Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 11/26/24 във всички области
-
Убеждавам се че племето българско съвсем е за затриване. Около обяд паркирам на синя зона в центъра и оставам в колата докато си довърша един разговор и си пусна СМС-ите, в него време пред мен се освобождава място и, естествено, веднага друга кола паркира - младо момиче с една малка Тойота. В момента в който колата пред мен влезна на мястото "избухва" някакъв бесен клаксон до сами прозорците ми - един около 60 годишен господин освирква момичето и нещо крещи и ръкомаха в колата си (бяла Фабия 3, не че е от значение марката де). Буквално след секунда изскочи от автомобила и отиде да крещи на момичето да се разкара, защото той трябвало да паркира. Тя явно го отсвири, при което чичкото започна да блъска по колата й - доста бързо наизскачахме няколко души за да го озаптим (явно се стресна като видя че 3-4 го приближават на бегом и спря да удря колата). На кратко - "тая нема работа да паркира тук, да си оди от де се е довлекла. Аз тука живеем и требва да паркирам....." и т.н. около 5 минути на оригиналдъ селско-софийски диалект. Стигнахме до там че се наложи да му обясня че аз плащам по 20лв. на ден за паркиране в зоната и той с неговите 100 на година и големите си претенции е най-добре да пали гумите преди да съм почнал да го блъскам аз (малко му оставаше). Имаше ефект и чичката си седна в колата и подпали по улицата - точно две секунди преди да дойде патрулката (не разбрах кой ги е извикал). Догониха го на горният ъгъл. С един младеж свидетелствахме за момичето и искрено се надявам господинчото да си го отнесе подобаващо. И понеже напоследък съм често в района, а и за напред ми се очертава се надявам да няма нещастието пак да се засечем.4 points
-
Който все още не си е сипал ено шотландско, да сипва... Special Scotland The Brave mix by Scottish tribal band Clanadonia for St Andrews Day 2019 in Perth_1.mp43 points
-
Напоследък се връщат хай-фистките ми копнежи и се разрових по-надълбоко из фонотеката за да преоткрия някои албуми. Един от тях е Accentuate the Positive на Al Jarreau. Това е откриващото парче, което освен, че е прекрасна композиция, и звучи жестоко. Поздрав!3 points
-
3 points
-
Форума си има много добри и атрактивни push нотификации. Докато пишеш, ако някой в това време пусне мнение в същата тема, в долната част на полето, в което пишеш, изкача съобщение, че има XX нови постове. Ако си забранил на браузъра всякакви глезотии или си настроил security на високо ниво, ясно е, че няма да видиш съобщението за нов пост. Тази функция на форума работи отлично с Firefox, Chrome, Safari и т.н. Push нотификациите ги има и за: - ново лично съобщение; - за това, че някой те е споменал в пост; - за това, че някой те е цитирал в пост. С цел удобство, известията за тези трите илизат в гормата част на форума.2 points
-
Защото, както писах по-горе, проблема не е от колите. Поне не от изправните, били те и Евро 2 Но, от политическа система изградена на "предишните са виновни", толкова! А сегашните са дори по-зле - тотална симулация на дейност водеща само до по-големи задръствания с единствената цел "да свалим хората от колите". А не "да направим придвижването по-лесно и/или по-бързо".1 point
-
Преди всичко си провери дали осветителното тяло (каквото и да е то) за дългата светлина, не е поставена накриво или се е разместило по някаква причина, ако изобщо има достъп до там.1 point
-
1 point
-
Би трябвало да има поне две врътки - едната за хоризонтална, другата за вертикална корекция. НО! И двете ще въртят целия фар, т.е. не само дългите, а и късите. От описаното ми звучи, като да има проблем със сегмента за дълги и, дано не съм прав, силно се съмнявам да може да се регулира самостоятелно Аз лично бих питал в ЕТ, но с едно на ум! Там така ми настроиха фаровете, че "биеха" на 10 метра пред колата и беше опасно да се кара извънградско с повече от 50 Според уреда им всичко беше перфектно с фаровете! Съответно си ги регулирах сам, а при всяко ходене изрично ги предупреждавам да НЕ пипат фаровете, че не ми се губи време да ги регулирам пак след тях.1 point
-
Е, то на лекето огледала не му трЕбАт (не можах да се сдържа). Но, да, така е. Ако колата е технически неизправна (липсата на огледало май попада в тази графа) не е редно да остане на пистата. Отделно, че при наличие на отломки на пистата изобщо няма причина да се бави пускането на поне VSC за да се почисти. Да не говорим, че цялото мотане доведе то изкарването на реална кола за сигурност и обезмислянето на стратегиите на бая отбори. Ама - маФИА ...1 point
-
Аз за това накрая написах че са риторични въпроси Ясно ми е, че се прави щот някой видиш ли го е въвел някъде. И че е за пари (ако успееш да ги събереш). Иначе днес ли се мерна, че вече 3800 автомобила са нарушили таз забрана- глобата била 50 кинта. Няма да ги смятам, щот не мога, а калкулатора ми не работи в понеделник.... Аз сега, ще подам заявление да мога да влизам в тоз кръг, щот автомобила е инвалиден и се налага с него да обикалям по едни институции които са вътре у кръгчето..... Но въпросът е принципен..... Дразня се от тази цялата "екология".....1 point
-
Все пак първият нов Супърб е създаден на платформа създадена за китайския пазар, а иначе казано Пассат дълга база.1 point
-
Мерси, Ники. До сега не съм знаел и не съм се интересувал в детайли за класовете. Ясно е, че има някаква класификация, премиум марки и т.н. Но, до тук ми стигат познанията. Повече го карам на окомер. В такъв случай, Супърб предлага много за класа си. Аз си го сравнявах с БМВ 5-та серия и Е-клас на Мерцедес. Тоест, с един сегмент нагоре. А разстоянието между предни и задни седалки е като на S-класа.1 point
-
Допускаш фундаменталната грешка да търсиш някаква логика. Логика няма. Единствената причина за тия ограничения е, че някой "на запад" така прави. А тоя на запад го прави поради една единствена причина - ограничава трафика за да не му мрънкат за задръствания и пълни бюджет от разни таксички. Екологията е само една фасада за оправдаване на цяла номенклатура от безумия. п.с. - Имам подозрения, че тия глоби ще се случват толкова, колкото и тия за бус лентите - никак.1 point
-
https://carwarninglights.net/car-guide/car-segments/ Супърб е клас D, а С6 е клас Е по тази възприетата класификация. Или ако ги сравним с модели на БМВ и Мерцедес, Супърб и Пасат са от сегмента на тройка и Ц-класа. С6 е от сегмента на петица и Е-класа. Рулетката не е класификация или поне не общоприета. Иначе да, и Супърб и Пасат са голям размер за сегмента си, но не са от по-високия сегмент. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Citroën_C6 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Superb ПП Знам че уикипедия не е официален източник.1 point
-
Измина още една интересна клубна година, в края на която е време да ви представя поредния Календар 2025 на Шкода клуб България. Мнозина от вас познават изданието и го следят/събират всяка година. А за тези от вас, за които това би бил първия клубен календар, бих искал да обърна внимание, че определението "бутиков календар" е абсолютно вярно. Изработката му е с отлично качество, на дебел картон и със здрава спирала. Целта ни никога не е била да имаме просто някакъв календар, с някакви снимки, на тънък картон. Наясно съм, че с по-евтини материали цената му би била доста по-ниска. Но с по-ниското качество идват и редица негативи, особено за хората, които събират изданието. Затова екипа предпочете да заложи на качество, независимо, че това по обективни причини води до сравнително по-малък тираж. Снимките в изданието никога не са били професионални. Това са ваши снимки, на вашите коли. Разбира се, винаги има минимален критерии, който следва да бъде спазен, за да може снимката ви да кандидатства за отпечатване. Стараем се всяка година да повдигаме летвата, така че всяко следващо издание да е по-добро от предходното. Надявам се, че и тази година няма да ви разочароваме с подбора на снимките. От мое, както и от името на екипа на Шкода клуб България, искам да благодаря на всички, които ни изпратиха своите предложения за Календар 2025г. Получихме интересни кадри, но предвид 12 страници и 1 корица, няма възможност за публикуване на всичко, което ни допадна. Но пък след година отново ще дойде време за следващия календар - възможно е тазгодишните неотпечатани кадри да намерят място в него. Как се разпространява календара. 1. Лично предаване за София - ще има обявена дата за среща на НИМ. Ще бъде преди Коледа. Точната датата ще обявя тук, в тази тема, когато имам нужната информация от печатницата. Важно. Друго лично предаване, извън тази насрочена среща е невъзможно! 2. С куриерска фирма Еконт, за София и страната. Всяка поръчана бройка се опакова грижливо, за да пътува безпроблемно до вас. Цената за 1 брой календар: 25лв. Независимо, че през отминалата година всичко поскъпна драстично, се постарахме да запазим цената същата. Как да поръчате клубния календар. Може да направите заявка за желани бройки тук, в тази тема, както и на лично съобщение до мен, като следва да посочите дали: - ще ползвате лично предаване на НИМ, София (датата на срещата на паркинга пред НИМ ще бъде допълнително обявена); - ще ползвате куриерска фирма Еконт (за София и страната) - в този случай на лично съобщение следва да ми изпратите: --- населено място; --- конкретен офис на Еконт или ваш личен/служебен адрес; --- две имена на получател --- мобилен номер на получател; --- желани бройки от календара. Стойността на куриерската услуга е за сметка на получателя. Моля да не публикувате данните си в темата, правете го само на лично съобщение до мен. Независимо, че краен срок за поръчка на клубния календар няма, е желателно възможно най-скоро да направите своята заявка, защото тиража не е неограничен и е възможно да не остант бройки, когато решите да поръчате. След като отпечатания тираж се изчерпа, ще уточня това тук, в тази тема. Ето и преглед на календара на Шкода клуб България за 2025-та година, подредбата е по месеци:1 point
-
Хубавата новина е, че все пак го ошамариха. Лошата, че е само с едно място на старта, т.е. нищо! Що се отнася до състезанието - лекето си е леке и ще се пази, пак, с лакти. И, предвид, че вече няма какво да губи, пак ще супер агресивен и нагъл, ако се стигне до реална битка. Толкова тежък егоист и нахалник не помня във Ф1. Сена и Шумахер (и не само) бяха агресивни, минаваха границите, но такава наглост не съм виждал. И, понеже стана дума за Шумахер, да припомня, че му отнеха ВСИЧКИ точки за сезона заради една умишлена катастрофа. Лекето се опита да изхвърли противниците си не веднъж, а вече десетки пъти. Единствената разлика е, че, за разлика от Вилньов, сегашните съперници се пазеха. Та, моето лично и силно пристрастно мнение е, че това леке е крайно време да получи много по-сериозно наказание от това "мъмрене".1 point
-
1 point
-
Има лесен метод за тестване на термостата. След кратко каране и преди да е достигната работна температура (примерно да вдигне 50-60 градуса) се спира и се пипа радиаторът отпред. Ако е топъл значи термостатът не затваря и трябва да се смени.1 point
-
Всяка вечер влизам с дъртия кош до Раковска и Ст. Караджа. Ще експериментирам, както и миналата година си влизах въпреки истерията, и ще споделя. Според мен пак плашат гаргите, защото доколкото знам софтуера не е готов. Ще споделя дали са ме таксували, или не.1 point
-
За зрението има очила , за слуха има слухови апарати и кохлеарни импланти , ама за .. телефона си трябва майстор1 point
-
@Mishelle, @joro-120L - прави сте, излизат нотификации, моя грешка. @b3lq7a - видях те бре! Беше спрял и тъкмо тръгваше от там. Светнах и аз, ама явно е било в момента на разминаване. @The Best Forman, вървя по твоите стъпки - почвам да недовиждам, да не чувам, да го вдигам трудно Иначе, пешеходци виждам, но ги игнорирам. Надявам се да се пазят самички1 point
-
според мен не си заслужава хамалогията по разглабяне и сглабяне при полжение,че нова е около 60 лв ,играх го този филм беше счупен патрона свалих го занесох на ключар ,оправи го но явно се износил елемента,който задейства електрически централното или са спойките и бравата и съответно сега ключа отваря само тази врата та сега ще сменям цялата брава https://www.autogarage.bg/brava-vrata-naza-skoda-octavia-i-1u2-18-t-11346-product172109-prmarkafebi-bilstein.html1 point
-
Да ти кажа и трудно го вдига .. телефона .. трябва да му звъня по пет минути за да му кажа , че съм го видял и съм му размахал пръст1 point
-
В hitauto съм виждал полски (не лоши) по 60 лв. Провери за всеки случай състоянието на жиците в снопа , че така на дупки е паваж да цъка , да не излезе някоя полу скъсана жица.1 point
-
Ако ти трябва нещо, казвай, знаеш че съм наблизо. Имам ги торксовете.1 point
-
Благодаря @РусенскоВарено. Бях добавил, но има грешка с броя на нулите. Цената е 5200лева, но подлежи на коментар.1 point
-
Велко, когато пишеш в дадена тема или просто я четеш, ако някой в същото време публикува отговор, на екрана излиза инфо. Като цъкнеш върху него, можеш да видиш мнението, като твоето писане се запазва. И как се случи пък точно сега. Видях, че Асен и Юли са публикували, докато пишех. Отчасти се дублира с на Юли. Само ще го допълня, че излиза и ако някой ти е реагирал на пост.1 point
-
само с нова брава се оправял проблемът така ми обясни един майстор някакво гумено покритие което се износвало, пък и някакви спойки заминавали тоест за ремонт щял да вземе пари но гаранция нямало посъветва ме направо нова да взема брава1 point
-
Гледам развили сте темата Аз до сега нямах никакво наблюдение и мнение отностно френските автомобили, освен предразсъдъците в главата си. Сега на тая ксара за пръв път имам допир до такЪва кола. И то дето се вика ѝ видях карантията. Мотора не ме кефи как е направен. Не че съм инженер, ама ... подкрепям си ВАГа с две ръце. Полото ми също е с 1.4 мотор, ама е 100 коня, и е много по-оправно и по-удобно да правиш нещо откъм мотор спрямо това "недоразумение". Охлаждането на този Ситроен според мен е измислено по някакъв странен начин, който не е оправдан, освен с това просто да се различава от другите мотори. За ефективността на охл. с-ма няма да влизам в подробности. Всички знаете некогашните деъгели как се охлаждаха с "ризи". Не подкрепям такива изпълнения. Но не мога да си изкривя мнението, че тази кола на 20+ години вози толкова меко, плавно и готино и то с 14 цола джанти. И не само торсионната задница, а като цяло. Салона е скучен, тесен, неудобни седалки, а таблото с приборите избива рибата с тоя будилник вместо оборотомер. Защо?!? Не си го обяснявам. В случая, пак казвам, купена е да вози пенсионери, те са доволни, ремонта е "без пари" и частите ѝ не бяха скъпи.. Това е важното. Главата я прави човек, който работи в един гараж в Младост, а е шлайфана в ОКС, при пресечката отиваща за ВиК-то.1 point
-
1 point
-
В Събота идват Engineer of Death в касетката, мислех да не ходя , защото днес се изръсих за го гтп и едни други разходи около 250кинта, ама ако се навиеш да ходим заедно, ще дойда. 0887 507369.1 point
-
Като купуваш нов , вземи го от специализирана фирма за продажба и ремонт , защото при покупка от тях ще ти сложат заветния стикер , докато ако го вземеш от някой хипермаркет ще получиш един касов бон и после пак ще трябва да ходиш за зверка1 point
-
Ако пожарогасителя не е ходил на преглед (стикера му е изтекал) , отиди да му го сменят срещу 10 лв , инак при първа среща с ораганите , ще ти коства 50 лв.1 point
-
Ааа не е кофти - това че аз го отнесох е защото си го заслужих. Така трябва да бъде и напълно подкрепям. Дори смятам че глобата трябва да нараства при рецидив (сори Влади @axel ). В момента обикалям от 45 минути по центъра и няма къде да спра, а по ъглите има десетки коли точно в/у маркировката - особено в по-тесните улички се влиза доста особено с двама-трима стърчащи в кръстовището, а някои от колите вече ги познавам - ежедневно спират така на същите места.1 point
-
Патрик на НИМ. Обръщам керемида още сега Ще се радвам да се видим.1 point
-
Гена, що реши, че е служебна? Семейна е, наша, лична - както първата 3008 от 2018-та, така тази от 2023-та. Забравил си, че навремето търсих кола за жената, когато поради разни обстоятелства искаше да се разделяш с Фабията. И трябва да ти кажа, че за този автомобил само хубави неща мога да кажа/напиша. Това, че съм фен на vRS не означава, че няма други готини коли. Всеки път като я карам, го правя с кеф - адски красив дизайн, много удобна както за градско, така и за извънградско, много по-маневрена от vRS-а и не на последно място - комбинацията от 1.5 дизел с 8-степенен автомат правят неща, които от VAG не са и сънували. На старт е перфектна и препарира бая коли в класа си, че и нагоре, а разхода е смешен - 3.5-4л/100 на шосе със 100-110км/ч., на магистрала със 140 около 5. А това е SUV-че, не кола. Също така адски много ме кефи, че на втория ред няма "канал" - пода е равен. Като недостатък мога да посоча само две неща, които са и въпрос на вкус, но за мен са минус - пластмасите на вратите при Шкода са много по добри на допир/пипане и второто - франсетата са решили, че трябва да интегрират пръскалките за челното стъкло в рамената на чистачките. Последното не ме кефи, защото чистачката тръгва заедно с пръскането, т.е. стъклото не е предварително намокрено. Съгласен съм. Лошите им бензинови двигатели са всеизвестни. Затова ако ще е франсе, в случая Пежо, задължително дизел - тези им двигатели са чук. Едно време имах една Vectra C, Гената я знае. Кораба майка тежеше доста. Направи ми проблем на морето, отказа да пали заради клапан за високо налягане и трябваше да я прибера с пътна помощ от района на Созопол до София. Жената тогава караше едно Пежо 308 1.6 eHDI, май към 115 коня беше. По стечение на обстоятелствата беше с него тогава. От пътната помощ ми поискаха към 600 кинта, за да ми докарат Опела до София. Купих за 50лв. твърда връзка и това малолитражно дизелово Пежо ме изтегли бе никакъв проблем до София, поддържайки санитарния минимум от около 90км/ч на магистралата, за да не всяваме смут. Много пъти се наложи и да изпреварваме, защото Ганьо си джитка, примерно със 70... И сега като се сетя се смея, защото беше весело - изпреварваш Ганьо, който го интересува само средния разход, той вижда, че го изпреварва кола, а после вижда теглича и втората кола и пули очи. Та за това пътуване Пежото даде малко над 6л/100 с включен климатик и закачени 2 тона отзад. Е няма такъв двигател. Бъзиках жена ми, че вече така ще пътуваме, защото се пада по 3 и нещо литра разход на кола. Твърдата връзка още си я пазя, за спомен. Наскоро карах DS4, със същия 1.5 дизел като на 3008. Също е много красив автомобил, но вътре, независимо, че е точно DS, от Пежо са се справили по-добре. Седалките бяха много удобни, но някак вътрешното разпределение беше малко недомислено, някак по-неудобно, съпоставено с Пежо. От големите DS-и, чисто като дизайн, за мен Пежо пак са по-добри. За вътре е спорен въпроса. За Рено. Рено 19 (това с изрязаната решетка и стърчащата емблема, другото, предишното май Шамад беше, вече не помня) и Лагуна са коли, които винаги съм харесвал. Но новите им модели тип Аркана и т.н. са някак недодялани. И тези тъч скрийнове, дето са ги наслагали са супер неудобни. Уж голям екран, ама на практика голяма част от него е изядена от разни тъчове за управление. Но най-недомисленото е, че медията не е на нивото на очите, както е при Пежо, при Шкода и т.н., а е забита в таблото. Което означава, че за да цъкнеш вентилатор, сваляш погледа от пътя, за да погледнеш навигацията, отново забиваш поглед надолу. И най-тъпото е, че за разлика от повечето други автомобилни производители, които използват собствен софтуер за управление на тъч и медия, от Рено ползват ... Андроид. А за сервизната им мрежа - мъка, некадърници. Дори познат търговец в Рено ми го потвърди. То и Венци @shaft имаше драми с тях. Иначе Жорката @joro-120L по -горе ме върна много години назад с окачването на Ситроен. Возил съм се на XM, а години преди това на BX. Това бяха коли, които все едно нямат допирни точки с пътя, все едно си във въздуха. Неповторима возия.1 point
-
В район Витоша редовно слагат, в понеделник бяха честитили на всички, паркирали по кръговото на пл. "Знаме на мира". В локалното платно на Борис също обикалят редовно и пляскат паркиралите върху тротоара. Сигурно за това и ми махнаха колчетата, които бях сложил пред офиса - там се спира редовно на тротоара и са още 2 места за глобяване1 point
-
Не съм съглсен с някои сравнения. Точно 308 и C4 са от класа на Октавия. Съответно 508 и C5 горния клас, а на 608 и C6, Skoda няма аналог, но ако погледнеш гамата на VW, има(ше) Файтон, а сега Артеон. 208 си е баш Клио/Фабия/Корса Сега в коя кола вътрешното пространство е една идея повече, не се ангажирам да претендирам. Имам няколко примера за голяма ма външен вид кола, а вътре като дядовата ръкавичка. Опел Инсигния - много скопен багажник. Едни раздути навътре калници и багажник колкото на Фабия комби най-много. Пространството за хората не съм го тествал. Хонда Акорд - вътре ако седнем двама по-високи отпред, отзад няма място за крака - дори и детски.1 point
-
Шофьорската е управляваща за останалите, така че каквото им "каже" това правят и другите. Ако излекуваш нея, би трябвало да се реши този проблем.1 point
-
@joro-120L Жоре аз затова му дадох на бае ти Генчо размери на 508 и С5 - един клас са с Октавия. Отделно че Гената сравнява Фабията с Клио (тук намеси и Рено) и 208, а не с Меган, С4 и 308. Макар че тук трябва да се включи и Скала дето е нещо насредата м/у Октавия и Фабия - много ми станаха моделите и вече на моменти не знам кой с кой се мери.1 point
-
1 point
-
Пробвла съм, ей така, за спорта, няколко добавки, включително и октан (бензин) и цетан (дизел) бустери. За бустерите, от нито една от пробваните марки не съм усетил разлика, включително и от варианта на Бардал. Единствено положителна разлика, конкретно за октан бустер, усетих от LiquiMloy Octane Booster. В момента ми изпадна и варианта на Pro-Tec, мисля да го пробвам на следващия резервоар, ако пак не го забравя, че ми виси в гаража вече половин година. Реално, според моя личен опит, когато става дума за добавки, предлагани на нашия пазар, за мен марките са само две - LiquiMoly и Pro-Tec.1 point
-
Бушона е проверен с уред и със смяна на гнездото е пробвано, в тази насока всичко е наред.1 point
-
Жоре , сверявам си часовника или съм единствения *** , дет си гледа уредите инак диагнозата ми е ясна.1 point
-
Колкото и да е трагичен факта, че някои хора не мислят преди да свършат някаква работа, съвсем искренно се смях на снимката. Няма такава пародия Да бяха сложили отдолу, под пешеходния знак още един - примерно за ограничение на скоростта1 point
-
1 point
-
1 point
-
Пепи...той може да забрави да ги пие хаповете Не е една беля...1 point
-
Иво, пипнеш ли двигателя е ясно, че ще ти трябва и друго гориво! Ако колата е за 95 и и вдигнеш налягането, няма как да продължиш да караш с 95, защото ще почнат детонации и, особено старите двигатели, нямат детонационен датчик, чрез който да се коригират. Или, ако имат, необходимата корекция е извън възможностите на ECU-то. Та, да, ако си пипал двигателя отиваш в друга зона. Но, ако двигателя е проектиран за 95 и 105 да му сложиш все тая. И, за да няма грешка, под проектиран визирам "проектиран за оптимална работа", т.е. не, че може и с това гориво. Не случайно за доста от двигателите пишат "95, оптимално 96".1 point