Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 11/14/24 във всички области
-
5 points
-
Ако знаете колко съм стриктен и изпълнителен .. сложих си зимните гуми още на 1.11 , взех си антифриз и допълних системата с цели 50 мл , допълних и чистачките с прясна зимна течност , даже миналата седмица си купих нова пръскалка за размразяване на стъклата и сутринта като видях колко скреж трябва да чистя .. взех автобуса4 points
-
Здравейте, обещах да уведомя и ето обяснението от оторизирания сервиз. Според тестовете, които са били проведени, се оказало следното: когато коланът е преметнат отзад и включен в гнездото си,когато седалката е в най-предна и горна позиция /обиконовено така карат жените / и когато на нея стои човек с недостатъчно тегло, който се "надига" на педалите, защото е напрегнат при шофирането, се отчита от системите, че водачът не е на мястото си. Пробвано било с най-ниския и лек служител в представителството, който управлявал по този начин в продължение на 30 км. Нещо не ми се вързва, защото тя вече кара две различни коли от същата марка със същото ниво на оборудване и нямаше проблеми, но от сервиза не могат да намерят друго обяснение за момента. Вече караме с правилно поставен колан и се стараем да не се нарягаме прекомерно, за да не се изправяме на педалите. За момента няма проблеми, продължаваме да опитваме.4 points
-
Каквото ми е трябвало и съм искал да бъде OEM или оригинален Шкода аксесоар, винаги съм си го взимал от Еуратек в Дружба, че Надежда ми е по-далечко. Но явно не за всичко съм писал тук, което си е пропуск от моя страна. Та сега искам да сменя масления сепаратор (PCV valve) на колата, че нещо ме съмнява. От лявата му страна към него е свързано едно късо 10cm и заводски огънато маркуче. Нищо особено не е маркучето, но си има заводска чупка, на която държа. Иначе всякакъв подходящ маслоустойчив маркуч с този размер би ми сършил работа. В двата края на маркучето, за стягането му, от VAG използват два различни вида скоби, като едната е за еднократна употреба. И те могат да бъдат побългарени и сменени с обикновени или алтернативни, но не бих го направил. Та след това "кратко" резюме, да обобщя най-важното - отлични цени за оригинални резервни части, професионално обслужване и не по-малко важното - за 5 дена всичко беше доставено. Цената на масления сепаратор в Еуратек е драстично по-ниска, съпоставено с някои от вносителите на авточасти - нещо, в което за пореден път се убеждавам. Маркучето ми не е за смяна, но искам и то да е ново, особено предвид ниската му цена. А скобите - няма смисъл да ги коментирам. С което искам да благодаря на Еуратек за цени, обслужване и бърза доставка. Събота или неделя ще имам възможност да си чопля по колата с кеф2 points
-
2 points
-
2 points
-
1 point
-
@ghost_rider, абе подсъзнателно съм забелязал, че си сменил аватара. Ама хич не стоплих какво и защо. Прощавай, навярно ще да е от ЕГН-то ми Та с огромно закъснение да ти честитя новата кола. Разкошна е, а цвета ми е един от любимите. Със здраве да се возите с жена ти! А ти като сядаш в нея, винаги да е с усмивка. Без значение на коя седалка1 point
-
Целият малък кръг е синя зона. За да си влезнал преди да влезне в сила забраната и колата ти да е все още тук, то си живущ в района, т.е. за теб това еко ограничението не важи. Просто не си представям че някой "външен" ще си остави колата в зоната още миналият месец - само го сметни като пари колко излиза месец на синя зона. В противен случай отдавна возилото ти да е отишло на някой наказателен паркинг. Т.е., според мен, проверките са точно по еко линията - ако видя някой проверяващ след малко ще го питам направо.1 point
-
А дали не проверяват дали прегледа още е валиден и да снимат тези с невалиден такъв? И, ако е такъв случая, тези коли не следва да са на улицата, защото автоматично им се прекратява регистрацията. И в двата случая съм за. Между другото в Белгия, по-специално Антверпен, кварталния (да, имат такъв) има задължението да мине по всяка улица поне веднъж дневно, като при това минаване проверява за платена синя зона (съответно налага глоби), нередности в инфраструктурата, неправилно паркиране и "забравени" автомобили. Предполагам и други неща проверява де, но тези се набиваха веднага на очи. И така се постига ред. Т.е. - аз съм за1 point
-
Сега разбрах защо от моята кошница тече масло, ще го разредя малко с вода В кръга на шегата След като не ми бяха нацелили разреждането на антифриза, и запалих ремък една сутрин- ползвам само антифриз. В редки случаи доливам вода. Да чукам на дърво, за момента не съм имал проблеми.1 point
-
Аз за целта преди година-две, си купих рефрактометър, проверката става за минута. Проверявам си и течността за чистачки, а може да мери и електролит. На "новата" антифриза и е доста концентриран, на -49°C, а течността за чистачки се оказа лятна и веднага и налях зимен концентрат.1 point
-
Не. Но, етилен гликолът, представляващ антифриза е пробивен. При излишно висока концентрация или зареждане само с концентрат, може и да протече някъде. Ако има слабо място. И в този смисъл: Най-много да се увеличи теча и да го хванеш откъде е. Проблемът е никакъв. Освен да замръзне. Едно време имаше автомобили, които се караха само на вода. Сложи една проба във фризера.1 point
-
Привет, Всички знаем, че охлаждащата течност има топлинно разширение и свиване в някакви граници в условията на многократни работни цикли студен/топъл двигател. Затова и са маркирани максимум и минимум върху разширителното казанче, а не точно определено ниво на течността, което да стои неподвижно. Охладителната система е херметично затворена и малка част от обема ѝ остава запълнена с въздух (обемът над максимума в казанчето), който да обира топлинното разширение на течността. Производителят на колата е пресметнал колко минимум трябва да бъде този въздух - ако го няма, почти несвиваемата течност (знаем го от физиката) при нагряването си, вдигайки налягане, ще пръсне маркучите или казанчето (в зависимост кое е най-слабата част). Затова не бива да пълниш казанчето с антифриз над максимума. Щом нивото се намира между минимум и максимум, значи вероятно нямаш проблем и нищо не правиш, само наблюдаваш. Ако нивото пада под минимума и се налага да доливаш така често, тогава може да се мисли за някакъв проблем със загуба на антифриз. Ако не се лъжа, капачката на казанчето е с някакъв предпазен клапан, така че загубата на малко количество антифриз, ако е бил доливан преди това над максимум, може да е свързана и с това.1 point
-
Обхватът на разширителя мин.- макс. 50-100 мл. ли е? Това е 2 мм. падане на нивото. И аз не бих го правил на проблем. Даже и не бих си играл с доливане на такова количество. Да не говорим, че ако е от свиване, лятото ще се разшири. Даже и като загрее мотора. Антифризът има свойствата да се свива и разширява според температурата. За разлика от водата.1 point
-
Не е задължително .. моята кола от година първа , когато застудее спада нивото , доливам (50-100 мл) и продължавам. Мисля , че не е повод за притеснение.1 point
-
На колега шкодата, мисля беше 2017г. ), има охладител с антифриз на турбото, беше спукан от вътре. Всичко отиваше в колекторите- ай виж теча Това с течовете е много интересна история.....1 point
-
Моята препоръка е да се огледа хубаво за теч аз от 4-5 години не бях доливал сега го гледах най-много 2см да е паднало не нормално според мен да пада от максимума до минимум1 point
-
Не е задължителна. Сега я чувам за първи път. Системата се самообезвъздушава. Най-много след известен пробег, след интервенцията да иска еднократно доливане. Може и литър да побере. При мен беше така след смяна на термостат и повече не съм долял. На другия ден, при първото палене ми светна индикацията за ниско ниво, и след изминати 150 км. При теб има загуба, която е малка и трудно ще се хване, ако го прави само при работещ двигател и веднага го изпарява. п.п. При първоначалното зареждане с антифриз, трябва да отвори термостата. Най-добре да се покара, защото дизела трудно загрява на място. Други особености няма.1 point
-
Процедурата не е нужно да е през компютъра, може и ръчно да се направи и е препоръчително- да не кажа задължително. Иначе се получава въздушна възглавница, макар че системата май се водеше че се самообезвъздушава. А относно губенето на течност, може би сълзи от някъде където не се вижда и капе по двигателя и се изпарява.1 point
-
Вчера свалихме главата. Има шупла, която се пада баш до гарнитурата, откъм 4-ти цилиндър. Гарнитурата буквално се разпадна на части. Вероятно това ще е причината. Намерили сме глава (от морга), която днес или утре по обяд ще мине за шлайф. Чаво добре подсети за гумичките на клапаните и семеринга на р.в че в тая бъркотия така щяхме да си я съберем. Ще пиша пак какво се случва.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Нека споделят и за бензините като искат хората, аз имам и бензинова Октавия 2, за която да си призная преди доста време спрях да подбирам бензиностанциите. Няма газова уредба, зареждам я с 95 почти навсякъде, единствено избягвам тези малките селски полу-легални бензиностанции, колкото и евтино да продават, понеже там няма почти никакъв контрол и не е ясно какво сипваш. Не намирам особена разлика между бензините на различните вериги бензиностанции, но все пак да не забравяме, че Октавията е на доста годинки Иначе да добавя нещо за въпросния дизел, отново напълних резервоара на Фабията с двойнофилтрирания на ЕКО и освен по-гладката и тиха работа на двигателя в сравнение със MAX motion на OMV също и пробега е със приблизително 15% по-дълъг при предимно градско каране.1 point
-
+1 Бих добавил вече и ХМ. Защо не и ВХ. Модели, които все още си имат характерния дизайн. Може би, като бъдеща класика виждам С6. Преди години имах мерак да си взема Ксантия 2.0 HDI. После заглеждах С5, С6, но си останах с мерака. Липсваше ми решителност. Между другото, познавам добър или най-добрия майстор по хидравликите в Пловдив. Първо се занимаваше с ремонт на задномоторни Шкоди, после се специализира по Ситроен. Има ХМ и е наредил още 5-6 бракувани в двора. Возил ме е. С 60 не ги усеща легналите полицаи. Проверете главата за пукнатина и дали не е крива. Тоест, както Чавдар каза - шлайф.1 point
-
На тези Пежо мотори от сериите TU и HU това им е болката - моето Пежо е със същият, макар и 1.1 и минах по същият път с тези смени (само термостатът още не съм) и обслужвания и все имах ядове с температурата докато един ден не станах производител на облаци (красиви и бели ). Наливат си антифриз в цилиндрите при скапана гарнитура. Свали свещите и предполагам че ще намериш поне една измита. Главата долу, шлайф, нова гарнитура, нови гумички на клапаните нов семеринг на разпределителният вал и е препоръчителна (това ме посъветваха и мен) смяна на семеринги.1 point
-
Адаш, темата е омазана отдавна. След първото ти мнение в нея. Лично мен, субективни теми, като масла, гуми, горива ... слабо ме интересуват. Даже и ми омръзнаха.1 point
-
Монка, нямам получена информация отстъпката да не е валидна. Но можеш да ползваш картата само на място, онлайн няма как. Ако срещнеш несъгласие в някой от центровете им за картата, помоли ги да се свържат с управителя на Медина Мед - Враждебна. Отстъпката е договорена там, но е ясно, че е валидна за всичките им центрове.1 point
-
Като гледам колко мнения има за конкретния дизел на ЕКО, посочен в първия пост, явно почти никой не кара с него. Но пък споделянето на лично инфо за различни горива, било те дизел или бензин, както и добавянето на предпочитания за вериги бензиностанции, си е полезно или най-малкото любопитно за мнозина.1 point
-
Не бях влизал в суратефтера много време , влизам днес и попадам на въпроса: Случайно ли азбуката е подредена по този начин "м н о п р с т" ?1 point
-
Да, да и аз съм с префейса 2014, но MIB1. И аз не я ползвам, но ако може бих я UP-нал. Може някъде да потрябва. Последните при мен са от 2020 или 2021г, ако не се лъжа.1 point
-
Не усеща нищо .. е първите две години карах с добавка на Бардал , после минах на друга1 point
-
Никога не са ми закачали, която и да било кола през OBD-то. И не бих им позволил да го направят. А и не съм чувал/чел да имат правото да го правят.1 point
-
Новите Йокохами на Шкодичко от 1 месец са ми в мазето,ама все нямах време,задачи на работа,задачи с най-малкия Шкода фен1 point
-
В "История на света" го духаха бедните, сега го духат средната класа!1 point
-
1 point
-
И това доживях да видя - неква джипка, на аварийки, си караше в бус лентата срещу движението по бул. България-1 points