Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен шум от двигателя.


Odin

Recommended Posts

Двигателя тропа (симетрично доста бързичко туп туп туп...) когато настъпвам по-силничко педала на газта, когато поотпусна педала и шума отслабва. Има го предимно на трета и четвърта предавка особенно при по-ниски обороти. Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не се вързва......Ако имаш шум в мотора, би трябвало да го чуваш и на празен ход, на място! Ти го чуваш на 3-та и 4-та.....Да не би да е нещо в трансмисията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шума го има само когато е на по ниски обороти и настъпвам по-силничко. А сега усетих че намирисва и на бензин..може ли да е от богата смес? Бензинопровода си е сух не тече по сглобките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по подобен начин ми тропаше биела още откакто купих колата (110Р с мотор 120), оттогава съм минал доста хиляди километри с нея, на 2 пъти прегрявах жестоко мотора и накрая го смених, щото пушеше ужасно... но биелата не сдаде багажа и издържа геройски до край! :lol:

А веорятно шума си го има и при високите обороти, ама се заглушава от рева на мотора или се слива с него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би го има и при по ниските предавки ама не се чува. Но съм сигурен че е по силен когато мотора е на "зор". Т.е. когато се катеря по баир и падат оборотите и натискам по силно газта се усилва шума. Дали не е от клапаните..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Това, които описваш (тропане в двигателя при натоварване) е характерна проява на износени лагери на коляновия вал. По-добре спри автомобила от движение и се консултирай със специалист(да чуе двигателя).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, какви работи говорите не е истина! Точно това, което описва Odin не е никаква повреда в двигателя и е нормално, но не и желателно. Нарича се детонационно чукане и се получава когато сместа се запали твърде рано - много преди ГМТ и поради това взривната вълна удря обратно на движението му буталото и от там чука. На практика се получава изключително при карбураторните двигатели. При по-новите инжекциони в главата има детонационен датчик, който "слуша" мотора и при наличие на детонации намалява изпреварването на запалването. Когато изчезнат пак се опитва да мине на най-голямо изпреварване. Това детонационно чукане се появява изключително при опит да се ускори със силно натиснат педал на газта при 3та и 4та предавка/може и 5 който има/ и то от ниски обороти - от 1500 нагоре. когато стигнеш до към 2500 оборота и нагоре вече изчезва, нали. Odinq не карай толко икономично да не счупиш мотора накрая, че това детонационно чукане не е никак полезно. При изкачване на баир веднага щом го уситш смъквай на по-ниска предавка, защото иначе натоварваш извънредно много двигателя.

 

Все пак искам да каже, че ако предварението е мръднало и е станало доста повече от 5гр. преди ГМТ чукането е доста по-силно, но предполагам, че можеш да си го регулираш. - абе всички тия неща си ги пише, ама много хора първо питат във форума. Аз лично първо гледам в книжката и ако там не пише тогава търся другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.