Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реотан за задното стъкло?


Odin

Recommended Posts

Някой да знае от къде може да се купи реотан за задното стъкло. Питах в няколко магазина за автоаксесоари - нямат. Може би в магазина на бул. Левски? А и още нещо някой може ли да ми каже как се свързват халогенните фарове? Има ключ на таблото и мисля да си купя фарове. А какви са фаровете има ли значение. Знам само че моите ще са някакви правоъгълни и тънички а не от кръглите. И как се закрепват в отворите под бронията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само реотани ще ти бъде трудно да намериш. Едно време се продаваха, ама сега май никъде ги няма. Недостатък на допълнително лепените реотани е, че след време от чистенето на задното стъкло те задължително ще се скъсат нейде. Т.е. трябва да си доста внимателен. Най-доброто и същевременно най-скъпото решение е да си купиш ново стъкло с фабрично монтирани реотани. За съжаление цената му е 90 кинта. Има го на Васил Левски.

По въпроса за халогените - има едни дето като съотношение цена-качество може би са най-добрите на пазара. Марката е Wesem, полски са, ако не се лъжа. Правоъгълни са и светят перфектно. Цената им варира от 17 до 30 лв., зависи от къде ги вземеш. Аз моите ги купих от битака за 17 кинта, след Горубляне, малко преди околовръстното има един магазин където са около 20 кинта, а на Васил Левски са към 30 пари... Като недостатък бих посочил, че е нужно да ги доуплътниш с малко силиконче, когато ги затваряш, независимо, че имат гумено уплътнение иначе при големи порои може да започнат да ти се потят леко. Ма със силикона нещата заспиват, а и най-важното е, че ако го сложиш като хората, той даже не се и вижда.

За монтажа - аз съм със старата броня и ми се наложи да й направя по една дупка за да ги монтирам. При теб незнам как става, т.е. не съм се заглеждал.

Иначе няма значение какви халогени ще си купиш. Доколкото знам стандартно на всички им се слага 55 ватова крушка. В листовката към съответните халогени трябва да пише обаче с какъв цокъл е таз крушка.

Пропуснах да отбележа - има два вида халогени - едните разпръскват светлината настрани, а другите я насочват напред. Съветвам те да вземеш от втория вид, тъй като ще ти вършат по-добра работа, а и те си светят достатъчно добре и встрани. Е, има и 3-ти вид, дето светят ама нищо не осветяват :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да отбележа най-важното и видимо нещо - погледни ми аватарчето (снимката при ника) :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм фаровете на Mishelle и наистина като ги включи с тях става като ден по мои скромни мнения светят даже по силно от мойте фарове на колата :-)).

Колегата пропусна да отбележи и че има значение каква крушка ще си сложиш в самия халоген :-)), но смятам че ще даде допълнително мнение като влезне в форума :-)).

За свързването :-)), ако ключа който ще ти включва халогенките е слаб примерно под 10А, трябва да сложиш едно реле което да ги включва ако си си намерил по як ключ спокойно може да ги пуснеш директно през ключа но не забравяй да сложиш едно бушонче за 16 ампера преди ключа :-)).

Доколкото знам по закон не трябва да караш само на халогени така че може да си направиш допълнителна екстра когато не са ти пуснати фаровете да не ти светят и халогените но това е още едно реле :-)).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така сега вече конкретно:

Халогенните фарове не ги знам какви са. Купих ги от един колега а той е затрил кутийката. На самите фарчета нищо не пише. Имат си крушка вътре. На таблото имам бутон за включване на халогени. Лампата /за халогените/ на таблото светва само когато са пуснати и тоя бутон и стандартните светлини. От халогените излизат две жици - черна и бяла. Къде трябва да ги включа?

Може би ще ида при накой жичкаджия ако не се справя сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната от жичките на халогените най вероятно едната от жичките на халогените трябва да се свърже на маса някъде по купето :-)). Потърси един винт по предницата на който можеш да ги вържеш и с едно ушенце ги вържи там. Ако по предницата ти не е изведена жица за халоген ще трябва да си пуснеш жица до предницата от бутона, ако има жица на нея връзваш другите 2 извода на халогенките, щом са го направили фабрично обаче предполагам че хората са предвидили да прекарат и жица до предницата на колата и са сложили бушонче така че само трябва да погледнеш дали нямаш някаква висяща жица отпред мисля че в зелената книжка за ремонт на Шкода има дадена схема на LS Шкода където има и халогени вързани, от там може да се определи цвета на жицата която се търси :-).

 

Само гледай на халогенките да замасиш жиците с един цвят а жиците с другия цвят трябва да се вържат към жицата която идва от тоя бутон :-)), ако видиш зор свиркай :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за фарове, я кажете как да им подобря действието. Играх си да ги настройвами има ефект, но мисля, че има какво още да се желае. Дали да не си сменя крушките? Има некви Филипс дето ми ги хвалят, но са 30 кинта :cry:

Става дума за Фаворит

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми първо измери какво е напрежението на крушките като се включат фаровете, и при работещ двигател. Ако е по-ниско - фаровете светят по-слабо. Нормално би трябвало да е поне 12-12,5V

Ако не е това - може би рефлекторите са зацапани или фаровете не са добре регулирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с orange! Аз откакто отворих фаровете на моя Favorit и ги по4истих отвътре смея да кажа,4е светят по-силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод реотана на задното стъкло:

Един приятел купи някаква специална тубичка с вместимост 3мл. специално за възстановяване на прекъснати реотани, та маца, маца (колкото можеш да мацаш с 3мл) и накрая нищо не стана.

 

Аз в тази връзка реших да пусна поръчка за заден джам на моя Хашек, защото на моето стъкло реотанът е напукан от времето и слънцето :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Грифин за хвалбата :D Ама то наистина си е така - като пална халогенките пред колата става ден. Вярно е, както той казва - крушките имат огромно значение за светенето. Аз и на фаровете и на халогените съм сложил Osram Cool Blue (май това беше точния модел), които светят снежно бяло. Препоръчвам ги горещо на всеки, който има възможност и нужда да си ги вземе. Philips i Hella имат подобен аналог, като Hella-та обаче нещо не ме кефи - не свети толкова ярко, ма разликата се забелязва само на изцяло тъмно (шосе, гараж и т.н.) Друго много важно нещо е крушката от този клас да не е менте - т.е. магазинната цена не трябва да е под 16-17 кинта за бройка. Едно приятелче ми се хвалеше, че ги купувал на по 10 кинта бройката, ма му изгоряха вече 2... 8)

Иначе за връзването на халогените - не е сложно. Можеш, както казва колегата, да си вземеш масата от някой болт зад бронята (например там където ти е захваната куката за резервната гума). Може би поради агресивните външни условия клемата там би ръждясвала и ще се наложи понякога да я зачистваш, но това мисля не е проблем. Ако си мераклия можеш да си изкараш масата от купето, така или иначе ще теглиш и плиусов кабел до отпред. Бушон Задължително трябва да сложиш - вземи си от П-образните за западните коли - има много готини гумирани държатели за тях.

 

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май съм се объркал. Тоя ключ не е за халогени, а е за задна светлина за мъгла. Въпреки това мисля пак него да използвам. Мога ли да сложа халогените на същия бушон в който е включен тоя ключ или да извадя жицата и на отделен бушон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами провери колко ампера е този бушон и какво друго е закачено за него. Би трябвало да е към 16А. Защото за задната светлина за мъгла трябва бушон не повече от 2А, а такъв във Шкода няма доколкото знам. Каквото и да правиш гледай плюсовия кабел, който ще минава през релето и ще захранва халогените да го вземеш от подходящо място, че да не претовариш нейде инсталацията. Подходящи за целта кабели има на ключа за фаровете и на контактния ключ. Мога да ти дам следния жокер - ако използваш плюса на ключа за фаровете няма да има опасност да си забравиш халогените включени, понеже като загасиш фаровете, ще спираш и тях :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона за който питам е 15А и на него са закачени късата светлина на левия фар и евентуално задна светлина против мъгла (и контролна лампичка на таблото). Та да вадя ли кабела от там и да слагам отделен бушон или директно през тоя бушон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да слагаш нов бушон е безмисленно, поне на този етап. Използвай оригиналния. Ако той започне да гори (което ме съмнява), тогава ще си сложиш допълнително още един.

Хайде монтирай, че да ги видим :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно.

Свързах единия фар на бушона и си светна. Обаче когато изкарах кабела до отпред и пробвах пак не само че халогена не светна ами и лампичката на таблото не свети! Бушона не е изгорял защото си работят оригиналните фарове. Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справих се! Фаровете са монтирани! Само остава да се нагласят да светят напред и съм готов. Явно кабела някъде е прекъснат защото когато размърдах цялото снопче с кабели лампичката на таблото светна а малко след това светнаха и фаровете :)

Благодаря за помоща на всички отзовали се!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Сега пък не свети левия фар. Не халогена, обикновения. Свети само габарита. Нито къси нито дълги. Вадих крушката - наред си е. И бушона сменях. Не свети. Откачих халогените да не би да е от тях - ама нищо не се промени. Какво да правя сега? Десния фар си работи безотказно.

Все пак ще сменя крушката може да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно като за начало ще ти бъде да вземеш крушката от работещия фар и да я сложиш на неработещия :D , т.е. размени им местата. Веднага ще разбереш дали проблема е в крушката или във фара/тоците :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега смени фасунката на тоя фар който не иска да работи аз така ми гореше една крушка и фара ту светеше ту не светеше докато не смених фасунката му 3 или 3,5 е по магазините но ще си решиш проблема, просто с времето пластинките които прарят контакт омекват и понеже се натрупва достатъчно количество мръсотия там фара почва да не свети :-)).

Успех :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май във фасунката е проблема. Снощи смених крушките и светнаха късите, ама дългата не ще. Размърдах фара - угасна и късата. Пак размърдах - светна късата светлина и спрях да го мъча. Ще сменям фасунка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.