Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тикнах в Рапида мотор 1.6 Фелиция


Хашек

Recommended Posts

Да, уважаеми колеги !!!

 

С гордост искам да споделя, че монтирах в "Хашек" (така се казва моят Рапид) мотор 1.6мІ от Фелиция.

 

Отне ми 2 седмици време и 1000лв пари. (Затова тези дни не бях много активен във форума...)

 

Тази операция се оказа много по-сложна, отколкото предполагах в самото начало, въпреки, че бях набавил всички необходими части предварително.

 

Резултатът е 0-100км/ч 10.1сек, измерени с G-tech.

 

На следващия събор дифинитивно съм с "Хашек"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос :-))

а дали извършваш тая операция срещу заплащане примерно нося ти мойта кошница давам ти там колкото кинта се разберем да и монтираш такова моторче :-)) щото като се замисли човек ако на 800 кила маса на колата се сложи такъв двигател колата ще стане като порше :)))

Само дето ще и липсва въздушното охлаждане :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, както сигурно се сещаш - този х.й не е за този гъз и ако знаех предварително какъв гърч ме чака, нямаше да се хвана на това хоро. И може би само зодията ми (овен) ми помогна да преодолея всевъзможните препятствия, които всеки ден ме срещаха.

 

Ако си намериш мотор от Фелиция с кутията (кутията е важна за да и изкараш преходния фланец, който чехите монтират към фолксвагеновия мотор) мога да говоря с Самуил и Васил (Гюнтер Сервиз) колко ще ти вземат за труда.

 

P.S. Къде да изпратя снимчица да я постнете във форума?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, както сигурно се сещаш - този х.й не е за този гъз и ако знаех предварително какъв гърч ме чака, нямаше да се хвана на това хоро. И може би само зодията ми (овен) ми помогна да преодолея всевъзможните препятствия, които всеки ден ме срещаха.

 

Ако си намериш мотор от Фелиция с кутията (кутията е важна за да и изкараш преходния фланец, който чехите монтират към фолксвагеновия мотор) мога да говоря с Самуил и Васил (Гюнтер Сервиз) колко ще ти вземат за труда.

 

P.S. Къде да изпратя снимчица да я постнете във форума?

 

Поздрави.

 

Бравос и от мене ,сега предполагам знаеш ,че тоз мотор може доста да се пилне ,да се портне и полира тва и онова и наи-важното да се разкарат ужасните "Fuel Maps" които има за над 75% педал на газ ,е някои хора казват че не били ужасни но за мен лично са си направени за икономия и за да пазят катализтора които ти така или иначе нямаш:)

 

снимки ако имаш прати на:

 

spam@lorddigital.com

 

Аз ша имам грижата да ги хостна и да ги постна тука.

 

Какво ша го правиш между другото 135/136 мотора дето го имаше и си беше нагласен за Рапид-а щото аз съм заинтересован принципно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старият мотор е вакантен и съм му обявил цена 500лв. Давам го с абсолютно всички припаски, които са били необходими за работата му в купето на 120/Рапид. Има спортен разпр. вал с обща фаза 264градуса (купен нов от Аутотрейд - 168лв.), степен на сгъстяване 9,8:1, плочка за карбуратора, карбуратор Иков SEDR32, а бе тикаш го и тръгваш. Предупреждавам - гори 10 в града.

 

Само че ако има кандидати, обаждайте се бързичко, че имам сериозен кандидат за след Коледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм заинтересован примерно за преди коледа ,само ми даи ГСМ-а си да ти звънна да се разберем

 

Ако не изкаш да го постнеш номера тука ,ми го прати на лично събощение или на :

 

spam@lorddigital.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, светни ме ако обичаш, по-подробно за този 'спортен' разпределителен вал, защото и аз търся такъв - преди търсех за старите мотори - 110 и 120ЛС, но в магазините (а и майсторте) ми казваха, че не се продават такива а и не могат да се поръчат - всичките разпред. валове по каталог били еднакви... сега и аз съм с фаворитов мотор, но не съм проверявал там как стоят нещата. Дай някакви координати на тези Аутотрейд (те само във Варна ли са или имат представителство и в София?

 

P.S. Имаш ли наблюдения приблизително колко се увеличава мощността при използване на такъв вал, т.е. струва ли си инвестицията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че съм заинтересован за двигателя, но какъв е този карбуратор ИКОВ и по какво се различава от карбуратора на 120л/1985??? Ако на някои му се пише може да ми разясни и какво е ''вал с ОБЩА ФАЗА 264 ГРАДУСА''

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

са двигателите за фаворитите :-)), а при тях вече карбуратора не е ИКОВ както на всички предишни Шкоди а е Пиербург мисля че се пише за това и ти трябва допълнителна плочка чрез която да го закрепиш към двигателя :-)).

Разликата между двата карба доколкото знам е че Пиербур-га е проектиран така че да се спазват ограниченията за изгорели газове и от това двигателя е малко по спънат докато повремето когато е правен ИКОВ не са мислели за тоя аспект така че двигателя с тоя карб може да разкрие пълния си потенциал :-0))).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лорде, можеш да звъннеш на моя моб. (+359 888) 215820

 

Митаче, относно валовете:

Всички валове, започвайки от 1000МВ до Фабия 1.4 (шкодовия мотор) са взаимозаменяеми, т.е. могат да се тикат на всички тези мотори.

 

Най-надъханият такъв се монтира на двигател 781.136Х, който е на Фаворит. Той е малко по добър от на 110Р. "Аутотрейд" е официалният сервиз на Фолксваген, та предполагам ако го поръчаш в сервиза на Еуратек, валът ще ти излезе по-евтин. Аз го купих за 168лв., но Аутотрейд си слагат горница, поне така мисля...

 

Когато изкарам снимките от картата, ще ги изпратя на посочения адрес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, знам... а имаш ли някакъв каталожен номер на този вал, по който да може да се поръча, а също и спецификация на характеристиките на мотора с този вал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок:

 

давам сравнителни данни с този на S110R:

 

Всмукателен:

Отваря : 110R - 18 градуса преди ГМТ

136Х - 19 градуса преди ГМТ

 

Затваря: 110R - 49 градуса след ДМТ

136Х - 51 градуса след ДМТ

 

Изпускателен:

Отваря : 110R - 52 градуса преди ДМТ

136Х - 55 градуса преди ДМТ

 

Затваря : 110R - 13 градуса след ГМТ

136Х - 15 градуса след ГМТ

 

Обща фаза :

110R : 247 градуса

136Х : 264 градуса

 

Каталожен номер нямам, но е достатъчно да укажеш двигател 781.136Х, те в компютрите си го имат като отделен модел. Иначе на опаковката пише "Hridel Vackovi 781.136Х"

 

Значи има още един вариант:

Митко от Асеновград (червената 130-ка) е сложил вал с обща фаза 280 градуса и неговата много се изстрелва... Попитай го (по-точно баща му - той се е състезавал с Шкода към СБА навремето) може да ти помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много за подробното инфо, Миро. Ще проверя при различните доставчици в София има ли го и на каква цена го търгуват... Има и още един момент, който Лорда е засегнал в другия форум - фазата на газоразпределение трябва да бъде съобразена и с изпускателната система, която при Фаворит се състои от повече гърнета, отколкото при Рапида. По принцип намаляването на броя им (както е в нашия случай) би трябвало да доведе до повишаване на мощността на четиритакровия мотор, но не съм съвсем в час с теорията на ДВГ и предполагам, че не е чак толкова просто... Колкото до вала на адаша ми от Асеновград, предполагам, че или е преработен, или е от рали-версията на Фаворит.

Говорих и с твоя приятел от Поморие, той каза, че всмукателите от 130 РС пасвали на фаворитовата глава, но забравих да го питам дали са от този модел, които са извити и карбураторите застават над капака на клапаните, защото с другите, правите, карбураторите идват точно там, където ми е радиатора... така или иначе той още не е решил дали ще ги дава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много за подробното инфо, Миро. Ще проверя при различните доставчици в София има ли го и на каква цена го търгуват... Има и още един момент, който Лорда е засегнал в другия форум - фазата на газоразпределение трябва да бъде съобразена и с изпускателната система, която при Фаворит се състои от повече гърнета, отколкото при Рапида. По принцип намаляването на броя им (както е в нашия случай) би трябвало да доведе до повишаване на мощността на четиритакровия мотор, но не съм съвсем в час с теорията на ДВГ и предполагам, че не е чак толкова просто... Колкото до вала на адаша ми от Асеновград, предполагам, че или е преработен, или е от рали-версията на Фаворит.

Говорих и с твоя приятел от Поморие, той каза, че всмукателите от 130 РС пасвали на фаворитовата глава, но забравих да го питам дали са от този модел, които са извити и карбураторите застават над капака на клапаните, защото с другите, правите, карбураторите идват точно там, където ми е радиатора... така или иначе той още не е решил дали ще ги дава

 

Znaci az obsto vzeto sym chel po ceskite sitove ,dokolkoto moga da si prevezdam ,che 136x vala e dosta dobro resenie ,osobeno sto se otnasq do syotnosenie vyrtqst moment/mosnost.

 

Nai-dobroto za mosnost ,no veche sys cena namalqvane na vyrtqstiq moment ,po UK siteovete kazvat che sa 285 gradusovite valove za Favorite na Piper.

 

Oficilania site na proizvoditelq e:

 

http://www.pipercams.co.uk

 

Razbirase ochakvai dosta soleni cifri za tez valove ,zaradi tva moq izbor e ili val ot 110R ili 136x.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Поздравления за ъпгрейда !

Интересно ми е след цялата тази операция със слагането на Фелициевия мотор как си регистрирал двигателя ? Нов талон предполагам .. А минавал ли си на технически преглед ? Абе тук в Сф. мисля, че ще те пратят на гара Искър да те проверят едно хубаво - купе, двигател, демек дали можеш да сложиш толкова мощен двигател на купе предвидено за 1300 кубика. и т.н. Разправяли са ми, че правят бая проблеми дори и да слагаш по-малък като кубатура двигател. Трябваше ли да ходиш някаде за подобни неща ? И въобще озаконявал ли си го :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам го без регистрация.

 

Като му дойде времето ще му мисля.

 

Само че аз трябва да ходя във Варна, а не в Искърско шосе. Тук ще опитам да пробия с някой друг лев. При всички случаи се минава комисия по "промяна в конструкцията". Ще видим. Иначе за мотора си имам документ, и така карам (с документа на мотора + талона)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ясно, че няма да ходиш в Сф. :D Интересно ми беше да те попитам, за да видя как седят нещата и дали са законово приложими. Мерси за отговора :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години, когато регистрирах моята и ходих в КАТ се оказа, че хората от Щумен разрешават на купе от Шкода да се сложи двигател от Лада, а тези от София - само от Жигули.....А те обикалят из окръжните КАТ по график. Така че е важно кой ще е насреща! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод разпределителния вал, какво ще стане ако се бутне във 120Л. Ще се изгуби ли стабилността при ниските обороти, то не че я има де ама ще трябва ли постоянно да си стоя със смукача, че да е в обороти? А и какъв ще е резултата върху мощността?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120 не съм го пробвал, но определено ако се тикне там, ще тръгне повече. И празни обороти ще има, но ще дърпа повече във високите (след 3000об/м)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи след такава операция ще е нужна пренастройка на момента на запалването и това може наистина да доведе до проблеми в ниските обороти. Мисля, че най-добро решение ще е да се смени с оригинално фаворитово електронно запалване... и аз мисля да го направя, имам я и моноинжекцията, ама трябва да намеря някой дет разбира и ще го свърши качествено, щото съм чувал, че е доста трудно и дори за изпечени майстори - някакъв карбураторджия си купил фаворит и отишъл при друг за центровка, не могъл сам да се оправи...:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митаче, не знам дали чете същата тема в ДИР-а, та там писах, че съм махнал пълната инжекция и сложих моно от Пасат, защото наклона на мотора не ми дойде като на Фелицията. Така всъщност си реших проблема, щото моното ще работи ако ще с главата надолу да го обърнеш. По този повод, ако не бързаш, когато идваш към Варна, ще ти сложим моното тук. Операцията вече е изпитана и е успешна.

 

По повод вала - съгласно предписанията на завода-производител, двигателят с вал 136Х се регулира с предварение 11% за разлика от стандартния 7%. Така и направих, дори го пробвах на 17% (но със свалена глава 0,8мм) - прекрасна работа без чукане на аванса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.