Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Невървеж на студен двигател :(


Odin

Recommended Posts

Не мога да се преборя с тоя проблем. Докато е студена колата не ще да върви. Когато подавам газ тя забива нос и прихлъцва. Спирам да подавам започва да гасне и да се тресе. Отвих малко винта за бензина на свободния ход (по съвет на Griffin) и има известно подобрение което се изразява в по-бързото изчезване на проблема. Но при тръгването и първите 3-4 мин. каране е много зле. Какво да правя?

Отпускането на повече бензин няма ли да качи много разхода :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като запалиш да не тръгваш веднага ами я остави 2-3мин. да загрее малко. През това време можеш да си почистиш стъклата или да провериш има ли вода в съда за чиастачките :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така не става. Ако запаля и не подавам периодично газ колата гасне. Смукача я дави...Паля, изчаквам малко и тръгвам и така... Давайте идеи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно имаш някъде проблем щом на смукач ти гасне. Но освен това има и едно правило за Skoda - остави я да поработи малко на място, докато термометъра не започне да отчита. Досега не съм срещал Skoda, която като я запалиш да върви като загряла. Дет се вика "е та такова животно нема". Освен това за сдамия двигател не е добре да се натоварва, когато е студен :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винта за бензина не може да се отвива до край за това трябва да пробваш малко да поекспериментираш да диагностицираш повредата :-)).

 

1-во при позагряла кола горе долу около 50 градуса може малко повече като подадеш рязко газ с педала без смукач обаче колата гасне ли (звука трябва да остава плътен на ДВГ-то) ако не ти работи ускорителната помпа и дадеш така рязко газ звука става малко разводнен т.е ръмженето не е толкова твърдо.

 

2-ро на място трябва да можеш да смъкнеш при около 50 грасдуса смукача и колата да не ти гасене да поддържа ниски оборото но да си работи.

 

3-то при загряла кола вече стигнала до 80 градиса спънато ли ти варви колата или усещането е като че ли се носиш :-)), имама предвид не когато ускоряваш а примерно си се засилил и си караш на 4-та към 60-80 км. Ако се носи леко значи може да отвиваш винта на бензина :-)).

 

4-то другото което мога да дам като съвет е може съвсем леко да си бутнеш делкото обратно на часовниковата стрелка и така леко да увеличиш предварението но не прекалявай много съвсем леко :-)).

 

Принципно и моята е така сутрин като я запаля хич няма мощност горката оставям я да поработи поне една минута и нещо ма място с смукач и тогава потеглям че иначе не мога да изкача едно баирче което е пред стоянката ми :-))). Но до 60 градуса свалям смукача и си карам без него :)).

Може да пробваш да сложиш и маркуча който се слага зимата на въздушния филтар това малко ще пооправи нещата :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Такааа да видим сега..

1. Когато колата си позагрее дори до около 50 градуса всичко става ок. Държи си ниски обороти, но не гасне. Когато подам рязко гас си дръпва колата и звука си е нормален.

2. Когато е загряла до 70 и повече градуса вече е песен. "Носи" се като Мерцедес по пътя. Никакъв проблем няма...

3. По въпроса с делкото нищо не мога да кажа...щот не знам кое е делко..

 

Чувал съм че има някакви добавки и спрейове които олеснявали студения старт и работата на студен двигател. Има ли такова нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както описваш вървенето на колата ми се струва добре има ли го тоя проблем да не върви докато е студена??

Принципно е нормално като не е загряла до работна температура да работи малко по кофти но от описанието съдя че е ок :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си го проблема и се задълбочава. Вече ми е доста трудно да запаля. Почти 5 минути се опитвах тая сутрин. А в момента в който спра да подавам гас изгасва. Това е докато е под 50 градуса...а това е почти 10-15 мин. !!!

Кажете за добавките за студен старт има ли ссмисъл??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 50 градуса трябва да си на смукач и да нямаш проблеми с гасненето, другото което се сещам е да провериш и да си почистиш свещите може да са се позацапали, а сутрин преди да запалиш ако чак толкова трудно пали пробвай да подкачиш малко гориво на ръка с бензиновата помпа :-))

За спрейчетата за по лесно палене въм чувал но не съм виждал но са ми казвали че не са много полезни за ДВГ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с ръчното подкачване на бензина запалих от първия опит. Ама на всяко палене ли ще трябва да помпам през зимата? Може ли да се оправи тоя проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми отнякъде ти изфирясва бензина от карбуратора.

90% сигурно е, че "иглата" трябва да смениш-

забелязал ли си да ти е мокро около карб.-а?

 

Добрата новина е че иглата струва 4-5 лв. - не си спомням точно. Лошата е, че може би ще ти трябва специален глух ключ нещо средно между 9 и 10 примерно за да я отвиеш.... Ако си с еднокамерен Jikov де ;)).

Ако си с двукамерен - незнам как е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е от иглата поплавковата камера са и направили един вентил който подпомага вентилацията защото при горещ двигател се образували мехурчета, та тоя вентил или клапа или каквото е там е постоянно отворен като се отвори дроселната клапа на 1-ва камера на 15 градуса ако не ме лъже паметта се затваря тая клапа, и аз съм си мислил да се модифицира тая гадост ама за сега не съм се сетил за нищо подходящо защото така като спреш двигателя както е загрял и бензина изчезва яко дим :-)), айде после помпай :-)).

 

Аз тия дни точно върху това размишлявах дали бензиновата ми помпа не е за смяна на платно щото като че ли слабо подкачва и дали да не пробвам по дебела плочка да сложа под нея да се засили дебита, защото това е решението дето се сещам :-))

Другото което съм чувал че правят е че слагат една бензинова помпа електрическа от ЗАЗ и подкачват с едно бутонче в купето ама много кът станаха зазовете и човек посмъртно не може да се добере до такава помпичка :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Попитахме 100 майстора:

1. Сутрин ако не пали от раз, а се налага да подкачваме ръчно от помпата какво да правим:

- сменете платното на помпата.

2. Ако не работи добре студена и смукачът я дави?

- Сменете капака на смукача

 

 

:shock: :shock: :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли да кажеш дали като се сложи по дебела плочка под бензиновата помпа се увеличава или намалява дебита щото в книжката пише че се регулира като се слага по дебела или по тънка плочка но не пише коя плочка за какво е, ако имаш представа дай съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пак ще я карам при майстора значи. Да смени платното на бенз. помпа и капака на смукача, дано да помогне. Ще ви кажа какъв е резултата към средата на другата седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на плочката:

 

Както знаеш бензиновата помпа се задвижва от въртенето на гърбица на разпределителния вал. Колкото е по-малка плочката, толкова разстоянието между "петлето" на помпата и гърбицата е по-малко, съответно движението на платното се увеличава, а от там и дебита на помпата. Аз лично не препоръчвам увеличаване на дебита на помпата, т.к. карбураторът Иков не връща обратното (излишното) гориво. При увеличен дебит на помпата обикновено се преодолява спиращото действие на игления клапан на поплавъка и се получава препълване на камерата, съответно преразход. По-неприятният момент е когато има нестабилна връзка и горивото тръгне да излиза... БАМ! А най-често се пука платното на помпата от големия дебит и тогава се връщаме към гореспоменатия проблем с трудното палене след престой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се сменя платното на помпата и мога ли да го направя сам или трябва да я карам пак при майстора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платното се сваля много лесно лягаш под колата сваляш помпата и я отваряш, едиствената особенност е че при сглобяване на помпата трябва да подложиш едно свредло 4мм под палеца на помпата и така да сглобяваш абе в общи линии е доста лесно. Ако имаш книжка там е описано много подробно :-)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да лягаш под колата за бензиновата помпа бре :shock: Нали ламарините отдолу ще ти пречят:) Напротив, аз моята я свалям отгоре, не е никакъв проблем 8) А по отношение на дебита на помпата - и да го увеличаваш, няма смисъл - камерата като се напълни поплавъла ще спре притока на бензин. Т.е. ако дебита на помпата е нормален, ако го увеличиш нищо няма да постигнеш - най-много вярно да се скъса мембраната.

За Один - недопустимо е колата да се дави когато драпнеш смукача, независимо от температурата на двигателя. Преди да сменяш каквото и да е ще те посъветвам да извършиш моята любима операция, дето всеки път говоря за нея - отвори карбуратора основно :shock: , след това си виж свещите и делкото, както и кабелите на свещите. Не казвам, че ако проблема е наистина в смукача, че ще го решиш така, ама опитай. Казвам това, защото ако всичко ти е ОК когато двигателя достигне около 20 градуса трябва да можеш да пуснеш педала на газта и колата да заработи сама. Може би ще работи малко нестабилно, но около 30-40 градуса ще се укроти. Другото което е важно - сутрин като палиш колата, вместо да ходиш до отзад да помпаш ръчно, напомпай педала на газта 3-4 пати и завърти стартера. Би трябвало да запали от раз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става само с напомпване на педала. Трябва и отзад иначе не ще да запали. А смукача я дави дори когато си е добре загряла. Ще я закарам на майстора тая седмица да я види..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.