Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 09/11/25 във всички области
-
Включвам се с един по-съществен ъпдейт. За рождения си ден получих подарък от брат ми - камера за заден ход - оригинална с пръскалка за измиване. Един ден се хванах и поразглобих тук-там, прекарах кабелите до медията (в жабката). За прехода от капака(вратата) към купето си взех оригинално гофре от ЕТ, защото при мен всички комуникации минаваха само в лявото. Мисля, че само автомобили с ел. амортисьори имат второ гофре в дясно, а аз нямам такива и вкарах кабелите в него. Помогнах си с малко информация от briskoda относно пиновете за свързване. С камерата си имаше разклонител за водата с ~25 см. маркуч - явно за модел при който пръскалката за задното стъкло е в оста на моторчето за задната чистачка (мисля че парт номера беше за Супърб 3), а при мен пръскалката е горе в третия стоп. Е купих си 2 метра маркуч и захраних системата. Пръскам на задното стъкло - мие се и камерата. Предполагам така е и при фабричното изпълнение. Взех си маса от купето, а захранването почти фабрично от таблото под волана, защото в гнездото от което трябваше да го захраня си има бушон с доста консуматори и го захраних от отделен предпазител. Лесното мина, остана да кодираме. Тук се включи и брат ми и камерата заработи! Не е просто видео сигнал, има си и CAN комуникация, показва си радуса на завиване при въртене на волана, има си и стълбицата за близост. Все още не я използвам много активно - имам предвид, че не и обръщам особено внимание, въпрос на свикване, но за в гаража особено не ми е необходима. Е навън на някое късо място за паркиране си ми върши чудесна работа. Надявам се и жената да я оцени. Като заключение мога да кажа, че съм доволен от новата придобивка! Заедно с кодирането на камерата, използвах момента да намаля интензитета на дневните LED светлини - нещо което планирах отдавна. От 100% ги намалих да светят на 65%, което е съвсем леко забележимо и то на тъмно. При включени къси светлини пробвах да ги изключа изцяло - 0%, но тогава ми излезе грешка на таблото и се принудих да ги пусна отново. Мисля че стандартно бяха на 35%, сега са на 30% и няма грешка. Надявам се да по този начин да ги запазя за по-дълго, че като гледам доста често се разминавам с Октавии и Супърби с по един или 2 изгорели светловода и едва мъждукащи в жълто светлини, а самия ремонт не е лесен и евтин, защото трябва да се сваля стъклото, което си е тънък момент. Монтажа на камерата за заден ход, беше съпроводен с монтаж на още 2 камери, а именно видеорегистратор. Нарочно ги направих заедно, защото не ми се искаше да разглобявам корите по няколко пъти. Задната камера я позиционирах точно в средата на стъклото горе, а предната застана много добре зад огледалото и от позицията на водача изобщо не се вижда и не дразни с присъствието си. Единствено може би трябва да и променя чувствителността на шоковия сензор, защото с нашите "прекрасни" пътища постоянно ми заключва файлове като инцидентни събития. Видеорегистратора е 70mai Dash Cam 4K A810 предна и задна камера. Не е евтин, но след като през годините съм изпробвал и използвал различни марки и модели, реших да вдигна нивото и не съжалявам. Междувременно подмених цялото интериорно осветление с LED. Самите крушки бих казал, че не са по-силни от обикновените, просто светят бяло и нямат проблем с димирането на осветлението в краката. Не съм ги подбирал специално, евтини бяха.5 points
-
Ето ви нещо нашенско - рап в 7/8 Лично на мен H!GH 5iVE много ми харесват - много са....музиканти4 points
-
4 points
-
4 points
-
4 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
Здравейте. Наясно съм, че има много колеги тук, които са детайлно запознати с модела, но въпреки това реших да дам линк към статията, може пък да му е интересно на някой. Приятно четене: Цък.3 points
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Взимай направо нов ключ. Никакви пари не са вече. Получават се нагари по пластините. Ми е да се почисти, но пак ще се случи. Успех!2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
Жоре, аз , освен да пусна една за октомври тогава Kim Wilde - You Keep Me Hangin' On.mp41 point
-
1 point
-
1 point
-
Сега съм с 23H2 , като съм определил през Group Policy то да не търси по - нова версия, но ме ядоса Creative. Последните им драйвери са от 2022 ра и въобще не им пука за клиентите, помолих ги в email , да си оправят драйверите без отговор . По време на тестовете с Дебиан , заради пукането си отиде една пищялка за 50-60 лв, вчера се ядосах и си взех дъно с висок SNR на вграденото аудио и toshlink и си решавам проблема. Бозата , файдата е че 11.2026та спират поддръжката на 23H2 и ще те нападнат с атаки. 24H2 e много бъгава версия. В общи линии , бозата я уби, но ако си на линукс , няма ядове. Hello Creative Team, I’m using an Audigy RX-5 sound card - purchased for about $70 -that has started malfunctioning since upgrading to Windows 11, version 24H2. Specifically, the card randomly freezes sound cuts out entirely. Multiple users across forums have reported similar issues Could you please prioritize releasing an updated driver and app version compatible with Windows 11 24H2? A stable fix would restore functionality for many loyal users like myself and help prevent further frustrations or returns. I appreciate your support and hope for a timely resolution. Best regards,1 point
-
@joro-120L, @C2H5OH, @sando2, благодаря за пожеланията и милите думи колеги, трогнахте ме.1 point
-
1 point
-
Здраве и късмет и от мен Ице @РусенскоВарено Да илядиш и зло да те не стига. Честит Рожден Ден1 point
-
Видях я на колата на брат ми, тя е 2020г. Дори той не беше забелязал, че неговата е миеща.1 point
-
@РусенскоВарено Ице, Честит рожден ден! Не мога да бъда, като теб многословен и оригинален в пожеланията. Затова, най-важното, макар и клише - Да си жив и здрав! Останалото ще си го купиш. Радост, щастие и сбъднати мечти!1 point
-
Доколкото знам, но не съм 100% сигурен, още една малка разлика освен калобраните и огледалото между 2141 и 2141S е, че малкият мигач на калника при 2141 е отпред близо до основния мигач, а при S е зад предната гума позициониран и по-долу. Приятел си купи на времето преоценен бежов 2141 ловешка сглобка, като причината за дискаунта беше, че двете десни врати бяха в по-тъмен бежов нюанс от основния цвят на колата1 point
-
1 point
-
На 408и€ това ли му е жълтото? Имало е милиционерски 408 в подобен цвят: https://all-andorra.com/police-cars-of-the-ussr-moskvich-408-power-72-hp/1 point
-
1 point
-
Първите партиди сглобени 2141 в Ловеч бяха потресаващо некачествени - излизат от Мототехника и спират след няколко метра, няма тръгване след това, при първия дъжд колата става гьол вътре, всякакви подобни благини. Да е било края на 1988г. или началото на 1989г., имам спомен, че във вестника писаха какви трагични недомислици са излизали от завода и колко разочаровани и ядосани са били купувачите. Пък и няма с какво да я смениш. Бил съм на 12г. тогава, спомням си като се появиха 2141.1 point
-
Точно този е жълтия на 2138. Даже и тема си отворил. Мерси, Ице. Аз търсих жълтото на 408И. Имали сме в семейството Москвич. 21412 S. Бежов. От 90та г. ... и 93та беше продаден! S се различаваше от предишните, в това че има и дясно огледало и 4 бр. калобрани, и 3 бона отгоре. Затваряха Мототехника и баща ми нямаше какво да вземе. Шкодите свършиха и останаха само Москвичи, сглобявани в Ловеч.1 point
-
1 point
-
Най-добре 4. Това не е ли 14". Мечо клечо има такива на 100така. Ако не ме лъже паметта, щото не намерих снимка да си ги припомня. Не съжалявай. Други две, едва ли ще намериш. А и не са шкодови. Джанти Минлайт от Шкода 130 Рапид в добро състояние Цена с доставка до България (Сф) 520€ (около 1000лв) п.п. изглеждат 13" с тоз голям балон... сега обърнах внимание, на гумата пише 15. остава и да са 15 цола. https://www.facebook.com/groups/1263221593884478/user/549111097?locale=bg_BG1 point
-
Да, наясно съм с рисковете. Благодаря за предупреждението! Но като я взех тази спираше ужасно, докато не навих доста кантара за да спира и отзад. иначе спираше само с предните. Ако приемем, че е фабрична настройка понеже я взех на 32000 км. Разчитам, че отзад е с барабанни спирачки и няма да толкова голямо усилието, но ако има проблем ще търся вариант. Спирачки са си! Иначе се съмнявам да успеят да го хванат на ГТП, единствено чисто визуално, а напоследък никой не поглежда отдолу колата...1 point
-
За по-кратко е известен, като кантар. Разсъжденията ми са в сферата на теорията. Не съм карал кола без кантар, за да й знам поведението. Изключвам 120ката. Тя няма, защото моторът е отзад. Имай предвид, че без кантар, спирачното усилие на задния мост е на мах. Лесно блокират задните колела. Колата става нестабилна при спиране. Особено при спускане и хлъзгав терен. Кантарът го регулира според товара в автомобила. Може да имаш проблем и при ГТП.1 point
-
Щом отиваш по-далече, нещо мачкаш. Гледам, че си технически грамотен. Не знам какъв тип е връзката там. Огледай за деформации леглото, конуса на разпределителя и тръбата, където уплътнява. Трябва да разкачиш тръбите нацяло. Направо сваляй разпределителя и го виж на светло. Ако ти се занимава, де. Надявах се да е цам. По-твърд е от алуминия и държи на стягане.1 point
-
Тялото трябва да е ЦАМ. На дизела горивната система е пълна с тръби, резбови съединения с преходи черен-цветен метал, и какво. То не е много за хвалене, но на 120ката нямам целенасочено смяна на спирачна течност. Сменил съм само задните цилиндри и каквото се е подновило при обезвъздушаването, това е за 35г. И два пъти гумчки на спирачна помпа. Но, обезвъздушавам от помпата, не от колелата. Даже се притеснявам, че ако се наложи нещо, ще видя зор с развиването на тръбите. И с оригиналните спирачни маркучи съм.1 point
-
Имам една теория , дали е правилна или не няма гаранция .. щом тялото е алуминий , а щуцера и тръбата метални , между тях се натрупва електролитен окис , който предизвиква теча и с разхлабване и затягане се разрушава .. не знам ако сменяш на три години (както е по предписание) спирачна течност дали ще се случва пак. Жоре , на старите баби тялото на регулатора е чугун.1 point
-
Айде сега пак отначало, че аз не се изразих ясно. Това е така, да. Коментираме го с Асен от предишната страница. Почти, като да направиш нещо със собствените си ръце. Удоволствие е за който може, има усет, и го влече карането. За останалите е мъчение.1 point
-
Аз съм с Winter Contact 870P. Предвид условията в които ги ползвам, по-конкретно фокус към пресен сняг/киша и не толко магистрално поведение, гумата покрива очакванията ми. Не съм имал драма с катерене и/или спиране, в завоите се държи прилично, "хлъзгането" е доста прилично контролируемо. Гумата е сравнително мека и шума не е сериозен проблем, въпреки сравнително "грубия" грайфер. На мокро съм карал, но не и в по-дълбока вода и нямам преки наблюдения относно потенциалния им аквапланик. Характеристики като разход и коморт за зимна гума, особено сравнително високопрофилна, като моята (215/55/17), са просто плямпане Ако се сещаш нещо по-конкретно - на линия съм да споделям.1 point
-
Малко извън темата, но ето на това му се вика да си просто пътник в собствения си автомобил, макар да си на мястото зад волана.1 point
-
Хаджар кара впечатляващо и определено ми е интересно, как би се представил в по-добрата кола. Относно характерите - имам сериозни основания да вярвам, че поне в началото, тима ще го завре в ъгъла. Лекето диктува правилата в момента и, най-вероятно, спекулирам, си има клалуза за първи и втори пилот в договора. Но, в по-дългосрочен план, историята много добре познава резултата от това, а именно, че изпускат шанса да спечелят 100% от състезанията в рамките на една година Между другото - точко както и оранжевите в момента - нека се борят и ... лимонадите печелят.1 point
-
1 point
-
Затоплянето на гориво не е проблем, защото обратната или излишна нафта, която по принцип се връща в резервоара е загрята и затопля цялостно горивото.1 point
-
Левчо, никой не е казал да сменяш съединител, и по-точно феродови дискове. Не знам защо мислиш за това. Ако си карал кола с ръчни скорости, трябва да си наясно с термина "полусъединител". Такава част в автомобила няма. Точно при режим на полусъединител се изисква повече прецизност за сцеплението на феродовия диск. Дали ще работят гладко или на тласъци зависи от управлението им. А те се управляват от мехатроника. При ръчна кутия - от левия ти крак. И точно на втора и задна има полусъединител, на първа е за по-кратко време само при потегляне и може да не се усети. На останалите предавки няма такъв режим. Затова - обслужване на мехатроника и да се обърне внимание на него, ако адаптацията, предложена от колегите не помогне.1 point
-
И при мен ги има, но са различни от тези между първа и втора. По отчетливи и груби, направо ритане, а не ситна вибрация. Има, казва се адаптация. Моите вече държат 186 хиляди, това им е втора или трета адаптация.1 point