гориво не е проблем, защото обратната или излишна нафта, която по принцип се връща в резервоара е загрята и затопля цялостно горивото.
    1 point
  37. Ице, това не е симптом за износен феродов диск. Ако е износен ще приплъзва. Той не зацепва трудно, а не плавно. /Такова притрисане се получава при съединители от палцов тип, при неправилно регулирани палци на притискателя. Но, това са стари неща./ Нали знаеш, че при полусъединител има едно задържане и феродовият диск приплъзва в този момент за да се постигне плавно движение на автомобила, защото оборотите на двигателя са по-високи от тези на трансмисията, дори да е на празен ход. Там се получава тази компенсация, която гарантира плавност на движението. Мерси за Васко кеца! Адаптация, да. Първо да се пробва с нея. Тук изключително много зависи и от задкормилното устройство. Нямам такива, да чукам на дърво.
    1 point
  38. И при мен ги има, но са различни от тези между първа и втора. По отчетливи и груби, направо ритане, а не ситна вибрация. Има, казва се адаптация. Моите вече държат 186 хиляди, това им е втора или трета адаптация.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.