Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на долен преден носач на 120-ка


Griffin

Recommended Posts

Смяна на преден долен носач.

 

Един ден преди да се захванете с самата смяна трябва да напръскате всички болтове по остта на носача обилно или с спирачна течност или с WD-40 иначе свалянето отнема адски много време.

 

Запасявате се съответния носач евентуално болтче 7мм за скобата за стабилизиращата щанга, крик тип крокодил, няколко по големи трупчета и яки инструменти (главно ключове), моя съвет е ако намерите да си купите вече оборудван носач с остта и монтираните тампончета и втулки и най важното всички гайки да са му на него че ние с колегите видяхме зор по тая точка :-)). Ако сте взели необоридван носач трябва да смените тампоните и гумените втулки които са на остта.

 

Сваля се гумата. Вдига се колата с крик и се подлагат стабилни трупчета под предния мост. Първо се отвива планката която държи тампона на стабилизиращата щанга от носача който ще сваляте, след това сваляте и амортисьора ако не сте го свалили. Както колата си е на трупчета подлагате крика възможно най в края на носача който ще сваляте и започвате да повдигате, развива се болта който захваща шарнира в предната част на носача (болта който определя страничния наклон на гумата). И леко се почуква по него докато излезе ако сте вдигнали носача така че да е събрал пружината но да не е отлепил колата от трубчетата би трябвало болта да излезе съвсем лесно и без сътресения.

 

ВНИМАНИЕ: Итбележете си в какво положение е бил тоя болт преди да го махнете коя страна е била нагоре за да може после геометрията на предницата да е в някакви поносими граници :-).

 

Внимателно се спуска крика до долу и пружината е освободена за по лесна работа можете да натиснете още малко надолу носача и да извадите цялата пруцина от мястото и (при сглобяването после трябва да внимаване тавивката на пружината да легне в гумената втулка в бомбето точно както си е била има изрязано как да е навивката).

Охлабват се гайките които държат остта на носача отпред и отзад към предния мост (греда), охлабват се гайките които държат двете планки на остта на носача към предния мост(греда). При мен трябваше да се вържи контра на вътрешните болтове на тия планки. Развиват се всички гайки и с помоща на по яка отверка или щанга (в нашия случай отверка) се напъва леко по самата ос така че да тръгне да се сваля, може да се удари няколко пъти с по тежък чук по самия носач но това не помага особенно ние го свалихме с отверка с внимателно напъване отпред и отзад, беше много яко раждясало там та видяхме зор.

 

След като носача ви е в ръцете за да не купувате нова ос както ми се наложи развивате гайките ако можете и от двете страни на носача ако не можете само от едната и това ще е достатачно. Ако имате менгеме ще е от полза защото всичко при мен се оказа ужасно ръждясало и се наложи да се реже остта да се ходи за нова и поради липса на гайки да си правим свободни съчинения :-)).

След като сте развили от остта всички гайки които можете и сте разглобили до където може идва ред на тия планки които са от вътрешната страна на носача и го закрепват с по 2 болта към моста(гредата), след дълго чудене как да ги свалим И отваряне с помоща на чук от едната страна (не е необходимо) установихме че от вътрешната страна на тия планки има една стоманизирана телчица която лежи в жлеб в самата ос на носача, с една по тънка отвертка се започва леко да се избива тая телчица като отвертката се почуква и се движи по периферията на остта (все едно с клинче избивате тая телчица) - по свястно обяснение не мога да дам на тая процедура.

След като сте свалили и 2-те телчета можете да извадите остта да наредите тампоните и втулките и да сглобите всичко по обратния ред, аз леко намазах оста и самите тампончета и втулките с грес. Телчетата които задържат планките към остта се слагат с помоща на 2 отвертки от двете страни на телчето и при натискане телчето си влиза на мястото много лесно (хубаво е да има помощник при тая операция) :-)).

 

СЪВЕТ: Ако случайно гайките които са от външната стана на носача и са до шайбите които притискат тампончетата и втулките към носача са се заварили от ръжда за самата ос и не можете да ги свалите може вместо тях да ползвате гайки от гумите на колата те пак ще приберат шайбата и понеже са конусни няма да и позволят да мърда наляво надясно (при мен така е побългарена конструкцията).

 

Сглобяването се извършва по обратния ред - слагате вече оборудвания носач отдолу и го закрепвате с всички гайки. Слагате пружината ако сте я махнали, като внимавате дали навивката и ще съвпадне с отделеното място в гумата в бомбето. Целия блок спирачен апарат, шенкел дист и т.н се хваща и се изнася леко в страни и помощника поставя крика под възможно най външната част на носача ние го сложихме малко по навън от дупката където влиза амортисьора. Носача се вдига така че дупката на носача да съвпадне с дупката на селеновата втулка в доланата част на шенкела където влиза болта за регулиране на наклона, болта се понамацва с грес и с леко въртене наляво на дясно се намества на мястото си така както е бил и на стария носач. Крика може да се пусне, болта се донамества и се затяга с коронната гайка, поставя се и шплинт за осигуровка. За закрепването на стабилизиращата щанга трябва носача пак леко да се вдигне така че да стане по лесно натискането и закрепването на планката към носача.

Слага се гумата и колата се пуска :-))

 

Специални благодарности на Mishelle за това че ми предостави отлични инструменти и цял ден се занимава с мен и на Skogi.

 

ПП: Не трябват скоби за пружини за тая операция :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.